Miss Piggy
Schufosa
- Liittynyt
- 14.9.2006
- Viestit
- 1827
Sama. :thumbup: sille!petrolhead sanoi:Niin tai näin mun mielestä on tosi vtun jees että foorumilla joku rohkeasti hehkuttaa muutakin kuin Macia tai Ferraria.
Sama. :thumbup: sille!petrolhead sanoi:Niin tai näin mun mielestä on tosi vtun jees että foorumilla joku rohkeasti hehkuttaa muutakin kuin Macia tai Ferraria.
Eikös JJ ajanut joskus radalla olleen kiertokangen tai vastaavan moottorin osan yli ja valitteli kisan jälkeen kipua takapuolessapetrolhead sanoi:Enpä tullut ajatelleeksi.. Olisipa mielenkiintoista tietää mikä myllyn laittaa yleisimmin levähtämään, ylikuumeneminen vai se että osa vain ei kestä siihen kohdistuvia voimia.
Siitä puheenollen, ihme ettei moottoririkon sattuessa mäntä tai katkennut kiertari koskaan ponkaise moottorikatteen läpi tai muuta näyttävää.
:ahem:From f1live.com:
Ferrari crack 20,000 RPM
One last push with Michael Schumacher
16/10/06 09:34
Ferrari, with Michael Schumacher at the wheel, cracked the elusive 20,000 RPM barrier with its Brazil-only engine specification whilst testing at Jerez last week.
Cosworth and Honda are believed to have also surpassed the impressive figure at one time or another, but - in pursuit of the constructors' championship and a final Grand Prix win for the retiring German racer - the red team reportedly intend to regularly run the V8 past 20,000 revs in Sao Paulo this weekend.
"Because their engine must only last for one race, I can imagine that 20,000 is a realistic figure," Toyota's former engine boss, Norbert Kreyer, said.
Spain's Marca newspaper, meanwhile, applauded Schumacher after he dominated proceedings last week in testing at Jerez.
"It is a good job for Alonso that the championship is basically decided," the newspaper wrote, "because if it was not, every alarm bell at Renault would now be ringing."
Kicker, however, thinks Schumacher's Brazilian task for an eighth and final world title is distinctly unlikely, as the magazine referred to it as 'Mission Impossible 8'.
E.A.
Source GMM
Kiinostava pointti. Minusta Spyker teki tyhmästi kun osti Ferrarin moottorit. Mitä hienoa niissä on muutakun hieno Ferrari-logo ja hirveä lasku. Kehitystyötä? Tuksin, ei ainakaan ennen ole pakettiin kuulunut. Taino Spykerin oma päätös ajaa vuoden 06 ferkuilla kuin 07 Coswortheilla. Itse olisin kyllä Cossut valinnut.Suomen Huippu sanoi:Ferrari on moottorinkehityksessä siis vain vajaan vuoden Cosworthia jäljessä! Viime aikoinahan Cosworth on myös ollut superluotettava esim. Ferrariin ja Renaultiin verrattuna. Olisipa Williamsin muu pakettikin samalla tasolla. Cosworthin huima kehitystyö pikkubudjetilla on jatkunut edelleen, Shanghaissa Rosberg paahtoi suuren osan kisasta 20 000 rpm:n huipuilla.
Harmi, että lupaavien neuvottelujen jälkeen Spyker päätyi jämä-Ferrariin puhtaasti urheiluautojensa markkinoinnin takia. Gascoyne olisi varmaan mieluummin halunnut Cosworth-voimaa autoihin. Legendaarinen Cosworth on 40 vuoden putken jälkeen tippumassa pois F1-sarjasta, vaikka tuote on huippuluokkaa ja näkymät moottorien jäädytyksenkin kannalta hyvät. On se kumma kun paras ei kelpaa kenellekään. Näin tilitti Cosworthin pomo Autosport-lehdessä...
No ehkä ihan vähän veti kotiinpäin.
Tälläinenkin sääntö tulossa? No voi herranjumala. Yrittävät viedä lajista mielenkiinnon ihan kokonaan. TURBOT takas, samoin kuin kaikki muukin 80-luvun meininki.jupla sanoi:Jostakin luin, että Honda on ensi vuonna vahvoilla kun kierroslukua rajoitetaan 19 000. Ei kuulemma kierrä paljon tuon yli nytkään, mutta silti kulku ihan kelpoa.
Mikäpä siinä jos muualla tallin toiminnoissa epäonnistutaan täydellisesti.jupla sanoi:Jostakin luin, että Honda on ensi vuonna vahvoilla kun kierroslukua rajoitetaan 19 000. Ei kuulemma kierrä paljon tuon yli nytkään, mutta silti kulku ihan kelpoa.
Ferrari ei muuten pärjäisiMickey sanoi:Miksiköhän?
Sanoisin että rajottimelle menee ja jos ei olisi rajoitinta niin, sitten niin paljon että venttiilit eivät kestäisi menossa mukana ja POKS!bigbear sanoi:Jos kone ottaa 20000rpm suurilla vastuksilla, niin paljonkohan se ottaa ilman vastuksia esim kytkin pohjassa?
jaa että kierroksetkin rajoitetaan. Ei helvetti mitä toimintaa. kohta sillä autolla voi jaa mutkassa yhtä kovaa ku suoralla.jupla sanoi:Jostakin luin, että Honda on ensi vuonna vahvoilla kun kierroslukua rajoitetaan 19 000. Ei kuulemma kierrä paljon tuon yli nytkään, mutta silti kulku ihan kelpoa.