Vellu
Kuninkaalleninen
Mä en sano...
Olet täysin väärässä.
...tähän asiaan enää yhtään mitään!
Sanoit kuitenkin.
Mä en sano...
...tähän asiaan enää yhtään mitään!
En mistään. Etkö sä ole koko ajan tingannu, että mä olen väärässä![]()
32-bittinen käyttis osaa käyttää 3,25 Gt muistia, eikä tuossa mene yhtään mihinkään näytönohjaimelle (tai härdelleille), koska se on erillinen.
Mä ymmärsin sun vasteestasi,
että sun mielestä se näytönohjain (tai muut härdellit) ei varaa käyttöjärjestelmälle näkyvästä muistiavaruudesta omaa siivuaan (ja vähennä sitä käyttöjärjestelmälle näkyvää muistin määrää sitä kautta).
Meetteks te nyt pusimaan?
En mä tmoista tiedä, mitä se menee tekemään, mut mä meen (pitää kohta herättää tytär päiväunilta).
tmoi varmaan vielä selventää sitä, kun saapuu paikalle. (eiku toivottavasti ei..Mulle ei kyllä täysin selvinny tää muistiavaruusajattelu vielä.
Mulle ei kyllä täysin selvinny tää muistiavaruusajattelu vielä.
Mä ymmärsin sun vasteestasi,
että sun mielestä se näytönohjain (tai muut härdellit) ei varaa käyttöjärjestelmälle näkyvästä muistiavaruudesta omaa siivuaan (ja vähennä sitä käyttöjärjestelmälle näkyvää muistin määrää sitä kautta).
Kyllä kyllä. Se on aina vakio, minkä se siitä muistista lohkaisee, ne rauta härpäkkeet, ellei rautaa/määrää vaihdeta.
Joten paljonko sun koneesi hyötötykäyttöön tulee lisää muistia, kun lisäät sitä 3 Gt->4 Gt![]()
Vaikee sanoa tuosta hyötötykäytöstä. Mutta voit kattoa vaikka tuolta.
Vaikee sanoa tuosta hyötötykäytöstä. Mutta voit kattoa vaikka tuolta.
32-bittisellä järjestelmällä maksimimuisti on 2^32 = 4GB.
Ai tostako se lähti?
Öö, siis kyllä tuo Vellun vastaus mun mielestä oli aivan oikea. Tottakai sitä voi pyöritellä ja tulkita miten tahtoo, mutta pilkunnussintaahan se olis eikä tässä nyt olla väitöskirjaa aiheesta kirjoittamassa vaan vastaamassa F1-Forumilla esitettyyn kysymykseen niin, että tyhmempikin (ja tällä nyt en välttämättä tarkoita PuoliPöhköä) sen vastauksen ymmärtäis.
Oliskohan kelvannut, jos Vellu olis lisänny sanojen "Järjestelmällä" ja "maksimimuisti" väliin sanan "teoreettinen" tai vaihtoehtoisesti korvannut sanan" maksimimuisti" sanoilla "osoiteavaruuden koko"?
Ja kylläse jo moneen kertaan mainittu 256 megaa (vain yhtenä esimerkkinä monen muun härpäkkeen ohella) on nimenomaan pois juuri tuosta teoreettisesta maksimista eli 4 gigasta, aivan kuten Vellu totesikin.
Miten vaan.
Palataanko taas kaikki maan pinnalle?![]()