Arkikulinarismin aarreaitta

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Muutama rosamunda peruna folioon ja leivinuuniin, viiltoja unohtamatta. Pekonin ja sipulin paisto pannulla, kaadetaan kulhoon jossa on bulgarian jugurttia ja kermaviiliä. Sekoitetaan ja annetaan maustua jääkaapissa hetki. Voi maustaa myös pippurilla, suolalla ja sinapilla.Tulee ihan hyvä ja aika 'kevyt' kastike. Sitten vaikka tarjoilu jonkin lihan kanssa ja salaattia lautaselle tietenkin.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Jr- sanoi:
Muutama rosamunda peruna folioon ja leivinuuniin, viiltoja unohtamatta.
Saisko tarkennuksen, että tehdäänkö viillot perunaan, folioon vai leivinuuniin, kyselee nimimerkki "Veitseni tylsyi jo".

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
312T4 sanoi:
Punaviini ja Manchego-juusto:ahem:
Aivan klassinen yhdistelmähän on manchego ja kuiva sherry. En ole vielä löytänyt yhtä hyvin soivaa punaviinikaveria manchegolle. Tempranillot toimii parhaiten punkuista. Ehkä uuden maailman cabernet käy kans jotenkin. Mieluiten kuitenkin hyvä sherry.

Captain Howdy

Well-known member
Mehe Rienarsuo sanoi:
Aivan klassinen yhdistelmähän on manchego ja kuiva sherry. En ole vielä löytänyt yhtä hyvin soivaa punaviinikaveria manchegolle. Tempranillot toimii parhaiten punkuista. Ehkä uuden maailman cabernet käy kans jotenkin. Mieluiten kuitenkin hyvä sherry.
Just joo, hei haista mehe paska ton meininkis kanssa ja tuu Kallioon kaljalle!

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
AJ sanoi:
Siis pitääkö toi ohje nyt ymmärtää niin, että kun sekoittelee noi ainekset, saa hirveesti jengiä dokaamaan?
Minä ymmärsin sen niin, että syntyy melkomoiset CocaCola-pirskeet. Siinä jos meno yltyy liian hurjaksi, tai kreisiksi, niin pitää olla varovainen ettei keneltäkään irtoa pää.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
jusban sanoi:
Minä ymmärsin sen niin, että syntyy melkomoiset CocaCola-pirskeet. Siinä jos meno yltyy liian hurjaksi, tai kreisiksi, niin pitää olla varovainen ettei keneltäkään irtoa pää.
Tuollahan ei ole oltu varovaisia ja muutamalta on jo irronnut pää.

Hyvä että meno on pysynyt silti iloisena.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mun makuuni se "Special Salami" tms. on paras.
Mä kävin äsken Lempäälän Lidlissä kun siitä ohi työasioissa satuin ajamaan.
Ainoa kolmen lärpäkkeen salamipaketti pakastealtaassa oli tuollainen, onko sama jota tarkotit?
Raportoin makuelämyksestä kunhan tuo on syöty.
Pitäähän nämä arwokkaat vinkit toki hyödyntää :thumbup:

Örfil

Guest
Adolf-marketin Mozzarellapizza (tuplapakkaus) on kans ihan jees, kunhan sohii riittävästi ketsuppia ja pizzamaustetta päälle. Niitä menee jokunen kuukaudessa.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Trullinkaasu sanoi:
Entä jos ei syö kaupan safkaa?
Silloin toimii aivan oikein ja ansaitsee lussaa ja poonusta tms. Ei kaupan safkaa saa syödä, pitää ostaa se ensin omaksi ja sitten vasta tunkea päähänsä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
No nyt se on sitte uunissa....odotellaan.

----------------------------------------

PuoliPöhkö sanoi:
Ainoa kolmen lärpäkkeen salamipaketti pakastealtaassa oli tuollainen, onko sama jota tarkotit?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:

Ei oo ihan sama. Special Salamissa on päällä myös aika isoja herkkusienen palasia. Mut uskon, että hyvä se on tuokin.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei oo ihan sama. Special Salamissa on päällä myös aika isoja herkkusienen palasia. Mut uskon, että hyvä se on tuokin.
Se on joku Pizza Supreme Salami tms Lidlissä. Tän toikin innoittamana tuli kurkittua pakastealtaaseen ekalla Lidlin reissulla yli vuoteen. Herkkusienten vuoksi hylkäsin :(

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
-Pakastepizzat
-Mama-nuudelit
-Atrian lihapullat
-Ainon mustikkapiirakkajäätelö ( :eek!: )

Katotaan myöhemmin jos jotain keksis lisää...

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Runar ja Kyllikki sanoi:
Se on joku Pizza Supreme Salami tms Lidlissä. Tän toikin innoittamana tuli kurkittua pakastealtaaseen ekalla Lidlin reissulla yli vuoteen.
Syötävä se oli tuokin, ihan kelpo sellainen - vaan ei yllä ihan parhaiden kanssa samalle pellille.
Täytyypä hankkia tuo Supreemehässäkkä seuraavalla kerralla nyt kun on parempaa tietoa.
Mua ei herkkusienet rassaa - päinvastoin. Vastoinpäin.