Kemper
Well-known member
Berger on tainnut sanoa tuota 1987 Australian kilpailua uransa parhaaksi. Eikä ihme, olihan se itävaltalaiselta upea viikonloppu ja melko totaalista dominointia.
Itse arvostan eniten niitä mestareita jotka pystyvät voittamaan autolla joka ei ole nopein tai on epäluotettava. Itse nostan esille Alonson 2012 kauden esiin koska hän taisteli autolla joka oli paljon hitaampi Red Bull 2012 mestaruudesta päätöskisaan asti eli Interlagosin sadekisassa.Mielestäni Max Verstappenin tämänkauden suorituksissa on paljon samaa, mitä Michael Schumacherin kaudessa 1996 aikoinaan oli.
Siinä, missä Verstappen on käynyt kovaa kamppailua ylivoimaista McLarenia vastaan tällä kaudella, niin Schumacher kävi vastaavaa taistelua ylivoimaista Williams-Renaultia vastaan.
Sekä Schumacher että Verstappen voittivat myös näillä kausilla altavastaaja-asemastaan huolimatta useamman GP:n.
Sama täällä.Itse arvostan eniten niitä mestareita jotka pystyvät voittamaan autolla joka ei ole nopein tai on epäluotettava. Itse nostan esille Alonson 2012 kauden esiin koska hän taisteli autolla joka oli paljon hitaampi Red Bull 2012 mestaruudesta päätöskisaan asti eli Interlagosin sadekisassa.
Oli aika harvinaista huippukuljettajalle lähteä "valmiista paketista" hakemaan uutta haastetta toiseen tiimiin. Hienosti sekin sitten meni.Mielestäni Max Verstappenin tämänkauden suorituksissa on paljon samaa, mitä Michael Schumacherin kaudessa 1996 aikoinaan oli.
Siinä, missä Verstappen on käynyt kovaa kamppailua ylivoimaista McLarenia vastaan tällä kaudella, niin Schumacher kävi vastaavaa taistelua ylivoimaista Williams-Renaultia vastaan.
Sekä Schumacher että Verstappen voittivat myös näillä kausilla altavastaaja-asemastaan huolimatta useamman GP:n.
Tämän vuoksi itse arvostan Schumacherin ehkäpä jopa kaikkien aikojen parhaaksi kuljettajaksi. Ja paremmaksi, kuin Lewis Hamiltonin. Hamilton tuntui aina menevän ikäänkuin valmiiseen pöytään.Oli aika harvinaista huippukuljettajalle lähteä "valmiista paketista" hakemaan uutta haastetta toiseen tiimiin. Hienosti sekin sitten meni.
No enpä nyt tiedä miten valmis mestaruuspöytä McLaren, Mercedes tai Ferrari olivat edeltävien kausien perusteella katsottuna. Potentiaalisia osakilpailuvoittajia vain.Tämän vuoksi itse arvostan Schumacherin ehkäpä jopa kaikkien aikojen parhaaksi kuljettajaksi. Ja paremmaksi, kuin Lewis Hamiltonin. Hamilton tuntui aina menevän ikäänkuin valmiiseen pöytään.
Schumacher taas rakensi kovalla työllä Ferrarista menestyjän.
Tuossa taisi raha puhua. Ferrari löi pöytään sellaisen pinkan, että Schumi ei voinut vastustaa. Ja toisaalta Briatore ei kyennyt / halunnut tehdä vasta tarjousta.Oli aika harvinaista huippukuljettajalle lähteä "valmiista paketista" hakemaan uutta haastetta toiseen tiimiin. Hienosti sekin sitten meni.
Eihän. Hamilton nousi sprintissä varikolta viidenneksi, sai viiden ruudun rangaistuksen moottorivaihdosta ja nousi varsinaisessa kilpailussa 10:nestä ruudusta voittoon.Interlagosissa on viime vuosina nähty, että radalla pystyy hyvin ohittamaan.
Lewis Hamilton järjesti Mercedeksellä ohitus-shown vuonna 2021 raivaten itsensä kilpailun hänniltä voittoon.
Saman teki Max Verstappen viime vuonna. Hänkin nousi kilpailun voittoon joukon hänniltä.
Ei tuota kai muuten voi ymmärtää kuin sillä, että Hill halusi turvata itselleen sataprosenttisen ykköskuskin paikan. Ferrarilla olisi joutunut olemaan Schumin back up ja Mäkkärillä Häkkisen. No, Benettonista ei arvaa mennä sanomaan. Kumpi sinne ylipäätään olisi jäänyt? Alesi vai Berger? Ja mikä olisi ollut tallin sisäinen hegemonia. Ehkä Hilliä myös arvelutti mennä Flavio Briatoren alaisuuteen. Ei tiettävästi mikään maailman helpoin ja mukavin pomo.Täytyy nyt vuosikymmenten jälkeenkin ihmetellä Damon Hillin päätöstä mennä Arrowsille kaudeksi 1997.
Kuitenkin Hillillä olisi ollut ottajia ihan huipputiimeistäkin. Mitä olen lukenut, niin ainakin Benetton, McLaren ja tämän uuden uutisen mukaan Ferrarikin olisivat olleet halukkaita palkkaamaan Hillin kuljettajakseen.
Miksi siis mennä häntäpään tiimiin Arrowsille?
Williams teki päätöksen Frentzenin palkkaamisesta ennen Hillin mestaruuskauden alkua. Hill oli kuulemma suostumassa ajamaan pienemmällä palkalla. Potku-uutisen jälkeen Frank kielsi julkisuudessa puheet raha-asioiden vaikutuksesta sopimuksen purkuun.Täytyy nyt vuosikymmenten jälkeenkin ihmetellä Damon Hillin päätöstä mennä Arrowsille kaudeksi 1997.
Kuitenkin Hillillä olisi ollut ottajia ihan huipputiimeistäkin. Mitä olen lukenut, niin ainakin Benetton, McLaren ja tämän uuden uutisen mukaan Ferrarikin olisivat olleet halukkaita palkkaamaan Hillin kuljettajakseen.
Miksi siis mennä häntäpään tiimiin Arrowsille?
Tämä on muuten ihan mielenkiintoinen juttu. Numerointi vanhaan hyvään aikaan. Miten kuljettajien numerot tallin sisällä määräytyvät?Kun Schumacheria olisi pidetty ykköskuskina, olisi numerointi ollut nurinkurinen.