2008 Australian GP - Kilpailu

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Wesselius sanoi:
siksipä turha edes haikailla moisesta, miten ne testaa niitä uusia ratoja.. siis laitetaanko sinne joku testdummy formulan kyytiin ja katotaan miten käy :) LOL
Missä minä testaamista vaadin? Kunnollisessa tarkastuksessa esimerkiksi Melbournen ongelma olisi havaittu.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vilkku sanoi:
Kimillä saattoi olla vaikka kuinka paljon bensaa vielä jälellä, kun ajoi ulos Heikkiä ohittaessaan. Meni kai renkaiden vaihtoon lähinnä kohta ulosajon jälkeen. Kevyellä autolla olisi vielä kuitannut Hamiltoninkin ja ajanut karkuun ennen varikkokäyntiään.
Kyllä kevyt auto pitää hyödyntää ja yrittää eroa muihin. Mutta ne renkaatkin pitäis vaihtaa ennen kuin sattuu -kuin Hamiltonille kolme kisaa sitten.
Kimi itse kuitenkin sanoi, että halusi ohittaa Heikin koska oli häntä nopeampi ja varikkokäynti just tulossa. Eli niitä, ehkä, ratkaisevia sekunteja halusi voittaa puolelleen. Heikillähän oli myös vielä varikkokäynti tekemättä. Ja Heidi oli liian lähellä Kimiä jo.

- Menin yksinkertaisesti vaan liian lujaa siihen tilanteeseen. Tiesin vaan, että pitää päästä ohitse, kun jouduin itse pysähtymään pian ja BMW oli liian lähellä, Räikkönen selvitti
 
Viimeksi muokattu:

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Moe Szyslak sanoi:
Kimi itse kuitenkin sanoi, että halusi ohittaa Heikin koska oli häntä nopeampi ja varikkokäynti just tulossa. Eli niitä, ehkä, ratkaisevia sekunteja halusi voittaa puolelleen. Heikillähän oli myös vielä varikkokäynti tekemättä. Ja Heidi oli liian lähellä Kimiä jo.
Niinpä,minkä kilpa-autoilija luonteelleen voi,ohi on päästävä jos toinen on hitaampi ja paikka tulee,vaikka olisikin tullut jo samalla kierroksella sisään.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Marco sanoi:
Miksi laittaa toimimattomia linkkejä?
Silloin kun se on laitettu, se on toiminut. Niinkuin saamastasi viestistäsi selviää se on poistettu FOM'n vaatimuksesta (tekijänoikeus).
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Melbournen "hyppyristä"

Bobakki sanoi:
Missä minä testaamista vaadin? Kunnollisessa tarkastuksessa esimerkiksi Melbournen ongelma olisi havaittu.
FIA:n edustajat ja eikös nykyisin myös kuljettajien edustajat käyvät tsekkaamassa radan etukäteen.

Tarkastajien puolesta voisi sanoa, että aika hankala on tuollaisia loivia ja matalia nyppyjä huomata. Vaikutus on vaan raju kun vauhtia on se 200 tai reilu ja formuloissa kun ei paljoa joustovaraa ole. Eli pienestä nypystä se lähtee lentoon.
 

Aruba

पंजीकृत
Liittynyt
27.2.2008
Viestit
907
Sijainti
Redemption Island
Tässä on muuten video siitä, kun Alonso ja Heikki ohitti Kimin turva-auton jälkeen. Ilmeisesti Kimin autosta oli tehot jo lähteneet laskuun tuossa vaiheessa, kun ei mitään suurempaa virhettäkään näy. Alonso toki osasi hyvin hyödyntää tuon tilanteen, kun Heikin linja ei ollut mutkassa aivan paras.

http://www.metacafe.com/watch/1169210/
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Aruba sanoi:
Tässä on muuten video siitä, kun Alonso ja Heikki ohitti Kimin turva-auton jälkeen. Ilmeisesti Kimin autosta oli tehot jo lähteneet laskuun tuossa vaiheessa, kun ei mitään suurempaa virhettäkään näy. Alonso toki osasi hyvin hyödyntää tuon tilanteen, kun Heikin linja ei ollut mutkassa aivan paras.

http://www.metacafe.com/watch/1169210/
Kyllähän sen nyt näki puusilmälläkin, että Kimillä oli jo hepat karannu siinä kohtaa... Alonso ja Heikkihän tuli ihan kävellen Kimistä ohi ja Kimi jäi heti tuhat kilsaa taakse...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös