71st Rally of Monte Carlo

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
1. Loeb
2. Mäkinen
3. Panizzi
4. Grönholm
5. Sainz
6. Märtin
7. Duval
8. Burns
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Stilo:
pmv:
Itse toivoisin Lanciaa mukaan rallikuvioihin, tai Audia. Siinä olisi jotain historian havinaa. Ja Martinin sponssaamaan sitä Lanciaa!
Harmi kun tuo Lancia tuntuu olevan liukumassa unholaan. Fiat aikoo vissiin lopettaa koko merkin :( . Siitä vaan joku automerkki ostamaan riveihinsä italialaista laatua.
No entäs Alfa-Romeo? 147 olis aika näppärän kokonen rallipeliksi.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kriittiset kommentit Jouhkista lienevät peräisin siitä Marcus Grönholmin kirjasta joka julkaistiin joulun alla. Siinä Ove Andersson kertoo, että Timo Jouhki yritti moneen otteeseen lyödä Bossen uralle kapuloita rattaisiin. Itse ymmärsin niin, että Jouhki puhuo tiimipäälliköille "paskaa" Grönholmista.

En nyt tiedä onko tämä nyt niin kamalaa, varmaan enemmänkin sääntö kuin poikkeus rallin MM-sarjassa. Toisaalta jos lukee Tommi Mäkisen kirjan, niin ei se Tomminkaan ura ole ollut niin ruusuinen. Velkaa on ollut niin perkeleesti. Bossella on ollut sentään iso maatila aina takana. Huippukuskit nousee aina huipulle, mutta ei ne pienet vastukset varmaan ikinä haittaa. Sinänsä vähän harmittaa kun Hirvonen ja Latvala pääsee näin helpolla ihan huippuhommiin ja moni kaiken oikein tehnyt kuski jää nuolemaan näppejä. Esim. Janne Tuohinolle soisi jo tehdassopimuksen, mies on kuitenkin näyttänyt pärjäämistään kaikissa ajamissaan luokissaan(pikku-n, iso-N, Yleinen-SM, MM-sarja, junioreiden MM-sarja). Herääkin kysymys, että mitä Tuohinon pitäisi tehdä vielä, että kelpaisi tehdastiimiin? Vaihtaa manageria?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kun on lukenut noita Hirvosen viimeaikaisia haastatteluita (/miehestä kertovia juttuja) olen saanut sellaisen kuvan, että ehkä nyt kaikkea ei olekaan saatu niin helpolla... VM:n jutusta ainakin ymmärsi, että Jouhki ei suinkaan kaikkea kustanna, vaan velkaa on tullut otettua myös sillä suunnalla.

Kaiken kaikkeaan olen tähän asti aina ollut sitä mieltä, ettei auto- tai muutkaan moottoriurheilijat KOSKAAN tule kovin köyhästä perheestä. - Ja niissä tapauksissa kun on ollut hiukan vähemmän sitä rahaa laittaa niihin autoihin, usein herää kysymys siitä, miten tasa-arvoisen kohtelun perheen lapset ovat saaneet, jos yhden lapsen uraa ollaan rahoitettu kaikin liikenevin rahoin...

Mitä tulee nyt varjossa oleviin "tulevaisuuden kuskeihin", kuten Paasonen ja Tuohino, on hyvä ottaa esimerkeiksi Gardemeister, Rovanperä ja Grönholm. Grönholm oli aikoinaan samassa tilanteessa kuin Paasonen ja Tuohino nyt, eli hyviä näyttöjä annettu, mutta muut vie tallipaikat nenän edestä (Paasonen toki on kohtuullisissa asemissa Mitsun kanssa). Kuitenkin nyt tämä entinen varjossa istuja on kaksinkertainen maailmanmestari. -Kahden muun taitoja tai saavutuksia mitenkään aliarvioimatta...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Alkaa mennä off-topiciksi...Menköön.

Itse luin VM:n jutun Hirvosesta ja siitä kyllä sai sellaisen vaikutelman että a) Mikolla on ollut taloudellisesti vähän vaikeaa b) jutun kirjoittaja Jarmo Vainio olisi Hirvosen parempikin tuttu.

Kun on seurannut näitä menestyvien kilpa-ajajien tarinoita, niin väkisinkin tulee vaikutelma, että jokaisella on ollut aivan helvetin vaikeata nuorena. Jostain Damon Hillistäkin saa lukea, kuinka se on kulkenut ryysyissä ja syönyt paskaa kun rahaa on ollut niin vähän. Ampuu vähän yli, semmonen.

Ei silti, kaikki mahdollisuudet pitää ottaa vastaa mitä tarjotaan ja eihän se todellakaan ole näiden nuorten vika, jos mahdollisuudet aukeaa. Siinä vain menee nämä arvot sekaisin, kun Tuohinonkaan kaltainen kuski ei saa paikkaa tehdastiimistä. Miksi sitten jonkun huipulle tähtäävän kuskin kannattaisi enää satsata vaikkapa kauteen Isossa N-ryhmässä kun tehdaskuskipaikat jaetaan jo nuoremmille/paremman managerin omaaville?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Editoinpa hieman.

Muistutan ettei maailma ole niin yksoikoinen paikka että pätevin vie aina potin.

Ajotaitoa tarvitaan mutta myös "päätä" ja käyttäytymistä.

<small>[ 22-01-2003, 17:35: Message edited by: ettelbruck ]</small>
 

Stilo

Well-known member
Liittynyt
15.12.2002
Viestit
53
Sijainti
Lahti
Observer:
Stilo:
pmv:
Itse toivoisin Lanciaa mukaan rallikuvioihin, tai Audia. Siinä olisi jotain historian havinaa. Ja Martinin sponssaamaan sitä Lanciaa!
Harmi kun tuo Lancia tuntuu olevan liukumassa unholaan. Fiat aikoo vissiin lopettaa koko merkin :( . Siitä vaan joku automerkki ostamaan riveihinsä italialaista laatua.
No entäs Alfa-Romeo? 147 olis aika näppärän kokonen rallipeliksi.
Helsinki Motorshow:ssa oli Team F-40 osastolla hinnat kahdelle erilaiselle 147:lle. Toinen oli Sport 2000 ja toinen pikku ännäläinen (R.n). Siitä vaan joku nuorten SM sarjaan osallistuva ostamaan kunnon pelin. Olis muuten hieno ja ehkäpä nopea :D :D :D .
WRC ei taida olla ihan äkkiä mahdollinen ( Fiat:in raha ongelmat). frown
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
Stilo:
Observer:
Stilo:
pmv:
Itse toivoisin Lanciaa mukaan rallikuvioihin, tai Audia. Siinä olisi jotain historian havinaa. Ja Martinin sponssaamaan sitä Lanciaa!
Harmi kun tuo Lancia tuntuu olevan liukumassa unholaan. Fiat aikoo vissiin lopettaa koko merkin :( . Siitä vaan joku automerkki ostamaan riveihinsä italialaista laatua.
No entäs Alfa-Romeo? 147 olis aika näppärän kokonen rallipeliksi.
Helsinki Motorshow:ssa oli Team F-40 osastolla hinnat kahdelle erilaiselle 147:lle. Toinen oli Sport 2000 ja toinen pikku ännäläinen (R.n). Siitä vaan joku nuorten SM sarjaan osallistuva ostamaan kunnon pelin. Olis muuten hieno ja ehkäpä nopea :D :D :D .
WRC ei taida olla ihan äkkiä mahdollinen ( Fiat:in raha ongelmat). :(
Onhan Fiatilla jo super 1600-luokassa ralli-Punto.

Alfa 147:n lisäksi myös Stilosta voisi saada WRC-kärryn.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Xsaran uusi ulkoasu




<small>[ 23-01-2003, 00:16: Message edited by: Faustus ]</small>
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Joo ei sitten ihan kokosinistä Xsaraa nähtykään, mutta parempi näin, erottuu. Myös Subarun lopullisen 03 auton kuvat on netissä. Erikoinen siipi on kuin onkin mukana.
 

tykki-pete

Member
Liittynyt
7.2.2002
Viestit
23
Sijainti
KUOPIO / FINLAND
Yövuoron pimeiltä tunneilta arvaus Monteen:
1. Loeb
2. Panizzi
3. Mc Rae C.
4. Grönholm
5. Sainz
6. Mäkinen
7. Burns
8. Märtin
 

Cannon

Well-known member
Liittynyt
19.7.1999
Viestit
360
Sijainti
Oulu
1. Loeb
2. Panizzi
3. Sohlberg
4. Grönholm
5. Burns
6. C. McRae
 

odb

Active member
Liittynyt
7.5.2002
Viestit
33
Sijainti
ruotti
1.Panizzi
2.Mäkinen
3.Loeb
4.Grönholm
5.Solberg
6.Märtin
7.Burns
8.Sainz

<small>[ 23-01-2003, 14:35: Message edited by: odb ]</small>
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
1. Mäkinen
2. McRae
3. Loeb
4. Sainz
5. Solberg
6. Grönholm
7. Märtin
8. Loix
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Kivan näköinen kärry toi uusin Sitikka. Saas nähdä kumpi ranskalaisista punaisista paholaisista iskee kovempaa. Taitaa jäädä siniset vähän taemmas...
 

Under

Well-known member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
427
Niin kun Mäkisen mukaan taas tulee auton kanssa välivuosi...on se kumma että aina on välivuosi
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Ei alkanut tämäkään Monte hyvin Peugeot'n osalta:

Panizzi hobbled before the start

January 23, 2003

Gilles Panizzi was handed a 60 second penalty before the start of the Monte Carlo Rally this afternoon for an infringement of reconnaissance rules. The Frenchman was among the favourites for victory on an event which Champions Peugeot must rate one of their most important challenges, as it is held in their home market.

Panizzi's GPS (Global Positioning Satellite) tracker was not working during his passages over stages 11&13 and 12&14. GPS recording of all recce passages is mandatory to ensure compliance with the recce rules.

"The problem was due to a plugging mistake made by the team's mechanics. The driver did not inform the marshals," said the Stewards statement.
Lähde: www.worldrallynews.com
 
Ylös