Legendaarisen Lotus 79:n suunnittelija Peter Wright on menehtynyt.
https://www.autosport.com/f1/news/peter-wright-1946-2025/10774335/
https://www.autosport.com/f1/news/peter-wright-1946-2025/10774335/
Jollei auto ollut hyvä niin sitä Ferrarin mylly ei ainakaan ollut, mikä todettiin jo talvitesteissä GP2-engineksi.En tiedä. Rellu oli umpisurkea ja RB:n koppa paras. Nehän leikkasi niitä katteita auki kesken viikonlopun, kun ylilämpeni. Ja heti seuraavana vuonna saatiin Hondan nuhapumppu riviin mukaan. Ferrarin 2014 auto oli todella huono.
The first pre-season test was in Jerez in Spain. Alonso’s team-mate Kimi Raikkonen drove the first two days:
“He told me: ‘There is no power in the engine,'” Di Montezemolo says.
“And the third day was Fernando and he told me exactly the same. And I understood that the season was over because it was impossible to work on the engine, because under the rules it was frozen. I think that was the moment Fernando said: ‘If I continue to stay at Ferrari, I will never again win a championship.’ Because it was really a shocking moment.”
Jos ei lasketa mukaan lopettavaa Renault-moottoria, jota on kehitetty viimeksi kun Hämis oli vielä mestari, niin kaksi viimeistä tallia tällä hetkellä on Ferrarin moottoreilla.Oli aika lähellä, ettei Ferrarin asiakastallit jääneet kahdelle viimeiselle sijalle valmistajien taulukossa.
Näytöt? Tallissa ei juurikaan edistystä maagisen 2023 kauden jälkeen..Adrian Newey karsii Aston Martinin insinööriosastoa. Seitsemän ihmistä saa kenkää tai vaihtaa roolia.
https://www.motorsport.com/f1/news/several-senior-engineers-set-to-leave-aston-martin-f1-team/10774173/

Autot lyhenevät ensi kaudeksi 20 cm ja kapenevat 10 cm. Massa vähenee 30 kg joskaan se nyt ei tietysti näy kuvissa.Auto näyttää nykyisiä kuorma-autoja pienemmältä. En nyt muista miten säännöt muuttuvat sen osalta...
Ko. on konsepti, miltä uusien sääntöjen mukaiset autot näyttäisivät. Helmikuussa sitten nähdään oikeat autot. Rellumaiset tavoitteet eli mestaruusjahdissa vuonna 2030.Audi ensi esitteli tänään Audi 2026 F1 autonsa. Münchenissä paikalla olivat Audin toimitusjohtaja Gernot Döllner, luova johtaja Massino Frascella, F1 projektin johtaja Mattia Binotto, uusi tallipäällkkö Jonathan Wheatley ja Kick Sauber kuljettajat Nico Hülkenberg ja Gabriel Bortoleto.
Audin voimansiirto kootaan Neubergissa Saksassa ja ainakin alusta valmistetaan merkin hankkimalla Sauberin tehtaalla Hinwilissä Sveitsissä. Sauberilla on myös Bicesterissä tehdas Isossa-Britanniassa, mutta sillä ei näytä olevan tässä vaiheessa suurta roolia. Audin polttoainetoimittaja on BP ja myös yksi suurista sponsoreista. Siinä on plussansa ja miinuksensa. Dataa tulee olemaan vähemmän verrattuna polttoainetoimittajiin, jotka toimittavat useille talleille, mutta BP pystynee luomaan polttoaineen, joka on varta vasten tehty Audin polttomoottorille. Audin talvitestit alkavat kuuden viikon kuluttua.