Ei Pekan moottori niin huono ollut että olisi tarvinnut lauhdutinta. Siellä on vain öljyn jäähdytin. Lauhduttajalle tehdään olotilan muutosta kuten esim. höyrystä nesteeksi. Mistäpä lähtötoimitsijat tiesivät öljyn alkuperän mielestäni tekivät oikean tratkaisun vaikka Pekka joutuikin asiasta kärsimäänOriginally posted by Jani Joensuu:
irronneen lauhdutinletkun leviää
Älä nyt Nokia 1610 hirtä vääriä ihmisiä. Se screeni oli kokonaan AKK Sports Oy:n hyvässä hoidossa, ei järjestävien seurojen. En ole kuullut mitään virallista selitystä sille, mihin se homma sitten oikein kaatui.mitä tulee screenin puuttumiseen niin ekaksi olin valmis hirttämään järjestävien seurojen työntekijät kyseisen tapahtuman takia
Noh ainakin sateen sattuessa DragShow-katsojat kärvistelevät koko rahan edestäOriginally posted by Führer:
Nyt oli tietysti hiukan aikataulu myöhässä niitten kolareitten takia, mutta esim. drag racingissa voi helposti tulla toista tuntia pitkä ylimääräinen tauko.
Tuossa on aika paljon tottakin: Valtaosa S2K kuskeista on varmaankin aika "kädettömiä" jos Jonas Salmimäkeä pidetään mittarina. Salmimäen edesottamukset vormuloissa tiedetään, ja kuten Lempo viime suvena todisti, niin siellä opitut taidot yhdistettynä kilpailukykyiseen kalustoon tuottavat tulosta myös koppiautoissa.Originally posted by Führer:
Salmimäen kommentti oli aika paha: "Käännetty lähtöjärjestys tuo lisää jännitystä, mutta valtaosa näistä kuskeista on täysin kädettömiä ja he pilasivat ajollaan tämän kokeilun."
On muuten todella totta. Jotenkin oon aina odottanut että koska Schroderus vaihtaa johonkin valmiiseen pakettiin, mutta ilmeisesti tiimissä on haluttu rakentaa omaa ja nyt se lopulta taitaa tuottaa tulosta.Originally posted by Zep:
Mukavaa huomata, että Schroderuksen Alfakin alkaa kulkemaan.
Tuollaisesta ei tavallinen katsoja kuullut mitään mutta edelleen:Originally posted by Jani Joensuu:
Joku muu siellä lähdönjärjestelyssä oli väärässä ruudussa ja Pekka jäi nätisti keskelle odottaan että se siirty pois tieltä. Varsinaisesta lähtöruudukostahan Pohjanperä otettiin pois mukamas öljyvuodon takia.
En ihmettele minäkään jos Sport2000 sanotaan radan jokkiseski tai Neiti2000 sarjaksi kun haalitsevalla mestarilla on hipiä kuin ÄMMÄLLÄ !Originally posted by 106:
Tilannehan alkoi siitä, kun Kalliomäki ja Haapalainen osuivat aluksi pääsuoran jälkeisessä mutkassa. Haapalaisella oli spinnaus tosi liki, mutta hienosti mies tilanteen selvitti pitämällä kaasun pohjassa kuten kuuluukin. Mutta sen jälkeen ilmeisesti kuuppa himmeni. Parin ohituksen jälkeen Haapalainen oli Kalliomäen kontissa kiinni, eikä edes yrittänytkään ohi vaan kolkutteli kokoajan luukkuun pikkupusuja. Seurasimme tilannetta pari kierrosta ja sama jatkui. Jos oli pakko opettaa nuorempaa, niin olisi sitten suolenkillä kilkannut eikä kaiken kansan edessä, radan nopeimmassa kohdassa!!! Koko suoran matkan ennen lopullista kosketusta Haapalainen pusutti Hondan konttia ja viimeisen niitin jälkeen Integran lähti kuin nappi paidasta. Ja jos joku väittää, että kilpailutilanne, niin bullshit!!! Ihan selvä kosto! Luulisi kaksinkertaisen Suomen Mestarin hiukan paremmin hallitsevan hermonsa. En ihmettele, että toiset kuljettajat ovat palanneet rallin pariin, jossa peltitöistä todellakin vastaa kuljettaja itse, eikä luokan hallitseva Suomen Mestari!
Niinkö?..ihan yhtä hidas se oli kuin ennenkin....Toisaan jos olisi osaavia teamissa se varmaan olis kulkenut...Originally posted by Zep:
Mukavaa huomata, että Schroderuksen Alfakin alkaa kulkemaan.
Originally posted by Jani Joensuu:
Tuli seurattua hyvin tarkkaan se Ollin ja Kalliomäen tapaus. Olli tuli oikeella takakulmassa ihan puskurissa kiinni siihen asti kun Kalliomäki alkoi nostaan kaasua (liekö edes ehtinyt vielä jarruttaan?) mutkaa varten. Olli tietenkin olis hallunnut jarruttaa vielä myöhempään, ja se mitä sitten tapahtui oli melkeimpä odotettavissa. Mielestäni Ollin olis pitäny ajaa esim. metrin oikeammalla kun kerran sisältä lähti paikkaa hakemaan, kuitenkin aika törkeetä tulla puskurissa kiinni siihen kun toinen alkaa jarruttaan. Hylky oli ihan oikee päätös tuomaristolta. Toisessa lähdössä olikin sitten mukava kattoo Ollin nousua.
Ihme että Kalliomäen auto muuten näytti niinkin ehjältä, lässähti meinaan tosi kovaa kaiteeseen!
Päivän naurut tarjosi ekan lähdön viimeinen, eräs Peugeot kuski, joka lähti paalulta siis 2. lähtöön. Ensin ei löytynyt ykkösruutua lähtöpaikalta millään ja lähdön tapahduttua ekaan mutkaan aivan kädetön pyörähdys joka aiheutti kivan suman siihen... Tais olla vähän jännäkakkaa housussa.
B]
muistettava on myös että on tiemejä joiden kisakausi katkeaa jos tulee paha niitti...toisovttavasti Kalliomäki pääsee jatkamaan kautta....Haapalaiselle se kun näyttä olevan aivan sama ketkä pystyy jatkamaan hänen tötöilystään johtuvana ja topsi on Jammun selkä oli huonona kisan jälkeen....Originally posted by Don Vito:
Tuossa on aika paljon tottakin: Valtaosa S2K kuskeista on varmaankin aika "kädettömiä" jos Jonas Salmimäkeä pidetään mittarina. Salmimäen edesottamukset vormuloissa tiedetään, ja kuten Lempo viime suvena todisti, niin siellä opitut taidot yhdistettynä kilpailukykyiseen kalustoon tuottavat tulosta myös koppiautoissa.
Pysy kannassasi koska tilannehan on se että kun lähdetään takaa ja on kädettömiä edessä riskit kasvaa ja nopealla kuskilla jolla vähän rahaa voi kausi lakata siihen...näin ainakin minä näen sen.Originally posted by Joonas Salmimäki:
Tervehdys !
Olen jo jonkin aikaa seurannut näillä sivuilla käytäviä keskusteluja ja päätin nyt itsekkin ottaa osaa. Mitä tuohon minun kommenttiini kuljettajista tulee, niin arvaahan sen mitä sitä tulee sanottua heti tuoreeltaan tuollaisen kisan jälkeen. Omalle kohdalleni sattui niin ikävästi että sain hieman tööttiä takapuskuriin ja ajauduin ulos radalta. Kun lähdin sitten tekemään uutta nousua, niin eteeni sattui sitten muutama ns. "kädetön kuljettaja". Jotkut kuljettajat, monta sekunttia hitaampina, eivät piittaa minkäänlaisista säännöistä. Kylkeen tullaan surutta ja peittely käsittää koko ratakierroksen. Omaan tyyliini kuuluu toisten kuljettajien kunnioittaminen ja sääntöjen noudattaminen. Ehkäpä minulla kävi vain huono tuuri, näyttiväthän Immu sekä Olli, että voi takaakin nousta kärkeen. Suhtautumiseni tähän uudistukseen ei ole muuttunut. Kokeilua voidaan mielestäni jatkaa, mikäli pelisäännöt ovat kaikille selvät.
Uudet kotisivumme löydät osoitteesta: http://www.fim-motorsport.com