Tuo neutraalius on varmaan tärkeä asia ja Massakin on huomannut sen tänä vuonna. Saari haastatteli Austinissa Rob Smedleyä ja kyseli Williams-kuskien ajotyyleistä ja auton sopivuudesta. Smedley sanoi, että tyylit ovat erilaiset. Valtterilla on hyvin alonsomainen tyyli ja Massalla hyvin erilainen. MUTTA Williams on helppo säätää kummallekin sopivaksi, joten heillä on kaksi nopeaa ja tasavertaista kuskia.
Hmm... huomaako kukaan muu mitään outoa? Massa ei oikein ollut kotonaan Kimin tyylille tehdyssä autossa, mutta hän ei kuitenkaan tykkää myöskään Alonson tyylisestä. Eli jos Kimi aoittaa jarrutuksen ja kääntämisen hiukan aikaisemmin ja Alonso taas jarruttaa myöhään ja voimakkaasti ja kääntää myöhään mutkaan, niin mitäs Massa haluaisi tehdä? Jarruttaa voimakkaasti myöhään ja kääntää aikaisin mutkaan? Vai jarruttaa hellemmin ja kääntää myöhään mutkaan?
Toiset kiritisoivat Kimin mainetta "olla heti nopea laitteella kuin laitteella", koska Kimi ei ole onnistunut sopeutumaan nykyrenkaiden (ja nyt autonkin) luonteeseen. Nuohan EIVÄT ole toisensa poissulkevia asioita. Kimin lahjakkuus on aina näkynyt siinä, että jos nyt heitettäisiin Kimi ja vaikka Alonso jonkin semmoisen laitteen rattiin, jolla kumpikaan ei koskaan ole ajanut, niin todennäköisesti Kimi olisi sillä nopeammin maksimivauhdissaan. Jos sen laitteen käytös taas ei olisi Kimin ajotapaa tukeva, niin Alonso todennäköisesti ajaisi sillä kovempaa päästessään sinuiksi sen kanssa.
Ja edelleen, Alonson sopeutumiskyvystä "vääränlaiseen" autoon ei oikein tiedetä, kun ainoan kerran sen suuntainen peli on ollut kai käsissä kaudella 2007. Eikä sekään ilmeisesti ihan yhtä kaukana ollut Alonson tyylistä kuin tämän päivän Ferrari Kimin tyylistä. Hyvistä sopeutujista ei tule mieleen kuin Shumi ja varauksin Button. Shumihan oli aivan ilmiömäinen siinä, että jos alkoi kesken kisan satamaan, niin kierros tai kaksi ja hän oli selkeästi muita nopeampi (ehkä joitain poikkeuksia lukuunottamatta?). Button sopeutuu myös aika hyvin märälle kelille, mutta onko siinä enemmänkin kyse Buttonin ajotyylistä? Kimi kun siis haluaa jarruttaa vielä kääntäessään, on ymmärrettävästi märällä usein vaikeuksissa. Sadekelillä tuo ei oikein luonnistu, vaan Alonson ajotapa taitaa olla lähimpänä optimaalista, toki mutkaan kääntämiset pitää tapahtua pehmeämmin kuin kuivalla.