#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Liika vaikutusvalta saattaa ehkä joskus mennä omille kintuille ampumiseksi.
Joo herkkäähän tuo on, ensin vastustetaan jyrkästi ja sitten kun muut alkavat luovuttaa niin sanotaan: eiku...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikö Ferrari nimenomaan vastustanut painorajan nostamista? Siihen nähden tuo ylipaino ei kuulosta uskottavalta.
En tiedä vastustiko, mutta mitään järkeä siinä ei olisi, koska kaikki tiesivät, että autojen kokonaispaino tulee nousemaan reippaasti edellisen minimipainon yli. Nyt sitä siis nostettiin 48 kg ja kun huomioidaan se, että aiemmin oli painolastia ja nyt ylipainoa, niin muutos on huomattava. Ja johtanut kuskien pakkolaihduttamiseen, kun painorajaan ei ylletä.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
En tiedä vastustiko, mutta mitään järkeä siinä ei olisi, koska kaikki tiesivät, että autojen kokonaispaino tulee nousemaan reippaasti edellisen minimipainon yli. Nyt sitä siis nostettiin 48 kg ja kun huomioidaan se, että aiemmin oli painolastia ja nyt ylipainoa, niin muutos on huomattava. Ja johtanut kuskien pakkolaihduttamiseen, kun painorajaan ei ylletä.
Mitä tälle voisi tehdä kesken kauden? Eihän tämä nyt voi mikään kauneuskilpailu olla, jossa nuoret ja laihat ajavat vanhojen ohi.
 

Saakura

Well-known member
Liittynyt
14.4.2010
Viestit
357
Kuuhun asti näkyi että Kimi ei ollut auton kanssa sinuiksi niin vähääkään alusta. Olisi voinut olettaa että tuolla suorituksella olisi jäänyt Fernandolle minuutin mutta ei sekään lopulta sen ihmeemmin lopulta kurvannut. Siksi luulen että kunhan kimi saa autonsa säätöihin niin johan kulkee taas.
Joo ei toi nyt niin onneton esitys ollut. Aika-ajo töppi pois ja varikolla menetetty aika huomioon, niin ei Kimi kovin paljoa olisi Alonsosta jäänyt. Ja ei Alonsollakaan varmasti yhtään reserviin jäänyt, koska olisi varmasti haastanut lopussa Mclareneita jos vain olisi kyennyt.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
En tiedä vastustiko, mutta mitään järkeä siinä ei olisi, koska kaikki tiesivät, että autojen kokonaispaino tulee nousemaan reippaasti edellisen minimipainon yli. Nyt sitä siis nostettiin 48 kg ja kun huomioidaan se, että aiemmin oli painolastia ja nyt ylipainoa, niin muutos on huomattava. Ja johtanut kuskien pakkolaihduttamiseen, kun painorajaan ei ylletä.
Muistelisin, että viime kauden lopulla Red Bull ja Renault olisi halunneet nostaa vielä lisää painorajaa, mutta Ferrari ja Mersu estivät tämän. Syynä estoon pidettiin, että Ferrarin ja Mersun paketit olisivat Renaultia kevyempiä pysyen panorajoissa. Ehkä Ferrari on joutunut muuttamaan joitain osia järjestelmästään tuon jälkeen jotka ovat myös lisänneet painoa. Ainakin Williams on pysynyt haasteellisessa 690 kg painorajassa Pat Symondsin mukaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ainakin Williams on pysynyt haasteellisessa 690 kg painorajassa Pat Symondsin mukaan.
Minusta Bottas on kyllä puhunut laihduttamisesta. Hülkenberg sen sijaan on sanonut, että heidän autossaan on jopa painolastia.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Minusta Bottas on kyllä puhunut laihduttamisesta. Hülkenberg sen sijaan on sanonut, että heidän autossaan on jopa painolastia.
Onhan, siitä hyötyä, jos kuski on kevyempi voi, niitä painoja laittaa sopiviin kohtiin...
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Onko siis viimekaudella ollut sääntö kiinteästä painojakaumasta heitetty romukoppaan? Onko Kimi paljonkin tuhdimmassa kondiksessa kun Fernando?
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Jäi sellainen vaikutelma, että perusnopeudessa Kimi ei kisassa ollut kaukana Alonsoa. Odotin pahempaa. Ei vielä kirvestä kaivoon.
 

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
Jäi sellainen vaikutelma, että perusnopeudessa Kimi ei kisassa ollut kaukana Alonsoa. Odotin pahempaa. Ei vielä kirvestä kaivoon.
Samaa mieltä, huomioiden Kimin itsensä kommentit suhtadun jopa suhteellisen positiivisin odotuksin tulevaan. Kunhan tosissaan saavat Kimille paremmin sattuvat säädöt. Koko viikonlopun vaikutti jotenkin siltä, että Kimin auton jarrusäädöt oli ihan pielessä.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Olis kannattanut mennä Williamsille ja tyytyä pienempään palkkaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jäi sellainen vaikutelma, että perusnopeudessa Kimi ei kisassa ollut kaukana Alonsoa. Odotin pahempaa. Ei vielä kirvestä kaivoon.
Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.
Just näin. Hatuttaa se arpominen.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.
Njäh. Kyllä turva-autoon kuuluu tietynlainen random-faktori. Entäpä jos olis just käyny vaihtaan renkaat ennen turva-autoa, nyt siitä hyötyy, mut jos tilanne päivitettäis ennalleen, niin pitäishän ko. kuskin saada ylimääräinen pari renkaita, jotta ois samalla viivalla muiden kans. Toki voitais kieltää varikolla käynti kokonaan sillä sekunnilla ku turva-autosta ilmoitetaan. toki joku poeikkeus, jos turva-autotilanne venyy muutamaa kiekkaa pidemmäksi.

Mut enivei, itselle kelpaa tää nykyinen.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Just näin. Hatuttaa se arpominen.
Ja muutenkin turva-auto nollasi Kimin hienot ohitukset, joihin ehkä joutui käyttämään bensaa eikä sitten ollut enää varaa hyökätä uudelleen? Kimi ajeli muistaakseni Alonson perässä ja Button oli molempien takana. 1 tai 2 sijaa Alonson perässä maaliin olisi ollut mainio tulos ekasta kisasta.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.
Joo. Voisivat ottaa takaisin amerikan mallin, eli varikon portti kiinni heti kun turva-autoilmoitus tulee. Sehän otettiin pois kun porukalta loppui bensa, jos turva-auto sattui tulemaan just ennen suunniteltua stoppia. Nythän ei sitä ongelmaa olisi. Ei tarvisi sähläillä niiten delta-aikojenkaan kanssa ohjauspyörässä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ja muutenkin turva-auto nollasi Kimin hienot ohitukset, joihin ehkä joutui käyttämään bensaa eikä sitten ollut enää varaa hyökätä uudelleen? Kimi ajeli muistaakseni Alonson perässä ja Button oli molempien takana. 1 tai 2 sijaa Alonson perässä maaliin olisi ollut mainio tulos ekasta kisasta.
Joskus käy näin. Nollas se Bottaski itte omat hyvät suoritukset ja oli varaa hyökätä uudelleenkin. Ferrari ei vaa ny kulkenu, ei sen kummempaa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Joo. Voisivat ottaa takaisin amerikan mallin, eli varikon portti kiinni heti kun turva-autoilmoitus tulee. Sehän otettiin pois kun porukalta loppui bensa, jos turva-auto sattui tulemaan just ennen suunniteltua stoppia. Nythän ei sitä ongelmaa olisi. Ei tarvisi sähläillä niiten delta-aikojenkaan kanssa ohjauspyörässä.
No tämä ois simppeli ratkaisu.

edit: oho, multipostausta. sori.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös