Metanolman sanoi:
Vielä vaihdelaatikoista ja uusista säännöistä.
Kun laatikon pitää kestää neljä kilpailua, niin miten välitykset? Onko ne samat kaikissa neljässä kisassa vai vaihdetaanko osat(rattaat) laatikoihin kisojen välillä? Jos vaihdetaan niin silloinhan ei periaatteessa puhuta samasta laatikosta. Joku sääntönikkari voisi selventää asiaa. Ei tuo tekniikka-englanti ole niin vahvaa, jotta voisi lukea itse sännöistä.
Blommaukset voi avata kisaviikonloppuna kerran valvottuna. Lisäksi ennen harjoitusten toista päivää. Silloin saa vaihtaa vaan välityksiä ja sovitinrenkaita. Ilmoitettava FIA lle 2 tuntia P2 jälkeen mitä askiin laitetaan.
Välitykset voi myös vaihtaa jos rikkoutuvat samanlaisilla FIAn hyväksynnällä jos niissä on hyväksyttäviä vikoja... eikä pelkkä varatoimi. Välityksille on tarkat mitat niin että ne kestää..
Jos sinettejä puuttuu penaltia tulee...
Edit: Sitä en tiedä miten toimitaan jos vetää Kubicat ja auto menee niin p******i että sinetit irtoo tai vaihdelaatikon kuori halkee/viottuu... joskus tollasia vikoja on FIAn suostumuksella saanut korjata ilman penaltia.... (esim. kerran Häkkisen moottorista puuttu sinetti, ei tullut penaltia ja kerran oli moottorin runko halki sai vaihtaa)
d) At each Event seals may be broken once, under supervision and at any time prior to the second day of practice, for the sole purpose of changing gear ratios and dog rings (excluding final drives or reduction gears). Competitors must inform the FIA technical delegate which ratios they intend to fit no later than two hours after the end of P2.
Gear ratios and dog rings (excluding final drives or reduction gears) may also be changed under supervision for others of identical specification at any time during an Event provided the FIA technical delegate is satisfied there is evident physical damage to the parts in question and that such changes are not being carried out on a systematic basis.
e) Other than under d) above, a replacement gearbox will also be deemed to have been used if any of the FIA seals are damaged or removed from the original gearbox after it has been used for the first time.