2. Divarin kuskit....

Kosm

Active member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
30
Sijainti
Vantaa, Finland
kaikki vasta-alkajat 2-divariin vaan. meillä varmaankin on enemmän pulaa osanottajista kuin ylitunkua. (kesä, ekaa kertaa 2-div.)

2-divariinkin pitää kuitenkin suhtautua suurella hartaudella ja vakavuudella. onhan kyse GPL:stä eikä mistään arcadeajelusta.

1-divarin kuskeista heikoimmat ovat kyllä mielestäni tervetulleita myös 2-divariin. jos siis intoa riittää ajaa molemmissa. saadaan hieman tasoerojakin siinä selville, 2-divarin kärjen pitäisi pystyä haastamaan 1-divarin jumbot.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Jeps - minäkään en pohdiskeluillani tarkoittanut että .. yksikään, jolla olisi lupa olla 1:ssä, ei saisi ajaa 2:ssa (ja ihan kuin se muutenkaan olisi minusta kiinni, hehe). Tarkoitin vain kuskeja, jotka ovat huomattavasti parempaa tasoa kuin ns "1:sen jumbosijoilla olevat" ...
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Huoah... Noilla addon-ratapelleilyillä on näemmä saatu keitettyä melkoinen soppa. Menisin mielelläni ykköseen, mutta aika, vaiva ja kiinnostus eivät riitä uusien ratojen tahkoamiseen. Siksipä olen siis menossa kakkoseen, mutta sitten kakkosen porukka dissaa osallistumista. Olen siis väliinputoaja, joka ei sovi kumpaankaan joukkoon ja paras ratkaisu osaltani lienee jättää koko sarja ajamatta. Minua ei kaivata, joten se siitä, voin hyvin poistua rakennuksesta.

Kauhea sota vain ja ainoastaan sen takia, ettei ykkösessä voida ajaa originaaleilla. Noh, onneksi on minua viisaampia ja arvovaltaisempia, jotka kaikessa viisaudessaan ovat nuo addonit valinneet.

Mikä niissä addoneissa on niin kaikkivoipaa, ettei niistä voi luopua sen varjolla, että se on johtanut joidenkin kuljettajien siirtymiseen 2. divariin ja saanut monet suuttumaan näistä loikkauksista.

Noita samoja kisoja pääsee ajamaan FGPLC:ssä, joten jos addonit kiinnostaa niin siellä niitä riittää. :mad:

Oli pakko vuodattaa, nyt otan vastaan iskuja. wink
 

Ken Lie

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
183
Sijainti
Lahti
Arcanum:
Huoah... Noilla addon-ratapelleilyillä on näemmä saatu keitettyä melkoinen soppa.
Oli pakko vuodattaa, nyt otan vastaan iskuja. wink
No ihan rehellisesti sanottuna soppahan syntyi siitä kun jotkut ottavat kisaamisen liian tosissaan ja eivät voi ajaa ratoja joita ei ole ajanut 1000+ kierrosta. Touhu on muuttunut näköjään samaksi mitä se oli FGPLC:ssä. Täälläkin ajetaan nykyään hampaat irvessä, joten... kuten jo aiemmin ilmoitin, en aja enää forumin kisoissa. Ihmettelen vaan miksei riittänyt/voinut ajaa FGPLC:ssä tosissaan, pitää pilata vielä mukavatkin liigat... En viitsi enää lähetellä tännekään viestejä, koska niistä tullee enää vain riitaa ja hampaan kiristystä.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Jos Arcanum viittasit meikäläisen viestiin, niin - luit kai mitä totesin lopuksi? Pelkkää pohdiskelua, josta on turha vetää hernettä nenään.

Osallistu mihin haluat - minun puolestani. Näiden divareiden johtoporukkahan sen päättää kuka, mitä ja missä.

Mitä tulee kokemattomana ratojen ajamiseen, tuohonkin voi vain sanoa, että ... kun menin f1racing liigakisoihin viime lokakuussa - olin kokeillut aiemmin ainoastaan Kyalamia + Nyrreä. Nyrreä varmaan puoli kiekka, Kyalamia mitä lie 5-10 kiekkaa. Kaikki muut radat olivat totaalisen outoja minulle (vakioradoista siis) - haittasiko se? Ei. Hauskaa kisailua oli silti (vaikka en toki ajanutkaan muusta kuin jumbosijasta ja maaliin pääsemisestä) :)

Ei tässä minusta ole lainkaan kyse tosissaan ajamisesta jos totta puhutaan. Kai mielipiteitä sentään saa tuoda julki, ilman että heti leimataan "tosissaan ajajaksi" tms roskaa? Minäkin varsinainen tosissaan ajaja, eh heh, ajanut yksinpelinä varmasti vähemmän GPL:ää kuin kukaan muu - verkkopeleihinkin mennyt pokkana nollakokemuksilla. Onko se totista puurtamista?
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aeuk:
Jos Arcanum viittasit meikäläisen viestiin, niin - luit kai mitä totesin lopuksi? Pelkkää pohdiskelua, josta on turha vetää hernettä nenään.

Osallistu mihin haluat - minun puolestani. Näiden divareiden johtoporukkahan sen päättää kuka, mitä ja missä.

Mitä tulee kokemattomana ratojen ajamiseen, tuohonkin voi vain sanoa, että ... kun menin f1racing liigakisoihin viime lokakuussa - olin kokeillut aiemmin ainoastaan Kyalamia + Nyrreä. Nyrreä varmaan puoli kiekka, Kyalamia mitä lie 5-10 kiekkaa. Kaikki muut radat olivat totaalisen outoja minulle (vakioradoista siis) - haittasiko se? Ei. Hauskaa kisailua oli silti (vaikka en toki ajanutkaan muusta kuin jumbosijasta ja maaliin pääsemisestä) :)

Ei tässä minusta ole lainkaan kyse tosissaan ajamisesta jos totta puhutaan. Kai mielipiteitä sentään saa tuoda julki, ilman että heti leimataan "tosissaan ajajaksi" tms roskaa? Minäkin varsinainen tosissaan ajaja, eh heh, ajanut yksinpelinä varmasti vähemmän GPL:ää kuin kukaan muu - verkkopeleihinkin mennyt pokkana nollakokemuksilla. Onko se totista puurtamista?
Sori, tulit väärin ymmärretyksi taholtani. Minä itseasiassa tein ensikokeiluni GPL:stä onlinena. Hetken puurtamisen tuloksena oli 1:12 aika Glenissä.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä miksi KL leimaa minut tosissaan ajajaksi vaikka olen yksi tämän sarjan laiskimmista treenaajista.

Asiassa onkin nyt kyse siitä, etten halua mennä kokemattomana pilaamaan 1. divissioonan kisoja.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Ok, ymmärsin väärin - anteeksi vaan minunkin ajoittain kiihkoileva tekstini :) Ajetaan rauhassa niin että kumit vinkuu wink

Ja kuten sanottu - minä aiemmilla pohdiskeluillani pyörittelin vain sitä, että jos tuonne tulisi joku aidosti tosi hyvä kuski, kakkosdivariin, niin aika outoa se olisi.

Pääasia että pääsee ajamaan / saa ajaa.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aeuk:
Ok, ymmärsin väärin - anteeksi vaan minunkin ajoittain kiihkoileva tekstini :) Ajetaan rauhassa niin että kumit vinkuu wink

Ja kuten sanottu - minä aiemmilla pohdiskeluillani pyörittelin vain sitä, että jos tuonne tulisi joku aidosti tosi hyvä kuski, kakkosdivariin, niin aika outoa se olisi.

Pääasia että pääsee ajamaan / saa ajaa.
Jep, meininki on tärkein.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Ensimmäinen harjoitukisa on ajettu:

Track: Kyalami Thu May 30 22:20:26 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 16 Marko Toropainen Lotus FIN 1m21.483s 14
2 15 William Hamilton Ferrari AUS 1m22.544s 01.061s 14
3 4 Hannu Etupaltta Cooper FIN 1m23.069s 01.586s 7
4 17 Cooper Nuolikoski Cooper FIN 1m23.366s 01.883s 12

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Thu May 30 22:20:26 2002

RACE RESULTS (After 12 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 17 Cooper Nuolikoski Cooper FIN 12 17m21.821s
2 4 Hannu Etupaltta Cooper FIN 12 17m22.797s 00.976s
3 15 William Hamilton Ferrari AUS 10 16m51.054s 2 lap(s)
4 16 Marko Toropainen Lotus FIN 4 5m48.385s 8 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 William Hamilton 1m22.761s 10
2 Marko Toropainen 1m23.106s 3
3 Hannu Etupaltta 1m23.244s 4
4 Cooper Nuolikoski 1m24.034s 6

LEADERS

Driver Laps
Cooper Nuolikoski 1-2
Marko Toropainen 3-4
Cooper Nuolikoski 5-10
Hannu Etupaltta 11
Cooper Nuolikoski 12

Number of lead changes: 4
Number of leaders: 3

LAPS LED

Driver Laps led
Cooper Nuolikoski 9
Marko Toropainen 2
Hannu Etupaltta 1

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Cooper Nuolikoski 4 1 3
Hannu Etupaltta 3 2 1
William Hamilton 2 3 -1
Marko Toropainen 1 4 -3

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Cooper Nuolikoski (9/12) 75.00
Hannu Etupaltta (6/12) 50.00
William Hamilton (5/10) 50.00
Marko Toropainen (1/4) 25.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Marko Toropainen 0.170 0.189 1m23.303s 4
Cooper Nuolikoski 1.995 3.106 1m26.226s 12
Hannu Etupaltta 2.539 3.414 1m25.868s 12
William Hamilton 3.777 4.621 1m26.642s 10

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Thu May 30 22:20:26 2002

Driver: Hannu Etupaltta - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m38.823s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m29.887s [Off the track]
Lap 3: 1m24.793s [Off the track]
Lap 4: 9m19.055s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m33.308s [Off the track]
Lap 6: 1m23.996s
Lap 7: 1m23.069s

Race laps
Lap 0: 47.051s
Lap 1: 1m38.478s [Off the track]
Lap 2: 1m29.370s [Off the track]
Lap 3: 1m24.978s
Lap 4: 1m23.244s
Lap 5: 1m24.221s [Off the track]
Lap 6: 1m24.035s
Lap 7: 1m24.111s [Off the track]
Lap 8: 1m23.767s
Lap 9: 1m35.285s [Off the track]
Lap 10: 1m24.075s
Lap 11: 1m24.553s
Lap 12: 1m26.918s [Off the track]

Driver: Marko Toropainen - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m41.704s [Off the track]
Lap 2: 1m29.449s [Off the track]
Lap 3: 1m22.949s
Lap 4: 1m28.499s [Off the track]
Lap 5: 1m30.626s [Off the track]
Lap 6: 1m30.822s [Off the track]
Lap 7: 1m21.892s
Lap 8: 2m47.222s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m28.544s
Lap 10: 1m34.272s [Off the track]
Lap 11: 1m43.044s
Lap 12: 1m21.483s
Lap 13: 3m24.180s [Invalid lap]
Lap 14: 1m25.689s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.703s
Lap 1: 1m39.060s [Off the track, Invalid lap]
Lap 2: 1m23.245s
Lap 3: 1m23.106s [Off the track]
Lap 4: 1m23.560s [Off the track]

Driver: William Hamilton - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m26.780s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m23.124s
Lap 3: 2m24.710s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 2m03.718s [Off the track]
Lap 5: 1m24.368s
Lap 6: 1m32.965s [Off the track]
Lap 7: 1m22.544s
Lap 8: 1m22.960s
Lap 9: 1m37.317s [Off the track]
Lap 10: 3m14.191s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m35.666s [Off the track]
Lap 12: 1m23.759s
Lap 13: 1m25.527s [Off the track]
Lap 14: 1m42.131s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 3m14.168s [Off the track]
Lap 1: 1m24.394s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m23.632s [Off the track]
Lap 3: 1m27.320s
Lap 4: 1m23.130s
Lap 5: 1m26.489s [Off the track]
Lap 6: 1m35.582s [Off the track]
Lap 7: 1m34.024s [Off the track]
Lap 8: 1m23.665s
Lap 9: 1m23.178s
Lap 10: 1m22.761s

Driver: Cooper Nuolikoski - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m27.248s
Lap 2: 1m25.355s
Lap 3: 1m23.971s
Lap 4: 1m24.406s
Lap 5: 1m23.366s
Lap 6: 1m23.592s
Lap 7: 3m37.619s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m24.113s
Lap 9: 1m26.143s [Off the track]
Lap 10: 1m24.031s
Lap 11: 1m23.905s
Lap 12: 1m23.846s

Race laps
Lap 0: 47.289s
Lap 1: 1m33.326s
Lap 2: 1m26.701s
Lap 3: 1m27.401s [Off the track]
Lap 4: 1m24.975s
Lap 5: 1m24.537s
Lap 6: 1m24.034s
Lap 7: 1m24.637s
Lap 8: 1m24.357s
Lap 9: 1m35.556s
Lap 10: 1m25.708s [Off the track]
Lap 11: 1m25.603s
Lap 12: 1m24.986s [Off the track]

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Thu May 30 22:20:26 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Polesitter Marko Toropainen in a Lotus leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Hannu Etupaltta overtakes William Hamilton.
Hannu Etupaltta overtakes Marko Toropainen.
Hannu Etupaltta is in position 2 at the end of the lap.
Cooper Nuolikoski overtakes Hannu Etupaltta.
Cooper Nuolikoski overtakes William Hamilton.
Cooper Nuolikoski overtakes Marko Toropainen.
Cooper Nuolikoski is in position 1 at the end of the lap.
Marko Toropainen loses the lead.
The new race leader is Cooper Nuolikoski.

Lap 2:
Marko Toropainen overtakes Hannu Etupaltta.
Marko Toropainen is in position 2 at the end of the lap.

Lap 3:
Marko Toropainen overtakes Cooper Nuolikoski.
Marko Toropainen is in position 1 at the end of the lap.
Cooper Nuolikoski loses the lead.
The new race leader is Marko Toropainen.

Lap 5:
William Hamilton overtakes Marko Toropainen.
William Hamilton is in position 3 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Marko Toropainen.
Hannu Etupaltta is in position 2 at the end of the lap.
Cooper Nuolikoski overtakes Marko Toropainen.
Cooper Nuolikoski is in position 1 at the end of the lap.
Marko Toropainen loses the lead.
The new race leader is Cooper Nuolikoski.
Marko Toropainen retires the Lotus.

Lap 10:
What would become the fastest lap of the race is set by William Hamilton.
The time is an impressive 1m22.761s.

Lap 11:
Hannu Etupaltta overtakes Cooper Nuolikoski.
Hannu Etupaltta is in position 1 at the end of the lap.
Cooper Nuolikoski loses the lead.
The new race leader is Hannu Etupaltta.
William Hamilton retires the Ferrari.

Lap 12:
Cooper Nuolikoski overtakes Hannu Etupaltta.
Cooper Nuolikoski is in position 1 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta loses the lead.
The new race leader is Cooper Nuolikoski.

End of the race:
Cooper Nuolikoski wins the race
Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
No pahus, arvasin että jotain unohtui ... tuo harkkakisahan se tietysti oli :( Ei voi mitään. Milloinkas seuraava harkkakisa on, jos sellainen on? Jos vaikka muistaisi, kun erikseen kysyy .. :p
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Huomenna Pe:na 31.5.02 vois olla jo seuraava. Sama paikka Kyalami, eli chattiin ekaksi noin 20.00... kisa alkaa sitten noin 21.00.

Kaikki mukaan... kakkosen väki.

Asentakaa nyt loputkin kuskit tuohon GPL-peliin 1.2.0.1 patchin sekä Disco-fixin. Ja jos on tehokas tietokone, prossuna yli 1000 MHz, niin cpu-fixin pitää asentaa vielä, se on 1.2.0.2. Kaikki nuo filet löytyy Sierran kotisivuilta. Täältä:

http://www.papy.com/gpl/gpl.download.index.html

Nettipelaamista varten pitää asentaa vielä WinVrocin ja siihen korjaus fixin. (Se sivu on nyt valitettavasti poissa käytöstä... hmmm. No, chatin kautta sen voi sendiä niille jotka sitä kaipaavat...

Terv. Pasi
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Mulla on kyllä GPL muuten täysin ajan tasalla, patseineen päivineen - mutta VROCista en muista, olenko siihen fix:iä laittanut missään vaiheessa. Se on alusta saakka toiminut vieläpä niin, että startatessa ilmoittaa kaksi kertaa DLL-virheestä - mutta toimii normaalisti. Samoin kun kisasta tulee pois, taas kaksi kertaa "click OK" DLL-virheisiin. Onko se fiksausfile tähän jotenkin liittyvä kenties? Tosin tärkeintä toki, että tuo VROC toimii.

Pitää tänään tulla harkkakisoihin jees.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Niin ja kertauksena vielä että Chattiin pääsee joko http://www.tutka.net/~dominic/GPL/chat.html tuolla tai vaikka Mircillä (Serverinä Webnet ja kanava #forumgpl). Varsinkin ennen sarjassa ajettavia kisoja kaikki osallistuvat hyvissä ajoin tuonne, jos tulee vaikka jotain ongelmia.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Aeuk:
Onko se fiksausfile tähän jotenkin liittyvä kenties? Tosin tärkeintä toki, että tuo VROC toimii.
Se fix liittyy race listiin eli ei se sulla siitä oo kiinni. Muistaakseni Win2k:ssa vroc-kansiosta voi poistaa RICHED20.DLL:n (sitä se varmaan herjaa?). XP:ssä varmaan sama juttu. Kannattaa ottaa varmuuskopio jos poistaa ton. Itse muutin RICHED20.DLL:n riched20.dll:ksi, niin se lakkas herjaamasta sitä.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
VJR:
Se fix liittyy race listiin eli ei se sulla siitä oo kiinni. Muistaakseni Win2k:ssa vroc-kansiosta voi poistaa RICHED20.DLL:n (sitä se varmaan herjaa?). XP:ssä varmaan sama juttu. Kannattaa ottaa varmuuskopio jos poistaa ton. Itse muutin RICHED20.DLL:n riched20.dll:ksi, niin se lakkas herjaamasta sitä.
Ahaa, kiitos tiedosta, pitääpä testata tuota .. Mulla = XP käyttiksenä ja Win2K:lla oli sama homma, kieltämättä.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Track: Kyalami Sun Jun 02 21:54:30 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 17 William Hamilton Ferrari FIN 1m21.853s 8
2 3 Sammy The Bridge Lotus FIN 1m22.697s 00.844s 6
3 4 Hannu Etupaltta Cooper FIN 1m22.718s 00.865s 12
4 9 Pekka Pöyhönen Cooper FIN 1m23.035s 01.182s 8
5 15 Cooper Nuolikoski Cooper FIN 1m23.799s 01.946s 8
6 16 Jaakko Nuolikoski Lotus FIN 1m31.633s 09.780s 7
7 8 Aki Haviala Cooper FIN No time No time 0
8 14 Risto Westman Cooper FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Sun Jun 02 21:54:30 2002

RACE RESULTS (After 24 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 4 Hannu Etupaltta Cooper FIN 24 33m30.338s
2 9 Pekka Pöyhönen Cooper FIN 24 33m42.841s 12.503s
3 17 William Hamilton Ferrari FIN 23 34m03.448s 1 lap(s)
4 15 Cooper Nuolikoski Cooper FIN 20 28m08.249s 4 lap(s)
5 14 Risto Westman Cooper FIN 15 22m08.388s 9 lap(s)
6 3 Sammy The Bridge Lotus FIN 6 9m06.511s 18 lap(s)
7 16 Jaakko Nuolikoski Lotus FIN 1 1m42.068s 23 lap(s)
8 8 Aki Haviala Cooper FIN 1 1m48.538s 23 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Hannu Etupaltta 1m22.372s 13
2 Cooper Nuolikoski 1m23.069s 15
3 Pekka Pöyhönen 1m23.179s 5
4 Risto Westman 1m24.237s 15
5 Sammy The Bridge 1m24.243s 5
6 William Hamilton 1m24.549s 19
7 Aki Haviala No time
8 Jaakko Nuolikoski No time

LEADERS

Driver Laps
Hannu Etupaltta 1-7
Pekka Pöyhönen 8
Hannu Etupaltta 9-24

Number of lead changes: 2
Number of leaders: 2

LAPS LED

Driver Laps led
Hannu Etupaltta 23
Pekka Pöyhönen 1

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Risto Westman 8 5 3
Pekka Pöyhönen 4 2 2
Hannu Etupaltta 3 1 2
Cooper Nuolikoski 5 4 1
Aki Haviala 7 8 -1
Jaakko Nuolikoski 6 7 -1
William Hamilton 1 3 -2
Sammy The Bridge 2 6 -4

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Hannu Etupaltta (21/24) 87.50
Pekka Pöyhönen (16/24) 66.67
William Hamilton (15/23) 65.22
Cooper Nuolikoski (14/20) 70.00
Risto Westman (11/15) 73.33
Sammy The Bridge (1/6) 16.67
Aki Haviala (0/1) 0.00
Jaakko Nuolikoski (0/1) 0.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Hannu Etupaltta 0.385 0.501 1m23.480s 24
Cooper Nuolikoski 0.635 0.956 1m23.973s 20
Pekka Pöyhönen 0.704 1.391 1m23.995s 24
William Hamilton 3.427 4.488 1m28.170s 23
Risto Westman 3.604 5.238 1m27.795s 15
Sammy The Bridge 4.467 4.593 1m30.460s 6

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Sun Jun 02 21:54:30 2002

Driver: Hannu Etupaltta - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m23.945s [Off the track]
Lap 2: 1m27.434s
Lap 3: 1m52.774s [Off the track]
Lap 4: 1m24.677s [Off the track]
Lap 5: 1m23.300s
Lap 6: 1m23.278s [Off the track]
Lap 7: 1m23.958s
Lap 8: 1m22.718s [Off the track]
Lap 9: 2m41.902s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m25.647s [Off the track]
Lap 11: 1m23.229s [Off the track]
Lap 12: 1m23.844s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 38.848s
Lap 1: 1m30.291s [Off the track]
Lap 2: 1m23.975s
Lap 3: 1m23.405s
Lap 4: 1m23.170s
Lap 5: 1m24.179s
Lap 6: 1m24.046s [Off the track]
Lap 7: 1m23.054s
Lap 8: 1m24.630s
Lap 9: 1m23.628s
Lap 10: 1m23.585s
Lap 11: 1m22.728s
Lap 12: 1m22.833s
Lap 13: 1m22.372s
Lap 14: 1m23.902s
Lap 15: 1m23.307s
Lap 16: 1m23.548s
Lap 17: 1m23.580s [Off the track]
Lap 18: 1m23.378s
Lap 19: 1m23.599s
Lap 20: 1m23.479s
Lap 21: 1m24.039s
Lap 22: 1m23.416s
Lap 23: 1m23.224s
Lap 24: 1m22.970s

Driver: Jaakko Nuolikoski - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m32.306s [Off the track, Invalid lap, Unknown incident]
Lap 2: 1m31.633s
Lap 3: 1m31.576s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m37.954s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 2m57.807s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 2m30.408s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m29.615s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 39.346s
Lap 1: 1m41.570s [Off the track, Invalid lap]

Driver: Cooper Nuolikoski - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m24.177s
Lap 2: 1m24.670s [Off the track]
Lap 3: 1m25.415s [Off the track]
Lap 4: 1m22.794s [Invalid lap]
Lap 5: 2m03.303s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m45.096s
Lap 7: 1m24.341s
Lap 8: 1m23.799s

Race laps
Lap 0: 39.511s
Lap 1: 1m32.081s [Off the track]
Lap 2: 1m23.747s [Off the track]
Lap 3: 1m23.643s
Lap 4: 1m23.702s [Off the track]
Lap 5: 1m23.587s
Lap 6: 1m23.597s
Lap 7: 1m23.859s
Lap 8: 1m23.377s
Lap 9: 1m23.541s
Lap 10: 1m23.836s
Lap 11: 1m23.394s
Lap 12: 1m23.731s
Lap 13: 1m23.507s
Lap 14: 1m26.934s [Off the track]
Lap 15: 1m23.069s [Off the track]
Lap 16: 1m23.419s
Lap 17: 1m24.576s
Lap 18: 1m26.255s [Off the track]
Lap 19: 1m24.177s
Lap 20: 1m23.554s

Driver: William Hamilton - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m24.463s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m23.157s
Lap 3: 1m21.853s [Off the track]
Lap 4: 1m34.568s [Off the track]
Lap 5: 2m54.706s [Invalid lap]
Lap 6: 1m23.858s
Lap 7: 1m22.912s
Lap 8: 1m31.977s

Race laps
Lap 0: 38.309s
Lap 1: 1m44.226s
Lap 2: 1m26.639s
Lap 3: 1m25.931s
Lap 4: 1m32.010s [Off the track]
Lap 5: 1m25.961s [Off the track]
Lap 6: 1m26.083s
Lap 7: 1m24.952s [Off the track]
Lap 8: 1m31.995s [Off the track]
Lap 9: 1m24.854s
Lap 10: 1m25.293s
Lap 11: 1m31.274s
Lap 12: 1m30.739s [Off the track]
Lap 13: 1m28.707s [Off the track]
Lap 14: 1m25.020s
Lap 15: 1m24.933s
Lap 16: 1m42.000s [Off the track]
Lap 17: 1m28.299s
Lap 18: 1m26.984s
Lap 19: 1m24.549s
Lap 20: 1m24.901s
Lap 21: 1m25.197s
Lap 22: 1m25.396s
Lap 23: 1m38.044s [Off the track]

Driver: Pekka Pöyhönen - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m26.396s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m23.986s [Off the track]
Lap 3: 1m23.346s
Lap 4: 2m07.925s [Invalid lap]
Lap 5: 1m23.720s
Lap 6: 1m23.035s
Lap 7: 1m23.464s [Off the track]
Lap 8: 2m12.479s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 38.984s
Lap 1: 1m30.808s [Off the track]
Lap 2: 1m24.023s
Lap 3: 1m24.271s [Off the track]
Lap 4: 1m23.799s
Lap 5: 1m23.179s
Lap 6: 1m23.443s [Off the track]
Lap 7: 1m23.342s
Lap 8: 1m23.504s
Lap 9: 1m24.552s
Lap 10: 1m23.787s
Lap 11: 1m23.306s
Lap 12: 1m23.831s [Off the track]
Lap 13: 1m23.555s [Off the track]
Lap 14: 1m23.227s
Lap 15: 1m23.222s
Lap 16: 1m24.051s [Off the track]
Lap 17: 1m24.606s [Off the track]
Lap 18: 1m23.431s
Lap 19: 1m24.222s
Lap 20: 1m24.127s
Lap 21: 1m23.625s
Lap 22: 1m23.384s
Lap 23: 1m23.200s
Lap 24: 1m30.210s [Off the track]

Driver: Sammy The Bridge - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m37.523s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m59.185s [Off the track]
Lap 3: 1m33.011s [Off the track]
Lap 4: 1m22.697s
Lap 5: 1m14.222s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m50.733s [Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 38.126s
Lap 1: 1m34.933s [Off the track]
Lap 2: 1m25.508s [Off the track]
Lap 3: 1m34.673s [Off the track]
Lap 4: 1m33.523s [Off the track]
Lap 5: 1m24.243s
Lap 6: 1m34.353s [Off the track]

Driver: Risto Westman - Cooper

No practice laps

Race laps
Lap 0: 40.228s
Lap 1: 1m37.871s [Off the track]
Lap 2: 1m26.540s
Lap 3: 1m25.146s
Lap 4: 1m38.082s [Off the track]
Lap 5: 1m25.791s
Lap 6: 1m26.305s
Lap 7: 1m26.256s
Lap 8: 1m25.424s
Lap 9: 1m25.225s [Off the track]
Lap 10: 1m25.848s
Lap 11: 1m25.455s
Lap 12: 1m24.292s
Lap 13: 1m28.092s
Lap 14: 1m42.444s
Lap 15: 1m24.237s [Off the track]

Driver: Aki Haviala - Cooper

No practice laps

Race laps
Lap 0: 39.932s
Lap 1: 1m47.454s [Off the track, Invalid lap]

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Kyalami Sun Jun 02 21:54:30 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Polesitter William Hamilton in a Ferrari leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Risto Westman overtakes Aki Haviala.
Risto Westman overtakes Jaakko Nuolikoski.
Risto Westman overtakes William Hamilton.
Risto Westman is in position 5 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes William Hamilton.
Sammy The Bridge is in position 4 at the end of the lap.
Cooper Nuolikoski overtakes Sammy The Bridge.
Cooper Nuolikoski overtakes William Hamilton.
Cooper Nuolikoski is in position 3 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Sammy The Bridge.
Pekka Pöyhönen overtakes William Hamilton.
Pekka Pöyhönen is in position 2 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Sammy The Bridge.
Hannu Etupaltta overtakes William Hamilton.
Hannu Etupaltta is in position 1 at the end of the lap.
William Hamilton loses the lead.
The new race leader is Hannu Etupaltta.

Lap 2:
William Hamilton overtakes Jaakko Nuolikoski.
William Hamilton is in position 6 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski retires the Lotus.
Aki Haviala retires the Cooper.

Lap 3:
Risto Westman overtakes Sammy The Bridge.
Risto Westman is in position 4 at the end of the lap.

Lap 4:
William Hamilton overtakes Risto Westman.
William Hamilton is in position 5 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Risto Westman.
Sammy The Bridge is in position 4 at the end of the lap.

Lap 6:
Risto Westman overtakes Sammy The Bridge.
Risto Westman is in position 5 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Sammy The Bridge.
William Hamilton is in position 4 at the end of the lap.

Lap 7:
Sammy The Bridge retires the Lotus.

Lap 8:
Risto Westman overtakes William Hamilton.
Risto Westman is in position 4 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Hannu Etupaltta.
Pekka Pöyhönen is in position 1 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta loses the lead.
The new race leader is Pekka Pöyhönen.

Lap 9:
Hannu Etupaltta overtakes Pekka Pöyhönen.
Hannu Etupaltta is in position 1 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen loses the lead.
The new race leader is Hannu Etupaltta.

Lap 13:
What would become the fastest lap of the race is set by Hannu Etupaltta.
The time is an impressive 1m22.372s.

Lap 14:
William Hamilton overtakes Risto Westman.
William Hamilton is in position 4 at the end of the lap.

Lap 16:
Risto Westman retires the Cooper.

Lap 21:
William Hamilton overtakes Cooper Nuolikoski.
William Hamilton is in position 3 at the end of the lap.
Cooper Nuolikoski retires the Cooper.

End of the race:
Hannu Etupaltta wins the race
Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

<small>[ 02-06-2002, 22:13: Message edited by: Arcanum ]</small>
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Toimintaohjeita radalle GPL-kisoissa

--------------------------------------------------------------------------------

Aika-ajo

-Varikkosuoralla vaihdettava heti ajolinja siten, että ei aja muiden varikkosuoralle ilmestyvien päälle

-Lämmittelykierrokselle lähdettäessä on varmistettava, että ei radalle lähteminen ei häiritse muita kuljettajia. "Ei sieltä varmaan kukaan tule" -ajattelutapa ei käy. Watkins Glenissä varsinkin tulee kiinnittää tähän seikkaan huomiota.

-Itse lämmittelykierroksella jätä riittävä väli edellä menevään kuljettajaan, ei kannata lähteä nopealle kierrokselle siten, että on toisen perässä kiinni, siinä tekee haittaa itselleen ja toiselle

-Ei myöskään pidä ajaa liian hiljaa, että ehtii reagoimaan ja väistämään mahdollisesti perässä tulevalle nopealla kierroksella olevaa

-Antaessa tilaa nopeammalle ei ole syytä ajaa sen vuoksi hallitsemattomasti ulos radalta, sopivan verran hidastaminen ja ajaminen parhaimmalta ajolinjalta sivuun kertoo takaa tulevalle sen, että olet havainnut hänet ja annat hänelle tilaa, jolloin hän voi turvallisin mielin siirtyä ohitsesi

-Poistuttaessa varikolle tulee auto pysäyttää siten, että siitä ei ole haittaa muille. Mikäli poistumissyy on se, että auto jää hajonneena keskelle rataa, tulee poistuminen hoitaa mahdollisimman nopeasti, jotta ei haittaisi muita kilpailijoita

--------------------------------------------------------------------------------

Kilpailu

-Varmista hyvissä ajoin, että polttoainetta on riittävästi. Silloin ei tule viimehetken paniikkia ja ehdit lähtöruudukkoon.

-Lähtökiihdytyksessä oltava varovaisia. Vaikka näyttäisi siltä, että voisit nousta monta sijaa, ota silti maltillisemmin: kisa on pitkä.

-Varo varsinkin lähtökiihdytyksessä rinnalla olevia, monen moottorin ulvonnan yhteydessä on vaikea paikallistaa, että missä päin autot ovat.

-Varsinkin ensimmäisen kierroksen ensimmäisiin mutkiin on syytä jarruttaa hieman aiemmin, että jää pelivaraa mikäli edellä tapahtuu yhteentörmäyksiä.

-Vältä äkkinäisiä ajolinjanvaihteluita varsinkin tilanteissa, joissa joku tulee perässäsi lähituntumassa. Peileistä ja sivulle katsomalla jää kuitenkin vielä kuolleet kulmat kumpaankin takakulmaan, siellä voi joku olla

-Mikäli huomaat, että olet selkeästi edellä olevaa nopeampi, niin älä aja liian lähellä, sillä hänen hieman aikaisemmat jarrutuskohdat saattavat yllättää

-Älä lähde yrittämään ohitusta, mikäli olet jarrutuskohdan paikkeilla huomattavasti ohitettavaa jäljessä.

-Suoralla imuun päästessäsi ole varovainen että et aja toisen perään pyrkiessäsi ottamaan kaiken hyödyn imusta irti

-Itse ohitustilanteessa jarrutus tulee aina aloittaa riittävän ajoissa, jotta et ajaudu ohitettavan ajolinjalle. Ohitettavalle on aina jätettävä ajolinja vapaaksi.

-Mikäli vieressä olevaa ei näy, niin hän mitä todennäköisemmin ei ole hävinnyt taivaan tuuliin, vaan edelleenkin on siellä jossain lähellä. Ota toinen koko ajan huomioon.

-Mikäli sinut ohitetaan mutkaan jarrutettaessa, ota huomioon mutkasta ulos tultaessa, että sinut ohittanut kuljettaja ei välttämättä kykene kiihdyttämään niin nopeasti mutkasta ulos kuin mitä normaalisti

-Mikäli suoralla ajaessasi perässä lähituntumassa (imuetäisyydellä) lähestyy kuljettaja, niin valitse ajolinjasi seuraavaan mutkaan, ja pidä se. Turha mutkittelu saattaa aiheuttaa kahden lähekkäin ajavan auton yhteentörmäyksen

-Mikäli sinulle liputetaan sinisiä lippuja, takaa tulee mitä todennäköisimmin joku johtavista autoista kierroksella sinua ohittamaan, löysää sopivasti sopivassa paikkaa ja takana tuleva voi ohittaa sinut turvallisesti.

-Mikäli lippuja ei näytetä (GPL bugittaa paikka paikoin lippujen suhteen), ja takaa lähestyy melko nopeaan auto, kyseessä on mitä todennäköisesti kuljettaja, joka on ohittamassa sinua kierroksella. Ja vaikka kyseessä olisi samallakin kierroksella oleva, voi olla järkevää päästää hänet ohi, mikäli vaikutat häneen nähden selkeästi hitaammalta. Muutoin saatat yliyrittää ja ajaa ulos radalta ja pilata toisenkin kuljettajan kilpailun.

-Jos ajat ulos ja autosi vaurioituu ja käytät shift-r:ää, niin mikäli takaa lähestyy vauhdikkaasti samallakin kierroksella oleva auto, niin älä yritä väkisin peippailla ja pidätellä kylmillä renkailla, silloin kolarointi on aika todennäköistä.

-Jos ajat ulos, mutta et aio käyttää shift-r:ää ja palaat radalle kunnes huomaat että auto onkin liian viallinen, niin auto tulee pysäyttää sellaiseen paikkaan, että et aiheuta vaaratilannetta muille. Vastaavasti samalla lailla on toimittava lopullisesti keskeytettäessä.

-Vastaavasti jos näet edellä jonkun käyttävän shift-r:ää ja kiihdyttävän uudestaan matkaan, älä yritä epätoivoisesti heti ohittaa tätä, tai voi käydä kuten Schumacherille ja Hillille eräänä vuonna Australiassa.

-Mikäli autosi on vaurioitunut, eikä shift-r:ää enää ole mahdollista käyttää, tai muuten vain et halua sitä enää käyttää (kilpailun viime hetket käsillä tms.), älä peittele selkeästi nopeampia kuljettajia

lisätty 12.02.02:

-Kun sinua ohitetaan kierroksella kilpailussa, tai olet lämmittely- tai jäähdyttelykierroksella aika-ajossa, niin seuraavat asiat kannattaa huomioida.

1)Mikäli annat takana tulevalle tilaa väistämällä itse normaaliajolinjalta, tee se hyvissä ajoissa. Mikäli väistät vasta siinä vaiheessa, kun perässä ajava on ihan lähellä, saattaa kyseinen kuljettaja olettaa, että aiot pitää ajolinjasi ja tällöin ohittaja vaihtaa itse ajolinjaansa siirtyäksesi rinnalle. Jos jätät itse ajolinjan vaihtamisen viime tinkaan, ei perässä oleva ehkä ehdikään reagoida, ja seurauksena on täysin turha yhteentörmäys.

2)Mikäli annat tilaa pitämällä oman ajolinjasi, niin hidasta vauhtia sopivasti riittävän ajoissa, jolloin perässä tulevalle jää aikaa huomioida nopeudenmuutoksesi ja hän ehtii itse valitsemaan ajolinjansa siten, että pääsee sujuvasti ohitsesi.

lisätty 21.02.02:

-Mikäli joudut käyttämään esim. moottoririkon vuoksi shift-r:ää, niin älä todellakaan pysäytä autoa keskelle rataa, vaan ajoradan reunalle siten, että se ei ole perästä tulevien todennäköisimmillä ajolinjoilla.

-Mikäli lagitusta on häiritsevissä määrin, niin lähituntumassa ajaminen tulee ottaa vielä varovaisemmin. Järjen käyttö sallittua, ei ole järkevää ajaa talla pohjassa mutkaan esimerkiksi ensimmäisellä kierroksella ja pistää sen jälkeen koko homma yhteysongelmien piikkiin, että kylläpä lagasikin.

-Kun lähdet varikolta, tiedota siitä muille kirjoittamalla PO (eli pit out). Muu chattiminen tulee pitää ajotilanteissa minimissään, irkki ynnä muut ovat chattimista varten.

Lähde, tuntematon... :D :D
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Harkkakisat tänään su:na 2.6.02 noin 21.00, ratana Kyalami. Kakkosen kuskit, kaikki mukaan... Akjanu lupas tulla myös :D :D
 
Ylös