Formula 1 - 2025 - 17 - Azerbaidzhanin GP

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6256
Hamilton varmaan jo kaipailee Mersun reilua meininkiä. Ferrari halusi jämäsijoilla vielä sabotoida Hamiltonin kisaa, mutta ei ehtinyt noudattaa tallimääräystä päästää Leclerc edelle ennen maaliviivaa.

Tämä tallimääräys menee kyllä kaikessa typeryydessään jopa McLollon temppujen edelle. Eihän Leclerc edes pysynyt Hamiltonin vauhdissa kun talli oli ottanut hänet sisään noin 20 kierrosta liian aikaisin. 🤦🏾‍♀️
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4931
Mahtoikohan Lawson pelastaa tämänpäivän suorituksellaan ajopaikkansa ensi vuodeksi?

Vahva kisa häneltä. Tai koko viikonloppu aika-ajot mukaanlukien.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6490
Entäs jos sataa vettä Singaporessa, Brasiliassa tai Austinissa tai vaikka kaikissa kolmessa. Muuttujia on paljon sen lisäksi, että eihän Redbullin pitänyt olla vahva Monzassa tai Bakussakaan ja ovat selvästi löytäneet vauhtia Meekesin alaisuudessa viime kisoissa. Max harvoin kehuu autoa että vaati vain ”fine tuningia”. Ei ne voimasuhteiden erot nyt niin suuret ole ettei Max voisi olla kärjessä periaatteessa missä vain jäljellä olevista kisoista.
Toki sadekeli muuttaisi asiaa oleellisesti. Verstappenilla on pitkät perinteet varsinkin sadekelin Brasiliassa. Jokainen varmaan muistaa viime vuoden taideteoksen, jossa dominoivat Mclarenit veivät sprinttiviikonlopun kaikki sessiot nimiinsä kunnes tuli kisa ja airokelit. Verstappen kahlasi P17 sijalta ylivoimaiseen voittoon.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1230
Jos
Ai että tykkäisin tuossa kohtaa nähdä ja kuulla Zak Brownia 😀
Brown onnitteli viime kauden päätteeksi Maxia kun voitti mestaruuden eikä ollut nopein auto. Tänä vuonna saman toistaminen vaatii jo pokkaa, Max saattas heittää takaisin vaikka jotain Papaya säännöistä 😁
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6256
Pikku-Oskarille tuli kisan jälkeen paha mieli, mutta onneksi kiva täti antoi vähän välipalaa ja namia.
 

Liitetiedostot

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4931
Hyvä raportti, mutta kiinnitin huomiota siihen, että sanoit McLarenin pitäisi nyt alkaa suosimaan Norrisia.

Itse näkisin kuitenkin niin, että eikö Piastria pitäisi ennemmin suosia, kun kerran johtaa pisteissä.

Siinä kuitenkin olet oikeassa, että tälläiset papaya-säännöt nyt pois, jos halutaan voittaa myös kuljettajien maailmanmestaruus.

Verstappen muodostaa nyt ihan oikean uhan, jos suorituskyky pysyy samanlaisena kuin viime kisoissa on ollut.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10826
Sijainti
Helsinki
Hyvä raportti, mutta kiinnitin huomiota siihen, että sanoit McLarenin pitäisi nyt alkaa suosimaan Norrisia.

Itse näkisin kuitenkin niin, että eikö Piastria pitäisi ennemmin suosia, kun kerran johtaa pisteissä.

Siinä kuitenkin olet oikeassa, että tälläiset papaya-säännöt nyt pois, jos halutaan voittaa myös kuljettajien maailmanmestaruus.

Verstappen muodostaa nyt ihan oikean uhan, jos suorituskyky pysyy samanlaisena kuin viime kisoissa on ollut.
Ensiksi sanon kiitokset palautteestasi.

Perustelen Norrisin suosimista hänen kokemuksensa pohjalta, hän on ajanut pidepään ja ollut jo kerran mestaruustaistossa mukana (Tosin hyvin ohuissa, sillä Maxin viime kauden mestaruus tuli kevään ylivoiman myötä). Piastri ajaa vasta kolmatta täyttä kautta ja vaikka hän on todistanut pärjäävänsä tiukoissa paikoissa, eikä hermoile, niin minustakin hän on edelleen kehittyvä kuljettaja, kuten @SJ tämän jo totesi.

McLarenin on nyt skarpattava ja heivattava nämä papaya-säännöt roskikseen seur. kolmen kilpailun aikana, muuten Max uhkaa tosissaan viedä kuljettajien mestaruuden. Ennen kisaviikonloppua totesin, että McLaren haluaa ensin varmistaa tallimestaruuden. Tämän jälkeen voivat pohtia, kumpaa suositaan kuskien mestaruustaistossa.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6490
Ensiksi sanon kiitokset palautteestasi.

Perustelen Norrisin suosimista hänen kokemuksensa pohjalta, hän on ajanut pidepään ja ollut jo kerran mestaruustaistossa mukana (Tosin hyvin ohuissa, sillä Maxin viime kauden mestaruus tuli kevään ylivoiman myötä). Piastri ajaa vasta kolmatta täyttä kautta ja vaikka hän on todistanut pärjäävänsä tiukoissa paikoissa, eikä hermoile, niin minustakin hän on edelleen kehittyvä kuljettaja, kuten @SJ tämän jo totesi.

McLarenin on nyt skarpattava ja heivattava nämä papaya-säännöt roskikseen seur. kolmen kilpailun aikana, muuten Max uhkaa tosissaan viedä kuljettajien mestaruuden. Ennen kisaviikonloppua totesin, että McLaren haluaa ensin varmistaa tallimestaruuden. Tämän jälkeen voivat pohtia, kumpaa suositaan kuskien mestaruustaistossa.
Kumpaakaan kuskia ei tarvitse suosia ja Norriksen täytyy itse skarpata. Jos tulee tilaisuus kuroa eroa umpeen niin silloin ei paskota housuihin vaikeissa olosuhteissa eikä tallin pitäisi tälläisestä palkita kuskiaan aloittamalla Norriksen suosimisen.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3115
Olisipa aika ennen kuulumaton veto alkaa suosimaan pisteissä takana olevaa kaveria.. Vieläpä Mclarenilta joka on jo muutenkin vienyt tämän reilun pelin meiningin äärimmilleen. Ei tule siis tapahtumaan.

Tuskinpa tuossa nyt mitään paniikkia vielä McLarenilla muutenkaan on. Max on toki saanut viime kisoissa pienen kirin aikaiseksi, mutta eiköhän tässä todennäköisesti palata taas normaaliin päiväjärjestykseen ja Mclarenit palaa voittokantaan ja toivon mukaan annetaan kuskien kisata entiseen malliin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10826
Sijainti
Helsinki
Olisipa aika ennen kuulumaton veto alkaa suosimaan pisteissä takana olevaa kaveria.. Vieläpä Mclarenilta joka on jo muutenkin vienyt tämän reilun pelin meiningin äärimmilleen. Ei tule siis tapahtumaan.

Tuskinpa tuossa nyt mitään paniikkia vielä McLarenilla muutenkaan on. Max on toki saanut viime kisoissa pienen kirin aikaiseksi, mutta eiköhän tässä todennäköisesti palata taas normaaliin päiväjärjestykseen ja Mclarenit palaa voittokantaan ja toivon mukaan annetaan kuskien kisata entiseen malliin.
Ideaalitilannehan vapaan kilpailun salliessa on Prost vs Senna-uusinta. Pahimmillaan Lando ja Osku alkaisivat ryövää toisilta pisteitä, jolloin voisi käydä, kuten 2007. Tulloin Alonson ja Hamilton nokittelu hyödynsi Ferraria ja Kimiä mestaruustaistossa. Kumpaa te itse haluatte, tiukkaa mestaruustaistoa, jolla on suurempi pr-arvo vai hyvän tiimihengen ylläpitävää pelleilyä, joka nykytilanteessa olisi Piastrille eduksi?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4931
Olisihan se aikamoista, jos tulisi kauden 2007 uusinta. Eli McLaren-kuljettajien keskenään tapellessa ja viedessä toisiltaan pisteitä se kolmas kuljettaja (2007 Kimi, onko nyt Max?) , veisi sen tittelin.

McLarenilla voitaisiin silloin katsoa itseään peiliin, että miksi taas näin? 😅
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4343
Ideaalitilannehan vapaan kilpailun salliessa on Prost vs Senna-uusinta. Pahimmillaan Lando ja Osku alkaisivat ryövää toisilta pisteitä, jolloin voisi käydä, kuten 2007. Tulloin Alonson ja Hamilton nokittelu hyödynsi Ferraria ja Kimiä mestaruustaistossa. Kumpaa te itse haluatte, tiukkaa mestaruustaistoa, jolla on suurempi pr-arvo vai hyvän tiimihengen ylläpitävää pelleilyä, joka nykytilanteessa olisi Piastrille eduksi?
Viimeisimmät tallikaverukset, mistä on tullut mieleen Prost vs. Senna-kamppailut, on Hamilton ja Rosberg. Landon ja Oskun "taistelut" ovat tätä nykyä lasten jalkapallojoukkueen fair play-kamppailuihin verrattavissa. Kuten varmaan arvaat, haluaisin siis tiukkaa mestaruustaistoa! :D Tällainen tiimihengen ylläpito ei kuulu mestaruustaistoon eikä lajin DNA:han.

Ei tätä liikaa kannata verrata vuoteen 2007. Silloinhan Alonso jo näytti hyvissä ajoin Hamiltonille, kuinka "tiimihenki" toimii kun taistellaan oikeasti mestaruudesta, eikä Hamilton jäänyt toimettomaksi. Papana-aikakauden jutut ovat aivan oma juttunsa...
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5157
Landolla on ollut myös huomattavia ongelmia varikkostopeissa, jotka eivät ole olleet omaa syytään. Varmaan joku 4-5 kisaa mennyt nyt, jolloin stoppi joku 4 sek ja oli siellä joku 6 sekunninkin pysähdys. Paljon joutunut antamaan tasoitusta näiden vuoksi.

Ollut aina eturengas. Liekö jokin lämpöön liittyvä asia, kun ajavat erilaisilla jousituksilla ja Piastrilla ei ole ollut vastaavia
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6490
Landolla on ollut myös huomattavia ongelmia varikkostopeissa, jotka eivät ole olleet omaa syytään. Varmaan joku 4-5 kisaa mennyt nyt, jolloin stoppi joku 4 sek ja oli siellä joku 6 sekunninkin pysähdys. Paljon joutunut antamaan tasoitusta näiden vuoksi.

Ollut aina eturengas. Liekö jokin lämpöön liittyvä asia, kun ajavat erilaisilla jousituksilla ja Piastrilla ei ole ollut vastaavia
Siellä on Mclarenin pyssymies laittanut isolla rahalla kiinni Piastrin mestaruudelle.
 
Ylös