Petri Piira
Olivier Gavetta
- Liittynyt
- 5.3.2002
- Viestit
- 2779
Siinäpä mielenkiintoinen kysymys johon en ainakaan itse muista nähneeni vastausta. FIA GT:n ja ACO:n säännöt alkavat olemaan jo aika lähellä toisiaan.Fitzgerald sanoi:Maseratista:
Osaako joku selittää härmäksi, miksi Maseratin MC12 autosta tuli sen muotoinen, ettei se sovi mihinkään sellaiseen sarjaa, jossa sillä oli
tarkoitus ajaa? Totta on, että ACO, FIA ym. organisaatioilla on toisistaan poikkevia rajoituksia, mutta käsittääkseni ne kuitenkin ovat ihan julkista tietoa. Pakostihan nämä ovat olleet Maseratilla tiedossa, eikö? Vai oliko auton suunnittelu aloitettu jo toisenlaisten sääntöjen vallitessa? Kun ei ymmärrä.
Ei siinä mitään jos joku yksittäinen kohta menis säätöjen vierestä, mutta tuntuu että auton jokainen ulkomitta oli sääntöjen ulkopuolella.
Ja sitten tämä ACO:n ja IMSA:n pieni erimielisyys aiheuttaa mielenkiintoisen tilanteen. Eli ACO ei hyväksy että Maserati kilpailee "Lemans" tunnuksen alla olevissa kisoissa. Noh, IMSA sanoo että se on kutsunut Maseratin kilpailemaan ilman mahdollisuutta pisteiden metsästykseen. Simppeliä?
Nooh.. muutama kymysys.. Eli American Lemans-nettiradio ei mainitse Maseratia? Tai Live Timing tilastoissa sitä ei mainita, koska tilastoissa lukee American Lemans yläkulmassa?
Auto on mukana ALMS-sarjan kilpailussa, mutta miten? Ketä vastaan kilpailee? Jos voittavat luokan/pääsevät palkintokorokkeelle pitääkö palkintopokaalista hioa "American Lemans" teksti pois ja palkintopallin takaisesta seinästä maalata "ALMS" logot pois?
Kun kirjoittelen noita ALMS-uutisia, niin mainitsenko mahdollisen luokkavoiton tullessa "IMSA-sarjan osakilpailun luokkavoittaja Sebringissä" vai "Maserati luokkavoittoon" kun ei sais mainita että American Lemans-sarjassa.
Voi olla että kuvittelen tämän olevan vaikeampaa kuin mitä se onkaan, tiedä sitten. :jaska: