Älypuhelin

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?

• Äänestäjiä yhteensä
    132

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Mulla on Sony Xperia Z3(?) Compact.

Akkua lataan yleensä joka toinen päivä. Aiemmissa Lumioissa ja Androideissa lataukset ovat olleet vähintään päivittäin.

Noin muutenkin olen tyytävinen puhelimeen kaikin puolin.
Sama laite ja hyvin kestää accu. Latailen kun olen autossa.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Lataan puhelimen joka tapauksessa säännöllisesti joka yö.
Sama.

Tuollaiset 520 tunnin käyttöajat on samanlaisia kuin autojen päästötiedot, ei niihin pääse kuin laboratoriotesteissä kun kaikki puhelimen toiminnot on kytketty pois päältä. Kusetusta. Totuus käytössäni on vuorokausi.
Tottakai. Pointti nyt oli kuitenkin se, että Sonyn akkukesto on noin tuplat parempi, verrattuna iPhoneen. Niin paperilla, kuin käytännössäkin.

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Mulle on ihan sama mikä akunkesto puhelimessa on kunhan se kestää yli 16 tuntia.
Lataan puhelimen joka tapauksessa säännöllisesti joka yö.
Komps. Ei mene jakeluun, miksi jollekulle on ensiarvoisen tärkeää, että akku kestää yli vuorokauden. Käsittääkseni melko monessa paikassa on saatavilla sähköä, jonka avulla sitä puhelinta voi ladata tarvittaessa. Mulle riittää että akussa riittää virtaa siitä, kun aamulla pistän puhelimen takataskuun siihen kun illalla laitan sen yöpöydälle laturin. Toki asia saattaa olla eri sellaisen silmin, jolla on yli puolen vuorokauden matka lähimmälle sähköpistokkeelle.

Hartsa76

Well-known member
Komps. Ei mene jakeluun, miksi jollekulle on ensiarvoisen tärkeää, että akku kestää yli vuorokauden. Käsittääkseni melko monessa paikassa on saatavilla sähköä, jonka avulla sitä puhelinta voi ladata tarvittaessa. Mulle riittää että akussa riittää virtaa siitä, kun aamulla pistän puhelimen takataskuun siihen kun illalla laitan sen yöpöydälle laturin. Toki asia saattaa olla eri sellaisen silmin, jolla on yli puolen vuorokauden matka lähimmälle sähköpistokkeelle.
Joissakin paikoissa sähköt voivat myrskyn jäljiltä olla jopa viikon poikki eli sähkökatkoihin varautumisen kannalta olisi hyvä jos kännykän akussa virta riittää useammaksi päiväksi yhdellä latauksella, koska sähkökatkon aikana et pysty lataamaan kännykän akkua lainkaan mikäli sinulla ei satu olemaan virtapankkia.

Archie

Well-known member
Komps. Ei mene jakeluun, miksi jollekulle on ensiarvoisen tärkeää, että akku kestää yli vuorokauden.
Kun on liikkuva työ, niin arvostaa kovasti, että puhelimen lataus kestää myös pieniä virhearviointeja, esim. jäänyt lataamatta edellisenä yönä.

Nykyään on kyllä aika hyvät puitteet ladata junissa, lentokentillä, yms. Mutta onhan se ylimäärinen homma, jota ilman tulisi mielellään toimeen.

Vesku

Maatalousneuvos
Joissakin paikoissa sähköt voivat myrskyn jäljiltä olla jopa viikon poikki eli sähkökatkoihin varautumisen kannalta olisi hyvä jos kännykän akussa virta riittää useammaksi päiväksi yhdellä latauksella, koska sähkökatkon aikana et pysty lataamaan kännykän akkua lainkaan mikäli sinulla ei satu olemaan virtapankkia.
Silloin on mykkinä tukiasematkin. Pari kertaa jo tänä vuonna muutaman päivän sähkökatko. Vaikka puhelimeen sai virtaa aggregaatista, niin ei sillä minnekään päässyt, ennen kuin ajoi kirkonkylälle toimivan tukiaseman alueelle.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Silloin on mykkinä tukiasematkin. Pari kertaa jo tänä vuonna muutaman päivän sähkökatko. Vaikka puhelimeen sai virtaa aggregaatista, niin ei sillä minnekään päässyt, ennen kuin ajoi kirkonkylälle toimivan tukiaseman alueelle.
Täällä oli Skoda-cupin loppuottelun aikana sähkökatko (paikallinen) ja piti sitten käyttää kännykkää modemina ja jotain venäläistä striimillä katsoa matsista.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mulla olisi kolme kappaletta OnePlus 2 -kutsuja jaettavaksi. Jos joku nyt sattumoisin tuota puhelinta halajaa, niin privalla mailiosoitetta ja pistän kutsun tulemaan.

Ittellä tommonen jo on (kuten oli jo sen edeltäjäkin), ihan toimiva laitehan tuo on, iso kylläkin, mutta sellaisen halusinkin. NFC:tä jos joku välttämättä tarvitsee, niin sitä tuossa uudemmassa versiossa ei jostain käsittämättömästä syystä ole. Eipä niin, että sitä olisin oikeasti koskaan edes tarvinnut, mutta ehkä joku tarvitsee.

Mutta siis sen enemmittä puheitta, privaa jos kiinnostaa. Jatkakaa.

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Olen yrittänyt etsiskellä..
Onkohan sellaista softaa Androidille jolla saisi estettyä puhelimen turhan rämpläämisen kun akun taso alkaa olemaan turhan lähellä finitoa?
Tuo vanhempi kosseista roplaa aina puhelimella kaveriensa kanssa niin että loppupeleissä illalla käy usein niin että valitsemaanne numeroon ei saada yhteyttä.
Olisi näppärä jos puhelimessa toimisi käytännössä enää puhelin ja sms kun on akkua esim alle 10%.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Olen yrittänyt etsiskellä..
Onkohan sellaista softaa Androidille jolla saisi estettyä puhelimen turhan rämpläämisen kun akun taso alkaa olemaan turhan lähellä finitoa?
Tuo vanhempi kosseista roplaa aina puhelimella kaveriensa kanssa niin että loppupeleissä illalla käy usein niin että valitsemaanne numeroon ei saada yhteyttä.
Olisi näppärä jos puhelimessa toimisi käytännössä enää puhelin ja sms kun on akkua esim alle 10%.
Tervetuloa isyyteen.:eek:

Poika hyppäsi väärään bussiin ja joutui Saloon. Ei pystynyt ilmoittamaan kun oli akku loppu. Ja väärässä kaupungissa jumissa.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tervetuloa isyyteen.:eek:

Poika hyppäsi väärään bussiin ja joutui Saloon. Ei pystynyt ilmoittamaan kun oli akku loppu. Ja väärässä kaupungissa jumissa.
Pari vuotta samasta asiasta jauhanut.. se vain on liian vaikea tarkistaa se virtataso. Hohhoijaa. :D

jjv

Arschloch
Voihan sitä ostaa muksuille semmoset puhelimet joissa ei ole ylimääräistä räplättävää.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tosin en mä edes haluaisi että millään aataminaikaisella kapulalla olisi. Tärkeä se on oppia tuota(kin) teknologiaa käyttämään pienestä pitäen.
On meillä kyllä tuo toiseksi vanhin, joka on nyt neljännellä, ollut koko syksyn ilman puhelinta tyystin kun alkoi selkeitä addiktion piirteitä ilmaantumaan. Nyt tuossa uudessa on F-Secure kera aikarajoituksien.

jjv

Arschloch
Koko syksyn ollu ilman puhelinta ja silti hengissä. Työkaveri sitä taannoin kauhistelikin kuinka kolmas-neljäsluokkalaisilla alkaa jo olla luureja joilla pääsee nettiin. Hänen lapsensa kuulemma luokkansa ainoa jolla perinteinen kännykkä eikä ole aikomus uutta ostaa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Tosin en mä edes haluaisi että millään aataminaikaisella kapulalla olisi. Tärkeä se on oppia tuota(kin) teknologiaa käyttämään pienestä pitäen.
On meillä kyllä tuo toiseksi vanhin, joka on nyt neljännellä, ollut koko syksyn ilman puhelinta tyystin kun alkoi selkeitä addiktion piirteitä ilmaantumaan. Nyt tuossa uudessa on F-Secure kera aikarajoituksien.
Tämä. Nyt pistän sille rahhoo kuukausittain että saa kunnon pöytäkoneen.

jjv

Arschloch
Aataminaikaisia pöytäkoneita kannata ostella, kaveritkin pilkkaa. Läppäriä ja taplettia se olla pitää.