2019 IndyCar Series

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3522
Dubaissa ja Imatralla asuva rata-autoilija Jani Hjerppe haaveilee vielä ajamisesta Formula 2- tai IndyCar -sarjassa — ”Se vaatisi 2—3 miljoonaa euroa, että sinne pääsisi ajamaan”

Saahan sitä haaveilla 44-vuotiaana 5-vuotta Radicalia amatöörinä ajaneena...

https://www.driverdb.com/drivers/jani-hjerppe/
 
Viimeksi muokattu:

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3137
Sijainti
Lohja
Ajoihan se Lazierin pappakin vielä viisikymppisillään 500:sta...

No joo, mutta en pääse lukemaan koko artikkelia, niin mihin tuo laskelma perustuu? Koko kauteen, "road courses only" vai pelkkä 500?
Sehän nyt on yleisessä tiedossa ettei esim. Roger Penske ikinä omista taskuistaan maksa ajeluita, vaan kuljettaja tuo sponsorirahat, oli sitten F1-mestari tai Uuden Seelannin MX5 cupin midfielderi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13249
Ja aika veteraani-iässä oli Palmrothin Tero Indyssä niiden yritysvuosinaan.

Palmrothin sivuun työntäen kieltämättä erikoista ovat olleet viime päivinä Roger Pensken nuo Tony Georgenkin nostelut.

Tosin Georgekin toimi aikanaan kuten toimi kun ovaalikisojen osuutta riittävän suurena lajissa ei voinut taata ja kun kerran silloiset IndyCarin päättäjät eivät halunneet luoda nk. Amerikkalaisten Kuljettajien Kiintiötä lajiin muutenkaan, mutta tuolloin edes sarjan huipputalleihin jotta jatkuvuutta juurikin Yhdysvaltain kuljettajista olisi ollut kun Indycariin alkoi tulla melkoisenkin runsas määrä ulkomaalaisia ja oli jo tietenkin ulkomaisia mestareitakin.

Viimeinen pisara oli tietenkin Tony Georgen nauraminen ulos eräästä IndyCarin merkittävimmästä kokouksesta vuonna 1991 milloin noita ja monta muuta silloista IndyCarin tulevaisuuden asiaa päätettiin oli se viimeinen pisara ja sytyke tuleville CART:n ja IRL:n keskinäiselle sodankäynnille.

Mitä nyt muutama vuosi tietysti siihen vielä kului, että saatiin juurikin CART ja puhumattakaan sitten IRL:stä näkemään päivänvalo.

Kunhan ei nyt vain tietysti tulisi tästä liikaa itse kilpailuun vaikuttavaa seikkaa niin ei herra Pensken sarjan johtajuus mikään ihan huonokaan juttu ole.

On oikeastaan ihme, että juuri aiemmin ei ole johtanut mitään moottoriurheilusarjaa sinänsä kun aiemminhan esimerkiksi Paul Newman ja Carl Haas olivat käytännössä merkittäviä lajin ja sarjan johtajia Indy-formuloiden puolen suhteen.

Puhumattakaan tietysti Champ Car-ajan Kevin Kalkhovenista.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
4053
Sijainti
Helsinki
Viimeinen pisara oli tietenkin Tony Georgen nauraminen ulos eräästä IndyCarin merkittävimmästä kokouksesta vuonna 1991 milloin noita ja monta muuta silloista IndyCarin tulevaisuuden asiaa päätettiin oli se viimeinen pisara ja sytyke tuleville CART:n ja IRL:n keskinäiselle sodankäynnille.
Suurimmat syythän splittiin oli Georgen halu luoda kustannustehokas sarja amerikkalaiskuljettajia varten ja turvata Indy 500:n asema. Hän ei pitänyt siitä, että Indy 500:n tulokset lasketaan Indycar-sarjaan, vaikka kilpailu oli USAC:n järjestämä. Osaatko vieä paremmin selittää kahtiajakoon johtaneet tekijät?
 
Ylös