Puupää
Señor Member
Hyvä, tossa olis jo jotain ideaa.Bobakki sanoi:Muistanko väärin, että Renault on edelleen osin valtio-omisteinen toisin kuin PSA? Ja Prost taisi olla kinuamassa rahaa Peugeot-yhteistyön jo päätyttyä (?).
Hyvä, tossa olis jo jotain ideaa.Bobakki sanoi:Muistanko väärin, että Renault on edelleen osin valtio-omisteinen toisin kuin PSA? Ja Prost taisi olla kinuamassa rahaa Peugeot-yhteistyön jo päätyttyä (?).
Henkilökohtaisesti en näe tuossa mitään hienoa. Paljon hienompana kokisin tilanteen, jossa kaksi parasta kuskia kisaa tasaveroisin kalustoin. Käytännössä ykkösissä siis tallikavereina. Tallikaveri on ainut todellinen mittapuu. Jos hänet on jo ennakolta alistettu kakkosen asemaan, ei ykköskuskia voi arvostaa mistään.Jone sanoi:# Kimi siirtyy Ferrarille kaudeksi 2007 ja viimein pääsen nauttimaan kun suosikkini nauttii totaalisesta ykköskuskin paikasta. Olis se hienoa kattoo kun Kimi napsii voittoja ja tallikaverikin pelaa Kimmelin pussiin.
Ymmärrän mielipiteesi täysin.WebSlave sanoi:Henkilökohtaisesti en näe tuossa mitään hienoa. Paljon hienompana kokisin tilanteen, jossa kaksi parasta kuskia kisaa tasaveroisin kalustoin. Käytännössä ykkösissä siis tallikavereina. Tallikaveri on ainut todellinen mittapuu. Jos hänet on jo ennakolta alistettu kakkosen asemaan, ei ykköskuskia voi arvostaa mistään.
Viisas se onkin, mikäli tavoitellaan kuljettajien mestaruutta "mihin hintaan hyvänsä". Urheilullinen se ei ole, jos kakkoskuskin ei anneta voittaa silloin, kun tämä siihen muuten kykenisi. Enkä nyt ajattele pelkästään Ferraria, sillä en pitänyt tuosta taktiikasta silloinkaan, kun lempitallini Lotus kielsi Petersonia ohittamasta Andrettia.Jone sanoi:pidän silti tuota taktiikkaa erittäin viisaana.
Minä en ole niinkään jonkin kuskin tai tallin fani (enää, viitaten ylläolevaan), vaan itse lajin fani. Tallimääräyspelleilyt murentavat koko lajia, eivätkä vain sitä käyttävän tallin/kuskin mainetta. No, ainakin minun silmissäni. Ferrarifanit saattavat olla eri mieltä.En kaipaa enää välttämättä osoituksia Kimin nopeudesta/taidoista vaan haluan Räikkösestä leivottavan maailmanmestarin.
juu, samaa olen miettinyt jos Kimi menee Ferkulle, niin miten siihen oikeen pitais suhtautua ja miten helposti ferkku ei enaa olekkaan katala FIAn salaliitto kumppani ja joka valissa vilppia tekeva tallin retaleJacques sanoi:Olis se vaan hauskaa jos Kimi siirtyis Ferrarille. Ei ois täälläkään Ferrari enää vilpillinen talli.
no kannattaa ehkä muistaa että ennen Schumi/Byrne/Brawn kolmikon talliin tuloa Ferrarilla mentiin vielä suht kiltisti muiden mukana....Reef sanoi:juu, samaa olen miettinyt jos Kimi menee Ferkulle, niin miten siihen oikeen pitais suhtautua ja miten helposti ferkku ei enaa olekkaan katala FIAn salaliitto kumppani ja joka valissa vilppia tekeva tallin retale
sama taalla :thumbup:FO110K sanoi:Silti McLaren on se merkki mulle, sitä hypetetään vaik mitä tapahtuis
Todennäköisesti McLarenille olisi tullut talli MM:n erittäin helposti juuri tuolla tekniikalla, ellei Montoya olisi tyrinyt niin monta kertaa. Ikäviä asioita, jotka ovat juuri Montoyan virheitä. Tallimestaruushan on kunnioitus hyvästä tiimipelistä, ja ikävä kyllä Montoya oli heikoin lenkki, joka pilasi n.500 McLaren työntekijän, Mercedes-Benzin ja sponsoreiden panostuksen ja samalla rahakkaan potin. En sen takia yhtään ihmettele miksi Ron Dennis oli tuosta noin vain valmis tekemään sopimuksen Alonson kanssa. Montoya on tullut McLarenille liian kalliiksi.Matxi sanoi:Kannattaa muistaa että viime vuosina on mestaruudet voitettu aika pitkälle tuolla taktiikalla että kakkoskuski pelaa tiimin ja ykköskuskin pussiin :
1998 : McLaren - tuplat (Coulthard pelasi Mikalle Silverstonesta alkaen)
1999 : Ferrari - talli-MM
2000 : Ferrari - tuplat
2001 : Ferrari - tuplat
2002 : Ferrari - tuplat
2003 : Ferrari - tuplat
2004 : Ferrari - tuplat
2005 : Renault - tuplat (ainakin Silverstonesta alkaen)
Kylmä fakta taitaa olla että se on nykypäivänä se taktiikka jolla mestaruuksia saadaan.
Loistoesimerkki kognitiivisesta dissonanssista. Tyypillinen ratkaisu tällaiseen tilanteeseen on se, että muutetaan mielipidettä toisen muuttujan suhteen. Eli vastaisuudessa joko ei pidetä Kimistä, tai sitten aletaan pitämään Ferrarista. Mutta jotta siihen päästään, joudutaan turvautumaan ns. kaksoisajatteluun. Esim. ollaan sokeita Ferrarin vilpeille ja muille, ja aletaankin huomaamaan tiedostamatta vain hyviä asioita Ferrarissa. Ja plim, kohta Ferrari onkin mitä parhain talli, kaikillehan täytyy suoda second chance, eikö?Reef sanoi:juu, samaa olen miettinyt jos Kimi menee Ferkulle, niin miten siihen oikeen pitais suhtautua ja miten helposti ferkku ei enaa olekkaan katala FIAn salaliitto kumppani ja joka valissa vilppia tekeva tallin retale
FO110K sanoi:no kannattaa ehkä muistaa että ennen Schumi/Byrne/Brawn kolmikon talliin tuloa Ferrarilla mentiin vielä suht kiltisti muiden mukana....
Eli miksei henkilöstövaihdosten myötä tahti voi muuttuakin Maranellossa (mitä epäilen) mutta niinkuin olen kauan sanonut, henk koht itsellä ei ole Ferraria vastaan mitään, mutta Schumia en voi tallissa sietää...
Mikäli KR menee Ferrarille, ja mikäli siellä annetaan kakkoskuskillekin taas mahdollisuus pärjätä, niin tiimiä voisi harkita ehkä kannattavansakin...
Silti McLaren on se merkki mulle, sitä hypetetään vaik mitä tapahtuis
Vilkku sanoi:Dennis jo hehkuttelee Alonsoa ja
moittii J-P:n ja Kimin viime alkukautta.
Siirto odotettavissa molemmille?
Saksalainen kuljettaja kiikarissa?