Ammatti ja identiteetti

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jos en vallan väärässä ole, niin forumilla on kaksi hahmoa, joilla lienee jonkinlainen käsityksen häive työstäni/ammatistani. Tuon olen vuosien kuluessa pistänyt merkille postauksistaan. He tuskin tietävät mitä teen, mutta lienevät kuitenkin olleet tekemisissä saman alan kanssa.

Eikä ammattini vaikuta persoonaani. Ainakaan omasta mielestäni. Joku muu voi olla toista mieltä, mutta tuskin tulee sitä tällä forumille kertomaan.
Mä olen aina kuvitellu sun olevan Galaktisen Imperiumin virkamies, vastuualueena todennäköisesti laserilla varustettujen käsiaseiden mittausarvot sekä niiden aiheuttamien riskitekijöiden luokittelu. Myönnän, että hieman yllätyin siitä, että kyseinen virasto sijaitsee Raumalla.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Tympäsee ne kysyjät, jotka aloittavat, että ... sinä kun näistä asioista tiedät, niin... :doubtful:
Tympäisee kyselijät, jotka alkavat tiedustelemaan neuvoa liittyen tuotteisiin joita teen. "Minkähänlaista kannattaisi käyttää tällaiseen, kun..." Mistä minä tietäisin. En mä ole koskaan käyttänyt mitään tuonkaltaisia tuotteita, joita teen. En edes tiedä niiden kaikkien käyttötarkoitusta puhumattakaan mistään ominaisuuksista, eikä kiinnostakkaan. Jos joku vieras kysyy, kerron yleensä vain alan jolla työskentelen. Jos vielä kerron ammattinimikkeeni mahdollisimman vaikeaselkoisesti niin utelut yleensä loppuvat.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos en vallan väärässä ole, niin forumilla on kaksi hahmoa, joilla lienee jonkinlainen käsityksen häive työstäni/ammatistani. Tuon olen vuosien kuluessa pistänyt merkille postauksistaan. He tuskin tietävät mitä teen, mutta lienevät kuitenkin olleet tekemisissä saman alan kanssa.

Eikä ammattini vaikuta persoonaani. Ainakaan omasta mielestäni. Joku muu voi olla toista mieltä, mutta tuskin tulee sitä tällä forumille kertomaan.
Tuleeko tästä visa, kenties?:doubtful:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tympäsee ne ihmiset, jotka kysyy, että sun kautta sais varmaan halvemmalla. Seuraavaksi saat asentaa ja vielä haukut päälle.

Varma tieto.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Jos nyt kaikki menee niin kuin pitää ja valmistun arkkitehdiksi jonain päivänä niin ehkä se on semmoinen ammatti josta ei tarvitse häpeissän vaijeta. Ammattinimike on ainakin hohdokas.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Jos nyt kaikki menee niin kuin pitää ja valmistun arkkitehdiksi jonain päivänä niin ehkä se on semmoinen ammatti josta ei tarvitse häpeissän vaijeta. Ammattinimike on ainakin hohdokas.
Tiedä tuosta ovatko neukkukuutioita piirtäneet arkkitehdit kovin ylpeitä työstään... Historia on pitkä ja samalla lyhyt, jos arkkitehtuuria katsoo. Vaatii näkemystä.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Nyppii ne semmoset jotka alkaa selostaa omaa palvelusaikaansa ja kyselemään että vieläkös niitä pystykorvia ja pussihousuja.. eihän ne tietenkään pahaa, mutta niitä on niin paljon ettei vaan jaksa kuunnella. Siksipä en ammattiani mainosta lain, kerron jos kysytään.

Luulisin että identiteetti on vaikuttanut ammatinvalintaan, eikä toisttepäin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Tiedä tuosta ovatko neukkukuutioita piirtäneet arkkitehdit kovin ylpeitä työstään... Historia on pitkä ja samalla lyhyt, jos arkkitehtuuria katsoo. Vaatii näkemystä.
Sitten on taas on sellaisia taiteilijoita kuten Gaudi jotka voi oikeasti olla ylpeitä teoksistaan; ja siihen porukkaan minä aion kuulua. Neukkukuutiot ovat onneksi vain yksi pimeä historianvaihe muuten niin hienossa jatkumossa.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Sitten on taas on sellaisia taiteilijoita kuten Gaudi jotka voi oikeasti olla ylpeitä teoksistaan; ja siihen porukkaan minä aion kuulua.
Siinähän se on. Vaatii näkemystä. Ja päättäväisyyttä. Onnea matkaan!
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä sanon nykyään yleensä olevani kiinteistöalalla.
Aiemmassa elämässä olin rakennusalalla.
Ammatti määrittää toki persoonaa jonkin verran ammatissa, vaan ei sen ulkopuolella.

Asiakkaiden kanssa on kuitenkin pidettävä asiat tietyssä linjassa,
eikä se linja ole tasan sama kuin siviilipöhkön koukerot.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Nyppii ne semmoset jotka alkaa selostaa omaa palvelusaikaansa ja kyselemään että vieläkös niitä pystykorvia ja pussihousuja.. eihän ne tietenkään pahaa, mutta niitä on niin paljon ettei vaan jaksa kuunnella. Siksipä en ammattiani mainosta lain, kerron jos kysytään.

Luulisin että identiteetti on vaikuttanut ammatinvalintaan, eikä toisttepäin.
Oman ammatin mainitseminen aiheuttaa aina niin loputtoman paskanjauhannan, että parempi pitää ihan omana tietonaan pääsääntöisesti. Sun duunissas se jauhannan määrä lie vielä potenssiin kolme, vähintään.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Joo, ja se mikä eniten ärsyttää on moottoripyöräilijät. Perkeleen päristelijät!
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Joo, ja se mikä eniten ärsyttää on moottoripyöräilijät. Perkeleen päristelijät!
Ois itseasiassa mukavaa vaihtelua jos joku alkais kertomaan miten kusimulkkuja kaikki moottoripyöräilijät on. Kaikki vaan alkaa kertomaan siitä kun itsellä oli 30-luvulla joku pyörä, tai naapurilla on joku tosi hieno laite joka on vittu kylän upein TAI SITTEN SAATANA JOLLAKIN PUOLITUTULLA ON TURBOTETTU HAJABUSA NIIN VITTU SIITÄ SITTEN ÄHELLETÄÄN IHAN MUNAT VAAHDOSSA JA MINUN PITÄIS LEIKKIÄ KIINNOSTUNUTTTAAAAAAAAHHHH!1111
 
Ylös