#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ensi kauden autoa mitä ilmeisimmin rakennetaan "ei Alonson" toiveiden mukaan, vaan muillekin sopivammaksi. Sopinee siis yhtälölle Vettel-Kimi.
Sopii, jos sopii. Niinhän sitä Red Bulliakin on rakennettu Vettelille ties miten monta vuotta, kunnes tällä kaudella onkin yhtäkkiä mies hukassa autonsa kanssa. Kertoo mielestäni aika pitkälle sen, ettei niitä autoja edes suunnitteluvaiheessa noin vain pysty ns "mittatilaustyönä" kuskille suunnittelemaan.

Kimin viime aikaisten kommenttien perusteella ei taida hirveän selvillä olla, mistä hänen ongelmansa ylipäänsä johtuvat tai miten niitä korjataan. Taisi joku mainita myös, että paras vauhti on ollut kateissa sieltä asti, kun Pirelli muutti viimeksi renkaita ja tuohon ei ainakaan taida olla muutosta takaisin tulossa.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Hei, foorumistit!

Kirves on kaivossa näköjään aika armottomasti Kimin suhteen. Ei se nyt oikeasti ole niin, että tietyt kuljettajat muuten vaan keikkuvat parhaissa talleissa vuodesta toiseen muuten vaan. Ja Ferrarilla todellakin autoa on kehitetty viitisen vuotta justiinsa Alonson lapaan sopivaksi, niin sehän on selvä, ettei se Kimin räpylään voi sopia, niin on kavereilla erilainen ajotyyli, eikä auton järjellinen säätöikkuna riitä enempään kun riittää(hypoteesi). Huipputalleihin tulijoilla huippukuljettajilla on tyypillisesti alussa hankalaa(Kimi - Montoya). Ja pidän Montoyaakin yhtenä sarjan viime aikojen lahjakkaimmista, joka tarjosi mm. upeita taisteluja Schumin kanssa. Ja sitten taas "Alonson hakkaaja" Hamilton otti pataan Buttonilta Mclarenilla vuonna 2011 pistein 270-227. Miten voi olla? Kuski on vaan yhtäkkiä surkea vai? Auton ajettavuudella ja omalla ajotyylillä ei ole merkitystä?

Muistan kauden 2002 jälkeen Kimi-epäilijöiden klaanin nousun. Kun ei Kimi heti pystynyt dominoimaan huipputallissa niin kuskihan on toivoton etenkin kun pepsodentista ei tiedä, kun ei se ikinä naura kunnolla. No, mulla riitti luottoa, ja riittää nytkin. 17 pikkuformulakisaa - ykkösiin ja eka kisassa pisteille(junnuille tiedoksi 6:n sakkiin). Say no more.

Ensi kauden autoa mitä ilmeisimmin rakennetaan "ei Alonson" toiveiden mukaan, vaan muillekin sopivammaksi. Sopinee siis yhtälölle Vettel-Kimi. Mattiacci saattaa olla yllättävänkin viisas mies. Nostetaan se Ferrari -ei yksittäistä kukkoilijaa. Siinä voi kuljettajat sitten loistaa "sivutuotteena" kun auto sallii.

Alonsolle onnea Mclaren re-unionin kanssa. Sitä tarvitaan, eikä teknisellä puolella vaan lähinnä siellä henkisellä.. :)
Harvoin törmää näin erinomaiseen kirjoitukseen täällä foorumilla, allekirjoitan joka sanan. Sokea Emmakin näkee, että Ferrari 2014 on niin kaukana Kimin ajotyyliin sopivasta autosta kuin ylipäänsä F1-auto voi käytännössä olla. Nyt puhutaan viimeisimmästä Ferrarin maailmanmestarista, kaikkien aikojen lahjakkaimmasta moottoriurheilijasta (ihan sama onko alla moottorikelkka, enduropyörä vai ralli-auto niin jälki on erinomaista jos kalusto taipuu edes jotenkin miehen ajotyyliin) ja monenlaisten erinomaisten tilastojen haltijasta.

Ensikauden Ferraria saadaan kehittää pitkästä aikaa Kimin suuntaan ja tulemmekin näkemään Kimin toimesta mahtavia asioita radalla:thumbup:

Ps. Kyllä se auto vaan tässä lajissa paljon ratkaisee, jopa historian eniten kakkoskuskina tunnettu eläkeläinen Barrcihello meinasi ajaa pari vuotta sitten mestaruuteen kun käteen sattui yksi historian ylivoimaisimmista autoista yhdeksi kaudeksi. Kyllä se homma vaan toimii valitettavasti myös toiseen suuntaan, eli jos ei auto toimi kuskin käteen oikealla tavalla, niin jopa huippujätkien vauhti taantuu pahasti.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Voidaan siis tulla johtopäätökseen, että kukaan ei koskaan epäonnistu missään. Kaikki ei vaan aina sovi omaan tyyliin :)
Käytännössä asia on minusta juuri näin. Yksittäisissä kisoissa voi tulla epäonnistumisiakin mutta tuskin yksikään huippukuljettaja kokonaista vuotta epäonnistuu kaikessa. Huonoja kausia voi tulla väliin mutta yleensä sille on joku syy jos kuljettaja jatkuvasti alisuoriutuu. Yleensä uskoisin että näissä tapauksissa on kyse juuri siitä että kuljettaja ei saa autoa toimimaan haluamallaan tavalla, menettää luottamuksen autoonsa, auto/renkaat jne. ei vaan sovi omaan ajotyyliin ja ajotyylin muuttaminen ei joko onnistu tai se aiheuttaa kuljettajalle muita ongelmia. Joissakin tapauksissa alisuoriutuminen voi johtua muistakin ongelmista esim. yksityiselämässä, jonkin pahan ulosajon/kolarin aiheuttamista ongelmista tms. mutta minä uskoisin että valtaosassa tapauksista kyse on vaan siitä että auto ei sovi kuljettajan hanskaan.

Räikkösen akilleen kantapää vaikuttaa olevan tuo herkkyys auton etupään käyttäytymisen suhteen, joka näyttäisi vaan pahenneen näiden Pirellin uusien renkaiden myötä. Ferrarin tämänhetkinen auto ei vaan näytä istuvan tuohon ajotyyliin ja aika monta kertaa näyttää käyvän niin että Kimi pysyy kisoissa jonkin aikaa suurin piirtein Alonson vauhdissa mutta sitten renkaat loppuvat ja vauhti tippuu rajusti. Ja kun vauhti aina hiipuu stinttien loppupuolella rajusti niin osittain tästä johtuen Kimi on aika monessa kisassa jäänyt jumiin jonkun letkan perään ja sen takia ero Alonsoon on kertautunut moninkertaiseksi. Näin minä näkisin tuon tilanteen.

Pitää vaan toivoa että Ferrari muuttaisi tuon auton aika totaalisesti ensi kaudeksi, ja kun Räikkösen ja Vettelin ajotyylit ovat paljon lähempänä toisiaan kuin Räikkösen ja Alonson niin saisivat kehitettyä autoa sellaiseen suuntaan että Räikkönenkin saisi sen toimimaan haluamallaan tavalla. Olisi surullista jos hienon autourheilijan hieno ura loppuisi tällä tavalla kahden surkean kauden jälkeen.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kimi ja Alonso ovat kummatkin huippukuskeja, joten Kimillä on varaa hävitä Alonsolle.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Kimi ja Alonso ovat kummatkin huippukuskeja, joten Kimillä on varaa hävitä Alonsolle.
Totta kai, ainahan jomman kumman on hävittävä vaikka molemmat ajaisivat parhaan kautensa ikinä. Tämän kauden murskatappio on kuitenkin jotain sellaista, mitä ei pitäisi kahden huippukuskin välillä päästä tapahtumaan.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Nyt puhutaan viimeisimmästä Ferrarin maailmanmestarista, kaikkien aikojen lahjakkaimmasta moottoriurheilijasta (ihan sama onko alla moottorikelkka, enduropyörä vai ralli-auto niin jälki on erinomaista jos kalusto taipuu edes jotenkin miehen ajotyyliin) ja monenlaisten erinomaisten tilastojen haltijasta.

Ensikauden Ferraria saadaan kehittää pitkästä aikaa Kimin suuntaan ja tulemmekin näkemään Kimin toimesta mahtavia asioita radalla:thumbup:
Mistähän tämä läppä on peräisin, vai että oikeen kaikkien aikojen lahjakkain moottoriurheilija, meriitillä millä? Kyllähän se niitä ralliautoja katolleen sitä tahtia sai jotta onhan siinä lahjakkuutta toki mukana :D Räikkönen on gridin yliarvostetuin kuski, en jää kaipaamaan kun ura loppuu.

Mielenkiintoista nähdä mikä on meriselitys kun Vettel pyyhkii Kimillä lattiaa. Veikkaan legendaarista "Vettel on kirjoittanut sopparin missä taataan ykköskuljettajan asema ja tallikaverille lisäpainot".
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
En ole koskaan ymmärtänyt sitä hehkutusta Kimin jostain ihan maagisesta lahjakkuudesta kaikella missä on moottori. Sehän nimenomaan tarkoittaisi poikkeuksellisen hyvää sopeutumiskykyä erilailla käyttäytyviin kulkupeleihin ja nimenomaan tämähän on se Kimin selkein heikkous ykkösissä. Kyllä erilaiset renkaat mm. ovat niin peruskauraa moottoriurheilussa, etten voi mitenkään ymmärtää näin voimakasta selittelyä suorituskyvyn merkittävästä heikentymisestä niiden perusteella kuin mitä nyt Kimin kohdalla tehdään. Kukas se olikaan kun lausui sanat "if you can drive, you can drive". Tokihan tuo on karrikointi, mutta on siinä perääkin. Ja miten mulla on myös vahva mielikuva, että tuota nimenomaista lausahdusta on käytetty nimenomaan Kimin kohdalla kun on puhuttu siitä maagisesta lahjakkuudesta.

Ja mitä tulee tuohon tallin reagointiin Kimin suorituksiin, saattaa se tosiaan johtua siitä, että johto ihan fiksusti haluaa rauhoittaa tilanteen ainakin siksi aikaa kunnes Alonson osalta tilanne on ohi. Ei ole fiksua luoda kaoottista tunnelmaa koko talliin kun se on jo muutenkin kriisissä ja isojen muutosten keskellä. Toisenlaisessa tilanteessa sävy olisi saattanut olla ihan toinen.

En ymmärrä ollenkaan näkemyksiä siitä, ettei kuski voisi ajaa kokonaista kautta huonosti. Totta kai voi. Kyllähän sellaista näkyy jatkuvasti sellaisissakin lajeissa, joissa välineillä ei ole mitään merkitystä. Joku urheilija voi olla ihan yössä jopa vuosikausia vaikka taustalla ei ole edes loukkaantumisia tai vastaavia. Joskus ei vain kulje ja syytä ei löydy vaikka kuinka hakisi. Ja sitten vastaavasti ihan yllättäen palaset loksahtavatkin takaisin kohdalleen ja hups meno on ihan erilaista. On ihan absurdia, että joku kuvittelee, että F1:ssä kuskin suoritustaso olisi joku vakio. No, ehkä tätä on vaikea ymmärtää jos ei ole itse koskaan tehnyt mitään ns. täysillä ja oman kapasiteettinsa rajoilla. Jokainen joka on, tietää kyllä miten pienestä se huippusuoritus lopulta on kiinni ja kuinka se välillä vain katoaa. Sitten on kuitenkin olemassa sellaisia ihmisiä, joilla se huipputaso vain pysyy ihan poikkeuksellisen varmana ja joilla ne satunnaiset tason laskutkin ovat todella pieniä. Väitän, että esim. Alonso on juuri tällainen urheilija. Kimi taas on enemmän sellainen on-off. Välillä taso pysyy pidempään jollain tasolla, välillä se saattaa vaihdella vkonlopusta toiseen. Muistaakseni näistä on ihan Kimin tallien sisältäkin kuultu puhuttavan.

Ja siis varmasti Kimin kohdalla autolla on merkitystä, mutta olen kyllä itse vakuuttunut siitä, ettei mies kyllä muutenkaan ole ihan täydessä iskussa. Ja sitten tietenkin nämä asiat vahvistavat toinen toisiaan. Yhtälö on toki vielä paljon tuotakin monimutkaisempi, mutta en kertakaikkiaan käsitä, miten jonkun mielestä Kimi ei olisi tämän kauden suoritusten perusteella kovankin kritiikin arvoinen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Kimi olisi muuttunut surkeaksi vaan sitä, että Kimin suoritukset tänä vuonna ovat olleet surkeita. Siinä on iso ero.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Member
Liittynyt
4.11.2014
Viestit
14
Väitän muuten provosoivasti, ettei kukaan palkkaa saava aktiivinen F1-kuski olisi voinut suoriutua Kimiä huonommin tänä vuonna Ferrarilla. Ero Alonsoon on niin iso kuin se ikinä vaan voi olla kahden vakavasti otettavan kuskin välillä. Toistan itseäni: tämä on kaikkien aikojen selkäsauna kahden huippukuskin välillä ja muutenkin perusteellisimpia tappioita missään tallissa. Se ei ihan kuulkaa selity vain sillä, että auto ei sovi käteen.
Tuollaisella väitteellä ei ole mitään arvoa, koska asiaa ei voida todistaa suuntaan tai toiseen. Kimi on ollut helvetin huono tällä kaudella, sitä tuskin kukaan järkevä ihminen kiistää. Kimi saa kantaa osansa tuosta, mutta kyllä minä auton piikkiin pistän ison osan. Auto ei sovi käteen -> ei uskalla ajaa limitillä -> itseluottamus hupenee hiljalleen -> vauhti hiipuu sitä mukaa ja lumipalloefekti on valmis.

Sinällään tämä Kimin teilaaminen joka kisan jälkeen on aika hauskaa, vähän sama kuin kävisi viikottain katsomassa Johanna Tukiasien kuvaa, ja toteaisi joka kerta että on se edelleen ruma. Kyllä kai jokainen on ymmärtänyt jo aikaa sitten, että tämä kausi on Kimin osalta taputeltu, eikä parempaa ole luvassa? Tämä kausi on malliesimerkki siitä, kun kaikki asiat menevät pieleen. Se mikä minua ihmetyttää, on Kimin epätasaisuus kisojen sisällä. Kun Lotuksella kaveri oli kuitenkin itse varmuus, joka ajoi tappavan tasaisesti käytännössä koko ajan. Nyt homma menee jossain sykleissä, eikä tasaisuudesta ole tietoakaan.

Tietysti tämä on AntiKimien kulta-aikaa, kun voi käydä surutta provoilemassa sen minkä ehtii. Ja mikäs siinä, nythän siihen on jopa syytäkin. Odotellaan kuitenkin ensi kausi vielä ennen lopullista teilaamista. Jos ensi kausi on samanlaista tarpomista, olen valmis myöntämään Kimin uran lopun olleen täyttä paskaa.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Kimi on ollut helvetin huono tällä kaudella, sitä tuskin kukaan järkevä ihminen kiistää.
Kimillä on kuitenkin kaikesta epäonnesta huolimatta kolmannes Alonson pisteistä, ja toiseksi eniten pisteitä Ferrarin moottorilla ajavista. Tallikaverina on kuitenkin sarjan täydellisin kuljettaja. Pakka on niin tiivis että tuo ero tulee helposti parilla kymmenyksellä. Vertailun vuoksi mainittakoon että Kvyatilla on noin kolmannes Vergnen pisteistä, ja Maldonadolla noin kolmannes Grosjeanin pisteistä. Toisen tallikaverin rinnalla Kimikin näyttäisi ihan kelpo kuskilta. Mersun moottorilla ajavista toiseksi eniten pisteitä on sellaisella kuskilla kuin Nico Rosberg ja Renaultin moottorilla ajavista Sebastian Vettel. Kun auto on sama kuin Alonsolla, ei kisasuorituskykykään mene kivasti ristiin että jostain kisasta voisi tulla hyvältä näyttävä tulos Alonson edellä.

Mielestäni Massa on oikeassa. Kimin tai Kimifanien ongelma on tilanteeseen turhautuminen, joka saa tilanteen näyttämään huonommalta kuin se onkaan ja kenties negatiivisuuden ilmapiirissä tuloksetkaan eivät ole aivan sitä mitä voisivat olla. Tilanne ei ole mieluinen mutta jatkuvalla sonnan nielettämisellä se ei myöskään parane.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kimillä on kuitenkin kaikesta epäonnesta huolimatta kolmannes Alonson pisteistä, ja toiseksi eniten pisteitä Ferrarin moottorilla ajavista. Tallikaverina on kuitenkin sarjan täydellisin kuljettaja.
Toisen tallikaverin rinnalla Kimikin näyttäisi ihan kelpo kuskilta.
No tässähän tulee eteen se, mikä oli odotusarvo ennen kauden alkua. Ei kai nyt kukaan ihan oikeasti odottanut, että ero olisi näin suuri? Kimillä oli ennen kauden alkua aika kova maine. Maailmanmestari kuitenkin. Kyllä suurelta osin odotettiin, että Kimi olisi alkukaudesta Alonson perässä mutta että kauden edetessä pääsisi suurin piirtein tasoihin ja satunnaisesti olisi sitten selkeästi edellä vaikka kokonaisuutena olisikin jäänyt vielä hieman taakse koko kauden osalta. Sitten nämä superfanit odottivat tietenkin Alonson lyömistä.

Tuo toinen lausahdus on ihan absurdi.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Alonso jarruttaa mutkaan myöhään ja voimakkaasti, joka lämmittää renkaat tehokkaasti ja johdonmukaisesti. Lämmitystä on todennäköisesti helpompi "säätää" jarrutuksen aloitusta ja/tai poljinvoimaa muuttamalla. Mutta ennenkaikkea eturenkaat ovat lämmenneet tehokkaasti ja "sopivasti" ja käyttäytyvät johdonmukaisesti, jolloin mutkan ajamisesta ohjauksen osalta suoriutuu varmasti, vaikkei kenties kaikkein nopeimmalla tyylillä.

Kimi aloittaa mutkaan kääntämisen kauempana ja se vaatii myös aikaisemman jarrutuksen ja koska jarrutusmatka on pidempi ei jarruvoiman tarvitse olla niin voimakas. Auto luistaa hallitusti ja tämä lämmïttää tälle tyylille sopivat renkaat, tälle tyylille sopivalla autolla, säästeliäästi ja hallitusti, sekä ulkokaarteenpuoleisia renkaita tehokkaammin, mikä lisää niiden pitoa ja vastavuoroisesti hieman säästää sisäkaarteen puoleisia renkaita. Ulkokaarteen puolen renkaathan ovat hieman tärkeämmässä roolissa kaarrepidossa ja tyyli saattaa olla se nopein.

Spekuloin seuraavaa: Kimin tyylillä nykyFerrari ensin aliohjaa ja eturenkaat kuumenevat nopeasti, pito kasvaa myös nopeasti ja kääntyminen saattaa tehostua todella hyväksi juuri silloin, kun pitäisi alkaa kiihdyttää, josta seuraa yliohjaamista. Eturenkaat saattavat myös kuumentua liikaa ja se saattaa laskea pitoa nopeasti, aiheuttaen kiihdytyshetkellä jälleen aliohjaamista, mutta tuollainen epäjohdonmukaisuus varmasti kuluttaa renkaita. Tämänsuuntaisia lausuntoja ali- ja yliohjaamisesta samassa kaarteessa olen lukenut Kimin sanoneen ja sellaiselta venkoilulta hänen Ferrarin kaarteiden ajo on myös usein näyttänyt.

Eli kuten jo aiemmin muutamat ovat kirjoittaneet, Alonson tyyli ei välttämättä ole F1:n nopein ajotyyli, mutta on hänelle suoritusvarma, muttei ole riittänyt maailmanmestaruuteen kun autot ovat tasaväkisiä.

Mikäli Ferrari muuttaa ensivuodeksi etuakselin ripustuksen, on se melko varma merkki muutaman vuoden virhekokeilusta, sekä ykkoskuskin, kuin autonsuunnittelunkin suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Eli kuten jo aiemmin muutamat ovat kirjoittaneet, Alonson tyyli ei välttämättä ole F1:n nopein ajotyyli, mutta on hänelle suoritusvarma, muttei ole riittänyt maailmanmestaruuteen kun autot ovat tasaväkisiä.
Sallinen muistuttaa, että Alonson ajotyylillä on voitettu kummiskin jo kaksi mestaruutta.
 

Knox

Member
Liittynyt
4.11.2014
Viestit
14
Kyllä, mutta saattoihan myös Renault olla todella ylivoimainen tuolloin.
Eipä kaudesta 05 voi ainakaan puhua ylivoimaisena. Ilman McLarenin ongelmia Räikkönen olisi ollut aika vahvoilla mestariksi, mäkki vain porsi turhan monta kertaa. Luotettavampi auto kyllä, muttei missään nimessä ylivoimainen.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Muttei Alonso "häikäissyt" nopeudella McLarenilla, kun ei ole ollut ykkoskuskin etua, tai kenties olikin, kun auto ei aivan tyyliin sopinut. Kimi taas voitti autolla, jossa Schumacherin vaikutus oli melkoinen ja Hamilton oli todella kova todennäköisesti melkolailla Kimin tyylisellä autolla, missä taidettiin käyttää hieman Ferrarin oivalluksiakin.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Paljon kuraa niskaan ja syystä. Hyvät jutut Kimin kannalta on, että Lotuksella näkyi selvästi ero suorituksissa riippuen auton etupäästä ja toisaalta tuskin kehtaavat ostaa uudestaan ulos.
Olis ehkä kannattanu scoutata vähän paremmin tallia. Ferrari on ollut viimeiset vuodet selvästi aliohjaava. Ehkä auton käytöstä ei voi ennustaa, ehkä dollarit kiinnostaa enemmän, tai ehkä sisäpiiriläiset eivät olekaan erityisen perillä asioista.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Eli kuten jo aiemmin muutamat ovat kirjoittaneet, Alonson tyyli ei välttämättä ole F1:n nopein ajotyyli, mutta on hänelle suoritusvarma, muttei ole riittänyt maailmanmestaruuteen kun autot ovat tasaväkisiä.
Alonson ajotyyliä on aika järjetöntä sanoa hitaaksi tai perusvarmaksi yms, kun melko lailla ainoa, joka on samanlaisella kalustolla yhtä lujaa päässyt on ollut Lewis Hamilton.

Lisäksi voisi ottaa huomioon sen, että sitä ajotyyliä on mahdollista muuttaa. Jos nyt vaikkapa juuri Alonson ottaa esimerkiksi ja kaivelee YouTubesta vanhoja Renault-aikaisia onboardeja ja vertaa niitä Ferrariaikoihin, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Ylipäänsä autoihin sopeutuminenhan on juuri sitä, että pystyy ajamaan eri autoja niiden vaatimalla tavalla ja muuttamaan sitä ajotyyliään tarvittavaan suuntaan. Tämä on jostakin syystä kyky, joka Kimiltä tuntuu puuttuvan jotakuinkin täysin, ja joka erottaakin hänet monista muista kuskeista, jotka pystyvät olemaan kilpailukykyisiä lähes heti uuteen autoon istuuduttuaan. Ilman, että ensin pitää rukata uusiksi eturipustus, renkaat ja ohjaustehostin.
 
Viimeksi muokattu:

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Alonson ajotyyliä on aika järjetöntä sanoa hitaaksi tai perusvarmaksi yms, kun melko lailla ainoa, joka on samanlaisella kalustolla yhtä lujaa päässyt on ollut Lewis Hamilton.
Trulli 2004, vähän turhan lujaa päästelikin, ja olikohan edes sama kalusto. :rolleyes:
 

Knox

Member
Liittynyt
4.11.2014
Viestit
14
Muttei Alonso "häikäissyt" nopeudella McLarenilla, kun ei ole ollut ykkoskuskin etua, tai kenties olikin, kun auto ei aivan tyyliin sopinut. Kimi taas voitti autolla, jossa Schumacherin vaikutus oli melkoinen ja Hamilton oli todella kova todennäköisesti melkolailla Kimin tyylisellä autolla, missä taidettiin käyttää hieman Ferrarin oivalluksiakin.
Jossei häikäissyt niin helvetin nopea Alonso McLarenilla joka tapauksessa oli. Neljä voittoa ja hävisi Räikköselle peräti pisteellä. Aikas hyvä kausi sanoisin.

Ja täytyy rehellisesti sanoa, etten saa seuraavasta kun ei ollut ykköskuskin etua, tai kenties olikin, kun auto ei aivan tyyliin sopinut mitään selkoa. Eli Alonsolla ei ollut ykköskuskin etua, mutta ehkä olikin, koska auto ei sopinut Alonsolle lapaseen?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös