Ällitoijgis

Archie

Well-known member
Eipä ole virallisesti testattu, eikä varmaan testata. Epävirallisissa testeissä yli 100 pinnaa on ylitetty... sitähän sä kysyit?!

Sitten eräs puolituttu on mensan jäsen. Paljastui kun lehdessä oli nimet. Taitaa olla fysiikan tai matematiikan tohtori eikä mikään nipo vaan mukava ja sosiaalinen heppu.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Epävirallisissa testeissä on jäänyt vähän Mensan rajan alle. Virallisiin ei ole ollut riittävästi kiinnostusta hankkiutua. En ole koskaan ihan täysin ymmärtänyt Mensan ideaa (mikä saattaa tietysti sekin kertoa äo:stani jotain).

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Epävirallisissa testeissä on jäänyt vähän Mensan rajan alle. Virallisiin ei ole ollut riittävästi kiinnostusta hankkiutua. En ole koskaan ihan täysin ymmärtänyt Mensan ideaa (mikä saattaa tietysti sekin kertoa äo:stani jotain).
Pätemisen tarve. Tuo ihmistä jatkuvasti eteenpäin ajava voima. Ei kai sillä Mensalla muuta virkaa ole.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pätemisen tarve. Tuo ihmistä jatkuvasti eteenpäin ajava voima. Ei kai sillä Mensalla muuta virkaa ole.
Vähän kieltämättä jää tosta hommasta semmonen maku, että päättivät perustaa kerhon, jossa ei tartte kärsiä "tyhmien" ihmisten seurasta. Joku asiasta enemmän tietävä saa toki oikaista, mutta en mä oikein keksi muuta järkevää syytä moisen instituution olemassaololle.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Psykologi testas aikoinaan, joten tiedän kyllä siten mitatun osamääräni.

Kukaan tuttu ei ole kertonut Mensaan kuuluvansa, enkä tiedä kenenkään tutun oikein mitattua älykkyysosamäärää.

Mikäli muistikuvani Mensan testeistä on oikea, niin psykologin testit olivat kokolailla erilaisia niihin verrattuna. Vaikken edes enää tarkasti muista miten se psykologi sen mittas. Mensan testien yksitoikkoisuus, mielestäni, saattaa vaikuttaa lopputulokseen paljonkin. Psykologi taasen oli oikein nätti, hiljaa puhuva ja melkein koko ajan hymyilevä enkelityttö, joka varmasti laittoi skarppaamaan enemmän. Tosin hän kertoi vasta testin jälkeen että kyseessä oli testi. Tiedä sitten mikä vaikutus sillä olis ollut jos olisin etukäteen tiennyt että äo:äärääni testataan, mutta oli hällä vaan suloiset silmät ja hymy. Olin ihan sulaa vahaa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Vähän kieltämättä jää tosta hommasta semmonen maku, että päättivät perustaa kerhon, jossa ei tartte kärsiä "tyhmien" ihmisten seurasta. Joku asiasta enemmän tietävä saa toki oikaista, mutta en mä oikein keksi muuta järkevää syytä moisen instituution olemassaololle.
Heidän kannaltaan toki valitettavaa, että älykkyys ja sosiaalinen kyvykkyys hyvin harvoin, jos koskaan kulkevat käsikkäin. Ei sillä, että älynikään puolesta heidän joukkoonsa sopisin, mutta jos jostain ihmeen syystä heidän illanistujaisiinsa eksyisin, hautoisin uskoakseni itsemurhaa hyvinkin pian.

Joku poikkeuksellisen sosiaalinen ihminen voisi perustaa pätemisjärjestön johon pääsisi vain suorittamalla sosiaalista kyvykkyyttä mittaavan testin. Järjestön nimi voisi olla vaikkapa Manse.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
En oo testannut, enkä tule testamaaan. Tyhmänä syntynyt, tyhmänä elossa, tyhmänä maannun. Mul ei oo ainakaan sun luontoo, mut en oo tohtori tasoakaan. Olen välimies.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kukaan ei kirjoita tänne ja kerro olleensa testeissä huomattavasti keskitasoa tyhmempi.
Mä en ole käynyt testeissä, mutta tiedän olevani huomattavasti keskitasoa tyhmempi, koska olen jo vuositolkulla tällä forumilla luuhannut ja helvetinmoisen määrän viestejö kirjoitellut.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tyhmien mielipide.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Jossain nettitestissä mennyt päälle 130:adankolmenkymmenen. Tiedä sitten kuinka lähellä totuutta sekin oli.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Heidän kannaltaan toki valitettavaa, että älykkyys ja sosiaalinen kyvykkyys hyvin harvoin, jos koskaan kulkevat käsikkäin. Ei sillä, että älynikään puolesta heidän joukkoonsa sopisin, mutta jos jostain ihmeen syystä heidän illanistujaisiinsa eksyisin, hautoisin uskoakseni itsemurhaa hyvinkin pian.
On tuossa varmasti hieman perääkin, mutta jos tuo 131:n raja on mun mielestäni aivan liian matala karsiakseen pois ne reppanat, joilta normaali sosiaalinen kanssakäyminen vielä sujuu, joten uskon, että suurin osa Mensan vaatimukset täyttävistä ihmisistä on sellaisia, joiden kanssa voi helpohkosti heittää huulta ilman ydinfyysikon papereitakin. Eri asia sitten, että moniko sellaisista on edes kiinnostunut Mensasta.

Mangelo

Well-known member
OoPee sanoi:
On tuossa varmasti hieman perääkin, mutta jos tuo 131:n raja on mun mielestäni aivan liian matala karsiakseen pois ne reppanat, joilta normaali sosiaalinen kanssakäyminen vielä sujuu, joten uskon, että suurin osa Mensan vaatimukset täyttävistä ihmisistä on sellaisia, joiden kanssa voi helpohkosti heittää huulta ilman ydinfyysikon papereitakin.

Yksi opiskelukaveri aikoinaan oli Mensan jäsen. En tienyt tätä vielä siinä vaiheessa, kun totaalisen kypsähtäneenä kaverin ilmiömäiseen "tyhmyyteen" menin lopulta tuomaan ilmoille oman jykevän mielipiteeni muodossa "sä olet aivan saatanan tyhmä!" (mikä nyt ei kieltämättä ollut kummoinen järjen osoitus tuokaan, mutta kun kiehahti). Vastaus : "En mä ole tyhmä, minulla on siitä Mensan paperit todisteena". Menin sanattomaksi, mikä toisaalta ei ollut kovin suuri ihme, sillä enhän mä ollut Mensassakaan
Se on sellanen juttu että tolla 132 rajalla mensaan pääsee kaikki joita se kiinnostaa, mutta seula vuotaa pahasti ja sinne pääsis ihan tavallisetkin. Joku 160 alkaa olemaan sellainen raja, ettei tarvii enää kuunnella tavisten epäilyjä tyhmyydestä. Tyhmä saattaa siltikin olla, mutta rajan ylittänyt ei kuitenkaan voi enää itse pelata tavis- tai normaalius-kortteja.

Itsehän en ole jäsen, enkä tiedä millaista niillä siellä sitten on.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jossain nettitestissä mennyt päälle 130:adankolmenkymmenen. Tiedä sitten kuinka lähellä totuutta sekin oli.
Sama. Oli testin mukaan "mensaa vastaava" tiedä sitten. :rolleyes:Mutta lähekkäin meni tulokset toisiaan kun kolme kertaa tein. 2*156 ja kerran 155.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Joo onhan noita testejä tullut tehtyä. Ei niitä nyt niin jaksa tarkkaan muistella :rolleyes: , mutta neljä eri nettitestiä olen tehnyt - syyskuussa 2005, huhtikuussa 2007 ja kahdesti kesän aikana 2010 - ja keskiarvotulos näistä on, vaikka eipä sitä nyt niin tarkkaan jaksa toki muistella ja tiedäpä näiden testien luotettavuudesta nyt sitten, 155,2. Mediaani 156,5. Kai tuolla Mensaan pääsisi, nettitesti sanoi että ihan hyvin olen niiden joukkoon soveltuvissa. :eek:

Eli ei mitään tietoa ÄO:sta eikä aivan valtavasti kiinnostakaan. Varmaan kuitenkin ihan riittävä ihmisarvoisen elämän elämiseen.

burb

.
Olen niin älykäs että voin julistaa älykkyystestien kysymykset vääriksi.