Ohjelmassa vierailleen TSN:n tilastoexpertti Travis Yostin äänestä voi kuulla innostuksen, kun hän pääsee puhumaan suomalaistulokkaasta. Yost muistuttaa, että ennen kautta hän vertasi Lainetta venäläispyssy Ilja Kovaltshukiin ja nähdyt otteet ovat todistaneet vertauksen toimivaksi. Kovaltshuk pelasi NHL:ssä vuodet 2005-2013 ja teki muhkeat 417 maalia.- On pelottavaa, kuinka hyvin hän löytää vapaat raot. Hän on yksi tarkimmista laukojista, mitä olen koskaan nähnyt NHL:ssä, Yost hämmästelee NHL:n maalipörssiä johtavaa Lainetta. 12 maalia iskeneen Laineen onnistumisprosentti on 21,8. Yost kutsuu suomalaisen otteita Winnipegin paidassa “kovaltshukmaisiksi”.- Se on suurin kohteliaisuus, mitä minulta voi saada, sillä Kovalshuk on yhä minun silmissäni tarkin laukoja, jonka olen nähnyt NHL:ssä työsulun jälkeen.Vaikka Yost syystäkin painottaa Laineen kutia, hän muistuttaa, ettei kaikkea potentiaalia ole vielä nähty. Hän odottaa Jets-tykin kehittyvän yhdeksi taalaliigan kirkkaimmista tähdistä.- Jos Laine saa kokonaisvaltaisesti pelinsä kuntoon, hänestä voi tulla yhtä mahdoton pideltä kuin Connor McDavidista.Ennuste on melkoisen kovaa luokkaa, sillä Edmontonin 19-vuotiasta kapteenia on monesta tuutista hehkutettu tämän aikakauden Gretzkyksi.