2008 Malesian GP 21.3-23.3 - Ennakko

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
kessel sanoi:
Jos noilla sun ennustajamummon metodeilla tässä edettäisiin niin olisi ollut Kimin mestaruudenkin suhteen aika hiljaista. Vai?
No kyllähän tuo on aika hyvä tapa peilailla kuskin menestymismahdollisuuksia. Michael Schumacherkin menestyi aika heikosti Itävallassa, ihan kuten Kimi Saksan maaperällä. Kristallipallosta voin nähdä että keskeytys on sieltä Hockesta taas tiedossa.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mitähän Ferrarit ehtivät koneilleen tehdä kun niiden pitäs olla kestävässä kunnossa viimeistään lauantaina? :confused: Niittenhän pitää tutkia se siellä Ausseissa jos meinaavat keretä tekemään muutoksia? Tai taitavat olla paraikaa lentokoneessa.....

Siis myös asiakasmoottorit... vaikka ei niin väliä juu...

Toivottavasti vika jossain ulkoisissa tekiöissä.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Itse kyllä uskon, että Kimi voittaa Malesiassa, jos tekniikka vain pelaa.
Luulisi tämänpäiväisen Ferrarin flopin perusteella, että jätkät painaa Maranellossa tehtaalla ympäripyöreitä päiviä, selvittääkseen mistä moottoriviat johtui ja miten luotettavuutta saadaan parannettua, viikon päästä sen sitten näkee saavatko pojat palkankorotuksen vai monoa perseelle...

Veikkaukset:

sadekelillä:
Kimi
Heikki
Alonso
Kubica
Hamilton
Rosberg
Massa
Bourdais
Heidfeld
Vettel
Webber
Barrichello

Kuivalla:
Kimi
Hamilton
Heikki
Massa
Heidfeld
Rosberg
Kubica
Alonso
Bourdais
 

F1-pro

Formula one 1950 -
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
98
Sijainti
suomi
Jos Tilkke on saanu jonku hyvän idean päähänsä?!:wink:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Australian kisassa oli se hyvä puoli, että minä en ainakaan odota enää yhtään mitään. Eli kaikki mikä ei mene ihan täysin perseelleen on vain plussaa. Katellaan josko se Ferrari kestäisi edes aika-ajot loppuun.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ferrari 4ever sanoi:
Hamilton on tosin ollut erittäin kova sadekelillä vaikka Kiinassa kumit sulivatkin alta.
Aika virhealtista oli meno ainakin vielä vuosi sitten. Lukuisia leveäksi menoja.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Ferrari 4ever sanoi:
Hamilton on tosin ollut erittäin kova sadekelillä vaikka Kiinassa kumit sulivatkin alta.
Ei ole itellä oikeen kuvaa millainen kuski sateella, Kiinassa keskeytys, Japanissa voitto, missä kylläkin Alonso keskeytti ja Ferrarit joutuivat kisan alussa rengas sekoilun takia letkan hännille.
Ei muistaakseni mitään taistelua voitosta, vaan pikemminkin paalulta voittajana maaliin, suht helpo kisa...
Mitenkään Hamiksen ajotaitoja väheksymättä...
Nii ja veikkauksiahan nämä on, varmaan menee täysin perseelleen... :eek:
 

F1-pro

Formula one 1950 -
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
98
Sijainti
suomi
Paalupaikka viime vuonna Massalla 1.35,043... kai se tosta sekunnin syö, ku ei oo luistonestoo ja muuta mukavaa?!
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Kuka osaisi ja viitsisi etsiä säännöistä koodan, joka sallii keskeytyksellä kikkailun ja toisen perättäisen moottorinvaihdon ilman 10 starttipaikan rangaistusta.

Katsojille halutaan tarjota kilpailua, minkä viimevuotinen lievennys vesitti, kun pisteiden ulkopuolelle jääjät sammuttivat autonsa radan sivuun. Ilmeisesti kuitenkin siksi täksi vuodeksi ensimmäinen vaihto ei tuo rangaistusta, jottei sääntö olisi liian ankara. Voisin arvella, että Coulthardille joudutaan vaihtamaan moottori Massan törmäyksen vuoksi.

Turva-autosta ainakin viime vuonna oli käytäntö, jossa kierroksella jääneet annettiin ohittaa jono ja turva-auto sekä yrittää ehtiä ajaa jonon hännílle. En ole varma, mutta arvelen että varikolle saa edelleen tulla tankkaamaan milloin tahansa, mutta siitä ei voi hyötyä nykyisellään, koska punaisella valolla estetään poistuminen kunnes letka on sivuuttanut, jolloin jää viimeiseksi. Olisi lajílle huonoa, mikäli bensan loppumisen vuoksi joku joutuisi keskeyttämään ja en näe syytä, miksei jono olisi muodostunut yhdessä kierroksessa.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
2Lman sanoi:
En ole varma, mutta arvelen että varikolle saa edelleen tulla tankkaamaan milloin tahansa, mutta siitä ei voi hyötyä nykyisellään, koska punaisella valolla estetään poistuminen kunnes letka on sivuuttanut, jolloin jää viimeiseksi.
Mielestäni tuosta saa 10sekunnin stop and go rangaistuksen, eli jos menee tankkaamaan varikon ollessa suljettuna..? Korjatkaa jos olen väärässä...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
2Lman sanoi:
Turva-autosta ainakin viime vuonna oli käytäntö, jossa kierroksella jääneet annettiin ohittaa jono ja turva-auto sekä yrittää ehtiä ajaa jonon hännílle. En ole varma, mutta arvelen että varikolle saa edelleen tulla tankkaamaan milloin tahansa, mutta siitä ei voi hyötyä nykyisellään, koska punaisella valolla estetään poistuminen kunnes letka on sivuuttanut, jolloin jää viimeiseksi. Olisi lajílle huonoa, mikäli bensan loppumisen vuoksi joku joutuisi keskeyttämään ja en näe syytä, miksei jono olisi muodostunut yhdessä kierroksessa.
40.6 From the time at which the "SAFETY CAR DEPLOYED" message is displayed no car may enter the pit lane for the purpose of refuelling until all cars on the track have formed up in a line behind the safety car and the message "PIT LANE OPEN" is shown on the timing monitors. A ten second time penalty (see Article 16.3b) will be imposed on any driver who enters the pit lane and whose car is refuelled before the second message is shown on the timing monitors. However, any car which was in the pit entry or pit lane when the safety car was deployed will not incur a penalty.
http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/6839/fia.html
 
Viimeksi muokattu:

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Ferrarin luotettavuusongelmista huhuttiin ennen Australiaa eivätkä huhut jääneet huhuiksi. Malesiassa ensimmäinen kysymys onkin se, kestääkö Ferrarin tekniikka. Jos tekniikka kestää on Räikkösellä mahdollisuudet taistella voitosta. Massan en minäkään usko yltävän mitalitaistelun.

Nopeuden puolesta McLaren ja Ferrari lienevät Malesiassakin melko tasoissa. BMW on hiukan jäljessä ja Rosberg kamppailee kymmenyksistä BMW:n kanssa. Red Bull ei päässyt vielä näyttämään vauhtiaan ja Malesiassa on revanssin paikka. Renault on vaisu, mutta Alonso pystyy tuomaan auton pisteille.

Omat toiveeni Malesian osalta ovat Kovalaisen suorituskyvyn varassa. Hän voi pelastaa kilpailun siinäkin tapauksessa, että Ferrarin tekniikka pettää. Toki myös Rosbergille tarjoutuisi keskeytysten myötä mahdollisuus uusia mitalisijoituksensa.

Sade olisi tervetullut. Se sekottaisi mukavasti pakkaa ja varmistaisi sen, että kisassa riittää tapahtumia.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Vaikuttaa Räikkösen osalta kauden 2005 toisinnolta, Alonson roolissa vaan on tällä kertaa Hamilton. En tiedä miksi, on vaan sellanen tunne.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
SOKO sanoi:
Ferrarin luotettavuusongelmista huhuttiin ennen Australiaa eivätkä huhut jääneet huhuiksi. Malesiassa ensimmäinen kysymys onkin se, kestääkö Ferrarin tekniikka.
Pötyä.

Näkihän sen het alusta asti, että Massan moottorivika oli taktinen. Ferrari halus SC:n radalle ku Kimi kämmäs ja oli menos varikolle, joten Massa jätti auton puoleksi tielle (Massalla jo kisa pilalla). Valitettavasti ei sitten tullu SC radalle, siinä ois voitto tullu Kimille.

No, Kimin moottorivika oli luonnollisesti myös taktinen. Kahdella pisteellä Kimi tuskin paljoa tekee, jos vaarana on toinen helteinen kisa ja sen maaliin pääsy. Nyt Ferrarin jätkät lähtee Malesiaan uusilla pirsseillä ja myllyillä toisin ku McLarenit.

Ferrarilla toki harmitellaan moottoririkkoa ja lähetetään myllyt Italiaan, muutenhan jujun juoni tulisi selväksi.

Hyvällä tuulella oli Kimi ku sitä haastateltiin kisan jälkeen, ei paljoa murehtinu.

(toivottavasti kukaan ei hermostu tai muutenkaan vejä hernettä nokkaansa, tää on vain mun pientä spekulointia, johon puoleksi uskon.)
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Jaa-a, eihän sitä tiedä. Toivotaan että asia on noin :ahem:

Pelottaa kuitenkin, että auton suunnittelussa on oikeasti joku vika, niinkuin se huhuttu peräpään kuumeneminen tai jotain. :nope:
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Kyllähän ainakin toisen Ferrarin keskeyttäminen tekniseen vikaan oli jopa ihan odotettua, kun ottaa huomioon, miten testit sujuivat. Moottoreiden kanssa ei tosin tainnut vielä silloin olla ongelmia, mutta lämpötilakin oli tuolloin noin 20 astetta alhaisempi.

Pahoin pelkään, että ongelmia ei saada täysin selvitettyä ennen paluuta Eurooppaan. Kaiken hyvän lisäksi nähdyn perusteella ei ole mitään takeita siitä, että Ferrari on edes vauhdin puolesta paras.

Toista noin kaoottista kisaa tuskin ihan heti nähdään, joten McLarenin kaksoisvoitto näyttää varsin todennäköiseltä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Oberfeldwebel sanoi:
Pötyä.
No, Kimin moottorivika oli luonnollisesti myös taktinen. Kahdella pisteellä Kimi tuskin paljoa tekee, jos vaarana on toinen helteinen kisa ja sen maaliin pääsy. Nyt Ferrarin jätkät lähtee Malesiaan uusilla pirsseillä ja myllyillä toisin ku McLarenit.

Ferrarilla toki harmitellaan moottoririkkoa ja lähetetään myllyt Italiaan, muutenhan jujun juoni tulisi selväksi.

Hyvällä tuulella oli Kimi ku sitä haastateltiin kisan jälkeen, ei paljoa murehtinu.

(toivottavasti kukaan ei hermostu tai muutenkaan vejä hernettä nokkaansa, tää on vain mun pientä spekulointia, johon puoleksi uskon.)
No Kimiltähän katosi vauhti tyystin. Miksi menettää neljäs sija? On se Ferrarin taktikointi sitten NIIN kohdallaan! Räikkönenhän oli ennen koneongelmia Alonson edellä. Heikki ja Alonso ohittivat Räikkösen ja tällöin Räikkönen rupes jäämään...


Olisiko polttoainepumppun vikakin ollut vaan hämäystä :D
 
Ylös