Rallipäiväkirja

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5164
Sijainti
Parc Fermé
SM Seinäjoki Ralli 2025

Pitihän sitä itsekin lähteä suhteellisen vähän kisoja sisältänyt penkkakausi päättämään Nottajoen seudulle. Pätkiä tuli suhattua läpi, ja perjantaina valinta oli jo suhteellisen alkuvaiheessa kiinnostusta herättänyt, EK3:lla ollut ilmeisesti vanha sprinttikisan paikka, jossa väkeä oli kuin meressä mutaa, jo sulkuajan alkaessa varmaan lähemmäs 30 henkeä. Ja lisää tuli. Vähän iski fiilis et leijonanosa suomen ammoistakin oli tullut tähän paikkaan tapahtumien toivossa, saaden kuitenkin vain kiikarit tulokseksi, samalla kun EK1:ltä ja EK2:lta tuli tietoa et siellä on suistuttu vähän siellä sun täällä. Hieno ja tunnelmallinen mesta kyllä muuten, on sitä paskemmissakin paikoissa tullut oltua tilanteiden toivossa.

Lauantaina alunperin suunnitelmana oli et EK4:lle helpolla lähestymisellä, ja sieltä EK7:lle, mutta illalla laskelmoin et jos haluan olla hyvissä ajoin toisissa riennoissa, niin pitää uhrata jommasta kummasta menosta. Siispä EK4 vaan ohjelmistoon, Postintien risteys. Ketomäki tuli tähän paikkaan ihan ojanpenkerettä nuollen, joku BMW veti huolella pitkäksi ja siinäpä ne tapahtumat taas olikin. Mutkaa paria myöhemmin taasen Lauhasmaa kaatoi autonsa ja Pentinmäki lipsahti ojaan.

Reitti oli vallan mainio ja mukava, tiet oli jo valmiiksi vähän häjyssä kunnossa mutta muuten oli ihan jeppis olosuhteet viettää syyspäivää rallia katsellen.
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
880
Seinäjoen S&M

Jep jep, nopea vierailu Etelä-Pohjanmaalle suoritettiin täälläkin. Ajattelin jo alustavasti, että ei tulisi lähdettyä ollenkaan, mutta kun huomasin perjantain pätkien ihanneajat niin päätös oli helppo: SM-Ralli pimeällä syyskelillä on yks hienoimmista ralliautoilun seuraamisen muodoista tässä maassa. Rally-Mapsista selailin vähän pätkiä, ja niistä eniten kiinnosti ykkösen "joku vanha sprinttipaikka" (sellainen kyydikäs oikea-vasen parin-kolmen kilsan paikkeilla pellolla), kakkosen juuri tämä Jylhän oikea sekä kolmosen MRF-sprintin paikka. Lopulta kolmonen valikoitui paikaksi, kun aikataulu vähän venähti ja pätkien läpiajelu jäi haaveeksi. Täsmäiskulla sprinttipaikkaan siis. Upea paikkahan tuo kisan seuraamiseen oli; vauhtia, sladia molemmin puolin, pari kunnon räpsyä ja lyhyt kävely tähtitaivaan alla. Takaisin kotona olin Tampereella yhden pintaan, eikä lauantaina tullut sitten enää lähdettyä lainkaan pakalle.

Lammilla lopetellaan tämä penkkakausi viikon kuluttua, mikäli lauantai-aamusta jatkunut pikkulenssu ei äidy kunnon taudiksi.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2316
Seinäjoen SM-ralli 2025

Tämä kausi on eletty rallilamaa, eikä ennen tätä viikonloppua tälle kaudelle ollut kertynyt kuin kolme rallia. Jos Jyskälän jättää pois, ennätti tulla melkein vuoden tauko siihen, että kävi Suomessa ralleissa. Olen kuitenkin aistivinani orastavaa innostuksen kasvua taas. Seinäjoen reissua ihan odotti, oli perjantai otettu vapaaksi, kiva majoitus löytynyt ja kavereita tulossa. Valitettavasti yksi sankari sairastui juuri ralliaattona, mutta näillehän ei mitään voi.

Perjantaina Volvon keula aamu-usvaan ja kohti Jalasjärveä. Siellä nuottivihko auki ensimmäisen kerran. Hoksasin vasta jälkipäin, että itseltäni väliin jääneessä vuoden 2021 Pohjanmaa-rallissa näitä ajettiin. Kyllähän vihkoon tuli muutama muukin merkintä kuin risteykset.

Nelosen jälkeen Kurikan Wanhalle Asemalle syömään. 15 vuotta oli edellisestä kerrasta, ja taas oli ruoka hyvää. Käytiin vielä ruoan päälle turistoimassa Mietaan patsaalla. Sitten vatsa täynnä ja aistit terävinä ajamaan vitonen ja kutonen läpi. Sitten siirtymä Ylistaron seudulle, kolmonen, siitä Länsikylään ja vielä Ylistaroon palatessa Viitala.

Neljään mennessä oltiin majoituksessa, uuni lämpiämässä ja ihmeteltiin itsekin, että ennätettiin ajaa pätkät näin hyvin. Seurueemme kolmas jäsen saapui paikalle hetken kuluttua ja sitten alkoi kova debatti. Nämä keskustelut pitäisi saada joskus nauhoitettua. Siinä pätkänumerot, kilometrit, suunnat ja suuret tunteet täyttävät ilman. Usein toisen innostus saa vastauksekseen "en kyllä saa päähäni tuota", toisinaan ollaan samaa mieltä miksi mennä jonnekin.

No, me totta kai onnistuttiin välttämään runki. Kaikkea muuta mukavaa rallissa sitten olikin. Ensinnäkin, sää oli mitä mainioin. Ennusteissa oli mustavalkofilmin sää, mutta kelihän oli sittenkin silkkaa värifilmiä. Penkalla näki pitkästä aikaa myös monia kavereita ja penkkatuttuja, pitkästyä ei tarvinnut. Perjantaina aloitimme Länsikylästä sellaisesta pudottavasta vasurista. Muutama liippi oli. Lauantaina sitten neloselle kilsa lähdöstä sellainen puskan taakse pellolle kääntynyt oikea. Se oli kyllä tylsin paikka katsoa rallia pitkään aikaan. Siitä jatkettiin ex tempore kuluttamaan aikaa kutosen maaliin, minne ehdittiin Liitenin aikaan paikalle. Sieltä sitten seiskalle, 9,3 km tms, pellolla ysikymppivasen, mikä oli varsin kyydikäs, mutta vakaa paikka. Lappi paiskoi siihen hienon aggressiivisesti. Tähän liittyen, Enokin ajon aistiminen penkalla vs. pätkäajat olivat isossa ristiriidassa. Toi auto todella siististi, suoraan, tylsästi, mutta kello tykkäsi.

Se oli sellainen ralli. Samalla innolla vielä lauantaina Lammille ja sitten suunnittelemaan seuraavan kauden kisoja.
 

PMM

www.rallikuvat.net
Liittynyt
25.7.2005
Viestit
55
Sijainti
Tervajoki
SM Seinäjoki Ralli 2025

Kotikisa. Helppoa ja näppärää. Tässähän kerkeen ajaa pätkät ennen kisaa helposti läpi. NOT!
Oli kyllä niin perhanan kiireinen kisaviikko että ehdin ajaa läpi EK1 ja EK3. Viitalaa en ajanut läpi kun se on mun mielestä koko Pohjanmaan alueen väsynen pätkä (näin päin). Olis vissiin kuitenkin kannattanut ajaa :D

Viikonlopun teemana oli omien paikkojen hakeminen. Aloitus Länsikylän "lentävän turvatankin" paikasta. Tämä näytti viikolla hyvältä, mutta kisapäivänä paikan yleisösiima taisi olla enemmänkin kunnon vanhan ajan ohjaava siima. Tässä ei tapahtumia mutta suoran päässä Koski-Lammin Heikki heitti Escortilla huimat teknisen vian seurauksena. Käsittämätöntä miten aina voi samalle porukalle sattua.

Lauantaina aloitettiin samasta paikasta kuin Lupatarkastaja. Paikka oli todella vaisu ja samalla tämä oli ensimmäinen ajokerta koskaan tässä paikassa kun kukaan ei kohella. Pätkän loppupäässä vanha kunnon Korpelan paikka (pelto vasen) otti peräti 2 autokuntaa (paikassa on ajettu ulos viimeksi 23 vuotta sitten) ja vanha maalipään peltovasen otti myös yhden kaadon. Kuulemma ihan punaisella lipulla olis Liiten spinnannut(?)

Vitosen valitettavat tapahtumat avasi mahdollisuuden seurata EK6'sta. Sinne siis.

Täällä oltiin tupla asvalttiristeyksen jälkeisessä putoavassa oikeassa. Ainut tapahtuma oli muistikortille tallentunut älä-betonin räjähdys osuman seurauksena.

EK7 - Täällä oli uusia osuuksia mukana, ja ne kiinnostaa aina. Alun ketunlenkillä oli peräkkäin tiukka vasen metsässä ja sen jälkeen oikea-vasen pellolle. Paikan valinta oli helppo - metsävasurissa oli kuvauksen kannalta vasta-aurinko. No go siis. Yritys tässä vaiheessa kisaa oli kyllä aivan nollassa. Kahden käden sormin sai laskea autokunnat jotka ajoivat kilpaa.

Kisasta jäi valju maku, suurimmaksi osaksi oman huonon valmistautumisen vuoksi, mutta yrkän puute täydensi tämän mielikuvan. Läpi tuli ajettua itse asiassa vain EK1, EK3, EK4 ja EK7 vaikka kaikki oli max 100km päässä kotoa. Aika väsynyttä toimintaa :D Toinen ihmetyksen aihe oli ulosajot todella erikoisissa paikoissa.

Kotikisat on pahoja kun se arki pyörii kisan ympärillä ja aina tulee se "ei helvetti, se kisa on jo huomenna" - fiilis. Sitten tulee hätiköityä.
Reissuun kun lähdet niin fokus on 100% kisassa kun auto poistuu kotipihasta.

Kuvia tuli napsittua puolisentoista tuhatta, Tässä galleria:
https://rallikuvat.net/kuvat/2025/26-27.9.2015+-+SM+Seinäjoki+Ralli+(SM)/


sjk_23.jpg
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5164
Sijainti
Parc Fermé
Tässä ei tapahtumia mutta suoran päässä Koski-Lammin Heikki heitti Escortilla huimat teknisen vian seurauksena. Käsittämätöntä miten aina voi samalle porukalle sattua.
Jonkinasteinen "kunniamaininta" pitäisi kyllä heittää siitä miten usein ovat jaksaneet parsia Escortteja kasaan kaadon jälkeen, joku muu olisi saattanut viimeistään kolmannen kaadon jälkeen lyödä peltisakset naulaan ja lopettaa harrastuksen siihen, mutta Jalasjärven suunnilta noustaan näköjään joka kerta feenixlinnun lailla uudelleen kisaamaan.
 

Makinpo

Well-known member
Liittynyt
25.7.2015
Viestit
91
Juuka ralli

Muut lähti Seinäjoelle niin me lähdettiin sitten Juukaan. Pari edellistä viikonloppua oli tullut vietettyä kabiinin puolella, joten nyt oli taas penkkareissun aika. Matkaan lähdettiin klo 5 aikoihin lauantai aamuna ja reissu alkoi heti hyvin, kun lenkkarit unohtuivat pimeään rappukäytävään. Tämä tuli huomattua kylläkin vasta ek 1 välitiellä. Onneksi oli kuivaa koko päivän, niin jalat eivät päässeet kastumaan tennareilla. Itse reitti oli kompakti ja nopea ajaa läpi, kaikki pätkät olivat myös aikaisemmilta vuosilta tuttuja, joten paikkavalinnat oli melko helppo tehdä. Jonkin aikaa pohdin jäisinkö ykkösellä välitien risteykseen, jossa ennakkomerkki oli myöhässä, mutta lopulta suuremman kyytipotentiaalin hakkuu vasen vei voiton. Risteyksessä menikin sitten pari pihalle. Hakkuu paikka oli sama missä oltiin viime vuonnakin, mutta viimeksi heti pätkän alussa tullut sade tappoi vauhdin, joten nyt toiveet oli korkealla kelin ollessa hyvä. Vauhtia ja likejä piisasikin hyvin ja nähtiinpä paikassa myös yksi lievä ulosajo.

Aikataulullisista syistä ykköseltä ei kerennyt järkevästi kuin neloselle, jossa ainona katseluvaihtoehtona oli niin sanottu Kinnusen paikka. Tiedettiin jo ennen paikkaan saapumista, että siimaa on vastassa ainakin parissa rivissä, joten tapahtumia oli turha odottaa. Edellisessä risteyksessä olikin tuttuja katsomassa, joten päätin jäädä sitten tähän ihmettelemään. Risteys itsessään oli ihan hyvä paikka, kun ennakkomerkki oli tässäkin tapauksessa liian lähellä risteystä. Paikka tarjosikin ihan hyvin ohjelmaa, yksi spinni, neljä pitkäksiajoa ja erilaisia jarrupaikan tunnusteluita tuli nähtyä.

Juuka on paikkakuntana omituinen, kun vaikka autoja parina viime vuotena ollut niukasti, niin kilpailijoiden yritys on aina hyvällä tasolla. Muuten hamun kisoissa tuntuu yrkän taso heittelevän tosi paljon kisojen välillä. Joka kerta olen ollut katsomassa kisaa tällä seudulla, kun kisa vain on seudulla järjestetty. Tuntuu siltä, että ihan sama mihin menee katsomaan, niin aina näkee jos jonkinlaisia tilanteita. Nyt tapahtumia oli toki paljon edellisiä vuosia vähemmän johtuen ehkä useasti ajetuista ja tutuista pätkistä.

Kotimatkalle päästiin lähtemään klo 16 aikoihin ja kotiin palattua sain huomata lenkkareidenkin olevan tallessa samassa rappukäytävän nurkassa mihin olin ne aamulla unohtanut. Kausi jatkuu vielä Lammilla penkkareissun merkeissä ja 1000 Lakesissa kartturointi keikalla.
 

Onzah

Mediamies
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
940
Sijainti
Pohjois-Karjala
SM Seinäjoki Ralli 26.-27.9.2025

Kirjaillaas raportti Seinäjoeltakin. Perjantaina matkalla Seinäjoelle pysähdys Tuuriin Jari-Matin museolle, en ollut tuolla käynytkään aiemmin joten oli ihan kiva piipahtaa. Reilun tunnin sai aikaa vietettyä tuollakin, olihan tuo itse Jari-Mattikin paikalla mutta morjestin vain, ei ihan riittänyt rohkeus rueta suuremmalle jutulle :D Paketti Jari-Matin brändättyä kahvia matkaan, ja nyt ensimaistelulta ihan hyväähän tuo oli. Kyläkaupalla myös pysähdys, aika rauhassa sai perjantaina puolenpäivän aikaan täällä liikkua. Ennen hotellihuoneen saamista parin paikallisen pesäpallokentän bongaaminen, voiton vei ehdottomasti Nurmon Jymyn kotistadion Hyllykalliolla kaikessa yksinkertaisuudessaan. Hotelli Sorsanpesä ajoi asiansa majoittumiseen, majoitussiiven huone oli kyllä jämähtänyt jonnekin 80-luvulle. Sentään aamupala oli hyvä ja maittava.

Illaksi erikoiskokeen 1 maaliin haastatteluhommiin mediakamppeiden haun jälkeen. Tänne olikin eksynyt ihan todella paljon porukkaa, useampi sata autoa oli maalin jälkeen asvalttiteillä parkissa. Vaikka susirajalta on kauhean pitkä matka Pohjanmaalle, niin tuntui että olisi ihan jossain kotirallissa ollut kun niin paljon tuttuja vaelsi ohi maalimutkaa seuraamaan. Pirellin rengasihmisiä saapui myös stopille, joten heidän kanssaan pystyi vähän jotain tarinoimaan. 50 ensimmäistä autoa haastattelin, olisi tästä ehtinyt vielä katselemaan kolmosellekin mutta päätettiin lähteä kohti hotellia. Matkalla eväiden haku Jykän Grilliltä, otin grillin suositteleman Hevosmiehen annoksen ja tämähän oli ehtaa tavaraa. Todella maittava annos, ainut miinus että yöllä iski melko kova jano :LOL:

Lauantaina hyvän aamupalan jälkeen kohti erikoiskokeen 6 maalia. Puoli tuntia enemmän olisi saanut olla väliä erikoiskokeilla, niin olisi ehtinyt nelosen maaliin vähän katselemaan. Nelosella paikka olisi ollut viimeinen risteys, jossa olikin hyvästi tapahtumaa. Ja noh, olihan sitä aikaa sitten odotella kun tuli se lanssitauko mutta siinä vaiheessa oltiin jo maaliin asemoituna. Jälleen SM-luokkien haastot täällä, jonka jälkeen lounaalle Jalastuuleen. Hieman hintava lounas oli ottaen huomioon sen laadun mutta polttoainetta oli pakko saada naamariin. Jalastuulesta olikin vain reilun kilometrin siirtymä kasin maaliin. Tässä saatiinkin ihan stopin viereen pihatielle auto parkkiin, kun kävin talon isännältä luvan kysymässä. Täällä vähän enemmän tunnelmointia haastattelujen muodossa ennen kuin päätöserikoiskoe alkoi Routakalliolla. Maali oli myöskin samassa paikassa, joten ajeltiin sinne pudottelemaan mediakamppeet. Hieman oli liikenteen kanssa haasteita tuolla mutta tavarat saatiin palautettua ja kotimatka saattoi alkaa.

Yhteensä neljässä SM-rallissa tuli tällä kaudella oltua töissä, ja kyllä tuntuu koko ajan entistä mukavammalta tuo haastatteleminen. Etenkin nyt kun @Pynski oli studiossa niin info kulki kyllä todella hienosti myöskin meikälle maaliin, ja sain myöskin autettua EK-järjestäjiä kertomalla infoja eteenpäin. Kiitos siis Villelle :)

Tässä olikin oma kausi penkalla, loput kisat jää nyt haaveeksi töiden päällekkäisyyden vuoksi.

Kauden statsit:
- 17 rallia/sprinttiä, joista töissä kuudessa kisassa.
- Rungit jäi kyllä todella vähiin, 0+5 taisi olla saldot.

Mitäs sitten ensi vuonna? Työkuviot todennäköisesti jatkuvat, jotain on jo alustavasti myös sovittu. Koitetaan käydä penkalla mahdollisuuksien mukaan myös.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
17172
Sijainti
Tampereen lenkki
F-Cup Lammi-Ralli 4.10.

Kolmen pätkän taktiikalla lähdettiin @DC kanssa matkaan, kumpikin kodeistamme Tuuloselle ja sieltä samalla autolla pätkät.

Aloitus ykkösen ekalta tieltä jossa oli mielenkiintoisen näköinen s-mutka metsästä aukeavalle peltoaukealle, jolla oli vielä sitten lopussa putoava vasuri ja mäkeen nouseva oikea. Tie oli tosi pehmeää ja kävinkin yhden jalkapallon kokoisen kiven heittämässä tieltä pois. Liippejä oli sen verran että pressuaita lakosi mutta mitään varsinaisia tilanteita ei ollut. Viihdyttävä paikka etenkin takavetoisilla.

Neloselta oli katsottuna maalipäästä paikka, jossa oli kovavauhtisen osuuden jälkeen nyppyoikea, vasen ja nyppyoikea, isolla doseeratulla torpparitiellä. Kovaa näihin mutkiinkin tultiin ja toimi hyvin sekä etu- että takavetoisilla. Taas viihdyttävä paikka vaikkei paria liippiä lukuunottamatta ollut mitään.

Seiskalle oli katsottu paikaksi putoava s-mutka välitien jälkeen, ja sinne mentiin jälkihuomiosta huolimatta. Näkymä oli hyvä ja hyviä suorituksiakin nähtiin. Poistuessa moikattiin myös @Fiesta, jota en ollut ennen tavannut.

Kauden päätös oli tässä. Yksi Hamu-sprintti talvella, kesällä Kaksi F-cuppia, HYACenter ja MM-ralli. SM-sarja jäi nyt vähän kalenterisyistä väliin mutta toivottavasti ensi vuonna sitten heti Riksuun.
 
Viimeksi muokattu:

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2316
Lammi-ralli 2025

Perinteinen Lammi-ralli, lankomiehen kotinurkilla. Täällä on oltu monesti aiemminkin ja nytkin piti tulla suorittamaan kauden päätös tänne, vaikka omalla kohdalla katselukausi koskaan oikein alkanutkaan tänä vuonna.

Eilisestä muodostui lopulta yksi antoisimmista rallipäivistä. Sellainen penkkaperunan yksisarvispäivä. Jää pysyvästi mieleen. Kaverini kanssa lähdettiin Tampereelta liikenteeseen. Tarkoitus oli olla lankomiehen mökin pihassa yhdeksältä ja sitä oltiin sekunnilleen. Tämä täsmällisyys jatkui koko loppupäivän. Omalta osaltani teema oli siis mennä katettuun pöytään. Kakkoselle kun tultiin, en edes tiennyt mistä suunnasta pätkä tuli. Oli kätevää, kun rallirannekkeen sai ostettua pätkältä ja kymppi oli varsin sopuraha. Auto saatiin alle 100 metrin päähän siimasta ja katselupaikka oli heti siimalla. Nouseva oikea, mikä sumputti hyvin. Kovin montaa autoa ei ennättänyt mennä, kun Hannonen Bemarilla arvioi tulovauhdin väärin, osui maapakkaan, otti hyrrän tiellä ja päätyi keula edellä peltoon. Siellä oli. Kuskit ok. Vajaata tuntia myöhemmin tulee toinen virhearvio paikkaan ja Starlet hakee maapakalta linjan Bemarin konttiin. Ymmärrettävästi kolmio paikkaan, eikä autojakaan ollut juuri enää jäljellä.

Matkanjohtajalla oli suunnitelma mennä kutoselle ja koska aikaa oli, menimme helpon lähestymisen paikkaan tappaan aikaa vitoselle. Nyt saatiin auto vielä lähemmäs siimaa ja katselualue oli parikymmentä metriä siimalta. Tämä paikka oli kyydikäs nouseva vasen, joka alhaalta kääntyi oikealle. Ihan melkein pitkä näkemä. No, kauaa ei mennyt tässäkään. Matias Valkonen ampuu ylikovaa nöölille, perä osuu puuhun ja Bemari vetää rujot kaadot puiden välissä. Oli helpottavaa kuulla, että kuskit olivat ok. Menin itse yhdeksi varoittamaan. Auto jäi katolleen ja lankomiehen liinalla saivat sen nostettua sen renkailleen. Tässä liina jäi jumiin auton alle. Paikkaan vietiin kolmio ja meillä oli muutenkin jo aika siirtyä kutoselle.

Kutosen välitien molemmin puolin oli potentiaaliset paikat. Kävimme ensin katsomaan myötäsessä sellaisen tyhjää vasten kääntyvän oikean. Ei kelvannut, joten palasimme vastaseen. Siellä oli kivan näkymän peltomutkat ja kiristyvä oikea, joka hieman sumppasi lopussa. Tässä kohtaa oli jo kylläinen olo, mutta niin vaan runsaan tunnin katselun jälkeen yksi Bemari tuli juuri meidän kohdalla katto edellä kohti. Auto tipahti ojaan kyljelleen. Katsojia oli kymmenkunta, ei ollut enää liinaa, joten ukot oli otettava ulos, ei saatu renkailleen. Kuskeilla ittellään oli liina mukana, niin sen avulla saatiin sitten auto ympäri ja jumpan jälkeen vedettyä se edeltävään pistoon. Itse poukkuroin sekä varottamassa, nostamassa että kuvaamassa. Kovin montaa autoa ei ehtinyt tulla, kun pätkä meni poikki. Oli aika lähteä mökille saunomaan.

Lankomiehen jumiin jääneen liinankin kerrottiin päätyneen Tuuloksen Nesteelle ja yhdet kaverit sen kävivät sieltä tullessaan hakemassa ja toivat mökille. Iloinen jälleennäkeminen ja asiallista toimintaa kuskiparilta. Kiitos!

Ilta sujuikin sitten siinä saunoessa. Kaveriporukalla leviteltiin soraa lauteille, pulahdettiin säännöllisin väliajoin järveen, makkaraa syötiin, oluttakin juotiin. Tätä jatkui pimenneeseen iltaan yli kolmen tunnin ajan. Aika täydellistä.

Tänä vuonna en enää ralleihin lähde. Penkkapäiviä kertyi 15 kappaletta viidestä eri rallista. 3x MM-ralli, 1x SM-ralli ja 1x F-Cup. Tämän hetken fiiliksillä ensi kaudella tulee kyllä kammettua itsensä penkalle useammin.
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
880
Kauden päätös Lammilla.

Tiedossa oli, että tänne lähdetään, mutta arvoitus oli ehtiikö enempää kuin yhdelle pätkälle. Lopulta oli kiva huomata, että aikataulu salliikin vielä muualla kun ykkösellä käynnin. En päässyt ajamaan itse läpi kuin nelosen kisa-aamuna, joten isäukon nuoteilla päädyttiin ehkäpä vuoden tylsimpään katselupaikkaan 600m ykkösen lähdöstä, semmoinen vähän putoava ja asteen verran kääntyvä oikea. Sladit oli laskettavissa yhden käden sormissa. Nelosella paikaksi valikoitui reilussa parissa kisassa 2013 vuoden Corolla-paikka melko huiman näköisellä taustahakkuulla. Joku kilpailun järjestäjä olisi tähän saattanut huomiomerkin perustellusti lyödä. Pimeillä kavereilla paikka näytti tulevan vähän tauluun, mutta lipsahdukseen asti ei edes Iso-Jaakkola perverssin näköisellä Cliollaan isosta tulokyydistä huolimatta päätynyt.

Helvetin kylmä tuulikin tuntui olevan koko päivän. Kokonaisuudessaan melko kädenlämpöinen penkkakauden lopetus. Nimimerkki @Fiestan kanssa osuttiin lopulta samoihin paikkoihin, joten laadukkaasta juttuseurasta ei ollut puutetta 🤝

Melko epäaktiivinen kausi oli tämä, kun lauantaityöt vei monta penkkapäivää. Kattellaan miten sitä ens vuonna ehtii!
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1669
Sijainti
Porvoo
Lammi ralli 4.10

Niin vain tilanteet muuttuu. Piti olla Kroatian EM rallissa, mut niin vain tie vei Lammille. Sairastapauksen johdosta ei saatu meille hoitajaa joten reissu vaimon kanssa jäi välistä. Niinpä päätin lähteä sitten vielä kerran penkalle.

Ehkä pieni ennakkovalmistelun / selvittelyn puute vaivasi koska jokseenkin hukassa olin koko vkl että minne mennä. Onneksi tässä oli apuna palstaveli @Ojarumpu jonka avustukselle löydettiin ekoille pätkille. Toki, hyvä ystävä puhelin Hannosen paikasta potentiaalisena ja pieni videokin sitä avitti, mutta sitten kun itse jätti sen välistä ja nelonen houkutteli niin mentiin ykköselle. Tässä ehkä huomasi sen pienen valmistautumisen puutteen että ei oikein osattu tehdä päätöksiä paikkojen suhteen vaan mentiin vaan aikataulu edellä.

EK1 oli hieman tyhjä arpa. Arvottiin tosiaan Hannosen paikan hylkäämisen jälkeen alun peltomutkien ja huomion välillä, mutta sitten huomio ei houkutellu, peltomutkista kuultiin että on hiekkasuoja ohjaamassa niin mentiin n. 700m tippuvaan oikeaan. Hieman liippiä mutta ei muuta.

Tästä @Ojarummun porukan mukana nelosen alkuun ja ajateltiin että katsotaan mitä siellä on. Ainakin 4km olisi vanha Lahti Historicin paikka. Toki en kyl usko että oltaisiin kävelty sitä. 😊 Niin pienien pähkäilyjen jälkeen päädyttiin nelosen hakkuu vasen-oikeaan. Ehkä tuo mutka olisi kaivannut sen huomion, nimittäin jos tuonne monttuun olisi joku ajanut, olisi jälki ollut aika rumaa. Mutta läheltäpiti tilanteita kummempaa ei sattunut. Silti hieno paikka.

Tästä sitten vielä omaan tulkintaan eli EK7 lopun alamäki vasuriin, johon oli sitten jostain syystä ilmestynyt jälkihuomio. En tiedä miksi? Puutyöt kun eivät osuneet ajotielle. Niinpä paikka meni hätäjarrutteluksi ja kun sadekin alkoi, lähdettiin kotiin. Matkalla autolle vielä pienet jälkispekut @AnttiL ja @DC. 👍

Näin tällä kertaa. Silti hyvä päivä ja todella hienoa että aikataulu mahdollisti pääsyn kolmelle erikoiskokeelle katsomaan. Jopa ilman kiireitä.

Jossain vaiheessa vielä yhteenveto vuodesta.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1669
Sijainti
Porvoo
Lindroos jo kaatoi sen pressun alas
Joo, sekin kuultiin sitten kun oltiin tossa meidän paikassa että kappas, ei se pressu sitten kauaa siinä ollut. Ts. jos tuon olisi tiennyt, oltaisiin tultu siihen, mutta kun ei ajanut itse läpi, niin ei nähnyt että kuinka jykevää tekoa se on.
 
Ylös