Ammatinvalintakysymys

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tuosta minäkin aiemmin haaveilin, mutta sitten kun kuulin että homma on suunnilleen pelkkää matematiikkaa ja yhtälöiden ratkontaa, niin kiinnostus laimeni kummasti...
En kiistä, etteikö asia olisi noinkin, mutta oletan astronomin toimenkuvaan kuuluvan myös taivaalle tuijottelua hyvänlaatuisen optiikan läpi.

Toisaalta, mitä tarkemmin asiaa ajattelee, niin pitänee myöntää, että voi tuossa toimessa olla enemmän teoriaa, kun käytäntöä?

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Kampaaja, mutta kuvauksissa ja näytöksissä. Päivittäin. Ah.

zenit

Well-known member
Sijainti
Lahti
En kiistä, etteikö asia olisi noinkin, mutta oletan astronomin toimenkuvaan kuuluvan myös taivaalle tuijottelua hyvänlaatuisen optiikan läpi.

Toisaalta, mitä tarkemmin asiaa ajattelee, niin pitänee myöntää, että voi tuossa toimessa olla enemmän teoriaa, kun käytäntöä?
Tähtiteteellä on vähän semmonen maine vaikeatajuisena tieteenä. Tosiasiassa se on humanistisin ala kaikista fysiikan aloista. Toki yhtälöitä pääsee siinäkin pyörittelemään, mutta ne ovat monesti "helppoja" verrattuna vaikkapa teoreettisen fysiikan vastaaviin.

neos

Well-known member
Maanviljelijä.

Se ei tosin ole vielä mitenkään poissuljettu mahdollisuuskaan, kattoo miten tuo insinööriura menee ensin

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tehkää te vaan työtä ja maksakaa mukisematta eläkkeeni!
Peesaan;)

Tosin olishan se kiva ajaa vaikka ympyrää asfalttiradoilla töiksensä..

Mutta jos joku realistinen, niin tykkäisin kyllä ajella autolla ympäri Suomea, pakettiauton kokoisella korkeintaan..ilman mitään muita työkuvioita. Enpähän saa vaan lupaa moiseen, kun sen verta kehällä olen.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Nii joo, jos tietty kaikki olisi mahdollista niin olisin laulaja. Ja tämän mahdollistaisi se, että mulla olisi parempi lauluääni.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Lentäjäksi haaveilin aina , joten valinta on se. Jos jokin muu , niin kilpakuskina tuskin olisi tylsää taikka naisten voimistelujoukkueen hierojana.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Nii joo, jos tietty kaikki olisi mahdollista niin olisin laulaja. Ja tämän mahdollistaisi se, että mulla olisi parempi lauluääni.
siis joo tuota koitan olla laulaja, mut hylattiin luciasta vaan sik ku en saa ruotsiks mitan ulos.