jak sanoi:
Onko ne noi E-kanavanipun kanavat: Discovery Communications Europen dokumenttikanava, Eurosport SA:n urheilukanava, MTV Oy:n dokumentti- ja asiaohjelmisto, SWelcom Oy:n sarja- ja elokuvakanava, MTV Networks Europen musiikkikanava ja Nickelodeon International Ltd:n lastenkanava?
Vai näiden lisäksi vielä jotain muita?
Nämäpä hyvinkin. Tänään pamahti postista uusin Plus-TV -lasku ja mukana tiedote. Syyskuusta alkaen pakettiin kuuluu siis 9 kanavaa ja hinta pompsahtaakin 19,90/kk.
Sinänsä ihan ok, että Eurosport, Discovery ja MTV:kin saadaan näkymään antenniverkossa. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan pidä tästä järjestelystä. Eikä varmasti moni muukaan. Siis, että kanavat tulisivat kaikki vain yhteen ja samaan pakettiin. Ainakaan toistaiseksi ei puhuta, että niitä saisi erillisinä paketteina, jonka ei kuitenkaan teknisesti luulisi olevan mahdotonta. Ongelmahan tässä nyt monilla on se, että etenkin Eurosport näkyy jo hyvin monessa taloudessa satelliitin kautta, kuten näkyy myös Discovery. Itse maksan tällä hetkellä näistä kaikista tulevista kanavista jo ja ne minulla kuuluvat satelliittipakettiini. Nyt siis joutuisin maksamaan niistä toistamiseen. En kuitenkaan todellakaan aio lopua satellittipaketistani, josta näkyy kuitenkin hieman eri määrä kanavia vaivaiseen yhdeksään verrattuna ja hinta on about samaa luokkaa. Monissa taloyhtiöissä esim. Eurosport ja Discovery näkyvät myös taloyhtiön yhteisellä satelliittijärjestelmällä, jossa kanavista myöskin yleensä maksetaan kuukausimaksua.
Näen edelleen PlusTV:n itselläni hyödylliseksi ainoastaan formuloiden takia. Toistaiseksi ei ole juuri muuta tullut katsottua. Mahdollisesti katson muuta satunnaisesti jatkossakin. Nämä uudet lisäkanavat eivät tuo minulle siis mitään lisäarvoa, koska ne jo näen muutenkin. Olihan tämä toisaalta arvattavissa, että varsinainen rahastus alkaa myöhemmin kunhan ensin saadaan kortit myytyä F1:sten avulla ihmisille. Kyllä tulee ykköset kalliiksi jatkossa...
Kyllä tämän koko homman pitäisi kaikilla palveluntarjoajilla (myös satelliittioperaattorit mukaanlukien) mennä niin, että saisi valita ne kanavat, jotka haluaa, ja maksaa niistä. Mitä mieltä muut ovat tästä, että kaikki kanavat olisivat vain yhdessä paketissa?