Ahveniston Vauhtipäivät 12.8

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Rainmaster:
<STRONG>Jos ei raha riitä, ajelkaa vaikka kartingia</STRONG>
Arvostaisin todella paljon, jos et alentaisi kartingia SS touhujen tasolle! Koska todennäköisesti usea kartingissa huipputasolla kilpaileva käyttää vuodessa enemmän rahaa kilpailutoimintaan kuin SS-kuljettajat.[/QB][/QUOTE]

No tuo nyt ei suomessa sentään pidä paikkansa mutta eräitten jokkis ja karting teamien budjetit menee SM tasolla rahallisesti käsi kädessä.

Asenteella jos ei "omat" rahat riitä moni Sport2000 kuskikin jää kotiin ja suomessa ei kovin pitkälle innostustakaan riitä jos näkyvyyttä EI löydy koska Se taasen tuo paikan päälle konkreettisesti Sponsseja,katsojia sekä ehkä rahapalkintoja jotka tuo taas lisää kuskeja.

Ja toisaalta ei tuolla asenteella myöskään saa kuin 7 sek. näkyvyyden Telkkarissa .
Ei ihme että rahaa ei tule kun ei ole Hockey Nighteja...hyvänä esimerkkinä on oma firmamme joka on syytänyt miljoonia mainostamiseen Kiekossa ja saanut sen moninkertaisesti takaisin lausella esim "Ja tämänkin kiekon on ostanut XXXX-XXXX" aina kun se katsomoon on yltänyt.Ja asiakkaissa sen on huomanut mikä vetää mikä ei.
Asiakkaamme olemme myös lennättäneet mielummin F1 kisoihin (tänä vuonna kolmesti) koska palaute SM-kisoista asiakkailta oli että mikään ei ole muuttunut kolmessa vuodessa.Samat naamat suunnilleen kärjessä ja autot myös...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tuossa päätin yrittää lukea uudet SS-luokan säännöt tarkasti ja yrittää ottaa selvää mitkä GT-luokkien autot hyväksyttäis mukaan... Aikaisemmin olen käsittänyt asian siten, että lähes kaikki GT-luokkien autot käyvät, mutta...

Säännöissä sanotaan heti alkuunsa: "...Special Saloon luokkaan hyväksytään myös FIA säännön mukaiset GT2-luokan autot, joilla on FIA:n myöntämä passi."

Mitenkäs otat selvää, millä on moinen passi? Noh, latasin FIA:n sivuilta Word-tiedoston, jossa olisi ainakin uusimmat luokitukset. Passista ei puhuttu mitään, mutta seuraavien autojen kohdalla kyllä oli maininta GT2:

DODGE VIPER GTS
FERRARI F50
LISTER STORM
MARCOS MANTARA LM600
PORSCHE 911 CARRERA RS 3.8
PORSCHE 911 TURBO GT2
PORSCHE 911 CARRERA RS 3.8 (993)
PORSCHE 911 GT 3 Cup (996)
RENAULT SPIDER TYPE EFOH
SALEEN MUSTANG SR

Miksei säännöt suoraan laillista FIAn N-GT ja ACOn GT-luokan autoja??? N-GT:hän on kesympi versio FIAn GT-luokasta(vanha GT2) ja ALMS/ACOn GT on käsittääkseni erittäin pitkälti yhteensopiva GT2:sen kanssa. Entäs sitten Japanin JGTC? Kyseisessä sarjassa ajetaan kahta luokkaa, GT500 ja GT300:aa, luvun ilmoittaessa max. hevosvoimamäärän. Autoina samat GT-luokan pelit kuin Euroopassakin + Skylinet, Suprat ja NSXt. Todennäköisesti erittäin yhteensopiva Suomen SS-luokan kanssa.

Kyllähän kait suurin osa autoista saataisiin SS-kelpoiseksi, mutta miksei voi suoraan hyväksyä tunnetuimpien GT-sarjojen kuten ALMS GT, JGTC, N-GT ja British GT kalustoa??
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Zep:
<STRONG>
Säännöissä sanotaan heti alkuunsa: "...Special Saloon luokkaan hyväksytään myös FIA säännön mukaiset GT2-luokan autot, joilla on FIA:n myöntämä passi."

Mitenkäs otat selvää, millä on moinen passi? Noh, latasin FIA:n sivuilta Word-tiedoston, jossa olisi ainakin uusimmat luokitukset. Passista ei puhuttu mitään, mutta seuraavien autojen kohdalla kyllä oli maininta GT2:

</STRONG>
Oiskohan jotenkin yhteneväinen Historic-autojen FIA-pasiin. Eli on tarkasti tutkittu, että ko. autoyksilö on just eikä melkein FIA:n GT-sääntöjen mukainen ja vielä kaiketi "matching numbers". AKK se vain haluaa taas esiintuoda pätemisen tarvettaan... Toisaalta harmin paikka, että Esalle (etunenässä) tuo AKK:n SM-titteli on niin pirun tärkeä. SS:lle olisi vain hyväksi haistattaa AKK:lla vatut sun muut marjat ja puuhata ihan keskenään omat sääntönsä..
Harmi ettei Ahvenanmaalla ole yhtään moottorirataa - SSA voisi ottaa ko. itsehallintoalueella tällaisen kattojärjestön roolin ja ajaa sitten Ahvenanmaan Mestaruudesta - Ålands Mästerskap. :D
Tuiskukin on puoliksi laihialainen ja puoleksi hurri, niin ei tuo kielikysymyskään varmaan nousisi ongelmaksi :cool:
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Originally posted by Zep:
<STRONG>
...
DODGE VIPER GTS
FERRARI F50
LISTER STORM
MARCOS MANTARA LM600
PORSCHE 911 CARRERA RS 3.8
PORSCHE 911 TURBO GT2
PORSCHE 911 CARRERA RS 3.8 (993)
PORSCHE 911 GT 3 Cup (996)
RENAULT SPIDER TYPE EFOH
SALEEN MUSTANG SR
</STRONG>
Niinpä, näitä autoja GT2 luokituksen mukaisina ei varmasti tulla näkemään suomen radoilla... ellei jotain kansainvälistä kisaa joskus järjestetä suomessa... eli tuskin. Ainahan joku voi jonkin yksilön ostaa, mutta toista ei ainakaan ilmesty!

Kaipa tuossa oli tarkoitus antaa suomalaisille sysäys euroopan/maailman GT-sarjoihin antamalla mahdollisuus käyttää samaa autoa myös suomessa.

Itsekin voisin olla kiinnostunut hankkimaan japanin sarjasta erään auton...
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Zep:
<STRONG>Tuossa päätin yrittää lukea uudet SS-luokan säännöt tarkasti ja yrittää ottaa selvää mitkä GT-luokkien autot hyväksyttäis mukaan... Aikaisemmin olen käsittänyt asian siten, että lähes kaikki GT-luokkien autot käyvät, mutta...

Säännöissä sanotaan heti alkuunsa: "...Special Saloon luokkaan hyväksytään myös FIA säännön mukaiset GT2-luokan autot, joilla on FIA:n myöntämä passi."

Mitenkäs otat selvää, millä on moinen passi? Noh, latasin FIA:n sivuilta Word-tiedoston, jossa olisi ainakin uusimmat luokitukset. Passista ei puhuttu mitään, mutta seuraavien autojen kohdalla kyllä oli maininta GT2:

DODGE VIPER GTS
FERRARI F50
LISTER STORM
MARCOS MANTARA LM600
PORSCHE 911 CARRERA RS 3.8
PORSCHE 911 TURBO GT2
PORSCHE 911 CARRERA RS 3.8 (993)
PORSCHE 911 GT 3 Cup (996)
RENAULT SPIDER TYPE EFOH
SALEEN MUSTANG SR

Miksei säännöt suoraan laillista FIAn N-GT ja ACOn GT-luokan autoja??? N-GT:hän on kesympi versio FIAn GT-luokasta(vanha GT2) ja ALMS/ACOn GT on käsittääkseni erittäin pitkälti yhteensopiva GT2:sen kanssa. Entäs sitten Japanin JGTC? Kyseisessä sarjassa ajetaan kahta luokkaa, GT500 ja GT300:aa, luvun ilmoittaessa max. hevosvoimamäärän. Autoina samat GT-luokan pelit kuin Euroopassakin + Skylinet, Suprat ja NSXt. Todennäköisesti erittäin yhteensopiva Suomen SS-luokan kanssa.

Kyllähän kait suurin osa autoista saataisiin SS-kelpoiseksi, mutta miksei voi suoraan hyväksyä tunnetuimpien GT-sarjojen kuten ALMS GT, JGTC, N-GT ja British GT kalustoa??</STRONG>

muuten ok mutta saluunoiden max konekoko 6800cc vaparina ja 6800/1.7 Turbona eli karsii melkein kaikki listasta pois...
Silti Fia max konekoko on 8000cc kuten kaikki viperista tiedämme....
 
Ylös