2008 Malesian Grand Prix - Aika-ajot

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Aruba sanoi:
Ihmetouhua Lewisiltä, jos homma oli todella noin.
Minä ihmettelin tuota samaa. Taisi olla kolmannen osion alussa kun McLarenit ja Ferrarit lähtivät peräkkäin varikon portilta. Räikkönen jättäytyi heti ensimmäisen ja toisen mutkan aikana McLareneiden kannasta ja Massa alkoi jättää eroa Räikköseen jossain toisen sektorin loppupuolella.

Hamilton kuitenkin pysyi Kovalaisen kannassa takasuoralle saakka. Sitten hän jättäytyi saadakseen hieman puhdasta ilmaa, jolloin Räikkönen meinasi tulla niskaan ja joutui hidastamaan. Sitten Massa otti Räikkösen kiinni, ja hän joutui odottamaan että Hamilton pääsee taas vauhtiin jotta Räikkösellä olisi tyhjää edessä, jotta pääsisi itse liikkeelle.

Tuli siinä mieleen ihan periaatteelliset herrasmiessäännöt. Jokainen järkevä ihminen varmaan ottaisi ainakin sen oman vapaan tilansa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, ettei ainakaan takana tulevien tarvitse jarrutella sen takia, että rupeaa lämmittämään jarruja ja renkaita vasta vähän ennen aikakierroksen alkua. Mutta tässä on nyt tietysti taas sinivalkolasit silmillä. ;)
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Aruba sanoi:

Hamiltonilla viiraa joku. Mies johtaa sarjaa mutta sensiaan että ottais iisisti (niinkuin Heikki) yritti kevyellä väkisin saada aikoja joka harjoituksessa. Jos Heikin aika oli parempi Lewiksen oli kokoajan pakko yrittää parantaa...

Teki kokoajan virheitä. Kukaan muu ei tehnyt niin paljon. Ei saanut autoaan säätöihin. :nope: On se vaan niin ettei kestä paineita...

Heikki veti viileästi välillä painavalla ja sitten loppuvaiheessa rennosti aika-ajot. Taitaa Heikillä olla kisasäädötkin paremmin hanskassa jos Haughiin on uskominen. Lausui sitten kylmästi vielä päälle että parantaa asteittain tästä kun kotiutuu talliin...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Ei tuossa hidastelussa muuten ongelmaa olisi, mutta se pitäisi sallia vasta sen jälkeen, kun on ohittanut ruutulipun. Tätähän ei kukaan näistä hitaasti ajajista ollut tehnyt. Heidfeldin tilanne oman kierroksen jälkeen oli erilainen, kun siinä ei ollut uhkaa enää että joku tulisi takaa nopealla kierroksella.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1997
Hamis vissiin luulee että Heikkiä on hyvä hiillostaa, "jospa vaikka kiehahtaisi". Suomalaiset tuntuvat aiheuttavan aina tallikavereilleen päänvaivaa, kuten Kimi Felipella ja Heikki Lyyikselle, ja aina jos suomalaiset on edellä on aivan pakonomainen tarve vetää niin monta kierrosta rataa ympäri että aika menee sen 2 sadasosaa alle...
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Aruba sanoi:
Kiinnitin huomiota juuri samaan. Hamilton näytti haluavan ohi tai ainakin härnätä. Hieman samanlainen meininki oli Alonson kanssa. Siis eräänlainen "kypärä päähän, ja kaverista tulee kusipää" efekti. Ainakin minä kysyisin tallikaveriltani tuonlaisen jälkeen, että mitä vit¤%a?


---------------------------------


PS: Tuolla asenteella on toisaalta voitettu monta mestaruutta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
mustakaari sanoi:
Itsellekin tuo tilanne jotenkin jäi mieleen ja tuli viime kausi mieleen... ehkä H jatkaa siitä mihin Lonson kanssa viime kaudella jäi...
Ihan hyvä jost tekee tuota hommaa. Saapahan entistä suuremman kusipään maineen, eikä keskity omaan työhönsä niin hyvin kuin voisi :ahem:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
tja67 sanoi:
tässä tapauksessa saattoi olla niinkin, että talli käski ajamaan ajolinjalla ettei bemarit saa hyvää aikaa:eek!:

FIA pystyy kuuntelemaan tallien ja kuskin välisen kommunikaation jos haluaa. Oli varmasti tahaton tapahtumaketju. Aikahan oli jo ummessa mutta Heidi ja Alonso ehtivät vielä kierrokselle.

Siinä on sekin ongelma että niillä renkailla lähdetään kisaan ja jos ajelee peltoja ja kanttareita pitkin renkaat on täynnä moskaa...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
talakem sanoi:
Siinä on sekin ongelma että niillä renkailla lähdetään kisaan ja jos ajelee peltoja ja kanttareita pitkin renkaat on täynnä moskaa...
Tuskin lähdetään. Ainakaan sääntöjen tuomaa pakkoa ei ole.

Käytännössähän tällainen sääntö johtaisi siihen, että kaikilla on kisan alussa pehmeämpi seos, mutta näinhän ei ole ollut.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
talakem sanoi:
Hamiltonilla viiraa joku. Mies johtaa sarjaa mutta sensiaan että ottais iisisti (niinkuin Heikki) yritti kevyellä väkisin saada aikoja joka harjoituksessa. Jos Heikin aika oli parempi Lewiksen oli kokoajan pakko yrittää parantaa...

Teki kokoajan virheitä. Kukaan muu ei tehnyt niin paljon. Ei saanut autoaan säätöihin. :nope: On se vaan niin ettei kestä paineita...

Heikki veti viileästi välillä painavalla ja sitten loppuvaiheessa rennosti aika-ajot. Taitaa Heikillä olla kisasäädötkin paremmin hanskassa jos Haughiin on uskominen. Lausui sitten kylmästi vielä päälle että parantaa asteittain tästä kun kotiutuu talliin...
Joo, aika erikoista toimintaa kaverilta aina välillä. Katoin kans just ton kuu-kolmosen alussa, et mitä ihmettä se siinä koviksen perässä roikkui. Varmaan odotti, että Heikin korviin tulee käsky päästää elwis ohi, mutta eipä tullut. Positiivista on, että tallin puolesta ollaan oikealla asenteella liikkeellä.

Onhan noissa "väkisin harkoissa kärkeen" tyylisissä jutuissa pientä ylimielisyyden häivähdystä. Samoin lausunto Melbournen jälkeen, ettei Ferrarin vauhti huoleta, oli jopa röyhkeä. Heikki sentään oli realisti ja myönsi ennen sepangin viikonloppua, ettei Ferrarin vauhtia oltu vielä nähty. Lewis muistuttaa sitä kaveria, joka pelasi aina koulun liikkatunneilla hampaat irvessä, vaikka muuten olisi miten mukava kaveri. Kukaan ei tykkää pelata huono häviäjän kanssa. Toivotaan, että Heikki ei välitä tuollaisesta, kun niin tapahtuu.;)
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Tahatonta tai ei tuo mäkkien hidastelu niin pelottavalta se ainakin näytti. Miksei tuohonkin ole laadittu sääntöä? Toki eihän parkkeeramistakaan Monacon ekaan mutkaan ollut kielletty. Vittu miten rehellistä meininkiä taas.....:nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
öö ruz sanoi:
Tahatonta tai ei tuo mäkkien hidastelu niin pelottavalta se ainakin näytti. Miksei tuohonkin ole laadittu sääntöä?
Aika-ajokierroksella olevien estely on kielletty, ja rangaistuskin sen rikkomisesta tuli. Onhan siihen sääntö.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
talakem sanoi:
Teki kokoajan virheitä. Kukaan muu ei tehnyt niin paljon. Ei saanut autoaan säätöihin. :nope: On se vaan niin ettei kestä paineita...
Heh, eihän nyt kait joka viikonloppu löydy niitä ihanteellisia säätöjä. Viime kisassa Hamiltonilla oli auto balanssissa, mutta nyt on kaukana hyvästä. Nyt vuorostaan Räikkösellä on auto säädöissä, mutta eipä ollu viime kisassa. Että sellaista.. Ja jos kuljettaja tekee virheitä, ei se nyt suoraan ole paineensietokykyyn verrattavissa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mua hämmästyttää, että minne ovat kadonneet ne henkilöt, jotka pari vuotta sitten hehkuttivat Kulmista tällä palstalla naama punaisena
aina kun näytti todennäköiseltä, että Epsanjanlainen saattaa voittaa jonkun suomalaisen.
Tietääkö joku minne He ovat menneet?

Ajattelin vaan, että usein kuskifanitus on henkilösidonnaista, mutta mahtaako
olla niin, että Kulmis on kääntänytkin takkinsa faneilleen viime aikoina - tai ei ole esim. vastannut ihailijakirjeeseen?
Olishan se todella ihailtavaa, että joku noista vankoista faneista jaksaisi kannustaa myös näinä vaikeampinakin aikoina suurta ihailunsa kohdetta.
Ihan vaan mielenkiinnosta...

EDIT: Boldasin kysymyksen koska vastaajien keskuudessa näyttää esiintyvän syvää epätietoisuuutta siitä, mihin pitäisi loppujenlopuksi vastata.
 
Viimeksi muokattu:

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
PuoliPöhkö sanoi:
Mua hämmästyttää, että minne ovat kadonneet ne henkilöt, jotka pari vuotta sitten hehkuttivat Kulmista tällä palstalla naama punaisena
aina kun näytti todennäköiseltä, että Epsanjanlainen saattaa voittaa jonkun suomalaisen.
Tietääkö joku minne ovat menneet?

Ajattelin vaan, että yleensä fanitus on henkilöriippuvaista, mutta mahtaako
olla niin, että Kulmis on kääntänyt takkinsa faneilleen viime aikoina tai ei ole vastannut ihailijakirjeeseen?

Ihan vaan mielenkiinnosta...
Olishan se ihailtavaa, että joku noista vankoista faneista jaksaisi kannustaa myös näinä vaikeampinakin aikoina suurta ihailunsa kohdetta.
No onhan Alonsolla tälläkin hetkellä 5 kertaa enemmän pisteitä kuin Räkällä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
cccp sanoi:
No onhan Alonsolla tälläkin hetkellä 5 kertaa enemmän pisteitä kuin Räkällä.
Kysyinkö mä sitä?
No...okei... harjotellaanpa sitten ... Lueppa kysymykseni oikein h i t a a s t i uudelleen
ja ajatuksen kanssa - yritä sen jälkeen vastata siihen mitä kysyttiin. Jookosta joo?
 
Viimeksi muokattu:

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
PuoliPöhkö sanoi:
Kysyinkö mä sitä?
No...okei... harjotellaanpa sitten ... Lueppa kysymykseni oikein h i t a a s t i uudelleen
ja ajatuksen kanssa - yritä sen jälkeen vastata siihen mitä kysyttiin. Jookosta joo?
Kyllä noin nokkela mies tajuaa, ettei me Alonson fanipojat olla mihinkään menty. Tai en minä ainakaan. Täällä minä sohvan nurkassa tavaan kuudetta kertaa tuota sun kysymystä. Kohta tajuan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
PuoliPöhkö sanoi:
Mua hämmästyttää, että minne ovat kadonneet ne henkilöt, jotka pari vuotta sitten hehkuttivat Kulmista tällä palstalla naama punaisena aina kun näytti todennäköiseltä, että Epsanjanlainen saattaa voittaa jonkun suomalaisen.
Tietääkö joku minne He ovat menneet?
Ainahan voi kaivaa senaikaisista viestiketjuista kyseiset nimimerkit ja tarkistaa vieläkö he kirjoittelevat. Jos kiinnostaa.

Aika turhahan sitä on hehkutella, jos oma suosikki ei aja kalustolla, jolla taistellaan voitoista. Kaverin nopeus tuskin on hävinnyt mihinkään, mutta siitä nyt ei tällä hetkellä ole hirvittävästi apua. Enemmän kuin 90% kuljettajan menestyksestä on kuitenkin kalustosta kiinni.
 
Ylös