DW
2009-2016
- Liittynyt
- 13.5.2009
- Viestit
- 6137
Liika vaikutusvalta saattaa ehkä joskus mennä omille kintuille ampumiseksi.On myös mahdollista että bluffasivat ja toivoivat näin painorajan noston menevän läpi.
Liika vaikutusvalta saattaa ehkä joskus mennä omille kintuille ampumiseksi.On myös mahdollista että bluffasivat ja toivoivat näin painorajan noston menevän läpi.
Joo herkkäähän tuo on, ensin vastustetaan jyrkästi ja sitten kun muut alkavat luovuttaa niin sanotaan: eiku...Liika vaikutusvalta saattaa ehkä joskus mennä omille kintuille ampumiseksi.
En tiedä vastustiko, mutta mitään järkeä siinä ei olisi, koska kaikki tiesivät, että autojen kokonaispaino tulee nousemaan reippaasti edellisen minimipainon yli. Nyt sitä siis nostettiin 48 kg ja kun huomioidaan se, että aiemmin oli painolastia ja nyt ylipainoa, niin muutos on huomattava. Ja johtanut kuskien pakkolaihduttamiseen, kun painorajaan ei ylletä.Eikö Ferrari nimenomaan vastustanut painorajan nostamista? Siihen nähden tuo ylipaino ei kuulosta uskottavalta.
Mitä tälle voisi tehdä kesken kauden? Eihän tämä nyt voi mikään kauneuskilpailu olla, jossa nuoret ja laihat ajavat vanhojen ohi.En tiedä vastustiko, mutta mitään järkeä siinä ei olisi, koska kaikki tiesivät, että autojen kokonaispaino tulee nousemaan reippaasti edellisen minimipainon yli. Nyt sitä siis nostettiin 48 kg ja kun huomioidaan se, että aiemmin oli painolastia ja nyt ylipainoa, niin muutos on huomattava. Ja johtanut kuskien pakkolaihduttamiseen, kun painorajaan ei ylletä.
Joo ei toi nyt niin onneton esitys ollut. Aika-ajo töppi pois ja varikolla menetetty aika huomioon, niin ei Kimi kovin paljoa olisi Alonsosta jäänyt. Ja ei Alonsollakaan varmasti yhtään reserviin jäänyt, koska olisi varmasti haastanut lopussa Mclareneita jos vain olisi kyennyt.Kuuhun asti näkyi että Kimi ei ollut auton kanssa sinuiksi niin vähääkään alusta. Olisi voinut olettaa että tuolla suorituksella olisi jäänyt Fernandolle minuutin mutta ei sekään lopulta sen ihmeemmin lopulta kurvannut. Siksi luulen että kunhan kimi saa autonsa säätöihin niin johan kulkee taas.
Muistelisin, että viime kauden lopulla Red Bull ja Renault olisi halunneet nostaa vielä lisää painorajaa, mutta Ferrari ja Mersu estivät tämän. Syynä estoon pidettiin, että Ferrarin ja Mersun paketit olisivat Renaultia kevyempiä pysyen panorajoissa. Ehkä Ferrari on joutunut muuttamaan joitain osia järjestelmästään tuon jälkeen jotka ovat myös lisänneet painoa. Ainakin Williams on pysynyt haasteellisessa 690 kg painorajassa Pat Symondsin mukaan.En tiedä vastustiko, mutta mitään järkeä siinä ei olisi, koska kaikki tiesivät, että autojen kokonaispaino tulee nousemaan reippaasti edellisen minimipainon yli. Nyt sitä siis nostettiin 48 kg ja kun huomioidaan se, että aiemmin oli painolastia ja nyt ylipainoa, niin muutos on huomattava. Ja johtanut kuskien pakkolaihduttamiseen, kun painorajaan ei ylletä.
Minusta Bottas on kyllä puhunut laihduttamisesta. Hülkenberg sen sijaan on sanonut, että heidän autossaan on jopa painolastia.Ainakin Williams on pysynyt haasteellisessa 690 kg painorajassa Pat Symondsin mukaan.
Onhan, siitä hyötyä, jos kuski on kevyempi voi, niitä painoja laittaa sopiviin kohtiin...Minusta Bottas on kyllä puhunut laihduttamisesta. Hülkenberg sen sijaan on sanonut, että heidän autossaan on jopa painolastia.
Samaa mieltä, huomioiden Kimin itsensä kommentit suhtadun jopa suhteellisen positiivisin odotuksin tulevaan. Kunhan tosissaan saavat Kimille paremmin sattuvat säädöt. Koko viikonlopun vaikutti jotenkin siltä, että Kimin auton jarrusäädöt oli ihan pielessä.Jäi sellainen vaikutelma, että perusnopeudessa Kimi ei kisassa ollut kaukana Alonsoa. Odotin pahempaa. Ei vielä kirvestä kaivoon.
Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.Jäi sellainen vaikutelma, että perusnopeudessa Kimi ei kisassa ollut kaukana Alonsoa. Odotin pahempaa. Ei vielä kirvestä kaivoon.
Just näin. Hatuttaa se arpominen.Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.
Njäh. Kyllä turva-autoon kuuluu tietynlainen random-faktori. Entäpä jos olis just käyny vaihtaan renkaat ennen turva-autoa, nyt siitä hyötyy, mut jos tilanne päivitettäis ennalleen, niin pitäishän ko. kuskin saada ylimääräinen pari renkaita, jotta ois samalla viivalla muiden kans. Toki voitais kieltää varikolla käynti kokonaan sillä sekunnilla ku turva-autosta ilmoitetaan. toki joku poeikkeus, jos turva-autotilanne venyy muutamaa kiekkaa pidemmäksi.Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.
Ja muutenkin turva-auto nollasi Kimin hienot ohitukset, joihin ehkä joutui käyttämään bensaa eikä sitten ollut enää varaa hyökätä uudelleen? Kimi ajeli muistaakseni Alonson perässä ja Button oli molempien takana. 1 tai 2 sijaa Alonson perässä maaliin olisi ollut mainio tulos ekasta kisasta.Just näin. Hatuttaa se arpominen.
Joo. Voisivat ottaa takaisin amerikan mallin, eli varikon portti kiinni heti kun turva-autoilmoitus tulee. Sehän otettiin pois kun porukalta loppui bensa, jos turva-auto sattui tulemaan just ennen suunniteltua stoppia. Nythän ei sitä ongelmaa olisi. Ei tarvisi sähläillä niiten delta-aikojenkaan kanssa ohjauspyörässä.Jep, ei pidä unohtaa että Kimi hävisi Alonsolle pari sijaa varikkotoiminnan vuoksi. Turva-autosääntöä pitäisi fiksata niin ettei letkassa taaempana olevat pääsisi hyötymään pysähtymällä kierrosta aiemmin niinkuin nyt ainakin Button teki. Ehkä järjestää kisatilanne sellaiseksi mikä se oli turva-autoilmoituksen tullessa.
Joskus käy näin. Nollas se Bottaski itte omat hyvät suoritukset ja oli varaa hyökätä uudelleenkin. Ferrari ei vaa ny kulkenu, ei sen kummempaa.Ja muutenkin turva-auto nollasi Kimin hienot ohitukset, joihin ehkä joutui käyttämään bensaa eikä sitten ollut enää varaa hyökätä uudelleen? Kimi ajeli muistaakseni Alonson perässä ja Button oli molempien takana. 1 tai 2 sijaa Alonson perässä maaliin olisi ollut mainio tulos ekasta kisasta.
No tämä ois simppeli ratkaisu.Joo. Voisivat ottaa takaisin amerikan mallin, eli varikon portti kiinni heti kun turva-autoilmoitus tulee. Sehän otettiin pois kun porukalta loppui bensa, jos turva-auto sattui tulemaan just ennen suunniteltua stoppia. Nythän ei sitä ongelmaa olisi. Ei tarvisi sähläillä niiten delta-aikojenkaan kanssa ohjauspyörässä.