#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1970
Sijainti
Vyborg
Ei se ollut Räikkönen joka oli ajamassa tänään vaan Räikkösen veli joka oli tuuraamassa krapulaisesta Räikköstä joten Räikkönen jäi itse Sveitsiin vedoten viime päivien ryyppäyksen aiheuttaman huonon kunnon vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
https://www.youtube.com/watch?v=9iUcgtBEwEU

"The car is just not driveable.On downshift,because the break by wire.Not stable on the acceleration." Hyvä auto tuo ferrari. :D 10:10min eteenpäin.Alonso väärillä renkailla. :confused:
Tuo ei ollut Kimi -quote, vaan Kravitzin oma päätelmä. Sanoo "The car is just not driveable for him."
Vähän turhan kovaa puhetta, kun Kimi itse on tänään kertonut vaan positiivisesta kehityksestä auton kanssa.
 

keissu

Well-known member
Liittynyt
20.4.2013
Viestit
174
Kyllä se jotain kertoo, että Kravitz ilmaisee asian noinkin suorasti. Hänhän on ajoittain kritisoinut Räikköstä, joten taitaa Kimillä olla oikeasti todella suuria ongelmia, jotka johtuvat varmasti osakseen vähäisestä testaamisesta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
jotka johtuvat varmasti osakseen vähäisestä testaamisesta.
Tuppas testeissä auto hajoilevan nimenomaan Räikkösen ajovuorolla ja kilometrejä kertyi noin puolet Alonsoon verrattuna. Kyllä sillä oma merkityksensä varsinkin ekoissa kisoissa on.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Kyllä se jotain kertoo, että Kravitz ilmaisee asian noinkin suorasti. Hänhän on ajoittain kritisoinut Räikköstä, joten taitaa Kimillä olla oikeasti todella suuria ongelmia, jotka johtuvat varmasti osakseen vähäisestä testaamisesta.
Kyllähän se kertoo jotain joo, enimmäkseen kuitenkin vain Kravitzin mielipiteen asiasta. Arvostan kyllä Kravitzin ammattitaitoa, ja oon viimesen pari vuotta kattonut melkein kaikki Notebookit. Oon myös saanu näkemäni perusteella sen kuvan että Kravitz ei oikein arvosta Räikkösen tyyliä, ja kritisoikin mieluusti Kimiä aina kun on tilaisuus. Kimin hyvät hetket puolestaan on yleensä Notebookissa nopeasti sivuutettu.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Jatkan vielä. Noihin Kravitzin Kimistä "tietämiinsä asioihin" Kimin omat vastaukset:

How satisfied or dissatisfied are you with brake by wire?

Kimi: "That's not my problem, even if I had locked wheels a few times. It actually works quite well. Again, the problems have more to do with the setup and in dealing with the tires. We know where we want to go there. But that will not happen overnight."

We have the impression that you struggle with the Ferrari more than Alonso particularly with regard to the response of the engine and its power delivery.

Kimi: "No, it's not like that. With the accident that has nothing to do and as for the handling, I have more trouble with the setup which I already noticed in winter testing. It 's not about the engine response. But as I said - it is slowly getting better. If you were to ask me however whether I feel comfortable in the car I would answer: no, not yet."


Lähde: Speedweek.

Eli brake by wiren itsensä kanssa Kimillä ei ole ongelmaa toisin kuin Kravitz väittää. Ja voimansiirron / moottorin käyttäytymisen kanssa ei ongelmia, taas toisin kuin..... Säädöt ovat Kimillä vaan (vielä) hakusessa. Antaa kriitikoiden kritisoida ja spekuloida. Kimi tietää mitä tekee.
 
Viimeksi muokattu:

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Joo, typerä mokahan tuo oli Kimiltä, ei voi puolustella.
Kimihän huuteli aikaisemmin teamiradiossa inssille "you have to be more precise telling me which button to use". Taisimme televisiosta nähdä yhden väärinymmärryksen lopputuloksen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
If you were to ask me however whether I feel comfortable in the car I would answer: no, not yet.
On tää nykyajan journalismi huonoa, kun kuskien pitää jo keksiä haastattelussa kysymykset itselleen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Siellä oli vettä radalla. Ihan puhdasta lottoa, kellä se pysyy lapasessa ja kellä ei.
Ihan oikeasti: pliis. Aika kevyttä kamaa on noiden herrojen ammattitaito jos tuollaisessa kelissä auton lapasessa pysyminen on "puhdasta lottoa". :wall:
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Toivottavasti kuitenkin Kimi huomenna jättää sen räpläämisen vain kahden keskisiin hetkiin Mintun kanssa ja holdaa
napit niin kuin mestari.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1970
Sijainti
Vyborg
Kyllä oli todella munatonta ajoa jäämieheltä tänään Bottas sai näyttämään joltain kilpikonnalta ajamassa keskellä rataa ja sitten selitetään että ei muka jarrut ei toimi ja kuulemma auto sovi käteen blaa blaa kyllä Räikkösen pitäisi ainakin osata saada edes huippukuskina jotain irti vikuroivasta ferrarista mutta ei.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Kyllä oli todella munatonta ajoa jäämieheltä tänään Bottas sai näyttämään joltain kilpikonnalta ajamassa keskellä rataa ja sitten selitetään että ei muka jarrut ei toimi ja kuulemma auto sovi käteen blaa blaa kyllä Räikkösen pitäisi ainakin osata saada edes huippukuskina jotain irti vikuroivasta ferrarista mutta ei.
Räikkösen lähtöruutu 11.Ruutulipulla 8.
Alonso 5.ruutu ja kivasti maalissa viides.:eek: Ferrari nyt on vaan aika pska.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Kyllä oli todella munatonta ajoa jäämieheltä tänään Bottas sai näyttämään joltain kilpikonnalta ajamassa keskellä rataa ja sitten selitetään että ei muka jarrut ei toimi ja kuulemma auto sovi käteen blaa blaa kyllä Räikkösen pitäisi ainakin osata saada edes huippukuskina jotain irti vikuroivasta ferrarista mutta ei.
Ilmeisesti aloitit F1:en seuraamisen tänä aamuna?
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Kyllä oli todella munatonta ajoa jäämieheltä tänään Bottas sai näyttämään joltain kilpikonnalta ajamassa keskellä rataa ja sitten selitetään että ei muka jarrut ei toimi ja kuulemma auto sovi käteen blaa blaa kyllä Räikkösen pitäisi ainakin osata saada edes huippukuskina jotain irti vikuroivasta ferrarista mutta ei.
Jos auto on hidas, vaikeasti ajettava, ylipainoinen ja sähkövikainen läpi kisan, miten siitä pitäisi ottaa vielä enemmän irti? Aika maksimi tulokselta tämä vaikutti kaikki ongelmat huomioiden. Kovia mestariehdokkaita, kuten Lewis ja Vettel ovat pisteissä takana. Tästä on ihan hyvä lähteä eteenpäin.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Kyllä oli todella munatonta ajoa jäämieheltä tänään Bottas sai näyttämään joltain kilpikonnalta ajamassa keskellä rataa ja sitten selitetään että ei muka jarrut ei toimi ja kuulemma auto sovi käteen blaa blaa kyllä Räikkösen pitäisi ainakin osata saada edes huippukuskina jotain irti vikuroivasta ferrarista mutta ei.
Olis näyttäny Alonso yhtä munattomalta Bottasta vastaan, jos Bottas ei olis ajanu seinään...
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Jos auto on hidas, vaikeasti ajettava, ylipainoinen ja sähkövikainen läpi kisan, miten siitä pitäisi ottaa vielä enemmän irti? Aika maksimi tulokselta tämä vaikutti kaikki ongelmat huomioiden. Kovia mestariehdokkaita, kuten Lewis ja Vettel ovat pisteissä takana. Tästä on ihan hyvä lähteä eteenpäin.
Upeita kiteytyksiä täällä.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ihmisen painolla on tapana nousta iän karttuessa. Vanha on painavampi kuin nuori. Palkintopallille ja pisteille oli tunkua nuorilla (so. kevyillä) kuljettajilla. Kuinka paljon voittaa kierrosajassa jos on 10 kiloa kevyempi? Ennen painavammilla kuljettajilla ongelmia lisäpainojen sijoittelun kannalta. Nyt joka kilo tulee suoraan kokonaispainon päälle. 10 kiloa taitaa tehdä 0,2 sekuntia...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös