11. Talli: Super Aguri F1

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kolmas SA06 on saatu valmiiksi ja ilmeisesti uusi "lopullinen" airodynamiikka paketti joka tuo mukanaan esim. uuden keulan. Franck Montagny palaa myös tallin kolmanneksi kuljettajaksi Istanbuliin. Mikäli Sakon Yamamoton esitykset jatkuvat samanlaisina ja Super Aguri alkaa olla tarpeeksi kilpailukykyinen päästäkseen aika-ajoissa kuudentoista parhaan joukkoon, saattaa olla että Montagny nostetaan takaisin kilpakuskiksi ja Yamamoto alennetaan perjantain testaajaksi ja varakuskiksi. Tuskimpa kuitenkaan Suzukaan mutta kenties muihin kilpailuihin. Tosin Frack ei ole kyllä testannut yhtään metriä uutta autoa. Mutta eipä ollut SA05 ja tulokset olivat parempia kuin Yamatolla. Mutta toivottavasti jos FIA vaikka hyllyttäisi Yamamotonkin superlisenssin niin Montagnyn ei tarvitsisi kylmiltään alkaa taas kisailemaan.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Joku vois kertoa muuten Agurille että kansallisuuksiin tuijottaminen ei ole menestysresepti. Eikös tossa tiimissa ole just semmonen all-Japan-idea.. :confused: .
Meinaan että kannattaako keskenkasvuisia japaninpikkuformulalupauksia laittaa rattiin vain kansallisuuuden takia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
petrolhead sanoi:
Meinaan että kannattaako keskenkasvuisia japaninpikkuformulalupauksia laittaa rattiin vain kansallisuuuden takia.
Minkä ikäisen lasket keskenkasvuiseksi?

-Edit- Lisätääs tähän vielä, kun ei ole tuon enempää ketju vielä kasvanut:

Kannattaisiko suomalaisia formulalupauksia laittaa ykkösen rattiin ihan vain suomalaisuuden takia, jos siellä olisi suomalaistalli? Veikkaisin, että puheet olisivat päinvastaisia, eli että miksei suomalaistalli ajata suomalaiskuskeja.
 
Viimeksi muokattu:

kaihis

Well-known member
Liittynyt
3.8.2006
Viestit
144
petrolhead sanoi:
Joku vois kertoa muuten Agurille että kansallisuuksiin tuijottaminen ei ole menestysresepti. Eikös tossa tiimissa ole just semmonen all-Japan-idea.. :confused: .
Meinaan että kannattaako keskenkasvuisia japaninpikkuformulalupauksia laittaa rattiin vain kansallisuuuden takia.
no mutta all-Japan-idea tuo rutosti rahaa nousevan auringon maan yrityksiltä. Ideahan on loistava, että haetaan tuki ja rahat tietystä maasta ja onhan sato minusta loistava keskikastin kuski. Talli on juuri sopiva, pari vuotta vielä niin saavat autot kuntoon ja koulutettua satolle hyvän kakkos pilotin. Japanissa kuitenkin riittää kiinostusta asiaan jos vaan oman maan miehet ovat puikoissa. Näin saaadaan pinelle tallille isot rahat.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
WebSlave sanoi:
Minkä ikäisen lasket keskenkasvuiseksi?

-Edit- Lisätääs tähän vielä, kun ei ole tuon enempää ketju vielä kasvanut:

Kannattaisiko suomalaisia formulalupauksia laittaa ykkösen rattiin ihan vain suomalaisuuden takia, jos siellä olisi suomalaistalli? Veikkaisin, että puheet olisivat päinvastaisia, eli että miksei suomalaistalli ajata suomalaiskuskeja.
Älä ota turhan kirjaimellisesti :wink:
En tiedä mitä keskimäärin toivottaisiin mahdollisen suomalaistallin kuljettajiksi, mutta jos sellaisen kannattaja olisin niin toivoisin tallin värväävän mahdollisimman hyviä kuskeja riippumatta kansallisuudesta.
Tietysti linssit saattaisivat olla väritetyt jos tarjolla olisi kotimainen lupaus.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
petrolhead sanoi:
Älä ota turhan kirjaimellisesti :wink:
Tämä on asiapuoli. Oletan, että kirjoittajat ainakin suurin piirtein tarkoittavat mitä kirjoittavat.
En tiedä mitä keskimäärin toivottaisiin mahdollisen suomalaistallin kuljettajiksi, mutta jos sellaisen kannattaja olisin niin toivoisin tallin värväävän mahdollisimman hyviä kuskeja riippumatta kansallisuudesta.
Tietysti linssit saattaisivat olla väritetyt jos tarjolla olisi kotimainen lupaus.
Niinpä, ja onhan niitä kotimaisia lupauksia viime aikoina ollut ainakin jonkin verran tarjolla. Vilander nyt ainakin tulee mieleen niistä, joilla on jo kokemustakin, ja valmiutta vaikka ykkösen rattiin, muttei taloudellisia resursseja.

Voin hyvin kuvitella mikä huuto siitä erilaisilla foorumeilla nousisi, jos suomalaistalli palkkaisi jonkin vaikkapa espanjalaisen, vaikka suomalaisten silmiin yhtä lupaava suomalainen olisi saavuttanut vertailukelpoisia tuloksia. Huolimatta siitä, että markkinointi- tai sponsorimielessä se espanjalainen sattuisi olemaan järkevämpi sijoitus.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Sportticom kertoo että Anthony Davidsonin paikka Super Agurilla Takuma Saton tallikaverina olisi varma. Näin entiset Carlin-tallikaverit pääsisivät myös F1-sarjassa ottamaan radalla mittaa toisistaan. Näin ollen voidaan kuitata Aguri Suzukin puheet all-japan tallista viimeistään tässä vaiheessa hölynpölyksi ja todeta että talli on käytännössä Hondan alaisuudessa ja Aguri Suzuki on hommassa vain bulvaani. Sportticom tietää myös kertoa että Honda rahoittaa Davidsonin ajamisen Super Agurilla.
-Olen käsittänyt että Honda on rahoittanut koko operaatiota tähänkin asti.

Tähän mennessä Davidsonin kisailut F1-sarjassa eivät ole ottaneet onnistuakseen. 2002 ajaessaan Mark Webberin tallikaverina Minardilla Hungaroringilla ja Spassa Davidson ajoi molemmissa kisoissa ulos. BAR-Hondalla 2005 Sepangin radalla sen sijaan auto petti heti kilpailun alussa. Davidson on kuitenkin näyttänyt taitonsa nopeana kuljettajana BAR-Hondan testeissä, Minardilla Webberia vastaan ja eritoten Bar-Hondan ja Hondan perjantain testaajana 2004-06.

No jokatapauksessa tämä on hieno juttu Anthony Davidsonille joka on koko 2000-luvun "raatanut" Hondan vara ja testikuskina. Se homma loppujen lopuksi tasaväkistä mikäli tallin johto suosii Japanilaista kuljettajaa on eriasia. Onnittelut kuitenkin Davidsonille, toivotaan että tulevissa kisoissa autot eivät ole yhtä hitaita ja epäluotettavia:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Sato tuli muuten Japanissa maaliin "vain" kierroksen jääneenä, toisen Spykerin edellä :thumbup: . Ei ihan toivottoman hidasta.
Samalla kierroksella kuin hitaammat Williamsin, Macin ja Hondan autoista.
Jos sama trendi jatkuu ja toiseen autoon laitettaisiin joku joka ei jää omalle tallikaverilleen 2 kierrosta kisassa niin pojathan pääsisivät tosissaan haastamaan.
/end hehkutus
 
Viimeksi muokattu:

kaihis

Well-known member
Liittynyt
3.8.2006
Viestit
144
Jos tosiaan laittavat Davidsonin ajamaan toista autoa ja kun tallilla lienee ainakin pieni etu Bridgestonen nakeista ainakin Redbulleja vastaan. Ja kun ensikaudella Spyker rypee Ferrarin moottoriensa kanssa niin Super Aguri voi saada jopa tulosta aikaan jos vain työmoraali pysyy korkeana voi ensikaudella tulla se ensimmäinen pistekin!
 

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Huh huh, oli kyllä melko vauhdissa japskit, ajatella että kokematon japsikuski paskalla autolla sai ajettua ajan joka oli vain 1,5 sekuntia Schummelin raivopäissään ajamasta überajasta. Ens kaudella Super Aguri jyrää kaikki!

Schummeli on selvästi huono kuski kun ei saanut tuon parempaa aikaa aikaiseksi. Spykerille joutaisi mokoma, jos jatkaisi yhä uraansa.
 
Ylös