Älypuhelin

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?

• Äänestäjiä yhteensä
    132

Sue_me

Well-known member
Jolla alkaa piiputtaa sen verran pahasti, että joutunee vaihtamaan.

Huawei tai Nokia tilalle.

Hartsa76

Well-known member
Näin ajattelin itsekin ja heti, kun Nokia 6 tuli ennakkovarattavaksi, niin sen varasin. Toimitus piti olla 20.6. No eipä näkynyt, ja ilmoitus tuli, että toimitus siirtyy viikolle 28. Viikolla 27 asiaa tiedustelin Elisasta, että saako niitä puhelimia seuraavalla viikolla, niin ei osattu sanoa. Peruin tilauksen ja hommasin Sony XZ:n sen sijaan. Vähän kalliimpi oli, mutta mukana tuli 150€ arvoiset bt-kuulokkeet.

Ryssivät HMD:llä tosi pahasti noi Noksujen toimitukset.
Jospa nuo HMD:n ongelmat uusien Nokioiden suhteen johtuvat niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin siitä, että kysyntä on niin kovaa ettei tuotanto pysy kysynnän vauhdissa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
22 on vastannut Windowsin parhaaksi käyttikseksi. Ei kai siinä.:rolleyes:
Olen edelleen sitä mieltä, että se on itselleni paras, kun en ole muita vielä tottunut käyttämään.
Windowsia käytän sen sijaan melkein unessakin, etu- ja takaperin, vasurilla ja selän takaa ynnä silmät kiinni. Sen verran hyvin on 10 vuodessa oleelliset asiat selkäytimeen siirtyneet.

Muutaman kuukauden päästä voin olla jo toista mieltä kun työnantaja pakotti siirtymään Antröidiin.

burb

.
Ampparit.com -appsin päivityksen olen ohittanut monesti, kun se vaatii seuraavat käyttöoikeudet:
- kalenteri
- mikrofoni
Ennestään sillä on jo:
- sijainti
- kuvat/media/tiedostot
- wifi-yhteyden tiedot
- bluetooth-yhteyden tiedot
- laitteen tunnus ja puhelutiedot

Ilmeisesti uudemmissa Android-versioissa noita oikeuksia voi napsia yksitellen pois päältä?
Mulla 4.4.4, joten...

Kuinkas huolissanne olette noista oikeuksista, ja säädättekö niitä a) jatkuvasti b) alati c) koko ajan vai d) mitkä ihmeen oikeudet?

Rogue

Jää(telö)mies
Sijainti
Banned
Kuinkas huolissanne olette noista oikeuksista, ja säädättekö niitä a) jatkuvasti b) alati c) koko ajan vai d) mitkä ihmeen oikeudet?
e) mulla on kaikki oikeudet pois päältä (Android 6) kaikissa "laitteen" ulkopuolisissa sovelluksissa.
Säädän oikeudet aina silloin, jos sovellus päivittyy.

Amppareiden "hinkua" saada tuollaisia oikeuksia ihmettelen.
Mihin uutiskeräinsovellus muita oikeuksia edes tarvitsisi, kuin pääsyn wifiin/mobiilidataan?

Omistajan vaihdos ei tehnyt hyvää Amppareille, kaiken maailman arvokisat.com ja suomif1 on mukana, vaikka ehdoissa lukee kyllä aivan muuta.

Huomioitavaa lähteille

Käyttäjälle vaaralliset lähteet, kuten esimerkiksi haittaohjelmia sisältävät lähteet poistetaan.
Käyttäjän pitää päästä linkistä suoraan itse sisältöön. Sisältöä ei esimerkiksi ole koko ruudun valtaava mainos.
Alle kolmen sanan tai 25 merkkiä lyhyempiä otsikoita ei julkaista.
Mikäli juttu ei näy, se saattaa olla suodatettu. Voit tarkistaa asian hakua käyttäen.
Varmista, että jutun otsikko (title, h1 tai vastaava) vastaa RSS-syötteessä tai lähdesivulla annettua otsikkoa.
Aika otsikon perässä on se, jolloin otsikko on ilmestynyt Amppareihin.
Mainosotsikkoja sisältävät lähteet/syötteet poistetaan.
Liiallinen isojen kirjainten käyttö ei ole hyväksyttävää.
RSS-syötteiden pitää olla valideja. Voit tarkistaa syötteen W3C:n palvelua käyttäen.
RSS-syötteissä on oltava guid-elementti, joka on muuttumaton. Esimerkiksi otsikon muuttaminen ei saa muuttaa guid-elementtiä.
Onko linkki turvallinen?
On, Suomen vanhin ja tunnetuin uutiskeräin.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Onko tuo joku amppeliforumi?
http://www.ampparit.com/ -nettisivu (sekä siihen liittyvät appsit) pitäisi olla kyllä jo ihan yleistietoa.
Joskus ihmettelin tuota nimeä, joka ei vaikuta liittyvän uutisportaaliin mitenkään.
Vaan liittyypä se!

Ampparit viittaa ampiaispesään ("uutispesään"),
jonne ampiaiset (hakurobotit) noutavat juttuja (uusia uutislinkkejä).

Olen käyttänyt päivittäin jo vuosikausia, sieltä on nopea tarkastaa kiinnostavien aihealueiden otsikot ja lukaista ne, jotka sattuvat herättämään mielenkiinnon.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Kävin hankkimassa uuden luurin, kun halvalla sai laatutuotteen. Joo, jostain olis ehkä saanut vielä halvemmalla, mut kun tuolla hyvittivät vittuilevasta sonystani 24 euroa ja vielä korotonta maksuaikaakin sai vaikka huru mykke, niin. On muuten heti PALJON paremman tuntuinen kuin kolme kertaa kalliimpi edeltäjänsä.

Lunssila

Well-known member
Kävin hankkimassa uuden luurin, kun halvalla sai laatutuotteen. Joo, jostain olis ehkä saanut vielä halvemmalla, mut kun tuolla hyvittivät vittuilevasta sonystani 24 euroa ja vielä korotonta maksuaikaakin sai vaikka huru mykke, niin. On muuten heti PALJON paremman tuntuinen kuin kolme kertaa kalliimpi edeltäjänsä.
Mulla on Honor 9. Eli kaksi parempi.

Lunssila

Well-known member
Jossa on vatupassi vakiovarusteena. Liukuu nimittäin yhtään epätasaiseslta pinnalta takakuorellaan kuin Massa Silverstonessa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Mulla on kanssa joku Honor. Voisko olla 8? Ehkä. En tiedä. Ostin puoli vuotta sitten. On kyllä paras puhelin mitä olen omistanut. Vielä ei ole tullut vastaan mitään muuta huonoa puolta kuin suuri fyysinen koko. Se oli toki tiedossa jo ennen ostoa. Eli ihan ostettu vika.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Mulla on Honor 9. Eli kaksi parempi.
Huawei antaa näköjään sun 9:lle VAIN 24 kk takuun, kun mun 7:n takuu on 36 kk. Voitin!

Jaa, enpäs voittanutkaan vaan katsoin väärin. Molemmilla valmistajan 24 kk:n takuu, ja dna:lla pidennettynä 36 kk.

Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Eka kertaa räpylässä joku muu kuin Nokia. Honor 7 Lite.

Tuntuu ihan hyvältä, opettelemista vaan jonniin verran..

Vesku

Maatalousneuvos
Nokia 930 alkaa piiputtamaan. Akku vaihdettiin reilu kk sitten. Nyt näytössä n 1/4-alalla "vaaleanvihreää levää", välillä ilmoittelee, että ei SIM-korttia ( boottaus auttaa) ja soitteleekin joskus omia aikojaan edellisiin puhelinnumeroihin. Varmaan kosteutta päässyt sisuksiin...

Hmm. Catepillar S60, ehkä kuitenkin liian jytäkkä, toisaalta kestäisi vähäiset ulkohommat ja kosteudet metsähommissa taskussa varmasti. Samsung Galaxy A5? Pitääpä katsella....:thumbfh: