Älypuhelin

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?

• Äänestäjiä yhteensä
    132

oldez

Well-known member
Kah, 0,5gb RAMia enemmän N9:ssä. Ja lumiassa vähän tehokkaampi prossu taas.
Lumiassa on 3,7 tuuman näyttö, N9:ssä 3,9". Lumiassa on Qualcommin 1,4GHz prossu, N9:ssä on 1GHz Texas Instruments. Lumiassa on Imageonin(Qualcomm) näyttis, N9:ssä PowerVR:n. Kameramoduulit ovat erilaiset. Noissa on kuitenkin sama akku.

SamiJ

Well-known member
Lumiassa on 3,7 tuuman näyttö, N9:ssä 3,9". Lumiassa on Qualcommin 1,4GHz prossu, N9:ssä on 1GHz Texas Instruments. Lumiassa on Imageonin(Qualcomm) näyttis, N9:ssä PowerVR:n. Kameramoduulit ovat erilaiset. Noissa on kuitenkin sama akku.
Hankkisit sinäkin jonkinlaisen harrastuksen. :(

t. FW08:llakasi

jjv

Arschloch
Siinä vaiheessa olis syytä edes kerran päästä ison lekan varteen hikeä erittämään, kun ruvetaan elektroniikkavempeleitä kutsumaan raudaksi.

Törni

Well-known member
Olen sanonut tämän aiemminkin, mutta päätelaitteen ominaisuuksilla ei ole mitään merkitystä kunhan ne vaan ovat riittävät.

Hieman kärjistetysti: Ei kukaan nykypäivänä ostaisi sellaista tietsikkaa jolla pääsee vaan taloyhtiön verkkoon jos tarjolla on sellainenkin jolla pääsee internettiin. Ei siis kirveelläkään vaikka tuossa ensimainitussa olisi sata kertaa nopeempi prossu.

SamiJ

Well-known member
Olen sanonut tämän aiemminkin, mutta päätelaitteen ominaisuuksilla ei ole mitään merkitystä kunhan ne vaan ovat riittävät.

Hieman kärjistetysti: Ei kukaan nykypäivänä ostaisi sellaista tietsikkaa jolla pääsee vaan taloyhtiön verkkoon jos tarjolla on sellainenkin jolla pääsee internettiin. Ei siis kirveelläkään vaikka tuossa ensimainitussa olisi sata kertaa nopeempi prossu.
Kuitenkin esimerkiksi noiden Samsung Galaxy -luurien markkinoinnissa noi puhelimen speksit tuntuu olevan aika merkittävässä osassa. On neliydinprosessoria ja näytössä huikeeta resoluutiota ja vaikka mitä.

Törni

Well-known member
Kuitenkin esimerkiksi noiden Samsung Galaxy -luurien markkinoinnissa noi puhelimen speksit tuntuu olevan aika merkittävässä osassa. On neliydinprosessoria ja näytössä huikeeta resoluutiota ja vaikka mitä.
Kerroinkin vain oman mielipiteeni ja omat kriteerini. Tiedän, että muitakin on.

Kerroin taannoin kolleegastani joka oli ostamassa puhelinta ja päätyi lumiaan iphonen sijasta koska ei pitänyt iPhonen lasisesta takaosasta (johon en itsekkään ole kovin ihastunut). Totesin kaverille myöhemmin ilman sarvia ja hampaita, että sulla on nyt varmaan sulle itsellesi paras puhelin.

Minulle merkitsee eniten se, että päätelaitteeseen löytyy joka lähtöön harrastuksia ja töitä helpottavia sovelluksia ja palvelurajapintoja. Itse päätelaitteessa riittää se, että se on riittävän hyvä. Jos päätelaitteessa on jotain heikkouksia minulle tärkeissä asioissa niin toki siinä vaiheessa pitää puntaroida uudestaan.

Mutta kuten sanoin, ymmärrän hyvin erilaisia näkemyksiä. Jokainen tehköön omat ratkaisunsa.

SamiJ

Well-known member
Kerroinkin vain oman mielipiteeni ja omat kriteerini. Tiedän, että muitakin on.

Kerroin taannoin kolleegastani joka oli ostamassa puhelinta ja päätyi lumiaan iphonen sijasta koska ei pitänyt iPhonen lasisesta takaosasta (johon en itsekkään ole kovin ihastunut). Totesin kaverille myöhemmin ilman sarvia ja hampaita, että sulla on nyt varmaan sulle itsellesi paras puhelin.

Minulle merkitsee eniten se, että päätelaitteeseen löytyy joka lähtöön harrastuksia ja töitä helpottavia sovelluksia ja palvelurajapintoja. Itse päätelaitteessa riittää se, että se on riittävän hyvä. Jos päätelaitteessa on jotain heikkouksia minulle tärkeissä asioissa niin toki siinä vaiheessa pitää puntaroida uudestaan.

Mutta kuten sanoin, ymmärrän hyvin erilaisia näkemyksiä. Jokainen tehköön omat ratkaisunsa.
Juu, aika erilailla nuo eri puhelinvalmistajatkin noita asioita näyttäisi painottavan. Applella taitaa noissa teknisissä spekseissä suurin hehkutus kohdistua Retina-näyttöön, muuten mainonta on sitten enempi käytettävyyspuolella ja appseissa. Android-puhelimissa on kilpailuvalttina enimmäkseen nuo tekniset ominaisuudet, mikä on sinällään ymmärrettävää kun Android-valmistajia on niin paljon, että on erotuttava jollain muulla kuin softalla. Windows Phoneissa taas ei tällä hetkellä ole edes tukea moniydinprossuille, joten luonnollisesti sitä ei hirveemmin mainosteta. Sielläkin pääpaino on siellä käytettävyyden puolella sekä Nokian kohdalla myös muotoilussa.

oldez

Well-known member
Siis toihan oli vaan vastaus kommenttiin "sama rauta, eri käyttis". Samaa mieltä olen siitä että tärkeintä on toimiva laite, eikä ne speksit.

Törni

Well-known member
Juu, aika erilailla nuo eri puhelinvalmistajatkin noita asioita näyttäisi painottavan. Applella taitaa noissa teknisissä spekseissä suurin hehkutus kohdistua Retina-näyttöön, muuten mainonta on sitten enempi käytettävyyspuolella ja appseissa. Android-puhelimissa on kilpailuvalttina enimmäkseen nuo tekniset ominaisuudet, mikä on sinällään ymmärrettävää kun Android-valmistajia on niin paljon, että on erotuttava jollain muulla kuin softalla. Windows Phoneissa taas ei tällä hetkellä ole edes tukea moniydinprossuille, joten luonnollisesti sitä ei hirveemmin mainosteta. Sielläkin pääpaino on siellä käytettävyyden puolella sekä Nokian kohdalla myös muotoilussa.
Juuri näin, olen täsmälleen samaa mieltä.

Yksi kovasti hehkutettu ja vielä kovin vähämerkityksellinen asia mobiililaitteille on 4g. Vaikka nykyisessä älypuhelimessa olisi kuinka snapdragon, nelydin, yms yms suorittimia ja paljon muuta valmistajien hehkuttamaa voimaa, niin nykyiset älypuhelimet eivät voi vielä pitkään aikaan hyödyntää täysimittaisesti 4g:n tarjoamaa huimaa tiedonsiirtonopeutta.

Puhelimien suorituskyvin takia ero 3g ja 4g verkon välillä on siis vielä melko olematon ero mobiililaitteissa. Paljon suurempi merkitys on verkon peittoalueilla, oli se sitten 3- tai 4 gee.

Tulevaisuudessa tämä asia toki muuttuu.

Törni

Well-known member
Siis toihan oli vaan vastaus kommenttiin "sama rauta, eri käyttis". Samaa mieltä olen siitä että tärkeintä on toimiva laite, eikä ne speksit.
Minusta se ei ollut "vaan" vastaus siihen. Minun pointtini oli se, että ne palvelut ja sovellukset ovat minulle tärkeämpiä jos päätelaitteen ominaisuudet ovat riittäviä.

Toki minun on vaikea käsittää sitä, että joku ostaisi älypuhelmen vain saadakseen sen mitä pahvilaatikosta löytyy kauppareissun jälkeen (karrikoidusti sanottuna).

Mutta ymmärrän, että ihmiset ja heidän tarpeensa ovat erilaisia :thumbup:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tä?

Koska te ostitte ja mtä osake on nyt siihen nähden?
Mä olen omistanut nokian osakkeita useita kertoja, koskaan eivät vaan ole pysyneet kauaa kyydissä. Nyt ei ole hetkeen ollut.
Nyt on taas.
Eilen hankin parin tontun arvoisen osakenivaskan hintaan 2,36 euroa/kpl
Saas nähdä kuinka metsään menee. Olen valmis luopumaan jos tyrkytetään 30-40% pikatiliä.

Törni

Well-known member
Taas mennään...

Kaksi kertaa on jo uudelleenkäynnistynyt. Ja päivitys vaan jatkuu...
Sehän kuulostaa upealta. Muilla valmistajilla puhelimet päivittyy vain silloin tällöin mutta Nokialla siis jatkuvasti. Lopultakin Nokia on jossain kilpailijoita edellä :thumbup: