Mediaprofeetta
Well-known member
Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
kannatanpmv sanoi:Noo..tokkopa sitä selittelyä tarvii vielä aloittaa. Ajetaan nyt ensin.
Katsopas kun ne on edelleen insinöörit, jotka niitä autoja suunnittelee, ei kuljettajat. Sitäpaitsi Ferrari oli Bridgetalleista ainoa, joka selkeästi notkahti. Tuskin se on sattumaa, että juuri silloin aerosta vastasi Costa eikä Tombazis. Tombazishan ei ehtinyt aivan alusta asti vuoden 2006-mallin suunnitteluun -ensi töikseen mies alkoikin korjaamaan suunnittelun virheitä mm. pohjan osalta. Tästä uutisoitiin mielestäni aika selkeästi. Ja kuinka ollakaan 2006-Ferrarin vauhti koheni alun ongelmien jälkeen hyvin merkittävästi. Sitä paitsi medialla ei ole intressejä tehdä "näkymättömistä" suunnittelijoista sankareita. Ei ne ketään kiinnosta, vaikka ehkä syytä olisikin.kouvotsvoni sanoi:Meinaat jottei käsityksesi Tombazisista ole "sankarimyytti"? Eiköhän ne rengassäännöt olleet Bridgestonelle ja Ferrarille myrkkyä, eikä Aldo Costan auto.
Juu, muistan myös lukeneeni samaa. Niihin aikoihin, kun Ferrarin tekniset paperit näkivät tallin sisällä päivänvalon.Mediaprofeetta sanoi:Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
Kuluneen kauden vakoilujupakka painaa yhä McLarenia. Tallin uusi auto tutkitaan Kansainvälisen autoliiton FIA:n toimesta joulukuussa, jolla varmistetaan uutukaisen täyttävän tarvittavat lakipykälät. FIA haluaa tutkimuksilla varmistaa sen, että MP4-23 ei sisällä Ferrari-tallista peräisin olevaa tekniikkaa.Mediaprofeetta sanoi:Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
Misa1 sen jo sanoi! Suurin tekijä Renaultin suorituskyvyn putoamisessa on ollut renkaat. Michelinin lähtö osui Renaultiin ja kovaa. Varmaan Alonso olis Rellulla ajanut aavistuksen verran paremmin kuin tulokas Kovalainen tai kehäraakki Fisi, mutta ei kuitenkaan mitenkään oleellisesti kovempaa.pmv sanoi:Mielenkiinnolla odotan seuraavaa kautta jo...Siis aivan oikeasti mielenkiintoista nähdä miten asiat tulee kehittymään. Tämän kauden perusteella ei voi väittää että Alonso olisi epäonnistunut omassa osuudessaan tallin kilpailukyvyn nostamisessa. McLarenin kehitkäyrä oli todella kovassa nousussa ja Alonso ajoi tallissa. Voi niitä Renaultinkin kehityskäyriä katsella miten ne on mennyt kun Alonso on ajanut kilpaa tiimille. Minun silmissä asiassa ei ole mitään epäselvää, mutta olisko niin, että kolmas kerta toden sanoo...
Mitenkähän tuo mahtaa käytännössä tapahtuaRip3 sanoi:FIA haluaa tutkimuksilla varmistaa sen, että MP4-23 ei sisällä Ferrari-tallista peräisin olevaa tekniikkaa.
MadMax täräyttää laattasahan käyntiin ja hiilikuitu pöllyää - joo, ei näin pojatTörni sanoi:Mitenkähän tuo mahtaa käytännössä tapahtua
Ovat kuulemma palkanneet asiantuntioita... (varmaan Coughanin)Törni sanoi:Mitenkähän tuo mahtaa käytännössä tapahtua
Eli toisin päin Miceliin suosi Ranskalaista tallia ja kusetti -06 Dennisiä ja sitäkautta Kimiä.... :frank:Misa1 sanoi:Sehän on jo todistettu, että McLaren lähti kulkemaan kun alle saivat Bridgestonen kumit ja samasta syystä Renaultilla ei kulkenut!
Siitä oli McLarenin helppo lähteä kehittämään autoaan. Kun taas Renaultille tuli suuria ongelmia!
Eikun ihan oikeesti Alonso oli vaan niin hyvä liideri, et kun sai auton alleen, niin se oli jo ennen ekaa mutkaa sekuntia nopeampi.talakem sanoi:Eli toisin päin Miceliin suosi Ranskalaista tallia ja kusetti -06 Dennisiä ja sitäkautta Kimiä.... :frank:
Samanlaista kehittymistä Ferrarilla ollut kyllä monen monena muunakin vuonna.formulastara sanoi:Katsopas kun ne on edelleen insinöörit, jotka niitä autoja suunnittelee, ei kuljettajat. Sitäpaitsi Ferrari oli Bridgetalleista ainoa, joka selkeästi notkahti. Tuskin se on sattumaa, että juuri silloin aerosta vastasi Costa eikä Tombazis. Tombazishan ei ehtinyt aivan alusta asti vuoden 2006-mallin suunnitteluun -ensi töikseen mies alkoikin korjaamaan suunnittelun virheitä mm. pohjan osalta. Tästä uutisoitiin mielestäni aika selkeästi. Ja kuinka ollakaan 2006-Ferrarin vauhti koheni alun ongelmien jälkeen hyvin merkittävästi. Sitä paitsi medialla ei ole intressejä tehdä "näkymättömistä" suunnittelijoista sankareita. Ei ne ketään kiinnosta, vaikka ehkä syytä olisikin.
Siinäpä ovela faktatietojen sivuuttaminen. Kerropa lisää, sulla on varmaan tiedossa sitten toinenkin yhtä selkeä korrelaatio. Jos ei ole, niin voin auttaa.kouvotsvoni sanoi:Samanlaista kehittymistä Ferrarilla ollut kyllä monen monena muunakin vuonna.
Tämä vaatii jo näkemystä. Niistä kahdesta muusta Bridgestone-tallista kun tuskin pystyy päättelemään mitään siitä, mihin suuntaan renkaiden suorituskyky muuttui. Ja vaikka voisikin, niin erikoinen päätelmä ottaen huomioon, että Jordan pärjäsi merkittävästi heikommin kuin vuonna 2004.formulastara sanoi:Katsopas kun ne on edelleen insinöörit, jotka niitä autoja suunnittelee, ei kuljettajat. Sitäpaitsi Ferrari oli Bridgetalleista ainoa, joka selkeästi notkahti. Tuskin se on sattumaa, että juuri silloin aerosta vastasi Costa eikä Tombazis. Tombazishan ei ehtinyt aivan alusta asti vuoden 2006-mallin suunnitteluun -ensi töikseen mies alkoikin korjaamaan suunnittelun virheitä mm. pohjan osalta. Tästä uutisoitiin mielestäni aika selkeästi. Ja kuinka ollakaan 2006-Ferrarin vauhti koheni alun ongelmien jälkeen hyvin merkittävästi. Sitä paitsi medialla ei ole intressejä tehdä "näkymättömistä" suunnittelijoista sankareita. Ei ne ketään kiinnosta, vaikka ehkä syytä olisikin.
Siinä vaiheessa kun Alonso ei enää jakanut data-tietojansa Lewikselle, niin Alonso rohmusi enemmän pisteitä, vaikka mukana kisoissa oli Unkarin lähtöpaikkapudotus, Kiinan ulosajo jne.:ahem: Eli mielestäni Alonso osoitti olevansa ainakin Lewista nopeampi.Calvin sanoi:Jaa. Minun mielestäni kukaan ei voi väittää että Fernando olisi loistava kuski. Kuljettaja, joka ei kykene näyttämään rookietallikaverille kaapin paikkaa, ei ole loistava. Piste. Tuntuu jotenkin unohtuvan useimmilta tämä edelleen.
Eiköhän kaikki tiimit yritä käynnistää seuraavan kauden auton suunnittelun viimeistään kesällä, mutta harva lopettaa samalla saman vuoden mallin kehittämisen.Mediaprofeetta sanoi:Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
Ei välttämättä nopeampi, mutta kokeneempi. Katsotaan sitten kun Lewis itse saa vastaavaa dataa pystyyn. (jos saa ikinä )Moe Szyslak sanoi:Siinä vaiheessa kun Alonso ei enää jakanut data-tietojansa Lewikselle, niin Alonso rohmusi enemmän pisteitä, vaikka mukana kisoissa oli Unkarin lähtöpaikkapudotus, Kiinan ulosajo jne.:ahem: Eli mielestäni Alonso osoitti olevansa ainakin Lewista nopeampi.
Ilta-Sanomat sanoi:Alonso neuvotteli eilen Red Bullin kanssa
8.11.2007 09:51
F1-tähti Fernando Alonson< manageri Luis Garcia-Abad neuvotteli eilen Red Bullin johdon kanssa kaksinkertaisen maailmanmestarin mahdollisesta siirtymisestä talliin, kertoo espanjalainen urheilusanomalehti AS.
AS:n mukaan Red Bullia edustivat neuvottelupöydässä Madridissa tallin omistaja Dietmar Mateschitz sekä tämän oikea käsi, entinen F1-kuski Gerhard Berger.
AS:n mukaan Alonso on tekemässä valintaansa Renault'n ja Red Bullin välillä. Toyota olisi putoamassa pelistä pois, koska autojätti joutuu tekemään kaikki päätökset hitaasti ja byrokraattisesti Japanissa