Älypuhelin

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?

• Äänestäjiä yhteensä
    132

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Riippuu varmaan mikä nokialainen Alpulla (vai lukiko se aiemmin?). Minä mistään OneDrivesta kuullutkaan. Zune-ohjelmalla ja usbilla noita siirrellyt Lumiasta.

McRäkä

Banned
Ylläripylläri.
Ei ole. Lumia on luuri yksinkertaisille ihmisille, ei mulle. :p

On toi Androidin softavalikoima ja muokattavuus, sekä mahdollisuus käyttää custom-käyttiksiä ihan toiselta planeetalta kuin tuo Windows-kötöstys. Se on tietysti positiivista Noksun luureissa nykyään että niitä tuppaa saamaan melko halvalla kun eivät muuten mene kaupaksi. Mutta mitäpä sillä hyvällä raudalla tekee kun se on pilattu käyttiksellä.

Örfil

Guest
Riippuu myös puhelimen henkilökohtaisesta käyttötarkoituksesta. Jos riittää että sillä soittaa, tekstaa, whatsappailee, navigoi satunnaisesti sekä lukee lehtiä ja selaa netissä pienissä määrin, on Lumia siihen aivan riittävä valinta.

Itselleni Android-luuri ei toisi mitään lisäarvoa, olkoonkin pelejä ja erilaisia kikottimia siihen tarjolla vaikka kuinka paljon.

Jos tarvitsen lapion, ostan lapion enkä kauhakuormaajaa.

Örfil

Guest
Tuli otettua nokialaisella ensimmäiset valokuvat tuolla minilomalla mutta mitenköhän ne saa tuolta luurin uumenista ulos? Jos vaikka haluan näyttää teille minut itseni rantakuosissa kahlaamassa mereen vailla rihmankiertämää.
Se vaatii oman Nokia usb -kaapelin.

Ekassa 820 mallissani se tuli mukana, mutta 520, 635 ja 535 malleissa ei. Kuvien siirrot ei onnistu "yleismallin" usb laturikaapelilla, vaikka se sopisikin siihen luuriin, vaan minullakin kuvasiirto onnistuu vain ja ainoastaan tuolla yhdellä tietyllä kaapelilla. Netistä löytyy asiasta lisää.

Ihmettelin asiaa yhden illan kunnes hokasin että näin se pelaa. Ihmeteltiin kun vaimon luuria ei ilmestynyt koneen valikkoon kun kytkettiin se tietsikkaan, mutta homma siis hoitui kun laitoin sen oman kaapelini päässä masiinaan kiinni. Jos tuo kaapelin hankinta on jollekin kynnyskysymys, niin sitten se on.

Alpulle tuskin on, eli kipaiseppa siis verkkokauppaan Alppu!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Eikä tarvi, ei ainakaan mun duunikännykässä (Lumia 830). Ihan tavallinen micro-usb-kaapeli.
Piti vielä kertaalleen testata. Kyllä, ihan tavallinen micro-usb-kaapeli ja toimii täysin ongelmitta. Ei ole Nokian mukana tullut kaapeli.

Jos ei toimi "tavallisella" micro-usb-kaapelilla, niin ongelma lienee pikemminkin kaapelin laadussa eikä siinä, ettei kyseessä ole "virallinen" nokialainen.

EDIT: vielä toinenkin kaapeli (Amazonin Kindlen pitkä "laturikaapeli") testattu. Toimii ihan yhtälailla.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Piti vielä kertaalleen testata. Kyllä, ihan tavallinen micro-usb-kaapeli ja toimii täysin ongelmitta. Ei ole Nokian mukana tullut kaapeli.

Jos ei toimi "tavallisella" micro-usb-kaapelilla, niin ongelma lienee pikemminkin kaapelin laadussa eikä siinä, ettei kyseessä ole "virallinen" nokialainen.

EDIT: vielä toinenkin kaapeli (Amazonin Kindlen pitkä "laturikaapeli") testattu. Toimii ihan yhtälailla.
Saattaa olla. Ihmettelin itsekin että miksi näin, kokeilin kahdella muulla usb-kaapelilla mutta ei vaan täällä pelitä :(

Tuo Nokian oma on harmillisen lyhyt ja siksi kokeilin hieman pidempiä ei-nokialaisia ja kumpikaan ei pelaa, ainoastaan Nokian oma.
Sama juttu oli faijalla luurissaan, ei toiminut tarvikekaapelilla :confused:

Mutta hyvä jos muilla pelaa ja pääasia että Alppu sai ongelmansa ratkaistua :)

Mutta tuota pulmaa on siis joillain kaapeleilla ja kuuklettamalla löysin vastaavia kohtalotovereita, jotka ratkaisivat asian vastaavasti kuin minä.

Sue_me

Well-known member
Minä ratkaisin kaikki Lumia-ongelmat hukkaamalla puhelimen Eestissä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mutta tuota pulmaa on siis joillain kaapeleilla ja kuuklettamalla löysin vastaavia kohtalotovereita, jotka ratkaisivat asian vastaavasti kuin minä.
Epäilemättä ne aidon Nokian kaapelit evät ole ihan sieltä kehnoimmasta päästä, joten jos vika tosiaan on huonolaatuisessa kaapelissa, niin tokikin se noinkin korjaantuu. Väittäisin kuitenkin, että olisi korjautunut ihan yhtä lailla ostamalla minkä tahansa muun normaalilaatuisen Mico-USB-kaapelin.

Kokeilin tuota Amazoninkin kaapelia ihan sen vuoksi, että se on varsin pitkä (vähintään 1.5m ellei pidempikin) ja kuten sanottua, toimii silläkin aivan mainiosti.

Örfil

Guest
Veikkaisin että forumilta ei löydy montaa kaveria jotka ovat ajaneet Amazonilla.

Itsehän lukeudun tähän eliittiin.