Hienoa työtä Poutiaiselta koko kauden osalta. Jotenkin tuntuu siltä että Tanja on päässyt alppihiihtäjälle olennaiseen "putkeen", jossa esim. Anja Pärsson oli viime kaudella ja sitä ennen Janica Kostelic. Olihan Kallellakin viime kaudella samanlainen draivi päällä, mutta menestystä haittasi kiistatta poliittinen peli. Periaatteessa Palander olisi viime kaudella voinut voittaa molemmat tekniikkalajien mc:t, mutta melko mielenkiintoiset päätökset useissa kisoissa tekivät tehtvänsä.
En kyllä ymmärrä tätä mediahässäkkää alkuunkaan. Suomen joukkue on tehnyt kovaa tulosta koko kauden ajan. En usko että kenenkään menestyminen on toiselta pois. Eihän naistenkaan maajoukkue olisi kehittynyt noin korkealle tasolle ilman Palanderin maailmanmestaruutta 1999. Samalla tavalla Tanjan menestys tällä kaudella vie koko joukkuetta eteenpäin.
Palander on ollut suomen ykköslaskia yli puoli vuosikymmentä ja tänä aikana mies on tehnyt jo käytännössä kaiken tarvittavan. Kalle vain ei itse tyydy tähän vaan janoaa yhä lisää menestystä. Ilmeisesti ihmiset luulevat tietävän millainen Kalle on paremmin kuin Kalle itse. Mitä minä Kallea tiedän, niin mies haluaa olla niin Suomen ykköslaskija, kuin maailman paras alppihiihtäjä. Tämä ei kai urheilussa ole paha asia. Edeleenkin tietäen sen, kuinka huonosti Kalle sietää häviämistä, niin varmasti oma suhteellinen menestymättömyys syö!
Mutta ei Kalle tässä ole syyttelemässä Tanjaa siitä, että vie hänen paikkansa joukkueen parhaana laskijana. Enemmän se on itselleen vihainen siitä että ei ole laskenut yhtä hyvin kuin Poutiainen oman kautensa. On turha toivoa, että Kalle muuttuisi miksikään, varsinkaan kun hän ei ole edes sellainen kuin mitä miehestä kuvitellaan. Esim. se että jotkut pitävät Kallea selittelijänä on minulle suuri ihmettelyn aihe.
Vaikeimpina kausina 2000-luvun alussa mies oli vaikeuksissa pitkien suksien kanssa. Kalle itse totes useastii, että "jos mies on kunnossa, niin tulosta pitää tulla, oli jalassa vaikka minisukset. Että ei tämä homma näistä suksista ole kiinni." Silti monet pitivät Kallea selittelijänä. Mitä miehen olisi pitänyt sanoa, että kaikki olisivat varmasti tajunneet että Palanderin menestymättömyyden syyt ovat Palanderissa itsessään?