Pystyt ilmanottoaukot autossa. Ilma ohjataan myös aivan eri tavalla aiempaan verrattuna. Ei varmasti heti saada kopioitua näitä.RBn autossa on jotain outoa ilmanottoaukkoissa tai sit huonolaatuinen kuva hämää
Noi moottorikatteen "putket" vissiin uudenlainen jäähdytysilmaratkaisu, mutta mullekin tuli mieleen zeropod-konsepti näistä. Jotain peitellään myös lattiasta, mutta pianhan se selviää, että mikä tulee radalleAlan itse varovaisesti jo empiä, että onko tuo julkaisuauto edes se todellinen auto. Perän suuret kyttyrät ja minimaaliset kylkien ilmanottoaukot viittaavat minusta siihen, että Red Bull saattaa olla menossa zeropodin suuntaan.
Mersulla noiden putkien tarve tuli juuri siitä, että kun ponttoonit minimoitiin olemattomiin, niin jäähdytys piti siirtää muualle. Sama pätee myös toisin päin: jos ponttoonien ilma-aukoista tulee turhia, niin ei silloin ponttooneitakaan tarvita, koska niiden päällimmäinen rooli on jäähdytys. (Ja jossain määrin aerodynamiikka.)Noi moottorikatteen "putket" vissiin uudenlainen jäähdytysilmaratkaisu, mutta mullekin tuli mieleen zeropod-konsepti näistä. Jotain peitellään myös lattiasta, mutta pianhan se selviää, että mikä tulee radalle
Niin ajat muuttuvat kuten yleensä formuloissa, muutama vuosi sitten saksalaisella tallilla oli valtikka kädessä 6 vuoden ajan.Niin ironista kuin onkin niin Mercedes oli aikaansa edellä, mutta on muuttanut konseptin vastaamaan kilpailijoita ja on nyt muita jäljessä, siis lähinnä Redbullia.
Motorsport.com kertookin nyt, että Red Bull käyttäisi julkaisuversiota autostaan vain talvitesteissä ja kauden ensimmäisessä kolmessa osakilpailussa kuumien olosuhteiden vuoksi, minkä jälkeen autoon on odotettavissa suuri päivityspaketti, joka veisi konseptia enemmän zeropodin suuntaan.Alan itse varovaisesti jo empiä, että onko tuo julkaisuauto edes se todellinen auto. Perän suuret kyttyrät ja minimaaliset kylkien ilmanottoaukot viittaavat minusta siihen, että Red Bull saattaa olla menossa zeropodin suuntaan.
Toi oli viime vuonna vähän luettavissa Neveyn kommenreista, kun sanoi, että ihmiset tulevat yllättymään siitä miltä auto tulee näyttämään.Motorsport.com kertookin nyt, että Red Bull käyttäisi julkaisuversiota autostaan vain talvitesteissä ja kauden ensimmäisessä kolmessa osakilpailussa kuumien olosuhteiden vuoksi, minkä jälkeen autoon on odotettavissa suuri päivityspaketti, joka veisi konseptia enemmän zeropodin suuntaan.
https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-unleash-more-extreme-mercedes-style-f1-sidepod/10576560/
Saattaa olla että Mersun zeropod kaatui vaan paskaan pohjaan ja järkyttävän kovaan pompotukseen suorilla.Hamilton suostutteli luopumaan zeropod -konseptista ja vaihtaa nyt itse maisemaa. Jos RB nyt vetää tällä kaudella hihastaan zeropodin onnistuneesti, voi olla Mersulla ilmassa 'tonnin seteli' ilmettä.
Verstappen tekee kierroksella 0.5 sekuntia hyvää kierrosaikaan, joten hieman heikommallakin suunnittelufilosofian autolla pystyy dominoimaan ykkösiä.Toi oli viime vuonna vähän luettavissa Neveyn kommenreista, kun sanoi, että ihmiset tulevat yllättymään siitä miltä auto tulee näyttämään.
Toiseksi Mersun Zeropod oli perustavaa laatua oleva suunnittelu virhe, ns. outwashia ei ollut lainkaan ja ponttoonin sivuitse kulkeva ilmavira törmäsi suorasti takarenkaaseen josta aiheutui t ilmanvastusta ja joka näkyi Mersun surkeana suoranopeutena.Saattaa olla että Mersun zeropod kaatui vaan paskaan pohjaan ja järkyttävän kovaan pompotukseen suorilla.
Kozel-lippis päässäkin näkee älyttömän ison eron pohjissa. Vähän joka tallinkin kesken.
Tuossa 2022 pohjaeroja RB-MB-Fer.
Näin on. Tarkalleen ottaen 0.455 sekuntia, mutta voidaan pyöristää 0.5 sek. Ihan ok kun ottaa huomioon muut kuskiparit.Verstappen tekee kierroksella 0.5 sekuntia hyvää kierrosaikaan, joten hieman heikommallakin suunnittelufilosofian autolla pystyy dominoimaan ykkösiä.