JPP
as Quo as possible
Pääsee Kyllönen ihmettelemään että miksi juuri 110%, miksei vaikka 100%.mh_84 sanoi:Ei muuta kuin 110%:n sääntö sisäänmenokierrokselle tai mitä lie keksivätkään.
Pääsee Kyllönen ihmettelemään että miksi juuri 110%, miksei vaikka 100%.mh_84 sanoi:Ei muuta kuin 110%:n sääntö sisäänmenokierrokselle tai mitä lie keksivätkään.
Lewis ilmeisesti viittaa tuossa ajavansa sadekelinsäädöillä. Se selittäisi luistelun kuivalla kelillä.JML82 sanoi:Kyllä Lewis on näin sanonut. Kyllähän hän oli Pe:n harjoituksissakin nopea.
Hamiltonhan ei tuossa niin pahasti estellyt ketään. Alonson tullessa oli jo siirtynyt pois, ja Heidfeldin tullessa vaikkakin oli ajolinjalla, hän oli kauempana jarrupaikasta kuin Kovalainen.popolon sanoi:Oikeutettu rangaistus. Kerrankin oli munaa rangaista myös Hamiltonia :thumbup:
Mcliar pomot luuli ettei ajolinjalta väistäminenkoske heitä koska he itse menivät niin hitaasti.
No huominen onkin sitten eri juttu, mutta hyvältä näyttää toistaiseksi.
Aika epäreilua olisi ollut sekin jos olisi annettu rangaistus vain Kovalaiselle. Molemmat kuitenkin ajoivat ajolinjalla. Parasta kai olisi jäähdyttelykierroksella ajaa aina sillä radan likaisella puolella, mutta kyllä siinä puolenvaihdossakin on omat riskinsä kun autoilla on noin 200 km/h nopeuseroa.Zaikom sanoi:Hamiltonhan ei tuossa niin pahasti estellyt ketään. Alonson tullessa oli jo siirtynyt pois, ja Heidfeldin tullessa vaikkakin oli ajolinjalla, hän oli kauempana jarrupaikasta kuin Kovalainen.
Kovalainen sai ihan aiheesta rangaistuksen, Hamilton kärsi siinä sivussa kun ajoi Kovalaisen perässä.
Eiköhän tuotakin ole ajateltu, mutta kuskit eivät saaneet häiritä aika-ajokierroksella olevaa ennenkään, joten mikään ei olennaisesti tuon suhteen ole muuttunut. Polttoainesäästön takia vain mennään vähän hiljempaa. Penaltyt kyllä nopeasti opettavat kuskit tavoille.CamoN sanoi:Eikö muka kenellekään FIA:ssa tullut viime kauden aikana tätä uutta aika-ajosysteemiä suunniteltaessa mieleen, että jossain vaiheessa joku on kuitenkin samaan aikaan tulossa sisään bensaa säästäen ja joku on vielä aikakierroksella.
No onhan se hyvä että Hamilton saa kerrankin rangaistuksen, kun ei täysin syytön hänkään ole. Kovalainen siinä kyllä siommin munas. Mutta jotenkin olis epäreilua rankaista vain häntä kun australiassakin joutui turva-auton uhriksi.JPP sanoi:Aika epäreilua olisi ollut sekin jos olisi annettu rangaistus vain Kovalaiselle. Molemmat kuitenkin ajoivat ajolinjalla. Parasta kai olisi jäähdyttelykierroksella ajaa aina sillä radan likaisella puolella, mutta kyllä siinä puolenvaihdossakin on omat riskinsä kun autoilla on noin 200 km/h nopeuseroa.
Oikeastaan kuljettaja ei voi edes turvallisesti vaihtaa puhtaalta puolelta likaiselle (tai siis pikemminkin likaiselta puolelta toiselle likaiselle puolelle) kun mahdolliset nopealla kierroksella olevat autot tulevat kohdalle aikas odottamatta. Tallin tehtävä on pitää kuski ajan tasalla siitä, missä kohdassa voi puolta vaihtaa.
Eihän nuo nyt liity millään tavalla toisiinsa. Epäreilua olisi (muita kohtaan) jättää rankaisematta selvästä rikkeestä.Zaikom sanoi:Mutta jotenkin olis epäreilua rankaista vain häntä kun australiassakin joutui turva-auton uhriksi.
J.Hunt sanoi:
Räikkönen ei huolissaan Massan vauhdista (mtv3)
:thumbup: Tylyä.Rusina sanoi:Maksulliset: toimii
Posiitiivisesti. Ei saanut Q3:sessa renkaita toimimaan vaikka auto itse toimikin loistavasti. Huomenna uskoo omiin voittoonmahdollisuuksiin.Mediaprofeetta sanoi:
minkälaisia kommentteja Kimiltä on tullut? Onko suhtautunut positiivisesti vai vähän epäilevästi? Heräsin just enkä ole katellut mitään haastatteluja aika-ajon jälkeen.
Naulan kantaan. Komppaan täysillä. :ahem:Balthazar sanoi:Aika-ajojen kolmannessa vaiheessa sisääntulokierroksella on nykysäännöillä järkevintä kuluttaa mahdollisimman vähän polttoainetta. FIA:n olisi puututtava tuohon ilmiöön välittömästi, koska tämänpäiväisiä rangaistuksia väärässä paikassa olemisesta on jatkossakin miltei mahdoton välttää, puhumattakaan vakavasta onnettomuusriskistä. Se ei auta mitään, että sisääntulokierros himmaillaan optimaaliajolinjan sivussa, koska silloin sisääntulevat autot poukkoilisivat optimiajolinjan yli ennen ja jälkeen jokaista apexia. Jos autojen nopeusero radalla on 200 km/h (n. 55 m/s), sisäänajokierroksella olevan auton kuljettajan on apexien kohdalla havaittava aika-ajokierroksella oleva auto vähintään 150 m:n päästä, molempien kuljettajien reaktioaika huomioiden.
Jaa, mielestäni sadesäädöissä hävitään lähinnä suoranopeuksissa kun on paljon siipeä. Luistelu nimenomaan ei kuulu asiaan, sitähän sateella tehdään muutenkin, vaan pyritään sellaisiin auton säätöihin että auto istuu rataan kuin liimattu, vaikka maksiminopeus kärsisikin. Eli tuskin on Elwis sadesäädöillä. Vaikka mistä sitä tietää. Heh, jos vasen eturengas on ilmassa sateellakin, kuten nyt kuivalla, niin voi mennä aika köröttelyksi Lewisilla huomenna...Zaikom sanoi:Lewis ilmeisesti viittaa tuossa ajavansa sadekelinsäädöillä. Se selittäisi luistelun kuivalla kelillä.
No just. Että ensin määrätään että Q3:n jälkeen pitää ajaa samat bensat tankissa lähtö ja 1. stintti, ja heti perään kirjataan kuitenkin että niitä bensanrippeitä ei saa säästellä silloin, kun aika-ajo on virallisesti kuljettajan osalta päättynyt? Tietysti ongelmaan tulisi saada pikainen ratkaisu, nykymenolla vielä joku ajaa jonkun kontista sisään.Balthazar sanoi:FIA:n pitäisi kirjata välittömästi sääntöihinsä tuo täälläkin mainittu ehdotus sisääntulokierroksen ajamisesta vähintään 107/110 %:n nopeudella verrattuna nopeimpaan kierrokseen. Silloin sisääntulevalla kuskilla olisi aikaa reagoida aika-ajokierroksella olevaan ja myös takaa tulevalla edellä menevään.
No sääntöhän olisi sama kaikille eikä se muuttaisi käytännössä mitään; jokainen aika-ajojen viimeiseen vaiheeseen päässyt joutuisi käyttämään kisabensojaan tasapuolisesti.Eddie Rickenbacker sanoi:No just. Että ensin määrätään että Q3:n jälkeen pitää ajaa samat bensat tankissa lähtö ja 1. stintti, ja heti perään kirjataan kuitenkin että niitä bensanrippeitä ei saa säästellä silloin, kun aika-ajo on virallisesti kuljettajan osalta päättynyt?