WebSlave sanoi:
Kaikissa systeemeissä, jossa ajetaan muiden seassa tuo riski on olemassa. Siksi kannatan yksi kerrallaan ajoa. Toki siinäkin olosuhteet voivat viedä mahdollisuuden, mutta se on "reilumpaa", eikä poikkea esim. mäkihypystä. Se, että toinen kuski tahtomattaankin tuhoaa toisen kierroksen on katkerampaa sekä faneille että kuskeille itselleen.
Oon toisella kannalla, kun yksi auto kerrallaan radalla aika-ajo oli käytössä, niin tulin jättäneeksi niiden katsomisen väliin tylsyyden vuoksi. Minusta ruuhkat (tai niiden välttäminen) on aika-ajon suola.
Seuraava aika-ajomalli voisi olla jees:
Palatan vanhaan systeemiin jossa oli 1h aika-ajo perjantaina ja toinen 1h aika-ajo lauantaina, kaikki autot kerrallaan radalla, mutta muutoksena olisi, että tunti olisi jaettu kolmeen 20min jaksoon (tauottomaan) joista jokaisella jaksolla olisi kuskin käytävä radalla. Jotta kuskit ei kävisi vaan cruisailemassa varikon portilta portille, on kuskin aika oltava ko.päivän omasta parhaasta (legendaarisen) 107% ajan sisällä. Jos kuski ajaakin hitaammin hänen paras aikansa pudotetaan pois ja 2.paras aika lasketaan.
Molempien päivien parhaimmat (hyväksyttävät) ajat lasketaan yhteen ja näin saadaan paaluaika. Samalla paalupaikasta annetaan kuskille 1 MM piste