Älypuhelin

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?

• Äänestäjiä yhteensä
    132

oldez

Well-known member
Sehän kuulostaa upealta. Muilla valmistajilla puhelimet päivittyy vain silloin tällöin mutta Nokialla siis jatkuvasti. Lopultakin Nokia on jossain kilpailijoita edellä :thumbup:
Ei muuten edes ole mikään vitsi. Monilla android-valmistajille puhelimia ei päivitetä ikinä. Noksuihin on aina saanut hyvin päivityksiä.

Törni

Well-known member
Monilla android-valmistajille puhelimia ei päivitetä ikinä.
Tämä pitää kyllä paikkansa Androidien suhteen. Valmistajat ovat usein räätälöineet käyttiksen kyseiselle raudalle ja uusi versio ei uppoa niihin.

oldez

Well-known member
Tämä pitää kyllä paikkansa Androidien suhteen. Valmistajat ovat usein räätälöineet käyttiksen kyseiselle raudalle ja uusi versio ei uppoa niihin.
Osa ei päivitä vaikka eivät edes ole räätälöineet käyttistä.

jjv

Arschloch
Taas mennään nokialaisella. Simsung Gio on korjaamolla. Sim-kortin lukija on särki.

jjv

Arschloch
Taas mennään nokialaisella. Simsung Gio on korjaamolla. Sim-kortin lukija on särki.
Tuohon liittyi sellanen, että ostin sen Ideaparkin Veikon Koneesta. Soitin kyseisen ketjun vaihteeseen ja kertoivat, ettei kyseinen liike enää ole Veikon kone. Yhdisti Jyväskylän liikkeeseen josta lupasivat, että voin viedä oman kylän Expertille, jossa lupauksesta oltiin hiukan ihmeissään. Lopulta siellä kauppias lupasi kuitenkin luurin huoltoon lähettää, varmaan lähinnä pr-mielessä, heille siitä lienee vain haittaa.

No tänään Veikon kone sitten ilmoittikin lopettavan toimintansa.

jjv

Arschloch
RIP Veikon Kone. Firma lopettaa.
Niillähän oli jumalattoman hieno kanta-asiakasohjelma. Kanta-asiakaspisteitä ja niitä kun keräsi paljon niin sai jotain. Ainoa erikoisuus oli, että ne pisteet nollautui puolen vuoden välein. :D Normijanari tuskin puolen vuoden aikana montaa kertaa kodinkoneliikkeessä käy.

Törni

Well-known member
Niillähän oli jumalattoman hieno kanta-asiakasohjelma. Kanta-asiakaspisteitä ja niitä kun keräsi paljon niin sai jotain. Ainoa erikoisuus oli, että ne pisteet nollautui puolen vuoden välein. :D Normijanari tuskin puolen vuoden aikana montaa kertaa kodinkoneliikkeessä käy.
Jep. Kilpailu kävi vaan liian kovaksi. Veikko ei kestänyt :(

jjv

Arschloch
Jep. Kilpailu kävi vaan liian kovaksi. Veikko ei kestänyt :(
Yleisesti noissa kodinkoneissa/viihde-elektroniikassa täytyy olla pahuksen hyvä kate. Meinaan monissa alan liikkeissä olen käynyt ja aina niissä tuppaa olemaan vähintään saman verran myyjiä kuin asiakkaita ja liikehuoneistot on isoja pikkupaikkakuntien liikkeissäkin.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Yleisesti noissa kodinkoneissa/viihde-elektroniikassa täytyy olla pahuksen hyvä kate. Meinaan monissa alan liikkeissä olen käynyt ja aina niissä tuppaa olemaan vähintään saman verran myyjiä kuin asiakkaita ja liikehuoneistot on isoja pikkupaikkakuntien liikkeissäkin.
Vaan kun ei niissä ole. Varma tieto.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Ostin kauan sitten Veikon koneelta Tomtom-navigaattorin ja oli heillä kyllä hieno pisteytystapa. Sen jälkeen en ole heiltä ollenkaan ostanut, kun minulle riitti Nokian ilmainen navigaattori.

Törni

Well-known member
Olin tänään ostamassa puhelinta ihmiselle joka asuu kanssani (vanhoilliset voisivat kutsua moista jopa vaimoksi). Kiersin joitakin liikkeitä.

Putiikkien myynti-seinille oli kiinnitetty x-määrää puhelimia. Pääosa seinistä oli paneroitu erilaisilla Nokian puhelimilla. Muiden valmistajien puhelimia oli satunnaisesti. Samsungin lippulaivoja oli muutamia.

Tuli mieleen, että noiden puhelinseinien oikea asiakaskunta loppuu aivan kohta.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Olin tänään ostamassa puhelinta ihmiselle joka asuu kanssani (vanhoilliset voisivat kutsua moista jopa vaimoksi). Kiersin joitakin liikkeitä.

Putiikkien myynti-seinille oli kiinnitetty x-määrää puhelimia. Pääosa seinistä oli paneroitu erilaisilla Nokian puhelimilla. Muiden valmistajien puhelimia oli satunnaisesti. Samsungin lippulaivoja oli muutamia.

Tuli mieleen, että noiden puhelinseinien oikea asiakaskunta loppuu aivan kohta.
Tarkoitatko niitä mallipuhelimia muovisissa *lapsille hampaiden pureskeluleluja*? Niitä törmäsin tuolla Raision DNA-kaupassa ja ihmettelin, että eikö oikeita puhelimia pitäisi esitellä ja muoviset näytekappaleet ovat lähinnä vitsi.

Törni

Well-known member
Tarkoitatko niitä mallipuhelimia muovisissa *lapsille hampaiden pureskeluleluja*? Niitä törmäsin tuolla Raision DNA-kaupassa ja ihmettelin, että eikö oikeita puhelimia pitäisi esitellä ja muoviset näytekappaleet ovat lähinnä vitsi.
Taidamme molemmat tietää mitä tarkoitan. En halua esittää jeesusta, mutta satun nyt vaan tietämään matkapuhelimista enemmän kuin se paikallinen myyjä.

En oikeasti ymmärrä kuka menee enää johonkin paikalliseen liikkeeseen ja ostaa siitä seinästä myyjän juttujen perusteella jonkun puhelimen.

Totuus lienee kuitenkin se, että noita "seinä-asiakkaita" on kuitenkin paljon. Mummo menee kauppaan ja myyjä kertoo mikä on hyvä ja kaupat syntyy.

jjv

Arschloch
En oikeasti ymmärrä kuka menee enää johonkin paikalliseen liikkeeseen ja ostaa siitä seinästä myyjän juttujen perusteella jonkun puhelimen.
Mistä niitä sitten ostetaan? Hoppu Hallin kuvastosta vai? Ei, minä haluan ainakin käpälöidä tuotetta ennen kuin siihen vähäisiä ropojani laitan.

Törni

Well-known member
Mistä niitä sitten ostetaan? Hoppu Hallin kuvastosta vai? Ei, minä haluan ainakin käpälöidä tuotetta ennen kuin siihen vähäisiä ropojani laitan.
Nojoo. Ehkä mä olen liian teknoäijä tossa. Yleistin likaa.

jjv

Arschloch
Nojoo. Ehkä mä olen liian teknoäijä tossa. Yleistin likaa.
Kyllä mä olen samoilla linjoilla kuin isäukkokin, jolle just telkkari käytiin ostamassa, että mahdollisimman läheltä kotia pyritään ostamaan. Ensinnäkin kannatetaan paikallista yrittäjyyttä, mutta ennen kaikkea, jos tulee ongelmia laitteen kanssa, onpahan lähellä taho, jonne lähtee valittamaan eikä tartte ruveta postissa mitään lähettämään.

Törni

Well-known member
Kyllä mä olen samoilla linjoilla kuin isäukkokin, jolle just telkkari käytiin ostamassa, että mahdollisimman läheltä kotia pyritään ostamaan. Ensinnäkin kannatetaan paikallista yrittäjyyttä, mutta ennen kaikkea, jos tulee ongelmia laitteen kanssa, onpahan lähellä taho, jonne lähtee valittamaan eikä tartte ruveta postissa mitään lähettämään.
Toi on aika jees. Komppaan kyllä täysin.

Viimeksi muokattu: