Alonson tulevaisuus

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
kouvotsvoni sanoi:
Meinaat jottei käsityksesi Tombazisista ole "sankarimyytti"? Eiköhän ne rengassäännöt olleet Bridgestonelle ja Ferrarille myrkkyä, eikä Aldo Costan auto.
Katsopas kun ne on edelleen insinöörit, jotka niitä autoja suunnittelee, ei kuljettajat. Sitäpaitsi Ferrari oli Bridgetalleista ainoa, joka selkeästi notkahti. Tuskin se on sattumaa, että juuri silloin aerosta vastasi Costa eikä Tombazis. Tombazishan ei ehtinyt aivan alusta asti vuoden 2006-mallin suunnitteluun -ensi töikseen mies alkoikin korjaamaan suunnittelun virheitä mm. pohjan osalta. Tästä uutisoitiin mielestäni aika selkeästi. Ja kuinka ollakaan 2006-Ferrarin vauhti koheni alun ongelmien jälkeen hyvin merkittävästi. Sitä paitsi medialla ei ole intressejä tehdä "näkymättömistä" suunnittelijoista sankareita. Ei ne ketään kiinnosta, vaikka ehkä syytä olisikin.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Mediaprofeetta sanoi:
Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
Juu, muistan myös lukeneeni samaa. Niihin aikoihin, kun Ferrarin tekniset paperit näkivät tallin sisällä päivänvalon.


(Huono vitsi, pakollinen :) )
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Mediaprofeetta sanoi:
Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
Kuluneen kauden vakoilujupakka painaa yhä McLarenia. Tallin uusi auto tutkitaan Kansainvälisen autoliiton FIA:n toimesta joulukuussa, jolla varmistetaan uutukaisen täyttävän tarvittavat lakipykälät. FIA haluaa tutkimuksilla varmistaa sen, että MP4-23 ei sisällä Ferrari-tallista peräisin olevaa tekniikkaa.

Tallipäällikkö Ron Dennis kertoo uutukaisen olleen työn alla heinäkuusta lähtien. Talli uskoo hyvän vauhdin jatkuvan myös ensi kaudella.

- Olemme erittäin luottavaisia sen suhteen, että kilpailukykymme on jälleen kovaa tasoa, kommentoi Dennis uutta autoa Mercedes-Benzin järjestämässä Cars and Stars -autourheilutapahtumassa lauantaina Stuttgartissa.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/11/577879

Kyllä Ferrarin data-paketti on luettu läpi ja vasta sen jälkeen on MP4-23 otettu työnalle.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
pmv sanoi:
Mielenkiinnolla odotan seuraavaa kautta jo...Siis aivan oikeasti mielenkiintoista nähdä miten asiat tulee kehittymään. Tämän kauden perusteella ei voi väittää että Alonso olisi epäonnistunut omassa osuudessaan tallin kilpailukyvyn nostamisessa. McLarenin kehitkäyrä oli todella kovassa nousussa ja Alonso ajoi tallissa. Voi niitä Renaultinkin kehityskäyriä katsella miten ne on mennyt kun Alonso on ajanut kilpaa tiimille. Minun silmissä asiassa ei ole mitään epäselvää, mutta olisko niin, että kolmas kerta toden sanoo...
Misa1 sen jo sanoi! Suurin tekijä Renaultin suorituskyvyn putoamisessa on ollut renkaat. Michelinin lähtö osui Renaultiin ja kovaa. Varmaan Alonso olis Rellulla ajanut aavistuksen verran paremmin kuin tulokas Kovalainen tai kehäraakki Fisi, mutta ei kuitenkaan mitenkään oleellisesti kovempaa.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Rip3 sanoi:
FIA haluaa tutkimuksilla varmistaa sen, että MP4-23 ei sisällä Ferrari-tallista peräisin olevaa tekniikkaa.
Mitenkähän tuo mahtaa käytännössä tapahtua :p
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Misa1 sanoi:
Sehän on jo todistettu, että McLaren lähti kulkemaan kun alle saivat Bridgestonen kumit ja samasta syystä Renaultilla ei kulkenut!

Siitä oli McLarenin helppo lähteä kehittämään autoaan. Kun taas Renaultille tuli suuria ongelmia!
Eli toisin päin Miceliin suosi Ranskalaista tallia ja kusetti -06 Dennisiä ja sitäkautta Kimiä.... :frank:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
talakem sanoi:
Eli toisin päin Miceliin suosi Ranskalaista tallia ja kusetti -06 Dennisiä ja sitäkautta Kimiä.... :frank:
Eikun ihan oikeesti Alonso oli vaan niin hyvä liideri, et kun sai auton alleen, niin se oli jo ennen ekaa mutkaa sekuntia nopeampi. :p

Voi että mua huvittaa nää vanhat jermut jotka vielä jaksaa uskoa. Ja ihan tosissaan vielä...:eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
formulastara sanoi:
Katsopas kun ne on edelleen insinöörit, jotka niitä autoja suunnittelee, ei kuljettajat. Sitäpaitsi Ferrari oli Bridgetalleista ainoa, joka selkeästi notkahti. Tuskin se on sattumaa, että juuri silloin aerosta vastasi Costa eikä Tombazis. Tombazishan ei ehtinyt aivan alusta asti vuoden 2006-mallin suunnitteluun -ensi töikseen mies alkoikin korjaamaan suunnittelun virheitä mm. pohjan osalta. Tästä uutisoitiin mielestäni aika selkeästi. Ja kuinka ollakaan 2006-Ferrarin vauhti koheni alun ongelmien jälkeen hyvin merkittävästi. Sitä paitsi medialla ei ole intressejä tehdä "näkymättömistä" suunnittelijoista sankareita. Ei ne ketään kiinnosta, vaikka ehkä syytä olisikin.
Samanlaista kehittymistä Ferrarilla ollut kyllä monen monena muunakin vuonna.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
kouvotsvoni sanoi:
Samanlaista kehittymistä Ferrarilla ollut kyllä monen monena muunakin vuonna.
Siinäpä ovela faktatietojen sivuuttaminen. Kerropa lisää, sulla on varmaan tiedossa sitten toinenkin yhtä selkeä korrelaatio. Jos ei ole, niin voin auttaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Katsopas kun ne on edelleen insinöörit, jotka niitä autoja suunnittelee, ei kuljettajat. Sitäpaitsi Ferrari oli Bridgetalleista ainoa, joka selkeästi notkahti. Tuskin se on sattumaa, että juuri silloin aerosta vastasi Costa eikä Tombazis. Tombazishan ei ehtinyt aivan alusta asti vuoden 2006-mallin suunnitteluun -ensi töikseen mies alkoikin korjaamaan suunnittelun virheitä mm. pohjan osalta. Tästä uutisoitiin mielestäni aika selkeästi. Ja kuinka ollakaan 2006-Ferrarin vauhti koheni alun ongelmien jälkeen hyvin merkittävästi. Sitä paitsi medialla ei ole intressejä tehdä "näkymättömistä" suunnittelijoista sankareita. Ei ne ketään kiinnosta, vaikka ehkä syytä olisikin.
Tämä vaatii jo näkemystä. Niistä kahdesta muusta Bridgestone-tallista kun tuskin pystyy päättelemään mitään siitä, mihin suuntaan renkaiden suorituskyky muuttui. Ja vaikka voisikin, niin erikoinen päätelmä ottaen huomioon, että Jordan pärjäsi merkittävästi heikommin kuin vuonna 2004.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Calvin sanoi:
Jaa. Minun mielestäni kukaan ei voi väittää että Fernando olisi loistava kuski. Kuljettaja, joka ei kykene näyttämään rookietallikaverille kaapin paikkaa, ei ole loistava. Piste. Tuntuu jotenkin unohtuvan useimmilta tämä edelleen.
Siinä vaiheessa kun Alonso ei enää jakanut data-tietojansa Lewikselle, niin Alonso rohmusi enemmän pisteitä, vaikka mukana kisoissa oli Unkarin lähtöpaikkapudotus, Kiinan ulosajo jne.:ahem: Eli mielestäni Alonso osoitti olevansa ainakin Lewista nopeampi.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mediaprofeetta sanoi:
Niin eikös McLarenillakin alettu tämän kauden kärryn kehitystyö jo hyvissä ajoin viime vuonna? olivat vähän samassa tilanteessa kuin Rellu tällä kaudella
Eiköhän kaikki tiimit yritä käynnistää seuraavan kauden auton suunnittelun viimeistään kesällä, mutta harva lopettaa samalla saman vuoden mallin kehittämisen.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Moe Szyslak sanoi:
Siinä vaiheessa kun Alonso ei enää jakanut data-tietojansa Lewikselle, niin Alonso rohmusi enemmän pisteitä, vaikka mukana kisoissa oli Unkarin lähtöpaikkapudotus, Kiinan ulosajo jne.:ahem: Eli mielestäni Alonso osoitti olevansa ainakin Lewista nopeampi.
Ei välttämättä nopeampi, mutta kokeneempi. Katsotaan sitten kun Lewis itse saa vastaavaa dataa pystyyn. (jos saa ikinä :))
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kova pudotus Alonsolta ??

Mieshän tuli sarjassa käsittääkseni kolmanneksi ja hävisi mestaruuden vaivaisella parilla pisteellä. Elämä on kovaa. Mikäli Alonso olisi saanut tallinsa täyden tuen tai edes tasavertaisen kohtelun niin pelkäämpä että hän olisi ollut tänäkinvuonna MM. Se ei vain Ronille sopinut koska jossain vaiheessa kautta vaakakuppi käännettiin yöntimon suuntaan ja rajusti. Tätä Fernando ei kestänyt ja Ron sai niittää sitä siementä mitä oli kylvännyt. Alonson oli lähdettävä tallista.

Nykyään jos haluaa voittaa kuljettajien mestaruuden niin siitä pitää päättää tallin sisällä jo sarjan ensimmäisen neljänneksen aikana. McLarenilla näin päätettiin muta siitä unohdettiin kertoa Alonsolle. Höpinät tasavertaisesta kohtelusta ja teoreettisista mahdollisuuksista saa jättää sivummalle jos pokaalia oikein kovasti himoitsee. Sen on historia menneisyydessä osoittannut yhä selvemmin. Tallikaverit eivät saa syödä toisiltaan pisteitä. Niin se vain on. Schumin kohdalla tämä tajuttiin ja tulokset puhuvat puolestaan. 7xMM.

Miettikääpä sellaista vaihtoehtoa jos Hamilton olisikin siirtynyt Renaultille Alonson valtakuntaan. Millaista olisi ollut jälki ??? Voin vastata että kammottavaa ja nyt kyselisimme että kuka hämilton mikä timo.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Alonso on joko tosissaan valitsemassa Red Bullin ja Rellun välistä tai sitten nostattamassa hintaa.
Ilta-Sanomat sanoi:
Alonso neuvotteli eilen Red Bullin kanssa
8.11.2007 09:51

F1-tähti Fernando Alonson< manageri Luis Garcia-Abad neuvotteli eilen Red Bullin johdon kanssa kaksinkertaisen maailmanmestarin mahdollisesta siirtymisestä talliin, kertoo espanjalainen urheilusanomalehti AS.

AS:n mukaan Red Bullia edustivat neuvottelupöydässä Madridissa tallin omistaja Dietmar Mateschitz sekä tämän oikea käsi, entinen F1-kuski Gerhard Berger.

AS:n mukaan Alonso on tekemässä valintaansa Renault'n ja Red Bullin välillä. Toyota olisi putoamassa pelistä pois, koska autojätti joutuu tekemään kaikki päätökset hitaasti ja byrokraattisesti Japanissa
 
Ylös