Ahveniston Vauhtipäivät 12.8

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mitä vielä tuohon Kontioon tulee, niin on siinä mielessä hyvä peli, että omaa aika hyvän säiliötilavuuden. Uudet autot kun tarvii melkein heti lisävettä säiliöautosta...

* Jonkun maahantuojan sponsoroima farmarimallinen auto -rata-alusta
* takatila täytee vaahtosammuttimia
* 4-5 henkilön miehistö, joka tekee hommaa puoliammattilaisena. Sammutus- ja ensivastekoulutus.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Zep:
<STRONG>Mitä vielä tuohon Kontioon tulee, niin on siinä mielessä hyvä peli, että omaa aika hyvän säiliötilavuuden. Uudet autot kun tarvii melkein heti lisävettä säiliöautosta...
</STRONG>
Juu ei... Etsää autopalon tukahduttamiseen tartte 10 kuutioo vettä vaan kunnon vaahtotykin (kuten lentokenttäpalokunnilla ja VR:n "Protoissa")
<STRONG>
* Jonkun maahantuojan sponsoroima farmarimallinen auto -rata-alusta
* takatila täytee vaahtosammuttimia
* 4-5 henkilön miehistö, joka tekee hommaa puoliammattilaisena. Sammutus- ja ensivastekoulutus.</STRONG>
Mieluummin joku sopiva avolava, esim Chevy SS454, sinne parin kolmen kuution vesipunkka, vaahtokannu ja tykki. Ja ne jauhesotkimet voi jakaa ratatuomaripisteisiin, ettei niitä kaikkia tartte haeskella milloin mistäkin...
Mites muuten teillä Kemorassa on systeemit järjestetty... Muistelen joskus käyneen Sambacrossissa s.e. kisat jouduttiin keskeyttämään, kun palopojat sai hälyn johonkin maastopaloon eikä korvaavaa kalustoa ollut heti saatavilla... Affenistollakin tais kerran käydä samalla tavalla. Samoin jos ja kun paikalla on vain yksi SaKu, niin sen saama kiireellinen tehtävä pysäyttää ajohommelit siksi aikaa, kunnes korvaava SaKu saadaan haalituksi jostain. SS:n kisoissa ainakin Alastarolla tuo SaKu on saatu aina "omasta takaa", kun hommat hoitaa Sairaankuljetus J.Kyllönen. Jampan itsensä lisäksi mekatsuista ainakin yhdellä on sairaankuljettajan pätevyys
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Joo, mut ei sitä sikakallista vaahtookaan saa tehtyä ilman vettä... Ja kuulema nykyisin muuten kaupungeissa hoitavat autopalot pelkällä vedellä. Ilmeisesti huomattavasti halvempaa ja kun vettä kunnon paineella päästää, niin... Voin kertoo, et Riikosen Ekkerin palon jälkeen meillä oli maasto-Scaniasta tankki melkein tyhjä... onneks saatiin vanha kunnon Kontio paikalle...

Kemoran kisat ei nykyisin kovinkaan helpolla stoppaa, ja eipä oo tainnu ennenkään keskeytyä. Sairaankuljetus on yleensä Vetelistä ja Kaustinen hoitaa sitten tämän lanssin normaalin läänin + ensivaste tukee normaalia enemmän. Palovarustus on nykyisin ilmeisesti siten, et Kontio + maasto-Scania on Kemoralla ja asemalle jää vielä kuitenkin ehkä lähipiirin paras kalusto. Riittää aika isoonkin paloon... AHK vaan laittaa sitten normaalia enemmän muitten kuntien yksiköitä hälytykseen.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Sammutusyksiköistä. Oletteko rekistöröinneet miten asiaa Jurvassa oli hoidettu? Nelipyöräinen ´mönkijä´ jossa kaksi palohenkilöä ja runsasmäärä sammuttimia. Ensi sammutus varmaankin voisi näin onnistua sutjakkaasti. En ole vielä nähnyt näitä tositoimissa ja toivottavasti en näekkään. Tälläisellä pelillähän ei välttämättä tarvitsisi ajaa rataa pitkinkään.Kuten esim. Kemorassa olisi oikaissut suoraan kohteelle.
Sitä en ymmärrä miten Escort/Bmw palo olisi muuttanut suhtautumista putkirunkoisiin autoihin? Käsittääkseni asiaan ei mitenkään vaikuttanut auton runkomateriaali. :)
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Onhan Mini1000:tkin saaneet suosiota ns. suuren yleisön keskuudessa, joten miksi ei FUTT, Saabot tai tämä "Russian Touring Car" ?? Tuosta nelikosta sitä paitsi Minit on suurimmassa määrin niitä museoesineitä - kun kerran niin kriittisesti takerrut tuohon korimallin ikään... Toki uudistumista nuokin vähän kaipaisivat ja lisää kuljettajia, mutta ilman medianäkyvyyttä ei niitä tule.</STRONG>
Joo olet ihan oikeassa!.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Zep:

Miksi putkirunkoautotoilla kilpaileminen pitää kieltää??? Jos ja kun AKK mielestään on niin taitava tekniikkasääntöjä laatiessaan, niin miksei herra Markula lakeijoneen voi laatia sellaisia putkia, että autot ovat turvallisempia?? Vaaditaan isommat ja eritoten paksummat putket kuskia suojaamaan! Entäs sitten Monocokki-runko?? Ei voi ainakaan turvallisuuteen vedota, kun olisi parempi kuin uusien sääntöjen peltikuoret. Komposiittirakenteet kuuluvat olennaisesti nykypäivän rata-autoiluun!


--------------------------------------------------------------------------------

Originally posted by Don Vito:

Olet harvinaisen oikeassa. Ja tämä AKK:n "Jaska Jokunen" (siis JM) taisi sujuvasti unohtaa Mannisen Chevyn turvattomuutta arvioidessaan, että vastaavilla autoilla vedellään noin 300 lasissa niin lähellä armahtamatonta betonivallia, ettei Hesarin sunnuntainumeroa saa väliin edes vaseliinin kanssa. Ja aina väliin joku kokeilee sen vallin kestävyyttä... Meneppäs tekemään se siviilikorisella autolla, johon putket on vain pultattu lattiaan - voi tehdä kipeää kahdesti: Ensimmäisen ja viimeisen kerran

:rolleyes:

No niin tulipas sitä pojaat päästettyä painetta kerralla.

Kaksi asiaa tuli mieleen.
1.monokokokit ja komposiitit kuuluu nykypäivän rata-autoiluun on kyllä täysin totta mutta nostaa kustannuksia joten kaksiteräinen miekka kun SS muutenkin on kuolemassa.
Suomessa ei yksinkertaisesti saada aikaan tasaväkistä luokkaa jos kustannukset on "milli" per auto.(puolikin ja kolmannes on kiven takana)
Ikävä kyllä ja siksi onkin matkustettava ulkomaille ajamaan jos niin halajaa.

Toinen seikka oli tuo Don viton lähes vastaavanlaisilla kun Mannosen peli "vedetään kolmeasataa valliin" niin aina kun joku valliin siitä vauhdista osuu niin henki on ollut pois vaikka kysessä on Winston cupperit ei ASA/Busch lightit kuten Mannosen peli.
Itse olen -84 ollut mukana ASA Late Model Stock Car teamissä ja ollut rakentamassa koria, rungon ja moottoria sekä kisoissa tankkaajana ja renkaanvaihtajana etc ja voin kertoa että eroavaisuuksia on hivenen runkojen suhteen. Muutoksia taasen vuosien varrella ei ole tapahtunut mm etupää on vieläkin kopio vuoden 66 galaxiesta...

Oma automme tuhoutui 220 km/h (140 mph) mällissä valliin täysin, kuskin selviytyen mustelmilla ja hiukan jäykällä niskalla mutta kuulemma "10 miles more and you´d be scraping me off the wall" oli vastaus...
joten se siitä ja uskon että kuski tiesi mistä puhui yli 25 vuoden Stock car kokemuksellaan ja oli sentään kuski toisessa polvessa..
Se että ne kestää enemmän kuin vakipeltikorit on nytten näkemättäkin selvää siitä on aivan turha kinata mutta ei nekään ihan kaikkea kestä ja paloturvallisuus on niissä todella heikkoa edelleen koska kori pääasiassa on alumiinipeltiä ja lasikuitua.

Eli jos jotain hyvääkin niin jotain huonoakin.
Suomen hitailla radoilla kuitenkin paloturvallisuus lienee tärkein seikka?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>
Se että ne kestää enemmän kuin vakipeltikorit on nytten näkemättäkin selvää siitä on aivan turha kinata mutta ei nekään ihan kaikkea kestä ja paloturvallisuus on niissä todella heikkoa edelleen koska kori pääasiassa on alumiinipeltiä ja lasikuitua.
</STRONG>
No Sporteissahan teillä on vakiopeltiä ihan riittämiin. :p Yleinen(?) mielipide SS-kuskien joukossa on että paluu vanhaan A-ryhmän aikaan ei isommin kiinnosta. Jos ei ajeta AKK:n luvalla nykykalustolla, niin sitten ajetaan ILMAN sitä lupaa... Harmi vain, että yhteistyö ruotsalaisten kanssa ei onnistu ilman FIA:aa, jonka ainoa edustaja on tällä erää AKK...
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Originally posted by maku:
<STRONG>Kyllä katsojia arvostetaan...</STRONG>
Kuten Ahvenistolla suunnilleen yksi rinne; suoraan lähtöpaikan edessä puinen torni, jonka takaa ei näy kuin ensiimäisen auton etupyörät; ei muuta sateensuojaa kuin kioskien teltat tai haisevat paskahuusit; ainoan lähtösuoralle katseltavissa olevan paikan edessä verkkoaita; ei ole saatavissa mitään muuta syötävää kuin makkaraa tai pullaa; suolenkille ei ole pääsyä (räämin koko hemmetin radan ympäri ennen harjoituksia ja ainoaan hyvään kohtaan ei kuulemma päässyt kisan aikana).

Minkähänlaista tämä sitten olisi, jos katsojaa ei arvostettaisi? Ehkä semmoista kuin Alastaron kiihdytyskisoissa, joissa koko autoa ei näe kuin varikolla tai sekunnin vilauksen radalla satojen metrien päästä (lähdön kohdalla on melkein auton korkuinen mainos -yms,-aita), tai 30 mk lisämaksulla hieman korkeammalta katsomosta muutaman sadan metrin päästä. No, sieltä saa kuitenkin syötävää, kun on läpäissyt lipuntarkastajien ruumiintarkastuksen (ainakin yökilpailusaa).

Tämän kesän kokemusteni perusteella katsojan kannalta kaikin puolin parhaimmat järjestelyt ovat olleet jokkis-kisoissa. No, ehkä Ahvenistolle voisin vielä mennä sopivaan kilpailuun omien eväiden kanssa, kun olen hankkinut lisäoptiikkaa kameraan, mutta kahta päivää peräkkäin en enään siellä vietä. Eihän siellä ole edes parkkipaikkoja.
 

maku

Member
Liittynyt
15.8.2001
Viestit
12
Niin tarkoitin siinä kommentissa että kyllä kilpailijat arvostaa katsojia.Siitä olen samaa mieltä että kyllä jonkun pitäisi tehdä katselijoille olosuhteet paremmaksi !
Niinkuin me tiedämme että yhteistyöllä hyvä tehdään ,tarkoitan kilpailijat,järjestäjät,katsojat ja etenkinAKK.Ei katselijoita sillä saada että ammutaan luokkia pois .Jos kilpailusta ja oheis toiminnasta saada kunnon sirkus aikaiseksi niin se on ihan sama vaikka paskahuusseilla ajettais rataa ympäri. :D Tällä hetkellä kisoista tiedoittaminen suurelle yleisölle on erittäin vähäistä!
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tiedottaminen on tosiaan surkeella pohjalla! En tiedä onko sillä sitten jotain vaikutusta, että VM:ssä olleen kuvan perusteella on kyseistä jobia otettu hoitaan AKK:laisten perheenjäseniä... Eli onko palkkaaminen suoritettu millä perustein??
Neste Rallin tiedottaminen kyllä osataan, mutta miksei muiden tapahtumien??

Pitäiskö tiedottaminen/buffaaminen antaa Lappalaisen firman kontolle?? Vaikka kyseisellä herrallakin on huonoja puolia -VIP-väen nuoleskelu ja normaalikatsojien unohtaminen-, niin kyllä mies mainostamisen osaa!

En väitä, että Kemoran olosuhteet olisivat katsojalle ideaaliset, mutta kyllä hiukan ihmetyttää ettei radalla, jossa on ainoana katettu katsomo, ajeta SM-kisoja ollenkaan!
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Tose:
<STRONG>

Kuten Ahvenistolla suunnilleen yksi rinne; suoraan lähtöpaikan edessä puinen torni, jonka takaa ei näy kuin ensiimäisen auton etupyörät; ei muuta sateensuojaa kuin kioskien teltat tai haisevat paskahuusit; ainoan lähtösuoralle katseltavissa olevan paikan edessä verkkoaita; ei ole saatavissa mitään muuta syötävää kuin makkaraa tai pullaa; suolenkille ei ole pääsyä (räämin koko hemmetin radan ympäri ennen harjoituksia ja ainoaan hyvään kohtaan ei kuulemma päässyt kisan aikana).

Minkähänlaista tämä sitten olisi, jos katsojaa ei arvostettaisi? Ehkä semmoista kuin Alastaron kiihdytyskisoissa, joissa koko autoa ei näe kuin varikolla tai sekunnin vilauksen radalla satojen metrien päästä (lähdön kohdalla on melkein auton korkuinen mainos -yms,-aita), tai 30 mk lisämaksulla hieman korkeammalta katsomosta muutaman sadan metrin päästä. No, sieltä saa kuitenkin syötävää, kun on läpäissyt lipuntarkastajien ruumiintarkastuksen (ainakin yökilpailusaa).

Tämän kesän kokemusteni perusteella katsojan kannalta kaikin puolin parhaimmat järjestelyt ovat olleet jokkis-kisoissa. No, ehkä Ahvenistolle voisin vielä mennä sopivaan kilpailuun omien eväiden kanssa, kun olen hankkinut lisäoptiikkaa kameraan, mutta kahta päivää peräkkäin en enään siellä vietä. Eihän siellä ole edes parkkipaikkoja.</STRONG>
No teitä ei akk:n jutut paljon kiinnosta mutta sanottakoon että jos ja kun kyseinen firma Ahveniston vuokraa niin ne on valmiita laittaan 1,5 miljoonaa markkaa Ahveniston kunnostukseen ja varsinkin tuohon yleisön palvelemiseen panostetaan.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

No teitä ei akk:n jutut paljon kiinnosta mutta sanottakoon että jos ja kun kyseinen firma Ahveniston vuokraa niin ne on valmiita laittaan 1,5 miljoonaa markkaa Ahveniston kunnostukseen ja varsinkin tuohon yleisön palvelemiseen panostetaan.</STRONG>
Kukas väitti ettei Akk:n juttuja seurailla? Tosi on että tälläinen lupaus on heitetty ilmaan ja jos tämä vuokraus onnistuu(todennäköisesti)niin toivottavasti kaikki edellämainitun tyyliset lupaukset toteutetaan lupausten mukaisesti.
Tälläisenä alan todellisena harrastajana vain heti tulee pelko siitä että kaikki maksut pomppaa pilviin. Toki hyvästä maksaa mutta rajansa siinäkin. Ts. mihin yleisöa tarvitaan jos meitä harrastajiakaan ei ole. Akk:n lehdestä lainatakseni huippua ei pyramidissä ole jos sillä ei ole leveää jalustaa. :)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jamppa Maijala:
<STRONG>
Tälläisenä alan todellisena harrastajana vain heti tulee pelko siitä että kaikki maksut pomppaa pilviin. Toki hyvästä maksaa mutta rajansa siinäkin. Ts. mihin yleisöa tarvitaan jos meitä harrastajiakaan ei ole. Akk:n lehdestä lainatakseni huippua ei pyramidissä ole jos sillä ei ole leveää jalustaa. :)</STRONG>
Pelkosi ei ole lainkaan aiheeton..Kukas sen pyramidin huipun huvit maksaa ellei se leveä jalusta (alias autourheilun harrastajat) :cool:
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

No teitä ei akk:n jutut paljon kiinnosta mutta sanottakoon että jos ja kun kyseinen firma Ahveniston vuokraa niin ne on valmiita laittaan 1,5 miljoonaa markkaa Ahveniston kunnostukseen ja varsinkin tuohon yleisön palvelemiseen panostetaan.</STRONG>

Katsojan kannalta todella Ahvenisto on surkein rata mitä olen ikinä tavannut joten en todellakaan ymmärrä AKK:n hinkua vuokrata rata kun 1.5 miljoonaa esim katsomoihin siinä rinteessä ei pitkälle pötki näin vaan rakennuslaitebisnestä sivusta seuraavana voin todeta (mm Alastaron kalusto on tuttua..).


Toinen ja paljon enemmän pinnoja nostavampi veto olisi Keimolan saaminen takaisin käyttöön kun siihen otetaan kunnon ammattilaiset hoitamaan nyttenkun aika on suotuisampi moottoriurheilulle.
Totuus on edelleen se että Keimola on edelleen keskellä "ei mitään" ( ja silti vain 18 km Helsingistä kaikkien yhteyksien varrella ) ja lentokentän koneiden nousureitillä sekä moottoritien vieressä jonka toisella puolella on vain pientä asutusta jotka mielummin itsekkin näkee Keimolan puhtaana ja hoidettuna eikä nyt lasinsiruisena koirantassujen tuhoamispaikkana kuten eräs taluttaja Keimolan pääsuoralla totesi minulle kerran...

Toiseksi missä on AKK lupaama minimi 30 min. näkyyvyys per SM-lähtö taikka jättiscreeni?

Pahoin pelkään että itsekin on tämä syksy turha juosta etsimässä sponsseja ainakaan AKKn lupaaman näkyyvyyden turvin kun nyt jo VIP asiakkaat toteaa että mikään ei ole muuttunut periaatteessa SM-lähdöissä kolmen vuoden aikana (Tämä siis täysin amatöörikatsojan silmin joka lajia seuraa vain silloin kun oma Raha on kyseessä ja vaatii vastinetta )

Se ei ole Vip lippujen hinnat ja pöyristyttävän amatöörimäinen tarjoilu joka on kouluruokailuun verratavissa näin keittömestarin koulutuksen silmin saaneena.
Suoraan sanoen ruoka on VIP-teltassa ollut täyttä paskaa ja jos olisi eteeni tuotu tuohon hintaan ravintolassa niin syömättä olisi jäänyt,kokille olisi tullut suorat sanat ja laskukin jäisi TAKUUVARMASTI pöydälle.

-Amatöörit pois hoitamaan kisoja ja järjestelyjä ja ammattimainen laskuttava porukka tilalle jolla näyttöä miten tilaisuuksia saadaan aikaan.
Tämä kausi on ollut säälittävää räpellystä ja yhden miehen kiukuttelua joka asiasta jota AKK tuskin toista vuotta kestää/kaipaa.

PS kateprosentilla pelkästään ei luoda bisnestä.

Terveisin yrittäjäsuku since 1926.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Jamppa Maijala:
<STRONG>
Kukas väitti ettei Akk:n juttuja seurailla? Tosi on että tälläinen lupaus on heitetty ilmaan ja jos tämä vuokraus onnistuu(todennäköisesti)niin toivottavasti kaikki edellämainitun tyyliset lupaukset toteutetaan lupausten mukaisesti.
Tälläisenä alan todellisena harrastajana vain heti tulee pelko siitä että kaikki maksut pomppaa pilviin. Toki hyvästä maksaa mutta rajansa siinäkin. Ts. mihin yleisöa tarvitaan jos meitä harrastajiakaan ei ole. Akk:n lehdestä lainatakseni huippua ei pyramidissä ole jos sillä ei ole leveää jalustaa. :)</STRONG>

Samoilla linjoilla ollaan ja ei se ainakaan parane tuo jalustan leveys sillä että vain AKK omaa VIP tilat...kyllähän asiaa huomattavasti tekisi helpommaksi se että teamit itse hoitaisitvat vippinsä omissa pilttuissaan ja laskuttaisivat ja tekisivät asiakkaiden kanssa mitä milloinkin ja siten keräisi rahaa....aikaa palaa mutta uskon että rahaa tuleekin...nytten tämä kuvio sisältää sen epäkohdan että VIP teltta ei ole lähelläkään sitä omaa suosikkia ja rahastetaan silti ihan sikana siten että rahat ei teamille kostu vaan AKK itse kerää suurimman potin periaateessa valmiilla diktaattorisella kaavalla.
Jos VERTAA FHRA:n toimintaan niin siellä homma hoituu ja kalusto on näyttävää ja yleisö tykkää...lisäksi tosin äänet on dragissa Miehekkäitä kuten kaikki muukin mutta sekin on hoidettavissa ratapuolella kotiin miten normaali tohvelinkuluttaja saadaan radalle katsomaan rajuja vehkeitä.
Ei tarvii mennä katosmaan ratakisoja kuin Ruotsiin niin huomaa kuinka mettässä nykyinen konsepti on mutta on sielä luokatkin eri tasoa...STCC, GTR, Super Stock (Camarot) ja Historicit kaikki samana viikonloppuna.
Ei ihan turhaan olla Ruotsissa järjestetty kisoja joita Suomessa vaan haaveillaan....
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Tose:
[QB]


Minkähänlaista tämä sitten olisi, jos katsojaa ei arvostettaisi? Ehkä semmoista kuin Alastaron kiihdytyskisoissa, joissa koko autoa ei näe kuin varikolla tai sekunnin vilauksen radalla satojen metrien päästä (lähdön kohdalla on melkein auton korkuinen mainos -yms,-aita), tai 30 mk lisämaksulla hieman korkeammalta katsomosta muutaman sadan metrin päästä. No, sieltä saa kuitenkin syötävää, kun on läpäissyt lipuntarkastajien ruumiintarkastuksen (ainakin yökilpailusaa).

QB]

Itsellä oli paikat EM nitro finaaleissa molemmilla puolilla lähtöä eli 3 m autojen vierestä joka luokassa ja sitten vielä jos halus olla tauolla kuten me istuttiin paddockin terassilla loppuillasta....
En tiedä millasella pummilla itse pääsit sisään mutta itsellä ei ollut VIP lippuja eikä muuta vaikka moni teami kysyi että maksoittekos sisään ja kun todettiin että joo niin sanoivat mikset soittanut olis ollut lippuja ?
-Todettiin siihen että tää tuli hiukan ex-tempore tää lähtö tänne...
 

jolaine

New member
Liittynyt
26.8.2001
Viestit
1
Mielestäni koko homma on ryssitty suomessa täysin, esim. sport 2000 on niin mielenkiintoista katsottavaa kirjavalla kalustolla ja tiukkaa vääntöä, ei nyt mikään wanha DTM 90-luvun alussa, mutta on suorastaan rikos mitä rata-autoilulle on suomessa tehty tai pikemminkin jätetty tekemättä.

Nyt kun motor forum keskittyy selvästi F1:een kuten ruutulippu ennen olisiko ehkä kannattanut esim. myydä jollekin toiselle kanavalle suomalaisen rata-autoilun oikeudet ja maikkari olisi voinut keskittää voimansa f1:een. Resursseja tai halua ei selvästi yhdelle kanavalle ole näyttää kaikkea.

Kyllä kanavia ja vapaata lähetysaikaa suomesta löytyy ja mikäli noita kisoja näytettäisiin kokonaisuudessaan väitän että myös katsojiakin! Toivottavasti digitv tuo parannusta tähän mutta pelkään että ei.

Saako esim. Sport2000/Super Salooneja jostain hankittua nauhoilta tms. kun televisiosta sitä ei näy kuin vilaus silloin tällöin??

Ja vielä kokonaan toinen juttu on radat :) eli kävinpä ensimmäistä kertaa elämässäni ahvenistolla viime kesänä kisoja katsomassa ja hah hah, eihän siellä ole edes KATSOMOA?? Tai jos oli niin enpä moista huomannut. Perse kylmällä kivellä sitten rinteeseen kisaa seuraamaan. Ihme että paikalle viitsii niinkin paljon katsojia..

MSC on kyllä hatunnostoinen suoritus toivottavasti saataisiin tuommoinen aikaiseksi rata-autoiluunkin.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>


Itsellä oli paikat EM nitro finaaleissa molemmilla puolilla lähtöä eli 3 m autojen vierestä joka luokassa ja sitten vielä jos halus olla tauolla kuten me istuttiin paddockin terassilla loppuillasta....
En tiedä millasella pummilla itse pääsit sisään mutta itsellä ei ollut VIP lippuja eikä muuta vaikka moni teami kysyi että maksoittekos sisään ja kun todettiin että joo niin sanoivat mikset soittanut olis ollut lippuja ?
-Todettiin siihen että tää tuli hiukan ex-tempore tää lähtö tänne...</STRONG>
Olin virallisella pääsymaksulla sekä yökisassa että heinäkuun V8/GTI-tapahtunassa.


Taustalla näkyvään katsomoon ei päässyt ilman 30 mk lisämaksua ja katsomon edessä olevalta aidalta tulivat järkkärit häätämään jonkin ajan jälkeen pois (ei siitäkään kyllä koko autoa betonin takaa nähnyt). Toisella puolen lähtö ei ollut kuin hiekkarinne paluutien toisella puolella. Radan lopussa, kuvassa näkyvän katsomon vastakkaisella puolella, on toinen katsomo, johon piti myös maksaa 30 mk lisähinta. Kummaltakin puolelta on ainakin 20 metriä näkyvyyden estävään muuriin. Koko laitetta lähdössä ei saa kuvaan kuin takaa ylikulkusillalta


ja varikolta.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>


Katsojan kannalta todella Ahvenisto on surkein rata mitä olen ikinä tavannut joten en todellakaan ymmärrä AKK:n hinkua vuokrata rata kun 1.5 miljoonaa esim katsomoihin siinä rinteessä ei pitkälle pötki näin vaan rakennuslaitebisnestä sivusta seuraavana voin todeta (mm Alastaron kalusto on tuttua..).


Toinen ja paljon enemmän pinnoja nostavampi veto olisi Keimolan saaminen takaisin käyttöön kun siihen otetaan kunnon ammattilaiset hoitamaan nyttenkun aika on suotuisampi moottoriurheilulle.
Totuus on edelleen se että Keimola on edelleen keskellä "ei mitään" ( ja silti vain 18 km Helsingistä kaikkien yhteyksien varrella ) ja lentokentän koneiden nousureitillä sekä moottoritien vieressä jonka toisella puolella on vain pientä asutusta jotka mielummin itsekkin näkee Keimolan puhtaana ja hoidettuna eikä nyt lasinsiruisena koirantassujen tuhoamispaikkana kuten eräs taluttaja Keimolan pääsuoralla totesi minulle kerran...

Toiseksi missä on AKK lupaama minimi 30 min. näkyyvyys per SM-lähtö taikka jättiscreeni?

Pahoin pelkään että itsekin on tämä syksy turha juosta etsimässä sponsseja ainakaan AKKn lupaaman näkyyvyyden turvin kun nyt jo VIP asiakkaat toteaa että mikään ei ole muuttunut periaatteessa SM-lähdöissä kolmen vuoden aikana (Tämä siis täysin amatöörikatsojan silmin joka lajia seuraa vain silloin kun oma Raha on kyseessä ja vaatii vastinetta )

Se ei ole Vip lippujen hinnat ja pöyristyttävän amatöörimäinen tarjoilu joka on kouluruokailuun verratavissa näin keittömestarin koulutuksen silmin saaneena.
Suoraan sanoen ruoka on VIP-teltassa ollut täyttä paskaa ja jos olisi eteeni tuotu tuohon hintaan ravintolassa niin syömättä olisi jäänyt,kokille olisi tullut suorat sanat ja laskukin jäisi TAKUUVARMASTI pöydälle.

-Amatöörit pois hoitamaan kisoja ja järjestelyjä ja ammattimainen laskuttava porukka tilalle jolla näyttöä miten tilaisuuksia saadaan aikaan.
Tämä kausi on ollut säälittävää räpellystä ja yhden miehen kiukuttelua joka asiasta jota AKK tuskin toista vuotta kestää/kaipaa.

PS kateprosentilla pelkästään ei luoda bisnestä.

Terveisin yrittäjäsuku since 1926.</STRONG>
No sanottakoon nyt että Ahvenisto on suomessa ratana numero 1.
Itse suurena Ahvenisto fanina kyllä myönnän kyseiset puutteet, mutta katsotaan nyt jos tilanne parantuisi, joku kisoja Ahvenistolla monta vuotta seurannut voi todeta että ei siellä ennenkään ole katsomoita tarvittu ja yleisöä on käynyt silti 10 tuhansia kisoissa ja hyvin on viihdytty ja lisätään nyt vielä että se ei ole kuin asenteesta kiinni viihtyykö siellä vai ei.
Mitä tulee jättiscreenin puuttumiseen Ahveniston toukokuun kisasta niin vaikka olenkin suuri Ahvenisto www.angelfire.com/sports/ahvenisto/ fani niin luuletteko että en käynyt nimittäin hieman kuumana kun kisaan mentäessä oli lappu että jättiscreeniä ei ole.
Nyt viimeiseen syyskuun kisaan on tulossa jättiscreeni VM:n mainoksen mukaan, saas nähdä...
Tietysti voidaan ajatella että Ahveniston rata aiheuttaa kateutta, sitä suomalaista perivihollista?.
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

...
Ei tarvii mennä katosmaan ratakisoja kuin Ruotsiin niin huomaa kuinka mettässä nykyinen konsepti on mutta on sielä luokatkin eri tasoa...STCC, GTR, Super Stock (Camarot) ja Historicit kaikki samana viikonloppuna.
Ei ihan turhaan olla Ruotsissa järjestetty kisoja joita Suomessa vaan haaveillaan....</STRONG>
Ja tv-näkyvyys on ainakin STCC-luokalle toteutettu varsin mallikkaasti. Kaapelista kun onneksi näkyy tuo SVT, josta aina kisan jälkeisellä viikolla tulee yli puolen tunnin kooste. Toteutus on vauhdikas, ainoa puute on hidastusten puuttuminen, mutta muuten kamerakulmia vaihtamalla saadaan tilanteet hyvin esille. Useissa autoista on incar-kamerat, joista tulee todella hyvää kuvaa. Osaava leikkaaja koostaa vauhdikkaan shown. MTV3 ja AKK Sports, ottakaa mallia!
 
Ylös