2008 Australian GP - Kilpailu

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

tankkeri

Well-known member
Liittynyt
14.1.2007
Viestit
57
JML82 sanoi:
Itsellä muuten sama listaus, paitsi plussan annan myös Kovalaiselle varmasta ajosta ja en Barrchellolle miinusta, koska varikkosähläilyt menee tallin piikkiin. Varsinkin se, kun lähti varikolta letkun ollessa paikalleen.
Tikkarimiehen piikkiin menee kyllä se varikkösähläys, mutta tuo punaisia päin ajo oli kyllä Barrichellon oma hölmöily.

EDIT:
J.Hunt sanoi:
Ilman lopun ongelmia Kimi olisi kuitenkin ollut neljäs?
Todennäköisesti.
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghost_Glove sanoi:
Ja kuinkahan? Saa perustella jos on kovasti mielipiteensä takana.
Paskaa säkää se oli eikä mitään muuta.
Sehän olisi ollut Heikin vuoro tulla varikolle. Nyt otettiin ensin suosikkipoju joka oli jo käynyt...
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Cage sanoi:
Tuo vähän jäi mietityttämään jo kisassa... kuinka nopeasti se varikko suljetaan? Eli olisiko Kimi joutunut jäämään varikolle muutaman kierroksen ajaksi, kun pois ei olisi päässyt?
Jaa, tuota en kyllä hoksannut...
Mites siinä ois sitte käyny, varikolta ulos pari kiekkaa perässä?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Make79 sanoi:
Olisi tippunut viimeiseksi ilman tuota nurmikonleikkuutakin.
Mahdollisesti joo, tuskin olis voinut ajaa jotain 10 kierrosta enää...

Make79 sanoi:
Tiimin olisi pitänyt ottaa Kimi silloin varikolle, kun oli sinne itse tulossa, juuri kun turva-auto tuli radalle.
Olisi hävinnyt huomattavasti vähemmän ja suurin osa olisi tullut Kimin jälkeen varikolle vielä kun ajeltiin turva-auto perässä.
Jos Kimi olis tullut sillon kun meinas niin mitä olis tapahtunut?
a) Kimi olis vetänyt normaalin varikkostopin ja palannut radalle noin sijalle 5 turva-auton perään ajeleen...
b) SC tuli radalle ja varikko suljettiin, jolloin Kimi olis jäänyt punasten valojen taakse ja varmuudella viimeseks (ja jäänyt kierroksia kärjelle?)

Luulen, että tuon b) vaihtarin takia Kimille huudettiin "älä tuukaan!"...

Cage sanoi:
Tuo vähän jäi mietityttämään jo kisassa... kuinka nopeasti se varikko suljetaan? Eli olisiko Kimi joutunut jäämään varikolle muutaman kierroksen ajaksi, kun pois ei olisi päässyt?
Eikö se mahdeta sulkee heti kun SC tulee radalle. Avataan ainakin vasta sit ku jono on kasassa.

Se on sit asia erikseen, että olisko Kimi kannattanut ottaa SC:n takaa varikolle sillon kun muutkin sielä kävi (Kubica, Alonso ainakin) jollon olis pysynyt noiden edessä ja ehtinyt ajaa letkan kiinni...
Mutta koska näin ei tehty niin ilmeisesti Kimillä oli löpöö useampiin kierroksiin vielä (miten kun kerta oli tulossa varikolle?? sitä sopii ihmetellä)...
Pelasivat pokeria ja se ei toiminut...
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Kyllähän se tulee olemaan aika armotonta Hamilttonin suosimista koko kausi. Pistäisikvät saman verran löpöö tankkiin ja kattoisivat kumpi pääsee ruudukossa korkeemmalle, mutta kun ei.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
cccp sanoi:
Kyllähän Hamilton oli aivan omassa luokassaan kisassa. Ilman Fiiatin ja Toyotan kädettömiä rouhonleikkaajia olisi tullut maaliin kierros ennen muita.
No, jaa kisan nopein kierros meni kuitenki Kovalaiselle ja muutenkaan en kyllä ihan lähtis nuilla eroilla mitä tuossa oli, niin väittämään että Hamis ois tullu maaliin kierros ennen muita, joten LOL CCCP. Ja kuse sukkaas.
Koodi:
Kuljettajien nopeimmat kierrosajat:             Kierros
 1. Heikki Kovalainen    McLaren       1.27,418    43
 2. Lewis Hamilton       McLaren       1.27,452    39
 3. Nick Heidfeld        BMW           1.27,739    41
 4. Kimi Räikkönen       Ferrari       1.27,903    20
 5. Nico Rosberg         Williams      1.28,090    41
 6. Felipe Massa         Ferrari       1.28,175    23
 7. Fernando Alonso      Renault       1.28,603    58
 8. Rubens Barrichello   Honda         1.28,736    44
 9. Robert Kubica        BMW           1.28,753    15
10. Jarno Trulli         Toyota        1.29,310    18
11. David Coulthard      Red Bull      1.29,502    21
12. Sebastien Bourdais   Toro Rosso    1.29,534    22
13. Timo Glock           Toyota        1.29,558    23
14. Kazuki Nakajima      Williams      1.29,639    50
15. Takuma Sato          Super Aguri   1.30,892    24


16. Nelsinho Piquet      Renault       1.31,384    20
17. Adrian Sutil         Force India   1.32,021     8
Katotaan vaan miten erästä nimimerkki cccp:tä ei näy heti ku McLarenilla munataan joku kisa, joka epäilemättä on edessä vielä.
PS. Mä en sentään häviä niiks viikoks- kuukadeks jossei Ferrarilla mee hyvin, toisinku azai ja cccp... Saatan kuitenki dissata McLarenia huonosti sujuneista kisoista, mutten tosiaankaan katoa mihinkään suosikki tallini hävitessä.
 
Viimeksi muokattu:

lahill

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
452
cccp sanoi:
Kyllähän Hamilton oli aivan omassa luokassaan kisassa. Ilman Fiiatin ja Toyotan kädettömiä rouhonleikkaajia olisi tullut maaliin kierros ennen muita.
Heikki olisi ollut aika perässä ilman (ensimmäistäkään) sc:tä. Hamilton ajoi tasaisen hyvin, mutta Heikki on kyllä yllättävän tasoissa näin aikaisin kaudesta. Heikki muuten tais ajaa 4 kierrosta pidempään jo ekan stintin, joten aika-ajo oli vähintään Lewisin tasoa.
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Onko kaikki maikkarin katsojia kun ovat noin pihalla? Speedin lähetyksestä selvisi nuo varikkoasiat hienosti.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
talakem sanoi:
Sehän olisi ollut Heikin vuoro tulla varikolle. Nyt otettiin ensin suosikkipoju joka oli jo käynyt...
Nyt on kyllä joku ollut kuutamolla ja kovaa... ;)

Mikä Heikin vuoro tulla sisään??
Hamilton kävi varikolla kaksi kertaa ei kolmea, ja se toinen stoppi tapahtui noin kaks kierrosta ennen vikaa SC:tä... Heikin vuoro olis ollut varmaan noin kaks kierrosta Glockin hyppyjen jälkeen...eli ei ollut vielä tulossa sisään.

Nykysäännöillä varikkolle tulo on liian myöhäistä jo siinä vaiheessa kun kolisee. Eli ei noista ehdi hyötyyn muuta kuin tuurilla, eli että on jo varikolla kun kolisee (ja tässäkään tapauksessa ei vissiin parane jäädä punasten valojen taakse) tai ehtii sieltä just lähteen...
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Banaani sanoi:
Miten helvetissä porukka on täällä näin pessimistejä? Vai johtuuko se vaan aikaisesta aamuherätyksestä?
Nää... kunhan faktoja luettelin. Totuushan on että Ferrarin tulos oli torso. Ei pisteen pistettä. Ja totuus on myös se että kimi teki kaksi isoa virhettä, jonka seurauksena pyllähti radalta. Ja totuus on myös se, että Ferrarilta on kuultu että jotain ongelmaa voi olla lämpöjen kanssa. Ja totuus on myös se, että pisteitä ei nopeudesta saa ja jos luotettavuus ei saata autoa maaliin saakka, niin niitä ei myöskään tule. Ja totuus on myöskin se, että Ferrarin molemmat autot keskeytti kisassa ja toiselle tuli tekninen ongelma aika-ajoissa, jonka seurauksena Kimin kisasta tuli "mission impossible". Kolme auton pysäyttänyttä teknistä ongelmaa aika-ajossa ja itse kisassa. Eli en nyt tiedä minkä sinivalkolasien läpi pitäis katsoa, mutta ei tuo nyt ihan hyvältä vaikuta.

Toivotaan todella että paketti saadaan kasaan ja saadaan Kimikin sinne minne se kuuluu.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Ghost_Glove sanoi:
Jos Kimi olis tullut sillon kun meinas niin mitä olis tapahtunut?

b) SC tuli radalle ja varikko suljettiin, jolloin Kimi olis jäänyt punasten valojen taakse ja varmuudella viimeseks (ja jäänyt kierroksia kärjelle?)

Luulen, että tuon b) vaihtarin takia Kimille huudettiin "älä tuukaan!"...
Nuinhan siinä ois tietenki käyny.
Kuitenki ois kannatanut ottaa sieltä SC perästä varikolle ennen sen poistumista, kuten itsekkin viittasit...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Total Bummer sanoi:
Kyllähän se tulee olemaan aika armotonta Hamilttonin suosimista koko kausi. Pistäisikvät saman verran löpöö tankkiin ja kattoisivat kumpi pääsee ruudukossa korkeemmalle, mutta kun ei.
No sepä se, kun nykyinen aika-ajosääntö yhdistettynä SC sääntöön ei oikein suosi tota taktiikkaa... Ja kyllähän mäkki sitä kokeili viime vuonna ainakin USAssa.
Eli paalu pitäs ratkoo ajamalla tyhjillä autoilla eikä päättämällä jo etukäteen, että puolet nopeista autoista ei tuu paalulle yltään taktiikan takia. :jaska:

Jos esim. nyt olisivat molemmat olleet Heikin taktiikalla niin vika SC olis tiputtanut varmaan molemmat letkan perällä. Eli ei kannata pitää kaikkia munia samassa korissa nyky SC säännöllä...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Jos Kimi olisi tullut siinä kun meinasi tulla niin olisi pitänyt odottaa jonkun aikaa. Siinä vaiheessa olisi päässyt takaisin radalle kun Hamilton olisi ollut seuraava joka paikan ohittaa.

Tuo varikon sulkeminenhan koskee vain tankkausta. Jossain kisassa joku voisi kokeilla sellaista taktiikkaa että tulee heti SC:n jälkeen varikolle, vaihtaa renkaat ("huonompi" seos alle) ja sitten tulee tankkaukseen kun varikko aukeaa ja pistää taas paremman seoksen alle.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Make79 sanoi:
Nuinhan siinä ois tietenki käyny.
Kuitenki ois kannatanut ottaa sieltä SC perästä varikolle ennen sen poistumista, kuten itsekkin viittasit...
Voi olla joo... Mutta luulis tallin tietävän ite paremmin. Kait ne nyt osas miettiä, että ketkä on tulossa kohta sisään (=mahdollisesti SC:n aikana) ja paljoko Kimillä löpöö vielä/paljonko sitä voidaan säästää SC:n takana...

Mutta tiedä noista... Fakta on se, että valintoja piti tehdä ja niitä tehtiin, nyt ne ei vaan välttämättä olleet parhaita.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bleu sanoi:
Jos Kimi olisi tullut siinä kun meinasi tulla niin

Tuo varikon sulkeminenhan koskee vain tankkausta. Jossain kisassa joku voisi kokeilla sellaista taktiikkaa että tulee heti SC:n jälkeen varikolle, vaihtaa renkaat ("huonompi" seos alle) ja sitten tulee tankkaukseen kun varikko aukeaa ja pistää taas paremman seoksen alle.
Kyllä kait varikon sulkeminen koskee sitä liikenne valoa sielä varikon päässä. Eli kyllä se on punanen vaikka et tankkaiskaan.. ;)
Vai onko siinä bensamäärän tunnistin? :D
 

Amppeeri

Active member
Liittynyt
30.9.2007
Viestit
29
Nopeesti unohdatte jos väitätte ettei Hamilttonilla ole vastoinkäymisiä, mitähän ne 2 edellistä kisaa menikään..?? Hami nopein radalla tänään, tuurikin oli puolella, niinkuin voittajilla tapaa monesti olla. Kimi kätteli muutenkin reisille menneen kisan (josko auto olisi saattanut hajota ilman pyörähdyksiäkin) Heikkillä paska tuuri, mutta kaikenkaikkiaan ihan kiinnostava kilpailu! Viikonpäästä lisää!
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Varikolle ei saa mennä ennekuin kaikki kuskit on jonossa sc perässä. Sitten joku iso herra sanoo että varikko on auki. Näin väittivät speedillä, ellei enkku ole aivan ruosteessa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Tarkoitin sitä että esim. Barrichello ei olisi saanut stop/go rangaistusta jos autoa ei olisi tankattu. Punainen valo varikkosuoran ulostulopäässä on eri asia.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Rubens hylättiin, ei oo enään ku 9 pojoo Hamiltonin johto. Hip hei hurraa! :doubtful:

Barrichello disqualified from Australian GP

By Pablo Elizalde Sunday, March 16th 2008, 07:48 GMT

Rubens Barrichello during the Australian GPRubens Barrichello has been disqualified from the Australian Grand Prix after jumping the red light at the end of the pitlane near the end of the race.

The Honda Racing driver finished the race in sixth position but was under investigation after television images showed the Brazilian had left the pitlane when the red light was still on during a safety car period.

Barrichello had already been hit with a 10-second stop-and-go for refuelling when it was not allowed.

Honda team boss Nick Fry confirmed after the race that Barrichello has been disqualified.

That moved Williams's Kazuki Nakajima up to sixth position, with Toro Rosso's Sebastien Bourdais in seventh and world champion Kimi Raikkonen scoring the final point despite not finishing the race.


Koodi:
Revised results and standings:

Classified:

Pos  Driver        Team                   
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)
 2.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)
 3.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)
 4.  Alonso        Renault               (B)
 5.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)
 6.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)
 7.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)
 8.  Raikkonen     Ferrari               (B)

Not classified/retirements:

Driver        Team                      On lap
Kubica        BMW Sauber            (B)    50
Glock         Toyota                (B)    44
Sato          Super Aguri-Honda     (B)    33
Piquet        Renault               (B)    31
Massa         Ferrari               (B)    30
Coulthard     Red Bull-Renault      (B)    26
Trulli        Toyota                (B)    20
Sutil         Force India-Ferrari   (B)    9
Webber        Red Bull-Renault      (B)    1
Button        Honda                 (B)    1
Davidson      Super Aguri-Honda     (B)    1
Vettel        Toro Rosso-Ferrari    (B)    1
Fisichella    Force India-Ferrari   (B)    1
Barrichello   Honda                 (B)    DQ


World Championship standings, round 1:

Drivers:                    Constructors:             
 1.  Hamilton      10        1.  McLaren-Mercedes       14
 2.  Heidfeld       8        2.  Williams-Toyota         9
 3.  Rosberg        6        3.  BMW Sauber              8
 4.  Alonso         5        4.  Renault                 5
 5.  Kovalainen     4        5.  Toro Rosso-Ferrari      2
 6.  Nakajima       3        6.  Ferrari                 1
 7.  Bourdais       2
 8.  Raikkonen      1

All timing unofficial
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös