Silloin oli sellainen ero tähän päivään, että jos ensimmäisellä kierroksella tapahtui kilpailun keskeytykseen johtanut kolari niin startti uusittiin kokonaan, eli tavallaan kelattiin kisa alkuun ja myös kolaroineet kuskit pääsivät vara-autoillaan mukaan.
Ei siitä pitkä aika ole kun systeemi mihin MP4-18 viittaa oli vielä käytössä. Esim. Bakun kisa vuonna 2017 keskeytettiin punaisilla lipuilla ja uusintastartti tehtiin lentävänä.
Eihän Russell mitään ole murentunut. Vauhtia selvästi puuttuu, mutta omia virheitä ei ole sattunut. Siinä missä Antonelli ajaa joka viikonloppu voitosta niin Russellin kyyti riittää sijoille 1-5 radasta riippuen.
Bottaksen kierrosaika on yli sekunnin Pereziä hitaampi koko ajan. Molemmat ovat käyneet varikolla, kummallakin mediumit, kummallakaan ei ketään edessä. Eli totutun huonosti kulkee Bottaksella. Perezin läpiajorangaistus tasoittaa kuitenkin taistoa.
Tietty F3:ssa on vasta kauden toinen kilpailuviikonloppu käynnissä, mutta Taposen osalta ei oikein ole nähtävissä mitään perustetta, että miksi otteet jotenkin maagisesti voisivat jatkossa parantua.
Taposelle on lätkäisty 10 s aikasakko kohta alkavaan kisaan, johtuen sprinttikisan hölmöstä kolarista. Aika-ajon jälkeen näytti siltä, että pisteitä ropisee tästä viikonlopusta, mutta toisin kävi.
Edit: 5 lähtöruudun rangaistus
Yllättävä kyykkäys Russellilta. Kauden avauksessa Melbournessa näytti vielä siltä, että kaudesta on tulossa Russellin näytöstä. On varmasti myös niin, ertä Antonelli on tehnyt huiman tasonnoston viime vuoteen verrattuna.
Audin molemmat kuljettajat ovat olleet kymppisakissa kaikissa ajetuissa harjoituksissa. Vaikuttaa siltä, että nyt olisi mahdollisuudet aika nättiin pistepottiin.