OoPee
Nuori ikäisekseen
Jää kuitenkin vielä nähtäväski onnistuiko tuo myös samanlaisella tankkaustaktiikala.Runar ja Kyllikki sanoi:Nyt Heikki todisti, että ei se Lewsi mikään teräsmies ole ja on ihan realistisesti lyötävissä samanlaisella autolla
Jää kuitenkin vielä nähtäväski onnistuiko tuo myös samanlaisella tankkaustaktiikala.Runar ja Kyllikki sanoi:Nyt Heikki todisti, että ei se Lewsi mikään teräsmies ole ja on ihan realistisesti lyötävissä samanlaisella autolla
Minulla taas on sellainen muistikuva, että säätöjä saa muuttaa, mutta vain niillä elementeillä, jotka siivissä on (siis siipeä ei saa vaihtaa). Tuo säätöjen ero viime vuonna saattoi johtua siitäkin, että tallit varautuivat erityyppisiin keleihin.JML82 sanoi:Itellä on semmonen käsitys, että ei saisi tehdä, koska viime kaudella just oli jollain tallilla kuivan kelin säädöt ja toisella märän kelin. Kuivissa aika-ajoissa tietty toinen talli oli nopempi, mutta kisassa kostaantui. Jotenkin on tälläinen muistikuva, voin olla väärässä!
Äh,ehdit ekanaAruba sanoi:
Lyhyesti: Jos FIA näkee, että sääoloissa on tapahtunut selkeä muutos, niin ilmanottoaukkoihin jarruissa ja jäähdyttimissä saa tehdä muutoksia.Rules sanoi:if the FIA technical delegate is satisfied that changes in climatic conditions necessitate alterations to the specification of a car, changes may be made to the air ducts around the front and rear brakes and radiator ducts. These changes may be made at any time after the message “CHANGE IN CLIMATIC CONDITIONS” is shown on the timing monitors, from this point the choice of air ducts around the front and rear brakes and radiator ducts is free, subject always to compliance with the relevant Technical Regulations.
Jos kilpailija muokkaa autoaan millään lailla tai tekee iskunvaimennukseen muutoksia sen ollessa park fermessä, kyseisen kuljettajan tulee startata kisaan varikkosuoralta.Rules sanoi:If a competitor modifies any part on the car or makes changes to the set up of the suspension whilst the car is being held under parc fermé conditions the relevant driver must start the race from the pit lane and follow the procedures laid out in Article 38.3.
Valvojien tyytyväisyys.. ..ei aerodynaamisia muutoksia (poikkeuksena etusiipi) auton ollessa aika-ajon jälkeisessä park fermessä...Rules sanoi:In order that the scrutineers may be completely satisfied that no alterations have been made to the suspension systems or aerodynamic configuration of the car (with the exception of the front wing) whilst in post-qualifying parc fermé...
V**tu, Kovalaisen puolesta harmittaa, on tehnyt hyvää työtä koko viikonlopun. Mutta vaikka en Heidfeldistä välitä pätkääkään, niin kyllähän se kärsi tuossa tilanteessa, just kerkes ajolinjalle ja jarruttamaan. Aina se vähän vaikeuttaa ja häiritsee ajoa.gin sanoi:Äh,ehdit ekanaeli Kovalainen lähtee 8.ruudusta ja Hämis 9.
No mun mielestä se näytti kyllä siltä, että siitä olis voinut antaa ton penaltin ihan niille kaikille kuudelle autolle jotka siinä tilanteessa oli.sakuraba sanoi:Todella erikoinen juttu, että MOLEMMAT mäkit oli ajolinjalla kun takaa tuli vielä aika-ajokierroksella olevia kuljettajia. Paikkakin oli aika paha missä jätkät hölmöili, ihan varmaan tulee ainakin heikille penaltia tosta hyvästä. Kaikki muut näyttivät antavan tietä.
Racemaster sanoi:Varsinaisella nopeimalla ajolinjallahan olivat molemmat Ferrarit Heikki tais olla ainoa auto joka ei ollut linjalla vaan radan toisessa laidassa.
öö, mitähän aika-ajoa katsoit? Kyllä ne olivat juuri molemmat McLarenit jotka olivat ajolinjalla ennen nelos(kolmos?)mutkaa. Ferrarit olivat sen paikan jo ohittaneet ja olivat yksinään sekä poissa ajolinjalta.Racemaster sanoi:Varsinaisella nopeimalla ajolinjallahan olivat molemmat Ferrarit Heikki tais olla ainoa auto joka ei ollut linjalla vaan radan toisessa laidassa. Ongelmahan tulikin siitä, että Nick joutui ajamaan keskeltä rataa ja ohittamaan molemminllapuolilla olleet letakat vasemmalla 4 autoa ja oikealla 2 autoa. Tämän jälkeen Nick joutui jarrutus kohdassa kääntämään auton ensin vasempaan saadakseen nopeamman linjan oikealle kääntyvän kurvin apexiin. Jos tarkkoja ollaan niin ne neljä vasemmallapuolella ajolinjalla madellutta autoa ovat syyllistyneet tahalliseen hidastamiseen (mm. molemmat Ferrarit).
Kuten sanoin niin näin aamulla tilanteen vähän hopeisten lasien läpi... Paska homma... Pahoittelen apinointiani taas...:yuck:mh_84 sanoi:öö, mitähän aika-ajoa katsoit? Kyllä ne olivat juuri molemmat McLarenit jotka olivat ajolinjalla ennen nelos(kolmos?)mutkaa. Ferrarit olivat sen paikan jo ohittaneet ja olivat yksinään sekä poissa ajolinjalta.
Olihan tänään kieltämättä hiukan erikoinen tilanne, koska osa halusi ottaa varman päälle ja ajaa kierroksensa mahdollisimman aikaisin sateen varalta. Heidfeld aloitti kierroksen ns. normaaliin aikaan kun taas suurin osa oli jo vetonsa tehnyt.CamoN sanoi:Eikö muka kenellekään FIA:ssa tullut viime kauden aikana tätä uutta aika-ajosysteemiä suunniteltaessa mieleen, että jossain vaiheessa joku on kuitenkin samaan aikaan tulossa sisään bensaa säästäen ja joku on vielä aikakierroksella. Sitten kun sattuvat olemaan samassa mutkassa samaan aikaan ja vielä pari muuta autoa siinä ympärillä häiritsemässä, niin mitenköhän mahtaa käydä.
Sääli sinänsä, Heikillä olisi ollut todella hyvät asemat huomiseen kolmannesta ruudusta. Spotteri oli ilmoittanut että takaa tulee nopeampia ja kumpikin McLaren oli käsketty pysymään vasemmassa reunassa (HS.fi). Kohta FIA varmaan alkaa jakaa rangaistuksia siitä, että menee radalle kesken harjoitussession (!).
Mutta huomenna nähdään sitten miten Hamilton lähtee jostain muualta kuin kärjestä. Kuinkahan moni jää Trulli-junaan toisessa mutkassa.![]()
Ei kato kun ne ajatteli, että kaikki ajaa täysiä niinkuin DTM:ssä Q3:ssa kun niillä on tyhjät tankit. Ei ne ääliöt tajua tommosia. Muutenkin toi systeemi on mun mielestä ihan hanurista. 12 hitaampaa autoa saa odottaa sää ennusteita rauhassa siihen saakka kun varikon portti avataan. 10 nopeinta rangaistaan siitä, että ne on nopeempia ja ne joutuu päättään taktiikansa jo ennen kuin ne edes tietää mistä ruudussta ne lähtee. Esim. Toyota joutuu tekeen kompromissin lähteäkkö mahdollisimman edestä ja pilata kisa vai ottaa täydet polttoaineet ja lähteä taaempaa. Paska systeemi.CamoN sanoi:Eikö muka kenellekään FIA:ssa tullut viime kauden aikana tätä uutta aika-ajosysteemiä suunniteltaessa mieleen, että jossain vaiheessa joku on kuitenkin samaan aikaan tulossa sisään bensaa säästäen ja joku on vielä aikakierroksella. Sitten kun sattuvat olemaan samassa mutkassa samaan aikaan ja vielä pari muuta autoa siinä ympärillä häiritsemässä, niin mitenköhän mahtaa käydä.
Sääli sinänsä, Heikillä olisi ollut todella hyvät asemat huomiseen kolmannesta ruudusta. Spotteri oli ilmoittanut että takaa tulee nopeampia ja kumpikin McLaren oli käsketty pysymään vasemmassa reunassa (HS.fi). Kohta FIA varmaan alkaa jakaa rangaistuksia siitä, että menee radalle kesken harjoitussession (!).
Mutta huomenna nähdään sitten miten Hamilton lähtee jostain muualta kuin kärjestä. Kuinkahan moni jää Trulli-junaan toisessa mutkassa.![]()