2008 Australian GP - Vapaat harjoitukset

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

talakem

Iltalehden toimitus
Hups, Massa on hukassa ilman tctä.

Rata on näissä lämpötiloissa paha.. Kaikki kuskit tekee virheitä...

Make79

Well-known member
Kaikilla melko levottoman näköistä menoa, alkaa näyttään kohta asfaltti rallilta... :D

Jackal

Well-known member
Ei näkynyt kulkevan kimilläkään enää, mikähän lie vikana.

Mutta nyt nukkumaan, öitä :)

odetus

Well-known member
Noniin, harkat ajettu ja hyvältähän tuo näyttää toisella sessiolla rata ei ollut enää parhaimmillaan ja Kimi tod.näk ei edes ajanut yhtään kierroksia kevyellä toisin kuin PR-Hamilton.

talakem

Iltalehden toimitus
Aika vaisuja,

Sutil
Pikee
Vettel
Bourdais
Naka

Rellu ja BMW saa parantaa reilusti....

Jeanlean

Well-known member
Luca Colajanni sanoi nimenomaan että kokeilevat pitkiävetoja tässä toisessa harjoituksessa. Tuossa haastattelussa harjoituksien alussa.Pitää myös muistaa, että Räikkönen ajoi kovilla renkailla ensimmäisen harjoituksien kovan ajan ja Hamilton ajoi tuon 2.harjoituksen ajan pehmeillä.

Selostajat tuossa vetää vähän turhan nopeita johtopäätöksiä voimasuhteista...välillä ärsyttää kuunnella niiden jorinoita joten äänet pistän pois, muuten tulee päästettyä rumiasanoja niiden jorinoille ei aina mutta aika usein :D

Viimeksi muokattu:

Make79

Well-known member
Huomenna selviää lähtöjärjestys, itse veikkaan
1. Kimi
2. Hamilton
3. Massa
4. Heikki
5. Roseberg
6. Trulli
7. Webber
8. Heidfeld
9. Kubica
10. Fisichella

Jeanlean

Well-known member
Kovilla renkailla ajo...katsoin vielä varmistuksen mtv3 netti-tv:stä, kun tilasin senki :)

Symbolic

Active member
Sijainti
Säkylä
Perjantain ajot on sitten ajettu. Toinen jakso oli kyllä paljon tasaisempi, eikä kaksi kärkitallia dominoinut ensimmäisen tavoin. Hamilton veti pehmeillä kumeilla melko hyvän ajan jääden kuitenkin hieman Kimin ensimmäisen osion pohjista. Ferrarit taisivat keskittyä ainoastaan pitkiin vetoihin, kun ajat eivät mitään päätä huimaavia olleet. Hyvä startti on saatu viikonlopulle ja luottavaisin mielin jäädään odottelemaan aika-ajoa ja itse kilpailua. Kaipa tästä tarvitsisi jo pian painua pehkuihin, että jaksaa sitten ensi yön taas olla valveilla.

Make79

Well-known member
Jeanlean sanoi:
Kovilla renkailla ajo...katsoin vielä varmistuksen mtv3 netti-tv:stä, kun tilasin senki :)
Näin on ja eikös ollut vielä niin, ettei käyttänyt kuin yhden rengas setin ekoissa harkoissa?

Make79

Well-known member
Ymmärsin asian niin Lucan haastattelusta, ymmärsinköhän päin honkia..?

Mangelo

Well-known member
Oho 10 sivua tullut yön aikana :eek:

Mielenkiintoista nähdä Briatoren kommentit Piquetista huonon kisan jälkeen. Onko ollut isä ajamassa vai kuka :p

Jotenkin tuntuu, että tästä kaudesta tulee vaikea REnaultille ja etenkin Piquetille. Pisteet harvassa.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Ei sitten Maxi toiminu... Miks Piquet oli noin hidas? Jonkun pyörähdyksen teki, mutta silti! Oliko muita ongelmia?

WebSlave

Trackman
PuoliPöhkö sanoi:
MAX:in F1-ohjelmassa mainostettiin just Albert parkin rataa "katuratana".
Mä olen kuvitellut että se on kyllä suunniteltu ihan moottoriradaksi, mutta sitä käytetään myös liikenteen ajoratana kisojen ulkopuolisena aikana.

Olenko mä luullut väärin - onko toi rata muka olemassaolleista kaduista koostettu?

Mä en pidä "katuratana" rataa joka on alunperin suunniteltu moottoriurheilukäyttöön.
Miten tuon nyt ottaa. Rata perustuu paikalla aiemmin olleisiin katuihin, mutta ennen ensimmäistä kisaa ne rakennettiin käytännössä uudelleen, jotta saatiin yhtenäinen rata uusien vartavasten suunniteltujen osuuksien kanssa. Ilmeisesti lähtösuora varikoineen on uutta. Täysin tyhjästä sitä ei tuolle paikalle siis kuitenkaan pykätty.

F1-viikonloppu on ainut ajankohta vuodessa, kun radalla ajetaan. Koko muun vuoden sen tiet ovat siviilikäytössä. Joten kyllä minä pitäisin sitä pääasiallisesti katuina, joita kerran vuodessa käytetään autokisoihin.

Mangelo

Well-known member
JML82 sanoi:
Ei sitten Maxi toiminu... Miks Piquet oli noin hidas? Jonkun pyörähdyksen teki, mutta silti! Oliko muita ongelmia?
Renaultien käytös oli todella levotonta. Piquet oli todella hidas viimeisellä sektorilla ja pyörähtikin kerran sammuttaen moottorin tuoden punaiset liput.

Glock ihan positiivinen tapaus.