Alonso Toyotalle 2007?

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
Juu tällaista.. Alonson sopimus Rellulle taitaa ensi kauden lopuksi päättyä. Ilta-Sanomien mukaan Tojota vissiin tavoittelee Alonsoa riveihinsä kaudeksi 2007, jolloin japanilaistallilla tavoitteena maailmanmestaruus. Voisiko Alonsoa parempaa hankintaa ollakaan? No tietysti, Kimi! :D Mutta Kimihän ei ole käytettävissä.
 

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
Kyllä kai Kiminki luulis tajuavan että Mäcillä ei kannate ensi kauden jälkeen ajaa, on meinaan iso kööri insinöörejä kuulemma lähössä pois tallista! Kimi Toyotalle tai pikemminkin Renaultille, olis sitte 2 suomalaista samassa tallissa Kimi ja Heikki! :ahem:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Niinno, kimi toyotalle, ei kuulosta huonolta se. Mutta että se karva-apina toyotalle... :nope: emmä haluu :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Teemu Puumala sanoi:
Niin.. tuli vaan mieleen että eikai Mäcci sitä päästä :)
Kimi on tietääkseni vapaa lähtemään kauden lopussa minne vaan mikäli tahtoo, tuskin se ihan niin naiivi on, että jää McLarenille enää rämpimään jos muualla on tarjota parempi paketti. Saattaa jopa määrittää loppu-uran suunnan tuo päätös. Tulevan kauden iskukykyä ja tallien tulevaisuuden panosta taitavat joka tapauksessa sillä suunnalla vahdata varsin tarkasti. Räikkönen saa kuitenkin nykyisellä markkina-arvollaan vapaasti valita tallinsa kaudeksi 2007, kaikkialla on tilaa ja hyvinkin todennäköisesti myös kysyntää.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Bobakki sanoi:
Kimi on tietääkseni vapaa lähtemään kauden lopussa minne vaan mikäli tahtoo, tuskin se ihan niin naiivi on, että jää McLarenille enää rämpimään jos muualla on tarjota parempi paketti. .

Paketti = Rekkakuorma Puntia.
Paraspaketti = Isoin rekkakuorma.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Juu tallipaikkohan on avoinna kaudelle 2007 paljon. Monien sopimukset päättyvät kauteen 2006. Veikkaan, että vaihtuvuutta talleissa tulee olemaan enemmän kuin kertaakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Kimi -> Ferrari
Alonso -> Toyota
M.Schumi -> McLaren tai lopettaa uransa

Nuo avaavat pelin ja siirrot voivat olla tuollaiset, sitten tulee muut perässä

Kovalainen -> Renault
Rosberg -> Williams edelleen
jne.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Teemu Puumala sanoi:
Niin.. tuli vaan mieleen että eikai Mäcci sitä päästä :)
niin no mä luulen että Renu haluaa pitää Alonson yhtä innokkaasti kuin McLaren Kimin. Eli ko. kuskit lähtevät jos ovat lähteäkseen.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Niin, tulipa vaan tässä mieleen että kuljettajia joilla on minun mielestä potentiaalia voittaa mestaruus on neljä: räikkönen, schumacher m, alonso ja montoya. Ja joku todennäköisesti matkaa toyotalle kaudeksi 2007. Mutta kuka niin ei ole minulla kyllä hajuakaan. Kait se alonso saattaa olla silloin ykkösvaihtoehto. Jotenkin vaan tuntuu että nyt ei ole muita kuskeja joilla olisi paukkuja voittaa mestaruus kuin nämä yllämainitut. Button isolla varauksella. Mitä olette mieltä? :confused:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Toyota ilmeisesti haluaa nimenomaan Alonson. Renaultilla ei varmaan ole tarpeeksi rahaa pitää ukkuli tallissaan. Buttonin ottaisin kakkoskuskiksi (mutta eihän miulla oo tallia!), ajaa yleensä virheettä auton maaliin, aika kovaakin. Montoya on liian ailahtelevainen, Todt kommentoi joskus ettei ottaisi miestä Ferrarille. Mielestäni Alonso ja Räikkönen ajavat virheettömämmin kuin Schumi, mutta autonkehittelytaidoista en sano mitään.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Jos Räikkönen ja Alonso ajavat ensi kaudella yhtä hyvin kuin tänä vuonna, voivat he valita jatkopaikakseen juuri sen tallin, minkä itse haluavat. Jos Toyota onnistuu hyvin ensi kaudella, niin miksei sitten juuri se. Paljon riippuu juurikin ensi kauden tallien suorituskyvystä, sekä ehkä toki myös siitä, kenellä on eniten rahaa. Eivätköhän molemmat miehet tee päätökset tulevaisuudestaan vasta ensi kauden loppupuolella.
 

Makkonen

Guest
jupla sanoi:
Renaultilla ei varmaan ole tarpeeksi rahaa pitää ukkuli tallissaan.
Ja eikös Flavio ole sanonut, ettei maksa kuskeille yhtä paljon kuin jotkut muut tallit? Kyllähän Rellulla luulis rahaa riittävän antaa pari ylimääräistäkin miljuunaa ksukille.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
JayR sanoi:
Ja eikös Flavio ole sanonut, ettei maksa kuskeille yhtä paljon kuin jotkut muut tallit? Kyllähän Rellulla luulis rahaa riittävän antaa pari ylimääräistäkin miljuunaa ksukille.
Riittää että rakentaa hyvän auton niin hyvät kuskit tulee halvalla ajamaan :)

Voittotilanne se on kuskillekin. Mestaruudet ja voitot kasvattaa markkina-arvoa!
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Bobakki sanoi:
Uskoisin, että tämä Damon Hill -tyyppinen ajattelu ei ole vallalla niiden kuljettajien keskuudessa, jotka tahtovat oikeasti saavuttaa jotain.
Maailmanmestaruushan ei tunnetusti ole mikään saavutus?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
butterfly sanoi:
Niin, tulipa vaan tässä mieleen että kuljettajia joilla on minun mielestä potentiaalia voittaa mestaruus on neljä: räikkönen, schumacher m, alonso ja montoya. Ja joku todennäköisesti matkaa toyotalle kaudeksi 2007. Mutta kuka niin ei ole minulla kyllä hajuakaan. Kait se alonso saattaa olla silloin ykkösvaihtoehto. Jotenkin vaan tuntuu että nyt ei ole muita kuskeja joilla olisi paukkuja voittaa mestaruus kuin nämä yllämainitut. Button isolla varauksella. Mitä olette mieltä? :confused:
Olen sitä mieltä että noita kuljettajia on ainakin puolet enemmän.. Kilpailukykyisellä kalustolla, hyvässä tiimissä, ilman suurempaa epäonnea ainakin seuraavat kuljettajat kykenevät taistelemaan maailmanmestaruudesta ja palasten loksahtaessa kohdalleen myös voittamaan sen:

M Schumacher, J Trulli, K Räikkönen, JP Montoya, J Villeneuve, F Alonso, J Button sekä pienellä "ehkä" varauksella D Coulthard, R Schumacher, M Webber, R Barrichello, G Fisichella ja C Klien.

Heidän lisäksi vielä luultavasti ainakin seuraavat rookiet parin kolmen vuoden päästä: N Rosberg, S Speed, H Kovalainen, N Piquet jr.

Ja perusteluni väitteelleni on simppeli. Kuljettajien väliset tasoerot on hyvin pienet ja tallikaverien väliset erotkin johtuvat monista erinäisistä asioista. Esim. Barrichello jäi tallipelin uhriksi ja Frentzen aikoinaan ei sopeutunut Williamsille kovin hyvin, mutta ajoi kuin hurmiossa Jordanin ratissa. Lisäksi myös tiimien väliset voimasuhteet sekoittavat meidän katselijoiden mielipiteitä pahanpäiväisesti. On helppo sanoa että parhaat kuljettajat ovat ne jotka ajavat parhailla autolla ja sijoittuvat MM-sarjassa sijoille 1,2,3 ja 4. Vuodesta toiseen huipputallien kuskit ovat ihmisten mielestä parhaat. Vuonna 1995 f1-fanien mielestä ylivoimaisesti parhaat kuljettajat olivat Hill ja Schumacher. Vain pari-kolme vuotta myöhemmin Hilliä ei enää näillä top-5 listoilla paljoa mainittu.

Näillä perusteluilla minä voin aivan hyvin jalat maassa sanoa, että myös joku niistä nykykuskeista, joita en ylempänä maininnut, saattaa joku juhlia maailmanmestaruutta lähitulevaisuudessa. Tämä on itseasiassa enemmän kuin todennäköistä että seuraavien viiden vuoden aikana maailmanmestaruuden voittaa joku, joka ei ole M Schumacher, K Räikkönen, F Alonso eikä JP Montoya.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jacques sanoi:
Olen sitä mieltä että noita kuljettajia on ainakin puolet enemmän.. Kilpailukykyisellä kalustolla, hyvässä tiimissä, ilman suurempaa epäonnea ainakin seuraavat kuljettajat kykenevät taistelemaan maailmanmestaruudesta ja palasten loksahtaessa kohdalleen myös voittamaan sen:

M Schumacher, J Trulli, K Räikkönen, JP Montoya, J Villeneuve, F Alonso, J Button sekä pienellä "ehkä" varauksella D Coulthard, R Schumacher, M Webber, R Barrichello, G Fisichella ja C Klien.

Heidän lisäksi vielä luultavasti ainakin seuraavat rookiet parin kolmen vuoden päästä: N Rosberg, S Speed, H Kovalainen, N Piquet jr.

Ja perusteluni väitteelleni on simppeli. Kuljettajien väliset tasoerot on hyvin pienet ja tallikaverien väliset erotkin johtuvat monista erinäisistä asioista. Esim. Barrichello jäi tallipelin uhriksi ja Frentzen aikoinaan ei sopeutunut Williamsille kovin hyvin, mutta ajoi kuin hurmiossa Jordanin ratissa. Lisäksi myös tiimien väliset voimasuhteet sekoittavat meidän katselijoiden mielipiteitä pahanpäiväisesti. On helppo sanoa että parhaat kuljettajat ovat ne jotka ajavat parhailla autolla ja sijoittuvat MM-sarjassa sijoille 1,2,3 ja 4. Vuodesta toiseen huipputallien kuskit ovat ihmisten mielestä parhaat. Vuonna 1995 f1-fanien mielestä ylivoimaisesti parhaat kuljettajat olivat Hill ja Schumacher. Vain pari-kolme vuotta myöhemmin Hilliä ei enää näillä top-5 listoilla paljoa mainittu.

Näillä perusteluilla minä voin aivan hyvin jalat maassa sanoa, että myös joku niistä nykykuskeista, joita en ylempänä maininnut, saattaa joku juhlia maailmanmestaruutta lähitulevaisuudessa. Tämä on itseasiassa enemmän kuin todennäköistä että seuraavien viiden vuoden aikana maailmanmestaruuden voittaa joku, joka ei ole M Schumacher, K Räikkönen, F Alonso eikä JP Montoya.
Kyllähän Jakues on tässä ihan oikeassa, eli hyvinkin suuri osa nykykuskeista on kyvykäs ainakin taisteluun mestaruudesta. Sen verran täytyy tuosta listasta olla eri mieltä, että Heidfeld ehdottomasti mukaan, samaten siirtäisin ainakin Coulthardin tuohon ensimmäiseen ryhmään. Villeneuve lienee viime aikojen näytöillään enemmän noita "ehkä"-ryhmän miehiä. Lisäksi voittojen ottaminen on mielestäni sellainen kynnys, etten Buttonia ainakaan ennen ensivoittoa ihan tuon ykköskastin miehenä pitäisi, samaten Trulli on siinä ja siinä.

Kuljettajien kyvykkyyttä tarkkailtaessa nostaisin silti itse kolmikon Schumi-Räikkönen-Alonso muiden yläpuolelle tällä hetkellä. Montoya ei samaan kastiin kuulu, ennen kuin tasaisuus ja virheiden määrä on kolmikon tasolla. Siitäkin huolimatta tuo Jakuesin skenaario nelikon ulkopuolelta tulevasta maailmanmestarista on jos ei nyt "enemmän kuin todennäköinen", niin varsin mahdollinen, mikäli jollakin uudemmista automerkkien talleista loksahtavat palaset yllättäen muita paremmin kohdalleen, vrt. Renault tämän kauden alussa.

Noista tulevaisuuden kyvyistä riittäisi toki keskusteltavaa, mutta ainakin Nelsinho Piquet'n nimi listalla on aika kyseenalainen. Itse en laskisi Liuzziakaan vielä kokonaan ulos kuvioista.
 
Ylös