Ahveniston Vauhtipäivät 12.8

Jani Joensuu

Well-known member
Liittynyt
15.5.2001
Viestit
179
Sijainti
Tampere
Originally posted by Tose:
<STRONG>Varaslähdöstä, stopista ja gousta huolimatta :D mielestäni myös hyviä kuvia on tulossa pikapuoliin logoni mainostamaan kuvastoon.</STRONG>
Joo näin hassusti kävin kun hain kytkimen irrotuskohtaa ja punaset vasta sytty niin hätkähdin ja auto liikahti pikkasen sitte. No pistivät sitten sen stopparin vaikka pysähdyin ennen vihreitä ja lähtö meni ihan p*rseelleen häsläyksen takia... Näitä sattuu... :cool:
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>Tunnustus TamUA:lle erittäin hyvin järjestetystä kisatapahtumasta. Kaikki systeemit pelas ja meininki oli kaikin puolin ihan jees. Ja rinteillä oli yleisöäkin kuulemma suunnilleen saman verran kuin mitä AKK Sports Oy on saanut houkuteltua omiin kisoihinsa tälle kaudelle.
Toivottavasti tämä kannustaa TamUA:n porukkaa tekemään yhtä hyvää työtä jatkossakin. :cool:</STRONG>

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa siellä oli väkeä ehkä 1500-2000 henkeä mikä ei ole lähelläkään Sport 2000 Tourin yleisömääriä. Kisana se oli valitettavasti sairaan tylsä.

[ 13-08-2001: Message edited by: Petri eli nokia 1610 ]
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa siellä oli väkeä ehkä 1500-2000 henkeä mikä ei ole lähelläkään Sport 2000 Tourin yleisömääriä. Kisana se oli valitettavasti sairaan tylsä.

[ 13-08-2001: Message edited by: Petri eli nokia 1610 ]</STRONG>
Riippuu laskentatavasta. Jos lasket nämä VIP-lipuilla bussikyydissä liikkuvat pellet mukaan yleisömääriin niin ehkä sitten päästään toiselle tuhannelle. Minä puhun vain lippunsa maksaneiden määrästä.
Ja kisatapahtuma oli vähintään kahta kertaluokkaa mielenkiintoisempi kuin mikään S2000:n kisa koskaan voisi olla.. Romuralli on ihan eri juttu kuin rata-autoilu. Tietty mielenkiintoa hieman vähensi SS-luokan autojen vähyys, mutta siitä taas saa kiittää vain ja ainoastaan AKK:ta. Ans kattoo kuin Järvelinin projekti etenee...
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Riippuu laskentatavasta. Jos lasket nämä VIP-lipuilla bussikyydissä liikkuvat pellet mukaan yleisömääriin niin ehkä sitten päästään toiselle tuhannelle. Minä puhun vain lippunsa maksaneiden määrästä.
Ja kisatapahtuma oli vähintään kahta kertaluokkaa mielenkiintoisempi kuin mikään S2000:n kisa koskaan voisi olla.. Romuralli on ihan eri juttu kuin rata-autoilu. Tietty mielenkiintoa hieman vähensi SS-luokan autojen vähyys, mutta siitä taas saa kiittää vain ja ainoastaan AKK:ta. Ans kattoo kuin Järvelinin projekti etenee...</STRONG>
Jos et arvosta toisten tekemisiä, älä odota, että muutkaan sinun juttujasi arvostaisivat. Ne "vip-lipuilla varustetut pellet"-ovat jonkun kuljettajan tärkeitä vieraita. Kateus ja katkera tilitys ei ainakaan SS-luokan arvostusta nosta pätkääkään. Ja mitä siihen Järvelinin projektiin tulee, niin lottovoittokin on todennäköisempi vaihtoehto, kun se utopistinen paratiisijärjestö, mistä kyseinen porukka haaveilee.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by 106:
<STRONG>

Kateus ja katkera tilitys ei ainakaan SS-luokan arvostusta nosta pätkääkään. Ja mitä siihen Järvelinin projektiin tulee, niin lottovoittokin on todennäköisempi vaihtoehto, kun se utopistinen paratiisijärjestö, mistä kyseinen porukka haaveilee.</STRONG>
Lue poika VM:stä Ollin kirjoitus nii tiiät miten maa makaa tuolla AKK:n suunnalla... AKK:n pitäisi olla aatteellinen ja edustuksellinen järjestö eikä muutamien nimimiesten oma pikku bisness - mihin suuntaan se valitettavasti on AKK Sports Oy:n myötä vahvasti luisunut.

Ja voinet varmaan valaista miksi suhtaudut noin kriittisesti Järvelinin AKH-projektiin ?? Et kai vain ole AKK:n palkkalistoilla ??
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Lue poika VM:stä Ollin kirjoitus </STRONG>
Se oli todella hurja purkaus.

Täynnä lähes vainoharhaista tekstiä. Ilmeisesti mies näkee petoja hyökkäämässä kaikkialla. Kun VM:n pääkirjoituksessa oli ihmetelty eikö voimavarat kannattaisi kohdistaa luokan nostamiseen niin siinäkin on nähty ties mitä muuta (ja samalla osoitettiin että yhteistyöhalukkuus `àla Minitonni on nollissa).

Muita asioita on tällaisen outsiderin ja vain lippunsa maksaneen tavallisen katsojan vaikea tietää tai tarkistaa mutta numerot sentään on helppoja.

Onko Alastarolla todellakin ollut yli 20 SS-autoa yhdessä lähdössä ??? Enkä tarkoita lähtölistan kuolleita sieluja tai muiden luokkien vehkeitä.

No se on ainakin helppo todeta että "99 osanottajamäärä ei ollut 15 auton nurkilla. Tsekkasin omista käsiohjelmista ja esim Apparalla oli yhdeksän autoa viivalla. Mikäli jutussa muuallakin virheprosentti on noin 66% niin....

Melkoisia lepakoita tapulissa oli myös tapaus Mannisen kohdalla. Ei kai kukaan muutenkaan kysele AKK:lta lupaa ostaa autoa. Ei tunnu kovin fiksulta ostaa autoa joka ei vastaa mitään täkäläisiä sääntöjä. No, hitaaltahan se keikku ainakin Apparalla vaikutti - silloin harvoin kun ylipäänsä radalle pääsi.

Olli Virtasta en muuten tunne, sen tiedän että Tamperelta taitaa olla. Kahdesti olen kuitenkin osunut samaan kurviin johon hänen kisa on jäänyt (Malmi "95 ja Apparan Camaro-Virtanen-Sarlinraceteam kolarikasa). Huhhuh, enpä sano muuta....

[ 13-08-2001: Message edited by: ettelbruck ]
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Lue poika VM:stä Ollin kirjoitus nii tiiät miten maa makaa tuolla AKK:n suunnalla... AKK:n pitäisi olla aatteellinen ja edustuksellinen järjestö eikä muutamien nimimiesten oma pikku bisness - mihin suuntaan se valitettavasti on AKK Sports Oy:n myötä vahvasti luisunut.

Ja voinet varmaan valaista miksi suhtaudut noin kriittisesti Järvelinin AKH-projektiin ?? Et kai vain ole AKK:n palkkalistoilla ??</STRONG>
Olen lukenut kyseisen kirjoituksen. Mihinkäs se SS-ajajien "ryhtiliike" katosi? Kovastihan siitäkin rumpua lyötiin, mutta eipä pelejä näkynyt viivalla. Jos ryhdistäytyminen olisi silloin todella tapahtunut, ei välttämättä nyt oltaisi tässä pisteessä. Tällä hetkellä SS:n asema ei kadehdittava ole, kun tulevat säännötkin ovat hämärän peitossa, mutta taas voisi olla saumaa koettaa vaikuttaa lajiryhmän kautta asiaan.

Seuraavasta Hanaa!-lehdestä voit lukea vastineeni Olli Järvelinin kirjoitukseen. Siitä saat lisävalaistusta. Tämä asia kun koskettaa hieman suurempaa joukkoa, kun yhden luokan kilpailijoita. Pitää hahmottaa se kokonaisuus, joiden asioista on kyse ja silloin puhutaan KAIKESTA autourheilusta, mitä Suomessa harrastetaan. KAIKESTA!

Palkkaa saan tällä hetkellä autokoulunopettajan työharjoittelusta ja syksyllä taas yritän opintotuella sinnitellä. En siis AKK:n palkoilla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by 106:
<STRONG>
Olen lukenut kyseisen kirjoituksen. Mihinkäs se SS-ajajien "ryhtiliike" katosi?
</STRONG>
Hyvä kysymys... Veikkaisin, että SM-arvon vienti oli sekä syy että seuraus. Vaan piruko noista tietää. Raha (tai sen puute) on yksi merkittävä tekijä. Ts. ei mediajulkisuutta => ei yhteistyökumppaneita => ei varaa "harrastaa"

<STRONG>
Tällä hetkellä SS:n asema ei kadehdittava ole, kun tulevat säännötkin ovat hämärän peitossa, mutta taas voisi olla saumaa koettaa vaikuttaa lajiryhmän kautta asiaan.
</STRONG>
Teoriassahan tuo tietysti olisi oikea marssijärjestys, mutta käytännössä ilman radikaaleja muutoksia AKK:n suunnalla se ei toimi toivotulla tavalla - nähty ja koettu on.

<STRONG>
Seuraavasta Hanaa!-lehdestä voit lukea vastineeni Olli Järvelinin kirjoitukseen. Siitä saat lisävalaistusta. Tämä asia kun koskettaa hieman suurempaa joukkoa, kun yhden luokan kilpailijoita. Pitää hahmottaa se kokonaisuus, joiden asioista on kyse ja silloin puhutaan KAIKESTA autourheilusta, mitä Suomessa harrastetaan. KAIKESTA!
</STRONG>

Toki näin on - enkä usko, että merkkiluokillakaan (pl. Minit) olisi mitään sitä vastaan, että heidätkin alettaisiin taas ottamaan "vakavasti" ja että heidänkin kisojaan näkyisi TV:ssä edes välähdyksittäin. Saas näkee kuinka pitkään S2K jaksaa elää jos ja kun kustannustaso on hyvinkin tuplaten siihen mitä SS-luokassa. Toki rahakkaat yhteistyökumppanit auttaa tekohengittämään luokkaa, mutta halpaa se ei missään tapauksessa ole, jos on aikeita pärjätä.

Markulan vastineessa oli kaksi tosi isoa virhettä: Ensinnäkin vihjaus siitä, että putkirunkoiset autot olisivat jotenkin passiivisesti turvattomia... Tuskin olisi Schroderuksen Esakaan joukossamme, jos olisi kokeillut jollain lähes siviiliautolla Kemoran kaiteiden kestävyyttä pari vuotta sitten. Onnekseen oli Ferrarin putkirunko tehty riittävän huolellisesti.
Toisekseen SSA:lta toki kysyttiin mielipidettä tekniikkasääntöjen uudistamiseen, mutta siihen se sitten jäikin. Eipä sille julkilausumalle juuri painoarvoa jatkossa annettu.
Kolmannekseen Ruotsissa EI potkaistu vanhoja SS-autoja pois GTR-luokan seasta. Putkirunkoisillakin autoilla saa siellä edelleen kilpailla, kunhan ne ovat korimalliltaan sopivia. Ts. "taksimalleja" (mm. MB 190E) ei haluta mukaan. Eräät sikäläiset kuljettajat olisivat halunneet tulla ajamaan Suomen sarjaan, mutta ilmeisesti ajatus kaatui AKK:n vastustukseen.
Jos (ja ilmeisesti KUN) AKK "suuressa viisaudessaan" (hah!) terminoi SS-luokan, niin haluaisin vaan nähdä mistä he meinaavat polkaista tämän uuden GTR-luokan tilalle. Tällä erää mukana olevista varmuudella vain Tuiskun Z-Bemari sekä Esan Ferrari sopivat luokan sääntöihin. "Severi" Kuismasen Belgiassa käyttämän Audin rantautumisesta Suomeen on liikkunut joitain huhuja, samoin kuin 4-korisen KitCar tekniikalla varustetun Golfin ilmaantumisesta, mutta ne ovat todellakin vain huhuja.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Minäkin luin VM:stä Olli Virtasen kirjoituksen ja Markulan vastauksen. Vaikka en ole mikään SuperSaloon fani tai millään lailla tähän "epäilyttävään porukkaan" sotkeutunut, niin hyllä SS väen asema ihmetyttää.
Minusta on ihmeellistä, että AKK:ta ei kiinnosta suomalaiset kilpa-autonrakentajat ollenkaan. Mikäli meno olisi ollut samanlaista 60-luvulla niin olisiko ikinä nähty esim. legendaarisia max Johanssonin V-Max autoja? Nehän keräsi mainetta maailmalla ja taisipa joku suomalainen käydä tekemässä pientä legendaakin niillä ulkomailla.
Sport2000 tuntuu olevan AKK:n lempilapsi, mutta vaikka se on "kruununjalokivi", niin kuuluisi AKK:n tukea kaikkea autourheilua.
Pienen porukan kuten SuperSaloon harrastajien on hyvin hankala puolustaa omia asemiaan keskusjärjestöä vastaan.
Tietenkin AKK lyö sellaiset räkningit pöytään, että varmasti on SuperSaloon porukkaa tuettu, mutta ovat itse säheltäneet kaiken.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by ettelbruck:
<STRONG>

Onko Alastarolla todellakin ollut yli 20 SS-autoa yhdessä lähdössä ??? Enkä tarkoita lähtölistan kuolleita sieluja tai muiden luokkien vehkeitä.
</STRONG>

Noh "yli 20" on hieman liioiteltua, mutta 17 autoa oli joka tapauksessa läsnä aika-ajoissa. Erinäisten teknisten murheiden myötä kaikki eivät kuitenkaan selvinneet itse kilpailulähtöihin.

Ruohorinne - Audi
Kämäräinen - Lancia
Hietamäki - Audi
Urpiala - BMW
Honkanen - Ford Escort
Johansson - Ferrari
Kyllönen - Chevy
Koponen - Porsche
Komi - Ford Sierra
Manninen - Chevy
Juusela - Dodge
Hyöki - Matra
Pohjanperä - Matra
Haikonen - Opel
Laitinen - Porsche
Lindström - Opel
Mäkelä - Opel
<STRONG>

No se on ainakin helppo todeta että "99 osanottajamäärä ei ollut 15 auton nurkilla. Tsekkasin omista käsiohjelmista ja esim Apparalla oli yhdeksän autoa viivalla.
</STRONG>

1 Ahvenisto: 11 autoa
2 Alastaro: 19 autoa
3 Kemora Festival: 18 autoa
4 Kemora SM/CUP : 17 autoa
5 Ahvenisto: 14 autoa

<STRONG>
Melkoisia lepakoita tapulissa oli myös tapaus Mannisen kohdalla. Ei kai kukaan muutenkaan kysele AKK:lta lupaa ostaa autoa.
</STRONG>

Kyllä vaan kyselee. Tiedän sattumoisin, että sekä Mannisen että Virtasen jo valmiiksi sovitut autokaupat on kaatuneet siihen, että AKK:sta on ilmoitettu että auto olisi jollain tapaa jonkun sääntöpykälän kolmannen lisämomentin vastainen - ainakin jos oikein huolellisesti sekaannutaan välimerkkeihin...

[ 14-08-2001: Message edited by: Don Vito ]
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Luin minäkin se Virtasen kirjoituksen. Olen itsekin ollut ajamassa (tosin en SS) 90-luvulla ja muistan kyllä SS-osanottajamäärät. Tosiasia on se, että lukuunottamatta muutamia: Scroderus, Sarlin ja Kuismanen loppukalusto oli lähes säälittävää. Viivalle kisoihin ylsi yleensä alle 10 autoa, joiden joukossa oli mm lähes vakio Sierra ja joku ikivanha Opel. Ei poijjaat, ei autokilpailu sellaista ole. En ymmärrä mitä Virtanen (aukoi muuten aina ohjaajakokouksessakin päätään mitä ihmeellisimmistä asioista)oikein ajaa takaa.
Mielestäni SS kuskien kanattaisi haastatella muutamia F4-kuljettajia miten laitettiin homma toimimaan: sen sijaan, että vittuiltiin ja mussutettiin ruvettiin töihin = rakennetaan kilpa-autoja, rakennetaan näyttäviä varikkoja (kaikki! S2k tiimit saivat aikoinaan hävetä M tähkäpään tiimiä esim) ja pidetään kalusto hienoja ja toimivana = ovat viivalla.
Älkää valittako vaan ruvetkaa hommiin.
Euroopassa on käsittääkseni läjäpäin myytävänä Porscheja, Ferrareita jne, joita voi ostaa kohtuu hintaan ja ajella niillä. .
Siinä luokka joka ajaisi s2k mopot suohon!
Jos ei raha riitä, ajelkaa vaikka kartingia
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
...tarkoitin tietenkin, että s2k tiimit saivat hävetä OMIA tiimejään Tähkäpään tiimin rinnalla. Sorry Make!
 
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
16
Sijainti
Rajamäki
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>
Originally posted by ettelbruck:
[qb]


No se on ainakin helppo todeta että "99 osanottajamäärä ei ollut 15 auton nurkilla. Tsekkasin omista käsiohjelmista ja esim Apparalla oli yhdeksän autoa viivalla.
</STRONG>

1 Ahvenisto: 11 autoa
2 Alastaro: 19 autoa
3 Kemora Festival: 18 autoa
4 Kemora SM/CUP : 17 autoa
5 Ahvenisto: 14 autoa

[ 14-08-2001: Message edited by: Don Vito ][/QB]
Vuodesta 1998 reissussa mukana olleena kaivelin järjestäjien viralliset tulosliuskat ja tein hieman kattavamman tilaston

"Taulukon" (saisko tänne jotenkin oikean taulukon???) sarakkeet:
P = paikalla eli saanut ajan viralisessa harjoituksessa tai aika-ajossa
S1 = ensimmäiseen lähtöön startanneet
M1 = ensimmäisen lähdön maaliin ajaneet
S2 = toiseen lähtöön startanneet
M2 = toisen lähdön maaliin ajaneet

1998
Ahvenisto P:15 S1:9 M1:8 S2:8 M2:8
Alastaro P:17 S1:16 M1:9 S2:13 M2:9
Kemora P:9 S1:7 M1:6 S2:7 M2:7
Ahvenisto P:17 S1:14 M1:12 S2:13 M2:10
Alastaro P:17 S1:15 M1:9 S2:12 M2:9
pisteillä 16

1999
Ahvenisto P:11 S1:9 M1:6 S2:9 M2:9
Alastaro P:19 S1:17 M1:13 S2:16 M2:12
Kemora P:18 S1:18 M1:15 S2:18 M2:17
Kemora P:17 S1:17 M1:14 S2:13 M2:9
Ahvenisto P:14 S1:13 M1:6 S2:10 M2:10
pisteillä 20

2000
Ahvenisto P:11 S1:9 M1:9 S2:9 M2:9
Kemora P:12 S1:12 M1:11 S2:11 M2:9
Jurva P:12 S1:11 M1:10 S2:10 M2:8
Alastaro P:15 S1:14 M1:11 S2:10 M2:8
Ahvenisto P:12 S1:10 M1:7 S2:10 M2:8
pisteillä 14

2001
Jurva P:4 S1:4 M1:4 S2:4 M2:3
Virtasalmi P:8 S1:7 M1:7 S2:7 M2:6
Jurva P:8 S1:8 M1:7 S2:7 M2:5
Ahvenisto P:7 S1:7 M1:5 S2:5 M2:5
Alastaro
pisteillä 9

Vuosina 1998-2000 paikalla olleiden autojen keskiarvo on 14,4 autoa (vaihdellen 9 ja 19 auton välillä), kun taas vuonna 2001 vastaava arvo on 6,75. Jotain on siis todellakin tapahtunut. Pääsyyt mielestäni ovat SM-kiertueen kahtiajako ja muuttuneet painotaulukot.

Joten ei se Virtasen Olli lukumäärissä hirveästi liioitellut. Hänen kirjoitusta lukiessaan kannattaa myös muistaa se, että se on varmaankin kirjoitettu tahallaan hieman kärkevästi. Perspektiiviä mielipiteiden esittämiseen tilanteen kehittymisestä Ollilla riittänee, hän on ajanut kilpaa jo silloin, kun monet meistä polki vielä polkuautolla.

Taulukosta näkyy myös tähän aiheeseen liittymättömiä seikkoja.

Toisen lähdön maaliin ajaneiden lukumäärä on poikkeuksetta selkeästi pienempi kuin paikalla olleiden. Tämä selittyy luonnollisesti autojen tekniikan haavoittuvuudella. Siinäkin ongelma on lähinnä se, että autojen sisältämiä eksoottisia/itse tehtyjä osia ei saa paikallisen varaosaliikkeen hyllyltä. Usein on vaan otettava alumiinikalikka ja laitettava jyrsin hyrisemään.

Taulukosta näkyy myös se, että kesä tulee aina liian aikaisin. Toiseen kisaan viivalle saadaan jo lähes kaikki autot.

Tero

[ 14-08-2001: Message edited by: Tero Kiviniemi ]

[ 14-08-2001: Message edited by: Tero Kiviniemi ]

[ 14-08-2001: Message edited by: Tero Kiviniemi ]
 
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
16
Sijainti
Rajamäki
Originally posted by SpeedKing:
<STRONG>Mielestäni SS kuskien kanattaisi haastatella muutamia F4-kuljettajia miten laitettiin homma toimimaan: sen sijaan, että vittuiltiin ja mussutettiin ruvettiin töihin = rakennetaan kilpa-autoja, rakennetaan näyttäviä varikkoja (kaikki! S2k tiimit saivat aikoinaan hävetä M tähkäpään tiimiä esim) ja pidetään kalusto hienoja ja toimivana = ovat viivalla.
Älkää valittako vaan ruvetkaa hommiin.
</STRONG>
Tarkoitit tämän varmaan erityisesti niille kuskeille, jotka ovat jättäneet autonsa talliin makaamaan. Kannattaa muistaa se, että ongelman aiheuttajia eivät ole ne urheat, jotka rataa yhä sitkeästi kiertävät.

Tero
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Vauhtipäivien kuvat ovat nyt kuvastossani, klikkaa logoa ja tutki.

 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Originally posted by Tero Kiviniemi:
<STRONG>

Tarkoitit tämän varmaan erityisesti niille kuskeille, jotka ovat jättäneet autonsa talliin makaamaan. Kannattaa muistaa se, että ongelman aiheuttajia eivät ole ne urheat, jotka rataa yhä sitkeästi kiertävät.

Tero</STRONG>
Nimenomaan, ja varsinkin niille, jotka eivät edes koskaan ole projektejaan valmiiksi tehneet perusteluinaan "koska se nakyvyys kahtia jaettuna SM-sarjana pla pla pla".
Alamme päästä asiaan: Valitus ja tekeminen ovat eri asioista! Voi valittaa, mutta ennen sitä ja varsinkin sen aikana tehdään niin p*?/##&&%leesti hommia ja ajetaan!
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Kun nyt päästiin asiaan: Joku aikaisemmin kommentoi aivan ufo-juttuja ns VIP-katsojista? Voiko joku todelakin vuonna 2001 ajatella ko tavalla? VIP-asiakkaat ovat nimenomaan parhaat katsojat koko kisassa.
Ollille: muistelen esim paskaista ajohaalariasi: en voisi kuvitellakaan ompelevani edustamani yrityksen logoa haalaariisi ja kutsua sitten liiketuttuja kisaa katsomaan = maksamaan sinun rakentelukulujasi. Todennäköisesti olisin saanut "kaupan päälle" jonkin sopivan vinoilun jostain asiasta, josta vieraani eivät ymmärtäisi hölkäsen pöläystä.
 
Ylös