Ari Koivunen

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tuossa Deep Purplea kuunnellessa yhtäkkiä pätkähti mieleen Ari Koivusen versio Perfect Strangersista.

Missä kyseinen kaiffari luuraa?

Oisko nyt käyny niin, että levy-yhtiökin huomasi, ettei sieluton laulamta vaan myy tarpeeksi. Karaokella ei pitkälle pötkitä.

Deep Purple (Koivunen):
http://www.youtube.com/watch?v=4Li2ma3tUgw
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Bändi, yllättäen. Ihan mukiinmenevää kitaranvingutukseen nojaavaa räimettä. Sieluttomaksikaan en sanoisi, osaavia muusikoita muu poppoo ja Koivusen jollotus toimii huomattavasti paremmin kuin mittatilaustöinä tehdyissä soolorallatuksissa. http://www.youtube.com/watch?v=v9x-gk1Dlao

Ei tyyppi ylipäätäänkään mihinkään kadonnut ole, Amoralin ensisingleä soitettiin kivuliaan paljon radiossa ja taisi yhtye päästä lööppeihinkin laulajanvaihdoksellaan. Arin on kai pakko jatkaa soolouraansa ainakin levyllisen verran, jos tämän Idols-sopimuksen koukerot olen oikein ymmärtänyt, sikäli kun vaan levy-yhtiö tahtoo. Ja miksi ei tahtoisi, ihan hyvinhän se on myynyt, joskaan en ymmärrä miksi.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Bändi, yllättäen. Ihan mukiinmenevää kitaranvingutukseen nojaavaa räimettä. Sieluttomaksikaan en sanoisi, osaavia muusikoita muu poppoo ja Koivusen jollotus toimii huomattavasti paremmin kuin mittatilaustöinä tehdyissä soolorallatuksissa. http://www.youtube.com/watch?v=v9x-gk1Dlao
Aivan kauheaa musiikin irvikuvaa tuo tuossa nyt kyllä lain!
Joku saattaa pitää, mutta Olavi Virta käänyi just haudassaan. Ja Tapio Rautalapio. Itseäni vain oksettaa.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Aivan kauheaa musiikin irvikuvaa tuo tuossa nyt kyllä lain!
Joku saattaa pitää, mutta Olavi Virta käänyi just haudassaan. Ja Tapio Rautalapio. Itseäni vain oksettaa.
Nyt ÄKKIÄ humppalaarille! Hiekki Hietamiehen naama mieleen ja lauantaitanssit!
Pidä oksennus sisällä!! Jaksaa, jaksaa!
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Aivan kauheaa musiikin irvikuvaa tuo tuossa nyt kyllä lain!
Joku saattaa pitää, mutta Olavi Virta käänyi just haudassaan. Ja Tapio Rautalapio. Itseäni vain oksettaa.
Olavi Virta kuoli 72 eli taisi jo eläissään kuulla samantyylistä musiikkia... ja jos ei olisi kuullut, niin ainakin sen haudassapyörimistä olisi aiheuttanut jotkut muut kappaleet ennen tuota. Puolinäppärä tai hieman tasapaksu vingutus, ei nyt sentään oksettava, vaikka Hopeinen Kuu maistuukin nykyään paremmalta...

Jäi mielikuva, että jotenkin Koivunen ei ollut sinut itsensä tai ympäristön( media, fanit yms julkisuus ) kanssa ollessan idoli. Josko nyt saisi varsin mahtavat äänivaransa paremmin esille bändin jäsenenä?

EDIT... Päivän biisit taitaa olla Bachin tunnetuimmat urkukappaleet... Aika jytinää lähtee niistäkin!!:eek::thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Ihan semmonen pieni mieleen tarttunut triviaalitieto tähän väliin, että Olavi Virran ja Tapio Rautavaaran syntymäpäivillä (v. 1915) on n. viikko väliä, joten kun pyöristetään kulmat ja katsellaan metsää eikä puita, herrat syntyivät käytännössä samana päivänä!
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Aivan kauheaa musiikin irvikuvaa tuo tuossa nyt kyllä lain!
Joku saattaa pitää, mutta Olavi Virta käänyi just haudassaan. Ja Tapio Rautalapio. Itseäni vain oksettaa.
Ehkä hieman vanhempi Amoral iskee paremmin?

Ei, itse en piittaa, mutta nykyinen Amoral on ihan ok.

Moon ennenkin sanonut, mutta sanotaan uudelleen. Koivusen vetämä Perfect Strangers on edelleen kovin Idols-cover, mitä koskaan on vedetty.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Amoralilla on kuulemani perusteella ainakin aiemmilla levyillään sangen meneviä kappaleita. Mausteena vielä taitavaa ja teknistä soitintyöskentelyä. Suurin osa faneista ei tainnut hirveästi tykätä Koivusen valinnasta bändin solistiksi.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Amoralilla on kuulemani perusteella ainakin aiemmilla levyillään sangen meneviä kappaleita. Mausteena vielä taitavaa ja teknistä soitintyöskentelyä. Suurin osa faneista ei tainnut hirveästi tykätä Koivusen valinnasta bändin solistiksi.
Jep. Kyllähän noi "truu-hevarit" dissaili ja dissailee Koivusta ihan täysillä. Moni hakkas päätänsä seinään, kun kuuli solistivalinnasta. Mä puolestani naureskelen "truu-hevareille". Hevi kuuluu kaikille, kuten muukin hyvä musiikki.

Olen onnistunut välttämään kuulemasta uutta Amoralia. Pitänee perehtyä piakkoin, muodostan sitten mielipiteeni.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
EDIT... Päivän biisit taitaa olla Bachin tunnetuimmat urkukappaleet... Aika jytinää lähtee niistäkin!!:eek::thumbup:
Kyllä! En ymmärrä, miksi ihmiset ei näe ilmiselvää lähisukulaisuutta klassisen musiikin ja rankan hevin välillä!! Samanlaista tykitystä ja tiluttelua löytyy molemmista. Itse fanitan molempia musiikinlajeja täydestä sydämestäni. Monilla ammatikseen heviä soittavilla muuten on vankka klassisen musiikin tausta ja koulutus.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Jep. Kyllähän noi "truu-hevarit" dissaili ja dissailee Koivusta ihan täysillä. Moni hakkas päätänsä seinään, kun kuuli solistivalinnasta. Mä puolestani naureskelen "truu-hevareille". Hevi kuuluu kaikille, kuten muukin hyvä musiikki.

Olen onnistunut välttämään kuulemasta uutta Amoralia. Pitänee perehtyä piakkoin, muodostan sitten mielipiteeni.
Se on juuri noin.

Sama pätee kaikkeen muuhunkin musiikkiin, turha mistään systeemistä on mitään truu-periaatteita ruveta vääntämään. Minä ainakin hankin sellaista musiikkia joka kuulostaa korviini hyvältä, aivan sama kuka sitä tekee ja mihin genreen se kuuluu.

Sitten jos löytää jonkun musiikinlajin josta pitää niin toki kannattaa muita saman lajin yhtyeitä/artisteja kokeilla, mutta ei siitäkään maksa vaivaa ruveta kehittelemään mitään vänkäämisiä tyyliin: "Pidän tästä musiikkilajista, mutta en tuosta yleisesti tähän genreen lasketusta artistista - se ei siten voi kuulua tähän genreen!"
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllä! En ymmärrä, miksi ihmiset ei näe ilmiselvää lähisukulaisuutta klassisen musiikin ja rankan hevin välillä!! Samanlaista tykitystä ja tiluttelua löytyy molemmista. Itse fanitan molempia musiikinlajeja täydestä sydämestäni. Monilla ammatikseen heviä soittavilla muuten on vankka klassisen musiikin tausta ja koulutus.
Mulla on jäänyt klassinen musiikki aika vähälle kuuntelulle. Levyhyllyni ainoat klassiseksi laskettavat levyt ovat Mozart-kokoelma, Erik Satie kokoelma ja Carl Orffin Carmina Burana. Varsinkin tuo viimeinen taitaa kuulua yhden jos toisenkin hevarin kuuntelulistalle.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kyllä! En ymmärrä, miksi ihmiset ei näe ilmiselvää lähisukulaisuutta klassisen musiikin ja rankan hevin välillä!! Samanlaista tykitystä ja tiluttelua löytyy molemmista. Itse fanitan molempia musiikinlajeja täydestä sydämestäni. Monilla ammatikseen heviä soittavilla muuten on vankka klassisen musiikin tausta ja koulutus.
Totta joka sana. Mieleen tulee heti varsinkin tietyt kitarasankarit, jotka versioivat ja muutenkin härskisti hyödyntävät klassisessa musiikissa kuultuja sointu- ja melodiakulkuja. Klassista ei tule kuitenkaan varsinaisesti kuunneltua, mutta onhan se parhaimmillaan hienon kuuloista. Voittaa radiopopin ja suuren osan esim. virallisen albumilistan musiikista 107-0.
 
Ylös