belated sanoi:
Toi ei ole oikeen hyvä vertailukohta. Heikin ja Lewisin nopeimmat kierrokset oli molemmat neljä kierrosta ennen varikolle tuloa. Kimin nopein oli kierroksella 20, yksitoista kierrosta ennen varikkostoppia. Ja kierroksella 22 oli Kovalainen Kimin edessä jo hidastamassa. Eli Kimiltä jäi nopeimmat kierrokset kokonaan ajamatta tyhjällä radalla. (Myös toisella rengassarjalla sattuneesta syystä.)
Ei ole kaukaa haettu, että Kimi Malesiassa pystyisi ajamaan paalulta voittoon. Tekniikan kestävyys lienee suurin este.
nimenomaan näin, me ei tiedetä australian tapahtumien johdosta ferrarin saatikka kimin todellista vauhtia tällä kaudella. maclaren on nopea ja luotettava, ferrari on vielä täysin kysymysmerkki. uskomattoman huonosti meni ferrarin avauskisa, ainoa mistä voi vetää minkäänlaista johtopäätöstä on massan aika-ajo, ja koska oli neljäs niin ei se nyt ihan ylivoimainen auto ole. enemmänkin huvittunut olo tuli itselle tuosta kisasta kuin hätääntynyt, kimi otti tosi rennosti ja naureskeli omille mokailuilleen. haastattelussakin oli ihan ok-fiiliksillä "vähän tuli yritettyä", siksi ei kannata heittää kirvestä kaivoon, päinvastoin! kimi ajelee rennosti kauden alkupuoliskon ja se mestaruus ratkotaan sitten loppukaudella. kimi sai jo sen mestaruuden jota se niin paljon halusi, ja nyt voi nautiskella kilpaa-ajamisesta. :thumbup: toinen tulee jos on tullakseen.
hamiltonille tulee pakollinen tilastokeskeytys jossain vaiheessa (hamilton ei ole schumi eikä maclaren ole vanha ferkku), ehkä taas viimeisissä kisoissa. heikin pitäs nyt vaan pitää pää kylmänä ja luottaa siihen että tuuri kääntyy. ekan kisan jälkeen vaikuttais siltä että mestaruus ratkotaan kolmen kuskin välillä, massasta ei ole vaaraa kenellekään.
malesian jälkeen erot mestaruustaistelussa about samat, samoin eurooppaan tultaessa.. sit jossain vaiheessa lehdistön ja median paineet vaan on liikaa tietokoneelle, ja joku suomalainen nappaa taas mestaruuden nenän edestä