Arvostamasi forumilaiset

Ace17

Acenteella
Sää ajattelet sen nyt jokseekin negatiivisesti...
Höpönlöpön. Hommahan menee yleisesti ottaen niin, että minä teen arvoneutraaleja keskusteluavauksia, mutta jotkut muut keskustelijat antavat niille negatiivisen viitekehyksen, jolloin muutun suuren yleisön silmissä keskustelunaloittajasta riidankylväjäksi!

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Eli mielestänne tämä toikki oli kylvöä, koska se olisi yhtä hyvin voinut olla dissaustoikki?
Pöh, kukas nyt tulkitsee :D Mulla tuli ajatus vaan siitä, kun luin tän otsikon huolimattomasti. Ja onhan se vapaan tapana, että copycattina tehdään liki saman nimisiä toikkeja. Että ei ollu sen vakavampaa takana tuossa minun heitossa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Höpönlöpön. Hommahan menee yleisesti ottaen niin, että minä teen arvoneutraaleja keskusteluavauksia, mutta jotkut muut keskustelijat antavat niille negatiivisen viitekehyksen, jolloin muutun suuren yleisön silmissä keskustelunaloittajasta riidankylväjäksi!
Sulla on sellainen brandi. Ja tuskinpa itse voit sille mitään...siis enää. Epäilyksen varjo kylvöstä leijuu aina kun avaat toikin.

Mutta älä silti ammu pianonsoitt...eikun viestintuojaa...

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Pyytäisittekö työpaikallanne tai kaveripiirissänne, että kukin kertoisi ketä kolmea läsnäolevaa kaveria arvostaa enemmän kuin muita? Mitä positiivista sillä saataisiin aikaan?

Ace17

Acenteella
Kerropas Olga, miten tämä toikki oleellisesti eroaa Vuoden Forumilainen -äänestyksestä? Molemmissa annetaan positiivista palautetta rajatulle määrälle forumilaisia!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Oisko muuten positiivisempaa kuulla keitä kukin hahmo dissaa?

Jos siis sellaista uskaltaa tunnustaa avoimesti ja jos pitää dissausta siis negatiivisena asiana (mitä se kieltämättä onkin) ja katuu dissaustaan se on mielestäni hjuva asia.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kerropas Olga, miten tämä toikki oleellisesti eroaa Vuoden Forumilainen -äänestyksestä? Molemmissa annetaan positiivista palautetta rajatulle määrälle forumilaisia!
Miksi minun pitäisi perustella? Ethän itsekään johdannossa kertonut, miksi haluat juuri nyt tuollaista listaa, etkä myöskään kertonut arvostuksen perusteluja. Itse en tykkää ihmisten luokittelemista ja paremmuusjärjestykseen asettamisesta. Jokaisella on hyvät ja huonot puolensa eikä ehdotonta 'oikeaa' järjestystä ole.

Näissä sinun kyselyissäsi on sellainen mielenkiintoinen piirre, että näissä on ikäänkuin oikea ratkaisu kerrottu ensimmäisessä postauksessa tai pollin kysymyksenasettelussa. Poikkeavat mielipiteet ovatkin sitten vääriä.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Pyytäisittekö työpaikallanne tai kaveripiirissänne, että kukin kertoisi ketä kolmea läsnäolevaa kaveria arvostaa enemmän kuin muita? Mitä positiivista sillä saataisiin aikaan?
Mä vedin aikanaan seurakunnan poikakerhoa ja välillä hulluteltiin todella. Kerran sitten ehdotin, että nyt kaikki arvostellaan toisemme ja itsemme. Poikia oli neljä ja heistä yhtä kaikki arvostelivat termillä:

- Se on ihan peuna!

Kun tuli kundin itsensä vuoro arvostella, hän arvosteli ensin muut ja sitten itsensä ja siinä kohtaa hän kertoi:

- Mä oon ihan peuna!

Ace17

Acenteella
Miksi minun pitäisi perustella? Ethän itsekään johdannossa kertonut, miksi haluat juuri nyt tuollaista listaa, etkä myöskään kertonut arvostuksen perusteluja.
Olisin todella kiinnostunut kuulemaan perustelusi, miksi on huono asia antaa kolmelle hahmolle tunnustusta, mutta jostain syystä vuosittain tapahtuva kymmenen hahmon järjestykseen listaaminen onkin ok.
Itse en tykkää ihmisten luokittelemista ja paremmuusjärjestykseen asettamisesta. Jokaisella on hyvät ja huonot puolensa eikä ehdotonta 'oikeaa' järjestystä ole.
Kummasti mielipiteesi ei heijastu forumilaisäänestykseen. Mistä se johtuu?
Näissä sinun kyselyissäsi on sellainen mielenkiintoinen piirre, että näissä on ikäänkuin oikea ratkaisu kerrottu ensimmäisessä postauksessa tai pollin kysymyksenasettelussa. Poikkeavat mielipiteet ovatkin sitten vääriä.
Tätä väitettä en kyllä ymmärrä, tarvitsen varmaan lisää esimerkkejä tajutakseni. Yleensä olen pyrkinyt polleissani antamaan vastausvaihtoehdoiksi vähintäänkin vastakkaiset, sinänsä yhtä arvokkaat, mielipiteet. Enkä mielestäni ole pyrkinyt edes johdattelemaan "oikean vastauksen" suuntaan, vaan pikemminkin päinvastoin yrittänyt luoda avauksesta mahdollisimman neutraalin!

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
En ryhdy erittelemään, kun kolme ei riitä. Jokaisen forumhahmon takana on kuitenkin aina ihminen ja kaikissa löytyy ihan varmasti arvostettavia piirteitä.

Nettikirjoittelulla on sisäsyntyisenä ominaisuutena tapa onnistua kärjistymään lähes itsestään. Että jos jotakin mahdollisesti arvostaa enemmän, on se omalla kohdalla, ei mielipidettä, vaan melipiteen muodostusta. Siinä hommassa arvostan pohjattomasti ihmisiä, jotka eivät mene siihen yksinkertaisimpaan helppoon. Asioissa on monia puolia ja ne näyttäytyvät ihmisille eri tavoin. Siksi peräänkuulutin jossain keskustelussa valtakunnanfilosofeja, ajattelijoita, jotka osaavat nähdä asiat monelta suunnalta ja omaavat tarpeeksi kokemusta ja älykkyyttä osatakseen laittaa ne perspektiiviin ja muodostaakseen niistä yksinkertaisia ja ymmärrettäviä asiakokonaisuuksia. Ettei kansan tarvitsisi mennä helppoon. Se on huutava puute tänä informaatiotulvan aikakautena.

Jossakin toikissa leikittelin ajatuksella forumin asiakeskustelukerhosta, joka koostuisi, ei jälkiviisaista, vaan mielellään jopa etukäteen viisaista. Tähän ryhmään löytäisin forumilta helposti ainakin 6 vakiojäsentä, joiden mielipiteen muodostusta arvostan niin paljon, että voisin hyvillä mielin tyytyä lukemaan keskustelua pelkästään sivussa hiljaa sivistyen.

Ajatteleminen ei saa kuitenkaan tappaa sielusta rokkia.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Mä oon sitä mieltä, että tossa rokissa pitää olla jytinää. Sen lisäksi teekestit voisivat olla omiaan tuolloin tällöin.

Captain Howdy

Well-known member
Tarkoitus oli herättää huomiota, mutta silloin heräsikin kysymys. Pahkasian lukeneita?

Mangelo

Well-known member
Jos ei saa lainkaan positiivista palautetta, se on negatiivista palautetta. Kumpuaako arvostelutarpeesi siitä ettet saa riittävästi positiivista palautetta? Arvostelutarpeesta ainakin seuraa vähenevässä määrin positiivista palautetta, ellet sitten ole osallinen klikkiä jossa yhdessä arvostelette muita ja annatte toisillenne positiivista palautetta.