Itse olen asettunut tässä hommassa Alonson puolelle. Ainoa isompi tyhmyys mitä se on mennyt tekemään, on se että piti mennä tekemään sopimus McLarenin kanssa. Johan sen olisi pitänyt tietää paremmin, ettei hän tule sopimaan Dennisin alaisuuteen. Montoya kärsi aivan samasta asiasta, mikä lopulta ajoi värikkään kuskin pois ykkösistä.
McLarenilla on näennäistasa-arvo. Niin se on aina ollut. Molemmille kuskeille annetaan tasan yhtä samanlaiset mahdollisuudet. Ainoa vaan, että nuo mahdollisuudet ovat toiselle kuskille tehty mittatilaustyönä. Ei kaikille sovi samat jutut. Mielestäni Alonso on joutunut Dennisin viimeisimmän voimannäytön välikappaleeksi. Dennis haluaa näyttää että voi kouluttaa itse huipputason kuskin.
Alonso on mielestäni monessa kisassa näyttänyt kaapin paikan, vaikka Hamilton on ajanut todella hienosti. Mutta jos analysoidaan kisoja, niin Lewis ei ole ajanut kuin Monacossa ja Monzassa tavalla joka osoitti että miehessä on mestariainesta. Muissa kisoissa on toki tullut virheetöntä työtä, mutta otteet radalla ovat jääneet jotenkin värittömiksi. Ei se nyt mitään kruisailua ole ollut, mutta mitään varsinaisia henkilökohtaisia ratkaisuja, millä vääntöjä olisi käännetty itselle, ei ole juurikaan näkynyt. Auton se on käyttänyt tehokkaasti hyväksi. Mutta niin on tehnyt muutkin kärkitallien kuskit? Miksi muuten Massan ja Kimin välinen piste-ero olisi niin pieni? Tällä kaudella autojen nopeus on määrittänyt tuloslistan.
Alonso on kuitenkin näyttänyt välillä kaapin paikan, Nürburgringin kisa oli ihan klassikko. Mies käänsi voiton itselle henkilökohtaisella osaamisella. Kanadassa hermo petti ja muutamassa alkukauden kisasas Fernando oli hieman pimennossa. No nyt on auto paremmin tuttu ja tallikaveri joutuu pärjäämään omillaan. Viimeinen ajamalla tullut tappio on USA:n kisasta kesäkuussa.