#44 Lewis Hamilton - Kolmas peräkkäinen titteli?

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4421
Irvinen vauhtitaso nousi välittömästi Schumin loukkaannuttua eli olisi voinut hyvinkin olla Ferrarilla multimestari vuodesta 99 alkaen, jos olisi ollut heti kaudesta alkaen Schumin paikalla.

Tiedämme siis vastaukset molempiin.

Lisäksi jos Benettonien molemmissa autoissa 1994 olisi ollut luistonesto käytössä, niin meno olisi voinut olla erilaista JJ ja Verstappenilla. Luistonestohan on jo ihan julkista tietoa eli sitä käyttivät Schumin autossa. Luistonesto oli laillinen, mutta tallitoverit eivät saaneet nauttia siitä. Kyseessä ehkä räikein esimerkki ykkös- ja kakkoskuskien kohtelusta kärkitalleista.
Ei Irvinen tulostaso kyllä noussut, muuta kuin että Schumi oli pois edestä ja Mclarenilla vedettiin muutamat kisat täysin nollat taulussa. Ainoat "ajamalla ajetut" voitot tulivat Irvinelle Melbournessa (Schumi ei ollut loukkaantunut) ja A1-ringillä, jossa McLarenit kolaroivat. Hockessa Häkä keskeytti tekniseen vikaan ja sen jälkeen Salo auttoi Irvinen voittoon. Malesiassa Schumi teki ison työn jotta saatiin Irvine ensimmäiseksi. Hyvä kuski Irvine oli, mutta hänen ykköskuskiaikansa nähtiin Jaguarilla.

En tiedä muistatko, 1994 Schumi oli Monzasta ja Estorilista pois - aika vaisut tulokset Verstappen & JJ kaksikolta, siihen nähden että toisella oli käytössä mainitsemasi Schumin "ykkösauto" ja tavoitteena oli saada Hilliltä pois pisteitä?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
5035
Ei kai kukaan väitä oikeasti, että Irvine olisi ollut Schumacherin tasoinen kuljettaja. Kaukana Schumacherista. Välillä Irvine joutui hakemaan optimaalisia säätöjä Schumacherille, kun Schumi taisteli maailmanmestaruudesta, Irvine puolestaan ei.

Ei Irvine myöskään kaudella 1999 pärjännyt vauhdissa Schumacherille. Muistetaan, että kun Schumacher palasi sairaus-lomalta Silverstonen jälkeen Malesiaan, niin Schumacher voitti aika-ajoissa Irvinen sekunnilla.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6733
En tiedä muistatko, 1994 Schumi oli Monzasta ja Estorilista pois - aika vaisut tulokset Verstappen & JJ kaksikolta, siihen nähden että toisella oli käytössä mainitsemasi Schumin "ykkösauto" ja tavoitteena oli saada Hilliltä pois pisteitä?
Vastaava kun tapahtuisi tänä päivänä Red Bullilla Verstappenin huilatessa niin olisi korvaavalla ja kakkoskuskilla sormi suussa vaikka aina huudellaan kakkoskuskien talvisodan aikaisista osista, ihan kuin se menestys olisi siitä kiinni.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
9063
Sijainti
Vantaa
Ei Irvinen tulostaso kyllä noussut, muuta kuin että Schumi oli pois edestä ja Mclarenilla vedettiin muutamat kisat täysin nollat taulussa. Ainoat "ajamalla ajetut" voitot tulivat Irvinelle Melbournessa (Schumi ei ollut loukkaantunut) ja A1-ringillä, jossa McLarenit kolaroivat. Hockessa Häkä keskeytti tekniseen vikaan ja sen jälkeen Salo auttoi Irvinen voittoon. Malesiassa Schumi teki ison työn jotta saatiin Irvine ensimmäiseksi. Hyvä kuski Irvine oli, mutta hänen ykköskuskiaikansa nähtiin Jaguarilla.

En tiedä muistatko, 1994 Schumi oli Monzasta ja Estorilista pois - aika vaisut tulokset Verstappen & JJ kaksikolta, siihen nähden että toisella oli käytössä mainitsemasi Schumin "ykkösauto" ja tavoitteena oli saada Hilliltä pois pisteitä?
Tuskinpa antoivat sitä toisessa autossa silloinkaan. Mitäpä luulet median ja kuskien tuumavan kun parin kisan ajaksi vauhti koheni.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6385
Onhan sitäkin epäilty aina, että Benetton antoi Schumille salaisia elektronisia apuvälineitä, jotka olivat sääntöjen puitteissa kiellettyjä. Sellaisia ei tietenkään voi antaa millekään kesähessulle, joka olisi heti pestinsä jälkeen kertomassa asiasta medialle.
 

P.Mustajärvi

Well-known member
Liittynyt
22.9.2025
Viestit
84
Vastaava kun tapahtuisi tänä päivänä Red Bullilla Verstappenin huilatessa niin olisi korvaavalla ja kakkoskuskilla sormi suussa vaikka aina huudellaan kakkoskuskien talvisodan aikaisista osista, ihan kuin se menestys olisi siitä kiinni.
Vastaavaa tuskin ikinä nähdään (tai edes koskaan nähty) että yksi kuski ajaa 10 vuotta samalla autolla(tallissa huom jolle halli), vaikka tulevaisuus on epävarmaa. Moottoritoimittaja vaihtuu, sekä osaaminen lähtee muihin talleihin.

Josilla ja Markolla vissiin yhtä hyvä haisu fordista, kun Hamiltonilla Mersun koneista 2013
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6733
Vastaavaa tuskin ikinä nähdään (tai edes koskaan nähty) että yksi kuski ajaa 10 vuotta samalla autolla(tallissa huom jolle halli), vaikka tulevaisuus on epävarmaa. Moottoritoimittaja vaihtuu, sekä osaaminen lähtee muihin talleihin.

Josilla ja Markolla vissiin yhtä hyvä haisu fordista, kun Hamiltonilla Mersun koneista 2013
Hamilton ajoi Mersulla 11 vuotta. Kaudesta '22 lähtien Mersulla ollut epävarmaa ja siinä samalla Russellilta tukkaan pariin otteeseen, sitten vaihto Ferrarille Leclercin leivottavaksi. Nyt huutelet miksei Verstappen tee sopimusrikettä kesken sopimuksen ja loikkaa ajamaan Hamiltonin hylkäämälle tallille. Rautaista logiikkaa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11064
Sijainti
Helsinki
Odotin Sprinter90 reaktiota tähän, mutta sain pettyä. 🤷🏻‍♂️
Omasta mielestäsi siis hyväksyt alatyylisen ja loukkaavan kirjoittelun nimimerkin takaa. Täällä, kun ei näköjään jaeta bännejä.
Jatkoajalla ja FutisForumilla olisi vastaavanlaisesta Kakkelikalun postauksesta jo annettu.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7191
Omasta mielestäsi siis hyväksyt alatyylisen ja loukkaavan kirjoittelun nimimerkin takaa. Täällä, kun ei näköjään jaeta bännejä.
Jatkoajalla ja FutisForumilla olisi vastaavanlaisesta Kakkelikalun postauksesta jo annettu.
En missään nimessä. Kakkeli oli rasistinen.

Minä käytin metaforaa kertomaan ihmisen laihuudesta. Olis siinä voinut olla vaikka laiha kuin maratoonari.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11064
Sijainti
Helsinki
En missään nimessä. Kakkeli oli rasistinen.

Minä käytin metaforaa kertomaan ihmisen laihuudesta. Olis siinä voinut olla vaikka laiha kuin maratoonari.
Kai sentään muistat Kubican rallionnettomuuden. Hän menetti sen seurauksena paljon verta ja oikea käsi vaurioitui, pahasti. Seuraukset näkyvät koko loppuelämän. Ei Kubica ollut laihan näköinen, kun hän Bemarilla ajoi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7191
Kai sentään muistat Kubican rallionnettomuuden. Hän menetti sen seurauksena paljon verta ja oikea käsi vaurioitui, pahasti. Seuraukset näkyvät koko loppuelämän. Ei Kubica ollut laihan näköinen, kun hän Bemarilla ajoi.
Pudotti painon 68 kiloon. Otahan Google käteen. Se oli iso juttu silloin. Ja kuten sanoin niin Valtterillakin meni ihan yli.

Lightbulb Driver weight
Do you think it is right that weight loss is as important as it has become for F1 with KERS?

I'll use Michael Schumacher as a benchmark. He is 5'8" and weighed 75kg in 2004.

Nico Rosberg is about 5'9" and weighs 77kg. He is now losing weight.
Fernando Alonso is 5'7" and weighs 68kg. He is now losing weight.
Kimi Raikkonen is 5'8" and weights 68kg. He is now losing weight.
Rubens Barrichello is 5'7" and weighs 79kg. He has lost weight and is still doing so.
Sebastian Buemi is 5'8" and weighs 63kg. He is losing 5kg.
Robert Kubica is 6'1" and weighs 68 kg after last years weight loss.
-
The only people who are blunt about losing weight are the Red Bull drivers:

Sebastian Vettel is 5'8" and weighs 68kg. He has gained 4kg from last year.
Mark Webber is 6'1" and weighs 75kg. He isn't losing weight.”
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11064
Sijainti
Helsinki
Kyllä sen tiedän, että kuskin on oltava laiha, jotta ei itse aiheuttaisi painorajan ylitystä. Enkä ota googlea käteeni ja olen paska matikasda.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7191
Kyllä sen tiedän, että kuskin on oltava laiha, jotta ei itse aiheuttaisi painorajan ylitystä. Enkä ota googlea käteeni ja olen paska matikasda.
Olis ihan fiksua olevansa väärässä kun on. Säännöt muuttui tuon jälkeen rajusti.
 
Ylös